Znam ali mislim da Mercedes može da odradi i u gradu, zato sam napisao. VW/Audi/Škoda imaju skroz drugačije(lošije) rešen sistem regeneracije.
Evo, reci ce Ljuba...
Pa uspeo je na kraju ali je to radio 45 min i u poslednjim metrima pred kucu je prestao da se pusi
Inace u ovaj prosek spada i dve ture od po 3 do 4km po autoputu 80km/h. Ne znam da li mu je to pomoglo
Eksperiment sa dalekom anticipacijom i malo većom brzinom uz “coasting”. Cara Dušana Zemun - blokovi, pre neki dan, preko Bežanijske kose. Mislim ne više od 4 semafora crveno.
Jbg, za regeneraciju DPFa u gradskim uslovima mora da se zadovolji nekoliko uslova, količina goriva u rezervoaru, određena temperatura u izduvnom sistemu, svi grejači, releji i sonde ispravne.......i najvažnije, konstantno upaljen motor.
Sve ono što se odradi "samo od sebe" na auto putu ili magistrali na dužoj relaciji po pitanju čišćenja DPFa, to mora u gradu da se odradi na "silu" pomoću računara i elektronike.
Octavia TDI 1.6 115, Beograd-Kopaonik-Beograd 6.2l / 100km sa dva bicikla na krovu. Tamo sam išao preko Miloša, nazad Niškim AP (33 minuta kreni/stani u gužvi na AP). Na AP sam vozio 120-130km/h, pokazivao mi potrošnju od 7.2 l/100km za početni deo AP - bicikli dodaju oko litar i po / 100km, na tim brzinama.
ljuba napisao: 03 Sep 2022, 22:13
Pa uspeo je na kraju ali je to radio 45 min i u poslednjim metrima pred kucu je prestao da se pusi
Inace u ovaj prosek spada i dve ture od po 3 do 4km po autoputu 80km/h. Ne znam da li mu je to pomoglo
Kako ti to radi regeneraciju? Meni regen traje oko 6-7 minuta u gradu, nista ne primetis osim poznatih znakova regeneracije kod PSA (pali elektricne potrosace). I uredno je radi u gradu, ako ima za tim potrebe, cim je temp. rashladne tecnosti 60 c. Nema nikakvih ogranicenja gde ce je raditi samo da je zadovoljeno par uslova (temp. tecnosti, EGR ispravan, da ima malo vise goriva i aditiva). Inace bez problema mi je upalio i u leru dok sam cekao nekih desetak minuta na granici letos. Cudi me da Mercedes nije to resio drugacije. Nikad mi se nista nije "pusilo" dok je radio, niti sam imao bilo kakav simptom. Cak ni kad je DPF bio zapusen od aditiva (od predjene km i ubrizgavanja aditiva koji se talozi i ne moze da se "spali" u filteru), vec smo to uvideli na dijagnostici, pa sam ocistio DPF od aditiva masinski. Inace nije bio zapusen od cadji.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Regeneraciju prepoznajem tako sto motor bucnije radi na malim obrtajima (a i u opste se promeni zvuk motora), potrosnja je 2 do 3x veca, i kada stanem i imam otvorene prozore mirisem paljevinu A cesto kada se parkiram i iskljucim motor on nastavi da se regenerise, odnosno nesto sagoreva... Inace nema nikakvih informacija na ekranu da je regeneracija u toku (bar da sam je nasao )
Prvi uslov za aktivnu (gradska gde kom preuzima ulogu) regeneraciju je temperatura izduvnog sistema, tj DPFa, koja se kreće od 400-600 stepeni. Temperatura tečnosti može biti i 90 i neće pokrenuti regeneraciju ako nema dovoljne temperature izduvnog sistema koji će spaliti 3-4 puta veće količine dizela koje komp šalje u DPF. Ako se krene u vožnju i krene regen pa se ugasi motor, regen staje i nastavlja se čim se sledeći put steknu uslovi.
Ako auto u leru radi čišćenje, to je zato što je prethodno stekao uslove i u leru ih samo održava.
Neka maksimalna granica za čišćenje DPFa je 45% zapušenosti.
Pasivna regeneracija DPFa se odrađuje automatski bez znanja vozača i uglavnom je pri vožnji na otvorenom putu. Jer su svi uslovi zadovoljeni i komp ne mora da reaguje, visoka temp izduvnog sistema, povišen dovod goriva i sagorevanje čestica se odvija non stop i izbacuje iz filtera.
Dopuniću - svaka regeneracija se dešava bez znanja vozača principijelno. Ne postoji indikator nikakav, niti većina vozača to ume da prepozna niti uopšte treba da vodi računa. To što tzv. "car people" prepoznaju štošta šire od prosečnog korisnika je nova tema.