Fiat automatski menjači

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
kojot
Reactions:
Postovi: 545
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Fiat automatski menjači

Post od kojot »

Koji automatici idu u fijata i kakvi su? Mislim na fiat 500 oko 2010 godine. Tako mali auto, a ima i automatski menjač :D U punta takođe, 2010 pa na ovamo. Baš malo informacija mogu da nađem o njima.
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15307
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Fiat automatski menjači

Post od pedja »

Ja sam 2014.vozio (skoro nov, prešao nešto malo, u tom momentu) 500L 1.3mjtd AT.

Najgore iskustvo sa automatikom, ikada.

Послато са SM-G980F помоћу Тапатока

kojot
Reactions:
Postovi: 545
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Fiat automatski menjači

Post od kojot »

pedja napisao: 05 Avg 2022, 17:26 Ja sam 2014.vozio (skoro nov, prešao nešto malo, u tom momentu) 500L 1.3mjtd AT.

Najgore iskustvo sa automatikom, ikada.

Послато са SM-G980F помоћу Тапатока
Pa šta je toliko loše majku mu? Toliko ljudi kukaju na taj menjač a niko da nam pojasni šta se dešava 😏
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15307
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Fiat automatski menjači

Post od pedja »

Promena brzine se baš oseti.

Послато са SM-G980F помоћу Тапатока

BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1797
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Fiat automatski menjači

Post od BigMazzy »

Automobili nižeg segmenta i nižeg cenovnog ranga ne idu u istu rečenicu sa dobrim automatskim menjačima.

U Fiat 500 ide više verzija AM u zavisnosti od motora i verzije. U svakom slučaju, nisu se baš nešto proslavili.
Mislim da je u tom starijem tzv robotizovani menjač, sporo šalta, cima, nema P, nego pri stajanju mora šalta je u N da se ne pregreju lamele....
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21745
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Fiat automatski menjači

Post od nidza »

500 mislim da i ima samo robotizovani. Sa korisničke strane je korektan skroz, ima ga drugar u 595. Meni jedno oksimoron želeti to u Abartu, ali bikoz rejs kar.
kojot
Reactions:
Postovi: 545
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Fiat automatski menjači

Post od kojot »

Da, stvarno nema smisla taj menjač u mini formuli. Ono taman se zaneseš i ono tajac dok se menja brzina.

A gruga stvar je da je ovo jedan od najčešćih malih auta na oglasu sa autoamtskim menjačem. Iznenadio sam se koliko ih ima sa AT menjačem.

Fiat prilično dugo i mnogo ugrađuje taj menjač. Nemoguće da je neupotrebljiv. Mora da opslužuje korisnika pristojno. Naravno nije ni bitno u toj klasi da menja kao dsg ili ZF, ali ako šalta sam kakve veze ima dal je za 0.1 ili 1 sekundu :)
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15307
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Fiat automatski menjači

Post od pedja »

Nije bitna brzina, bitan je osećaj tokom promene.

Kumova 35god stara Toyota ima 4 brzine, menja sporo, ali nema takav neprijatan osećaj/cim pri promeni.

Sa obzirom da je 500L bio skoro nov, ne verujem da je izakan.

Послато са SM-G980F помоћу Тапатока

BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1797
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Fiat automatski menjači

Post od BigMazzy »

Robotizovani ili nekadašnji selespeed , koji su malo modifikovani, elem, niko ne zna patnju njihovih kad krenu da brljave.
Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 965
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Fiat automatski menjači

Post od motorista »

nidza napisao: 06 Avg 2022, 10:03 500 mislim da i ima samo robotizovani. ... Meni jedno oksimoron želeti to u Abartu, ali bikoz rejs kar.
+1

"Fiat" je za manje modele ranije imao CVT za koji sam čuo kako je korektno radio. "Selekta", obično 7 predprogramiranih prenosnih odnosa, ugrađivao se u "Pandu", "Una", "Punta" I i II generacije.... Mehanički slični, ali su vremenom dobijali poprilično različitu elektroniku, a pojedini su imali i elektromagnetnu spojku - zapravo, ova spojnica je na prvi pogled najviše ličila na hidrodinamičku (dakle za prave planetarne automatike), ali sa prenosom momenta zahvaljujući elektromagnetnoj sili umesto kinetičke energije ulja. "Selekta" se sigurno ugrađivala od kraja osamdesetih, možda i ranije, sve do ranih dvehiljaditih.
Odgovori