Ratna tehnika

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Ratna tehnika

Post od kvcali »

Ma bre naravno, imas i masu izjava ruskih pilota koji tvrde da "amerikanci" dogfight na aeromitinzima uredno odbijaju, a kurce se sa mizernim vazduhoplovstvima koje sam pomenuo...


SU-34 Fullback
je lovac-bombarder,dvosed sa cijim se razvojem pocelo krajem osamdesetih godina,u ratnom vazduhoplovstvu tadasnjeg Sovjetskog Saveza se javila potreba za lovacko-bombarderskim avionom koji bi zamenio avione Su-24.

Slika
online photo storage

Razvoj:

Tokom osamdestih odluceno je da novi avion bude razvijen na bazi tadasnjeg SU-27.
Prvi let je imao 13.aprila 1990 i prvobitno je nosio oznaku SU-27IB,a paralelno je razvijan sa mornarickim dvosedom za obuku SU-27KUB.
Zbog novonastale situacije i nedostatka novca u budzetu,program je prekinut,a prvi prototipovi su prikazivani pod razlicitim oznakama i nazivima da bi tek 1994 predstvljen u stampi zvanicno kao SU-34.
Treci model je prikazan javno u Parizu 1995.pod oznakom SU-34FN(kao mornaricki avion).
Ponovo je pokazan 1999. na aeromitingu MAKS u Moskvi,kasnije je vojska i prihvatila oznaku SU-34.

SU-34 deli vecinu svoje strukture krila,motore..sa SU-27/30 “flanker” zajedno sa kanarima slicnim kao kod SU-30/35/37 familije lovaca kako bi se povecale manevarske sposobnosti.
Takodje je napravljen potpuno novi izgled nosnog dela,a rezervoari su vise pomereni prema napred,takodje dizajn kokpita je takav da piloti sede jedan pored drugog,takodje SU-34 je zadrzao motore sa SU-27 ali sa manjim potiskom(drugacije ubrizgavanje) te mu je brzina maksimalno 1.8 maha.



Kokpit i avionika:
Slika

Za razliku od svog prethodnika SU-27,SU-34 ima moderan glass kokpit,opremljen sa modernim CRT multifunkcionalnim displejima.
Avionika je trenutno bazirana na Leninets V004 pasivno ektronskim radarskim uredjajem,takodje je opremljen sa sistemom UOMZ za koriscenje laserski/TV navodjene precizne municije.
Takodje glavni prednji radar je povezan sa zadnjim sistemom za osmatranje zadnje polusfere.
Avion je opremljen sistemima za satelitsku i inercijalnu navigaciju, sistemima za aktivno i pasivno elektronsko ometanje i uredjajima za bezbednu komunikaciju. Centralni kompjuter moze samostalno da planira misiju i vodi avion ili da u letu automatskim datalinkom prima podatke sa komandnog mesta.
Neobican izgled prednjeg nosnog dela i kokpita SU-34 duguje tome sto je mnogo posveceno komforu pilota.
Pilot i kopilot sede jedan pored drugog u velikoj kabini,stim sto pilot sedi sa leve strane a navigator/operator oruzanog sistema sa desne strane.
Prednost ovakvog sistema je sto nije potrebno imati “duple” instrumente,cime se povecava efikasnost a i prostor omogucuje komfor pri dugim letovima.
Posto ima mogucnost da leti duge misije kokpit SU-34 je presurizovan tako da nije potrebno nosenje maske za kiseonik do visineod 10000 m.
Posada takodje ima mesta da prilikom dugih letova ustane i krece se kroz kabinu,a prostor izmedju sedista omogucava da mogu i da legnu.
E sad poseban deo :u avion je takodje iza kokpita ugradjen i mali WC kao i uredjaj za podgrevanje hrane sa hranom i termosom.

Slika


Do 2004. napravljeno je samo nekoliko pred proizvodnih modela,tada je kompanija Suhoj objavila da ce se poceti sa intenzivnim radovima i da bi trebala da pocne proizvodnja a prvi modeli da udju u sluzbu oko 2008. ipak i pored toga nastavljeno je sa unapredjivanjem SU-24 “fencer”.
2006. je objavljeno da je vlada za tu godinu narucila samo dva modela,a da se planira da bude napravljeno 44 SU-34 do kraja 2010.
Ukupno 200 aviona bi trebalo da bude napravljeno i operativno do kraja 2015.kako bi zamenili oko 500 SU-24.
2006 je minister odbrane objavio da ce 200 aviona biti operativno do 2020 sto je I potvrdjeno 2007.

TT-karakteristike SU-34

Generalne karakteristike

Posada: Pilot i kopilot
Duzina: 23.34 m
Raspon krila: 14.7 m
Visina: 6.09 m
Tezina opterecenoh: 39,000 kg
Nosivost: 8,000 kg
Maksimalna tezina pri poletanju: 45,100 kg
Pogon: 2× Lyulka AL-35F turbomlazna motora 137.2 kN sa afterburnerima

Performanse

Maksimana brzina:
Na velikim visinama: Mah 1.8 (1.900 km/h)
Na nivou mora: Mach 1.2 (1,400 km/h)
Dolet: 4,000 km
Plafon leta 15,000 m
Odnos potisak-masa: 0.68

Naoruzanje

1× 30 mm GSh-30-1 (9A-4071K) top sa 150 granata
Od raketa V-V R-27,R-77 i R-73.
10 nosaca na krilima i trupu sa mogucnoscu nosenja do 8,000 kg raznih bombi i raketa ukljucujuci Kh-29L/T, Kh-25MT/ML, Kh-25MP, Kh-36, Kh-38, Kh-41, Kh-59M, Kh-58, Kh-31P, Kh-35 Ural, Kh-41, Kh-65S, Kh-SD, 2 Moskit, 3 Jachont vazduh-zemlja rakete, KAB-500L/KR ili KAB-1500L vodjene i nevodjene bombe,B-8 lanseri raketa sa 20x80 mm S-8 raketa, B-13 lanseri raketa sa5x122 mm S-13 raketama, O-25 lanser raketa sa1x340 mm S-25 raketama,dodatni rezervoari za gorivo,kontejneri sa izvidjackim uredjajima.


Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Ratna tehnika

Post od BAJKER »

Ogroman avion :D Sediste pilotsko kao da je iz IISV rata :kezo:
Slika
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Ratna tehnika

Post od snork »

Sličan ostalim Su-27 derivatima, samo malo pretovaren. :mrgreen:
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Sh@rance
Reactions:
Postovi: 1600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:48
Garaža: Fiat Punto Classic 1.3 MultiJet & Cannondale Trail 7 er29
Lokacija: Obrenovac

Re: Ratna tehnika

Post od Sh@rance »

Ovo je bre ratna tehnika ja na haubici 122 mm D30 J :D
Slika
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Ratna tehnika

Post od BAJKER »

Sh@rance Stari kadar artiljerija :kezo: mora da si sluzio JNA kada je tako fotka izbledela
http://www.youtube.com/watch?v=qQFlzcmZa7Y
Slika
Korisnikov avatar
Sh@rance
Reactions:
Postovi: 1600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:48
Garaža: Fiat Punto Classic 1.3 MultiJet & Cannondale Trail 7 er29
Lokacija: Obrenovac

Re: Ratna tehnika

Post od Sh@rance »

EE druze nije JNA nisam bas toliko mator :rofl: , ali je na zalost ratna slika, moj poslednji dan u kasarni za vreme rata na Kosovu slika je iz Prizrena
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Ratna tehnika

Post od BAJKER »

ha ha salio sam se :) evo nesto o tim haubicama D30 122mm
ХАУБИЦА 122 MM Д30

Вучне хаубице калибра 122 мм Д30 више нису у наоружању активних јединица, али су ускладиштене и конзервиране за наоружање хаубичких дивизиона ратног развоја. У време када су се појавиле, почетком шездесетих година, хаубице Д30 биле су врло савремено решење са могућности покретања по азимуту унутар пуног круга. Први примерци за ЈНА увезени су из СССР-а 1974. године. На основу делимичне техничке документације организована је домаћа производња побољшаног модела Д30Ј (Југославија) у фабрици „Братство“ у Новом Травнику. У односу на оригинално оруђе главна предност Д30Ј јесте већи домет са домаћим тренутно-фугасним пројектилом М76.


Slika
Slika
Slika
Korisnikov avatar
Sh@rance
Reactions:
Postovi: 1600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:48
Garaža: Fiat Punto Classic 1.3 MultiJet & Cannondale Trail 7 er29
Lokacija: Obrenovac

Re: Ratna tehnika

Post od Sh@rance »

Druze koja je to sila kad ispali projektil pa to je strasno, iscupa iz zemlje asove na lafetima i sigurno ode u vis min. 30 cm.
Projektil je tezak 18 kg, a caura sa barutom 22 kg. Barut je pakovan u kesicama pa se vadjenjem kesica smanjuje domet. Maksimalan domet D30J je 17133 metra.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Ratna tehnika

Post od dragan »

Heineken napisao:Naravno da ima primenljivost, konstruktori trose milijarde i milijarde dolara kako bi poboljsali manevarske sposobnosti svake nove generacije aviona, ne rado to sigurno da bi se ku*cili po aeromitinzima...
u realnom borbenom sukobu uvek ce biti scenario lansiranja reketa vazduh-vazduh van vizuelnog dometa i moje pitanje je bilo u smislu da li ce ti avioni svojim manevarskim sposobnostima biti u prednosti pri izvodjenju nekog protivraketnog manevra...
ovo k.rcenje po aeromitinzima je po mom misljenju samo propaganda i ne mora nikakve veze da ima realnim zivotom jer je dogfight umro pre par decenija...
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Ratna tehnika

Post od kvcali »

Pa nece da bude bas tako, da je to bas tako onda bi na mig-21 ili na F-4 nabacili mocan radar i dalekometne rakete i cao, cemu tolike milijarde na razvoj novih letilica ?
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Ratna tehnika

Post od dragan »

pa oni i jesu modernizovani u ko zna koliko verzija ali su i dalje po nekim merilima zastarele masine, a mislim da je cena da ih dovedes po svemu na nivo savremenih lovaca naisplativa...pored toga su platforme koje jednostavno ne mogu da istrpe neke modifikacije i nisu bas medju prvima po pitanju nosivosti zar ne?

ali da ne sirimo u tom smeru, mene zanima da li ce avion koji uradi superkobru lakse izbeci protivavionsku rekatu nego neki koji to ne moze, prosto... ja i dalje prilicno sumnjam u to...
Korisnikov avatar
superboss
Reactions:
Postovi: 3770
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Ratna tehnika

Post od superboss »

Ajde bre Dragane ne zajebavaj mase(u smislu znam da znas odgovor)

Super kobra a i kobra ne bi bila dobra u tom slucaju, jer se brzina aviona smanjuje malte ne do nule. Idealan polozaj aviona na pravac dolazece aa rakete je 90 stepeni,

U dogfightu mozda, ali mozda ima neku prodju.

Inace, cinjenica je da su F-ovi, aerodinamicki inferiorniji u onosu na SU i MiG-ove(pri nekim ne previse zahtevnim figurama skloni su da izgube kontrolu, ili uzgon i padnu u kovit), ali to ne znaci da ne valjaju kao borbene masine.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Ratna tehnika

Post od Saša »

kvcali napisao:Pa nece da bude bas tako, da je to bas tako onda bi na mig-21 ili na F-4 nabacili mocan radar i dalekometne rakete i cao, cemu tolike milijarde na razvoj novih letilica ?
Jedna reč: stealth

Osim toga, starim avionima kad tad potpuno isteknu resursi i onda ćao, mora novo. :)


Tapatalk
Heineken
Reactions:
Postovi: 6434
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Ratna tehnika

Post od Heineken »

Ostao sam bez interneta na dva dana... :twisted: :twisted: sto se tice dogfighta moje misljenje je da nece izumreti potpuno kao i sto tenkovi nece izumreti, a prica se zadnjih 20 godina da su tenkovi bez buducnosti u modernim vojskama. Procitao sam na jednom forumu clanak nekog stranog vojnog analiticara da se vazdusne borbe danas zavrsavaju prosecno na daljinama od 5-15 km tako da je sve to lepo kada na papiru pise domet rakete 100+km ali izgleda da tako nije bas u realnosti...bar po recima ljudi koji znaju mnogo vise od nas...

Stealth, po meni zvaka da se americkim poreskim obveznicima izvuku milijarde dolara...
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Ratna tehnika

Post od Rakhil »

Tja, ja bih bas voleo da izumre, na svim stranama podjednako....
Odgovori