Pedal Box

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Pedal Box

Post od Xepoj87 »

Ako podesis na 3. stepen,trebalo bi da se i ne spusta gas ispod 1600 RPM-a u brzini nikako...
Valjda.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Pedal Box

Post od Laki021 »

Kako kad je to odredjeno prenosnim odnosom menjaca i brzinom kretanja auta a ne polozajem gasa?
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Pedal Box

Post od Floyd »

Laki021 napisao: @Floyd,
Mislim da je kod tebe to ipak malo bolje uradjeno i da se menja vise parsmetara. Iako ti je nacrtani simbol papucica gasa, promena se ipak odvija u ECU (koji moze sve da regulise) a ne u samoj papucici gasa.
Naravno, znam da je taj sistem kod mene dosta kompleksniji i menja jos neke parametere...
Ono sto sam hteo da kazem je da ako ja sa tako kompleksnim sistemom ne dobijam bolje krajnje performanse, pa ni medjuubrzanja (jesu ona bolja kod mene u sport modu ali to je zbog promene nacina menjanja brzina), ne vidim kako se iste mogu dobiti sa nekim gedzetom koji se kaci na papucicu gasa...a ovde se bas to i tvrdi.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24626
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Pedal Box

Post od dragvorl »

djiuliju napisao:Dragvorl, jel moze auto da ima bolje medjuubrzanje bez povecanja obrtnog momenta? Naravno, bez promene prenosnih odnosa i sl
Moras da koristis vecu snagu, a snaga=obrtni moment*ugaona brzina (broj obrtaja). Znaci ako ga vrtis na istim obrtajima moras da imas i veci moment.
Ji 4Tze napisao:
dragvorl napisao: Brze ide je jako rastegljiv pojam. Da li ide brze za istu pritisnutost papucice, brze do 100 na sat, brze medjuubrzanje...
aj sad razmisli.. Ako ima bolji odziv onda može da se nađe neko međuubrzanje gde će se to pokazati.
Nešto gde ćeš to iskoristiti. Ako ne povećava KS ni Nm ni potrošnju...
Znači da je odziv u startu loš i to se odražava na konačno ubrzanje.
Ako stisnes vise gas dobices bolje ubrzanje, jel tako? Pedalbox stisne gas jace od tebe, i ubrzavas brze. Opet grafik, ako ti na 25% gasa motor prima info da je stisnuta 50%, a na 30% ima 75%, hoce li bolje ubrzavati? Nego sta ce, naravno ako mendzment motora dozvoljava takvo formiranje smese, tajming varnice, itd...
Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Pedal Box

Post od Floyd »

Pa na kraju se svodi na ono o cemu se ovde i pisalo...
U principu se nista ne menja osim sto sistem "laze" vozaca da mu auto ide bolje jer dodaje vise gasa nego sto je vozac svojom komandom (polozajem noge na papucici) trazio :)
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32129
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Pedal Box

Post od trojanac »

Samo je razlika u tome da ti nogom ne možeš to da postigneš u istom vremenskom periodu. Mislim, možeš ti brzo da pritisneš papučicu gasa, ali auto neće odreagovati tako brzo.

Ne znam koliko će Ogiju to da pomogne jer kao što je Bax rekao, njegov 1.4 je ionako napregnut maksimalno, ali uzećemo profesionalnu štopericu i vršiti nekoliko merenja, pa ćemo videti rezultate.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Pedal Box

Post od perfiko »

Da li je Pedal Box šarena laža, ne znam, nisam probao, ali ne vidim zašto bi brži odziv na pritisak pedale gasa bio neko čudo, kosio se sa zakonima fizike...
Ako je pedala gasa zapravo potenciometar, znači da položaj pedale definiše položaj klizača promenljivog otpornika. Svako pomeranje pedale gasa ima za posledicu pomeranje klizača sa kojim je u sprezi. Recimo pritisnete pedalu gasa za 1 cm, i klizač potenciometra se pomeri za 1 cm. E, sad promenimo spregu između klizača i pedale, i za pomeranje pedale od 1cm, dobijemo pomeranje klizača od 2 cm. Hoće li auto imati bolji odziv na pedalu gasa?
Eto, samo razmišljam...
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Pedal Box

Post od Laki021 »

trojanac napisao:Samo je razlika u tome da ti nogom ne možeš to da postigneš u istom vremenskom periodu.
Brzina stopala sigurno nije ogranicavajuci faktor jer je naspram ostatka sistema izuzetno brzo.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32129
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Pedal Box

Post od trojanac »

Pa to sam i sam rekao u narednoj rečenici.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Pedal Box

Post od Laki021 »

Ne znam kojoj, ali to je i Bax pominjao kako stopalom ne mozes tako brzo stisnuti pedalu, sto je u principu nebitno.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pedal Box

Post od ljubitelj »

perfiko napisao: Ako je pedala gasa zapravo potenciometar, znači da položaj pedale definiše položaj klizača promenljivog otpornika. Svako pomeranje pedale gasa ima za posledicu pomeranje klizača sa kojim je u sprezi. Recimo pritisnete pedalu gasa za 1 cm, i klizač potenciometra se pomeri za 1 cm. E, sad promenimo spregu između klizača i pedale, i za pomeranje pedale od 1cm, dobijemo pomeranje klizača od 2 cm. Hoće li auto imati bolji odziv na pedalu gasa?
Eto, samo razmišljam...
Ne, ako je potenciometar.
Moze da se stavi hod od 1mm ili da se stavi on-off prekidac i opet auto nece imati bolji odziv.

Motor-menjac- guma- podloga je identicno u svim slucajevima a uz masu i otpor kretanju koji su takodje idednticni nema nikakve promene u dinamici kretanja vozila.

Za bolji odziv auta potreban i neophodan uslov je da se dovede uvecana energija koja omogucava veci rad.

Perfomanse motora i time kretanje vozila uopste ne zavise od pedale gasa jednom kada se potpuno pritisne tj otvori leptir do kraja. Tako se i meri kriva momenta i snage jednog vozila.


Pedal Box ili slicno koje pasivno utice na elektricnu karakteristiku potenciometra (sto se vidi na dijagramu za poziciju 100%) moze da ima efekat kada je fabricki potenciometar neispravan, kada je pogresno podesena mehanicki pedala gasa u odnosu na klizac potenciometra, i slicne neispravnosti koje dovode da se pritiskom pedale na zahtev vozaca ne postigne 100% elektricna vrednost potenciometra pa ECU ne zna da treba da otvori leptir.

Smanjenje hoda pedale gasa donosi i niz problema u finoj regulaciji jacine motora sto moze bitno da pogorsa vozljivost auta narocito u uslovima lose podloge kao sto je sada sneg.

Hod pedale gasa kao i njena tvrdoca je oduvek kompromis pa je to razlicito podeseno kod raznih fabrika, na raznim modelima vec prema nameni vozila.

Ista prica je i sa kvacilom koje moze biti kratkog ili dugackog hoda, mekano ili jako tvrdo, a to se odnosi i na pedalu kocnice.

Auto namenjen sportskoj orijentaciji ima skoro sve podeseno tvrdje i sa kracim hodom, ukljucivo i amortizere i opruge vesanja, dok auto namenjen komforu ima sve podeseno mekse.

U svakom slucaju limit je u motoru koji moze da postigne odredjeni efekat Nm pri odredjenim obrtajima za dati prenosni odnos i tu mehanicku osobinu ne moze nikako promeniti brzina pritiskanja i hod pedale gasa.

Za bolje ubrzanje, za visu brzinu potreban je jaci motor. Nema precice.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Pedal Box

Post od Laki021 »

Citajuci ovu temu pao mi je na pamet jos jeda ingeniozan izum na pamet. Moram samo da ga pod hitno patentiram. Vidim za kupce ne moram da se brinem, bice ih vise nego dovoljno.
U pitanju je Placebo Power Button!!! Genijalno. Uredjaj se instalira na volan, a pritiskom na power dugme simulira se trenutno 100% pritisnutost gasa. Auto momentalno polece, brze, efikasnije i bez laga...
Prednost u odnosu na pedal box je ocigledna... pedal box ne moze po brzini da parira power buttonu jer pritiskom na power dugme bukvalno trenutno gas se zakucava na 100, pravi hevisajd. Pun gas ostaje svo vreme drzanja dugmeta.
Cena prava sitnica 199e!
Brze, efikasnije, dinamicnije!!!

Inace efekat je vec dokazan na forumu. Codemaker je kada je kupio svoj poslednji A6 imao osecaj kako auto daleko jace povlaci preko tempomata nego preko gasa. Merenja su pokazala suprotno, ali OSECAJ je svakako na strani tempomata a u ovom slucaju Power Buttona! Plus Placebo je cudo.


Inace na sta treba da se odnosi izraz "more efficient" koji se uporno ponavlja, koji je to tacno proces efikasniji? Neko bi u de trebao da ih odvali za lazno reklamiranje i obmanjivanje kupaca.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pedal Box

Post od ljubitelj »

steva_anya napisao:Mali off

Ko hoce bolji odziv na stiskanje papucice gasa može da proba sa čišćenjem usisne grane, egr ventila, krilaca turbine, leptira-klapni, uopšte svega iz tog sistema. Naravno, i sa boljim, cistijim i kvalitetnijim gorivom.
:doubleup:
Sustina. Svaka smetnja lakom protoku gasova umanjuje efekat motora.

Leptir je upravo uredjaj koji ometa protok gasova i time prigusuje efekat motora, tako odabiremo zeljenu trenutno potrebnu "jacinu".
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Pedal Box

Post od perfiko »

@ ljubitelj, mislim da mašiš poentu.
Ajde ovako da probam:
slučaj 1. ako polako pritiskamo pedalu gasa automobil će zato što klizač potenciometra ide polako po otporniku, polako i da ubrzava.
slučaj 2. ako duplo brže (jače) pritiskamo pedalu gasa, vozilo će na isti način mnogo brže ubrzavati.
E, sad, ako napravimo takvu spregu između pedale i klizača, da pedalu pritiskamo polako, a klizač duplo brže klizi po promenjivom otporniku da li će vozilo ubrzavati kao u slučaju 1 ili 2?
@Laki, bez uvrede, ali ti si zapravo, svojim izumom, pojednostavio Pedal box, tako što si izbacio svaki položaj sem 0 i 1, a hteo bi da ga naplatiš kao uređaj koji ima i sve položaje između 0 i 1. Dakle šta Švajcarska uradi od onakvog čoveka. :kezo:
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12086
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Pedal Box

Post od Bax »

Vi uporno zanemarujete da se odvija konverzija izmdju analognog signala potenciometra, u digitalni koji ulzi u ECU, a oni se u toj zoni igraju, i kreiraju signal koji ti ne mozes sa nogom da kreiras.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Odgovori