mr.Big napisao:
Maltene novom Puntu uvek(zimi i leti) treba par sekundi verglanja, a ovaj nema strpljenja -čim malo okrene, kreše matori
Hladan motor, ulje gusto, gorivo slabo isparava, niska temperatura vazduha u komori sagorevanja- sve lose po motor.
I odmah startuje sa eksplozijama.
Sve isto ali motor se prvo okrece nekoliko desetina okretaja i pokrece pumpu za ulje koja puni sve uljne kanale a i podize pritisak u lezajevima, sistem paljenja baca varnicu koja cisti elektrode svecice, startuje se pumpa benzina koja nabija pritisak u sistemu, rad klipova podize temperaturu komore sagorevanje na nekoliko stotina stepeni i tek nakon toga pusta ubrizagavanje goriva koje se lako pali u zagrejanom vazduhu i tek tada nastaju eksplozije.
Ovaj drugi scenario je na mom autu i pokazao se kroz decenije kao jako dobar odabrir po dugotrajnost motora.
Ja bih odabrao ovaj drugi nacin pokretanja hladnog motora ako mogu da biram.