ljubitelj napisao:
Kirhofova pravila, prvo i drugo, vaze bez dileme a ko misli da ne vaze zakoni fizike treba da ponudi koje su to zakonitosti koje uticu na promenu ponasanja elektrona.
Ajde sad ti meni objasni kakve veze imaju "zbir svih struja koja ulaze u jedan cvor jednak je zbiru svih struja koji izlaze iz cvora" i "algebarskih zbir napona na svim otpornicima i elektromotornih sila jednak je nuli" u ovoj prici oko Pedal Boxa?
I posto se vidi da si strucan, jel mozes da napises, ako nije tajna, koj si fakultet zavrsio?
Ima veze, jer kad rečeno sagledaš kroz prizmu razlika Hamurabijevog zakonika i zakona 12 tablica sa posebnim osvrtom na njihov stav o tome šta je nula, pa kad tome dodaš svoje predznanje da nula nije nula nego -273 celzijusa, shvatićeš da sve njih kako zajedno tako i pojedinačno zabole za pedale, a naročito box-ove.
superboss napisao:
Cim ima zainteresovanih, i prodaje se-niti je glupost, niti je previse skupo.
Nemam ništa protiv ovog uređaja ( ne verujem u njegov značaj) ali tako je bilo i sa Power Balance narukvicama , prodavale se i imalo zainteresovanih pa ispade ćorak
MAD MAX napisao:Voleo bi da neko ko ima iskustva prokomentariše moj komentar od juče, a posebno zastupnici uređaja:
MAD MAX napisao:Kod sistema "fly by wire" jedno je pritisnuta pedala gasa, a jedno je ugao otvorenosti leptira na usisnoj grani. Znači, mi imamo želju za punim gasom trenutnim pritiskom, a sistem ECU to radi po programu. Najčešće leptir je otvoren daleko od položaja pedale gasa. Sve zavisi od programa ECU i to je ono što mnogi po forumima zovu "loš odziv gasa", a koji isključivo postoji zbog ekoloških normi, počev od EURO 4, pa na dalje u sve gorem kontekstu. Jednostavno, stisnite na leru pun gas i neka neko pogleda brzinu i intetziet otvaranja leptira. Stvar je za zaprepašćenje. Ako u tom smislu može da pomogne Pedal Box, ja sam zainteresovan. I po pravilu, efekat bi trebalo čak da buge bolji na atmo benzincima, nego na turbo motorima. Znači, ostaje pitanje, može li ECU biti prevaren od strane Pedal Box, da odziv gasa bude bar slično kao na sistemima sa sajlom gasa.
U zavisnosti od programa, na sportskim mašinama ponekad ima ugrađen dvostepeni leptir, prvi na sajlu i drugi korektivni motorizovan, jer naravno, nije idealno uvek držati otvoren pun leptir. Sve zavisi od želje onoga ko je pravio program za ECU, a u našim uslovima sve se svodi na pustu ekologiju.
Znači nije stvar u sporom signalu kroz kablove, kako neki tvrde smešne stvari. Stvar je u programu ECU koji ne dozvoljava način rada koji nije ekološki prihvatljiv. Neće dopustiti bogatu smešu, emisiju nesagorelih ugljovodonika, bez obzira na želje vozača, već radi po idealnom režimu za sagorevanje. Zato vozila koja nemaju motorizovan leptir gasa ne mogu da podmire ni Euro 4 norme. Recimo, mnogi su na starim autima naučili da avgasuju pri polasku, a to novi sistemi uopšte ne dozvoljavaju i u potpunosti anulišu takve želje. Kako rastu obrtaji motora, leptir se polako otvara, bez obzira na pritisnut gas do kraja od samog starta.
Mene znači zanima, može li ovaj Pedal Box da "prevari" ECU da se ne ponaša tako rezistentno. Je li to uopšte moguće preko priključka potenciometra gasa?? Jer ako može, stvar je odlična, a jedino što se gubi su Euro norme a za to nas zabole.
Pokušajte da se fokusirate u diskusiji, na moje navode. Hvala.
Aj da krenemo od Punta, dovoljno je da mu malo skratimo sajlu, koja kontrolise klapnu, i da dobijemo da kazes ubrzanu reakciju klapne, zar ne?
Ali sta cemo sa protokomerom, on valjda takodje koriguje ubrizgavanje, pa tako nije isti faktor kad je klapna otvorena 50 posto na minus 30 stepeni, i na plus 30 stepeni, npr...
Nego lepo daj da dobijemo semu(fotografije) tog Pedal Maxa, pa da vidimo na sta se sve kaci, koliko zica ima, pa da prokljvimo sta prakticno moze da uradi i kao to uradi...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Bax
nisi dobro pročitao moj komentar, a i tvoj komentar je bez osnova.
Prvo, da skratiš sajlu, imao bi stalno otvoren leptir i iber na leru...
Drugo, protokomer sa ovim nema veze, jer on meri količinu usisanog vazduha. Šta ima da meri ako klapni treba 5 -10 sec da se otvori na zahtevanu vrednost? Samim tim i protokomer daje vrednosti prema količini usisanog vazduha. Tu jeste kvaka, jer da ima više vazduha trenutno bi protokomer dao podatak i dobilo bi se i više griva i to preko mere.
Na sajla sistemu kad "pukneš" gas, lepo čuješ kako usis "zanjoči". To ovde nema.
Bax napisao:
Nego lepo daj da dobijemo semu(fotografije) tog Pedal Maxa, pa da vidimo na sta se sve kaci, koliko zica ima, pa da prokljvimo sta prakticno moze da uradi i kao to uradi...
Taman sam hteo da prekinem da pisem u ovoj temi, a onda sam slucajno video da ovo sr..je kosta preko 200e!!! Pa za te pare moze pravi cip da se odradi.
Dakle kaci se samo na pedalu gasa, te je jasno kakve mogucnosti ima. Nema nikakvog uticaja ni na jednu komponentu osim same pedale gasa, i opet se vracam na staru konstataciju, stiskajte gas jace ako je to ono sto vam je potrebno.
MAD MAX napisao:
Mene znači zanima, može li ovaj Pedal Box da "prevari" ECU da se ne ponaša tako rezistentno. Je li to uopšte moguće preko priključka potenciometra gasa?? Jer ako može, stvar je odlična, a jedino što se gubi su Euro norme a za to nas zabole.
Pokušajte da se fokusirate u diskusiji, na moje navode. Hvala.
Postavio si previse direktno pitanje da bi dobio odgovor koji bi razjasnio mnogo toga i oladio vecinu ljudi, ni na samom sajtu proizvodjaca neces naci odgovor na ovo pitanje, naravno namerno je izostavljen i zamaskiran.
Odgovor je naravno kratko i jasno NE.
Hm ovde ima svasta nesto od delica, nekoliko ozbiljnih integrisanih kola, smd stampa, znaci potrudili su se da naparave nesto, nisu oni magneti sto stede gorivo, ja bih voleo da probam...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Dakle kaci se samo na pedalu gasa, te je jasno kakve mogucnosti ima. Nema nikakvog uticaja ni na jednu komponentu osim same pedale gasa, i opet se vracam na staru konstataciju, stiskajte gas jace ako je to ono sto vam je potrebno.
Moze da presrece i ulazni i izlazni signal sa ovakvim kacenjem i opet ponavljam a ti teraj svoje do kraja, ne mora da modifikuje samo elektricni vec i digitalni signal, to vec otvara mogucnost razlicitih modifikacija signala sto donekle objasnjava i njegova konstrukcija.
Dakle kaci se samo na pedalu gasa, te je jasno kakve mogucnosti ima. Nema nikakvog uticaja ni na jednu komponentu osim same pedale gasa, i opet se vracam na staru konstataciju, stiskajte gas jace ako je to ono sto vam je potrebno.
Moze da presrece i ulazni i izlazni signal sa ovakvim kacenjem i opet ponavljam a ti teraj svoje do kraja, ne mora da modifikuje samo elektricni vec i digitalni signal, to vec otvara mogucnost razlicitih modifikacija signala sto donekle objasnjava i njegova konstrukcija.
nuk napisao:Nije me mrzelo da izguglam zanimljiv pdf koji objasnjava "fly-by-wire" princip rada.
Ovo na cemu laki uporno insistira bi imalo smisla da se radi o prostim korekcijama signala promenom otpora ali, postoji i digitalni signal koji se koriguje paralelno sa elektricnim, otuda i logicnog objasnjenja zasto potenciometri imaju i po vise od deset pinova.
Sistem kao sistem nije bezgresan, ima svoje nedostatke i svakako mogucnosti za korekciju parametara uredjajima kakav je ovaj pedal box, recimo.
Na strani tri je prakticno sve objasnjeno
Dakle, za tako nesto bi morao da regulise i ponasanje leptira, e evo jedan lep clanak na tu temu a za tematiku o kojoj raspravljamo je podjednako koristan kao i ovaj koji si ti prikacio.
Bax napisao:
Nego lepo daj da dobijemo semu(fotografije) tog Pedal Maxa, pa da vidimo na sta se sve kaci, koliko zica ima, pa da prokljvimo sta prakticno moze da uradi i kao to uradi...
Taman sam hteo da prekinem da pisem u ovoj temi, a onda sam slucajno video da ovo sr..je kosta preko 200e!!! Pa za te pare moze pravi cip da se odradi.
Dakle kaci se samo na pedalu gasa, te je jasno kakve mogucnosti ima. Nema nikakvog uticaja ni na jednu komponentu osim same pedale gasa, i opet se vracam na staru konstataciju, stiskajte gas jace ako je to ono sto vam je potrebno.
MAD MAX napisao:
Mene znači zanima, može li ovaj Pedal Box da "prevari" ECU da se ne ponaša tako rezistentno. Je li to uopšte moguće preko priključka potenciometra gasa?? Jer ako može, stvar je odlična, a jedino što se gubi su Euro norme a za to nas zabole.
Pokušajte da se fokusirate u diskusiji, na moje navode. Hvala.
Postavio si previse direktno pitanje da bi dobio odgovor koji bi razjasnio mnogo toga i oladio vecinu ljudi, ni na samom sajtu proizvodjaca neces naci odgovor na ovo pitanje, naravno namerno je izostavljen i zamaskiran.
Odgovor je naravno kratko i jasno NE.
NE. Uredjaj kako je opisano ne radi nista sa ECU.
U tome je i poenta.
@nuk.potenciometar ima samo i jedino 3 izvoda, delitelj napona. Reostat, 2 izvoda. Potenciometar (omska otpornost je u pitanju) samo i jedino analogni signal menja, a to je jednosmerni napon. Rezultat delovanja klizaca po otpornom sloju je elektricno posmatrano promenljivi delitelj napona.
Laki021 napisao:
Dakle, za tako nesto bi morao da regulise i ponasanje leptira, e evo jedan lep clanak na tu temu a za tematiku o kojoj raspravljamo je podjednako koristan kao i ovaj koji si ti prikacio.
Ne kapiram uopste zasto se pravis lud zarad tvrdoglavosti, da li si se potrudio da saznas vezu potenciometra pedale gasa i ecu-a, da li si pogledao samo neki deo tehnicke dokumentacije bilo kog savremenog automobila ne bi li pokusao da shvatis princip rada ovog uredjaja koji te u ostalom i ne interesuje? Nisi jer te zabole a rado trosis vreme na palamudjenje sa pikom od 3sec ukljucenog mozga, dovoljno da razbijas mnoge mitove.
Meni je sad sasvim jasno da ovo utice, na ubrizgavanje koje je kontrolisano ECUom.
Sasvim je jasno, da se menja podatak sa senzora pedale, koji je jedan od parametara koji Ecu koristi kad u mapama, generise kolicinu i tajming ubrizgavanja.
Dakle u normalnoj voznji bi pojednostavljena sekvenca podataka sa tog senzora bila:
(1-10 su mi polozaji pedale u punom rasponu do 100%)
ler 111111111111111111111
voznja bez pedal 22222222222233333333333333333333444444444444444444444555555555555555555555544444444444
voznja sa "podal" 23333344445566667777788888888888888888888888888888888888888887777777777775555555555555
Posmatrajmo da signali idu brzinom micro-sekundi i da teoretski mi taj signal ne mozemo nogom da ubrzamo ili sporimo.
Takodje obrtite na strminu signala koju vestacki mozemo da napravimo, mi tom brzinom ne mozemo ni da pomeramo nogu...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.