Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj »

hyundai_i30 napisao: 24 Okt 2022, 08:12

Pitam da li to sto sada ceo taj sistem radi bezveze jer fali deo koji je fabricki tu ugradjen moze na duze staze da steti motoru jer tipa ECU zbog losih parametara senzora navodi na vise ili maje ubrizgavanje goriva i iz Hyundai servisa lik mi kaze da to ne bi trebalo da bude problem...



Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Sistem radi savršeno dobro, i upravo paljenje lampice ukazuje da je sve ispravno jer detekutje problem obrade izduvnih gasova. (neki, koji vidi se iz parametara koji se očitavaju, ali to mora serviser da uradi ne može vlasnik).

Parametri senzora ISPRED katalizatora su verovatno dobri i baš taj ISPED vodi proces lambda regulacije tj ubrizgavanje goriva.

Tebi je problem što senzor POSLE katalizatora vidi grešku u gasovima i onda te pravilno obaveštava o tome.
Taj senzor je samo kontrolni, POSLE katalizatora služi baš da prati stanje katalizatora i nema nikakvog uticaja na ubrizgavanje goriva.

Dakle, ECU radi svoj posao kako je i zamišljeno konstrukcijom.

U hyundai servisu očito znaju preciznije o čemu se radi sa konkretnim vozilom, i znaju stvarno stanje tj postoji ili ne problem sa smesom.

Inače pri korišćenju plina katalizator je praktično nepotreban i ne vrši ikakvu funkciju jer je oksidacija propana i butana u komori sagorevanja potpuna i bez ostatka.
A to se lepo vidi i na analozatoru izduvnih gasova, CO je u tragovima ili neka decimala posle nule. Zanemarivo.
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Jasno, kapiram da postoje 2 sonde, "upravljacka" i kontrolna, ispred i iza katalizatora respektivno.

Letos su u Hyundai servisu pred tehnicki proverili auto i rekli mi da je spreman za tehnicki, tada su uklonili gresku i Check Engine lampica je privremeno bila ugasena. Rekli su mi da vozim iskljucivo na benzin do tehnickog, a ako se lampica pojavi na dan tehnickog da odem da ponovo otklone gresku kako bih samo prosao, mada je lampica bila ugasena narednih nekoliko dana. Nijednog trenutka mi niko nije pominjao to da auto nema katalizator.

Svakako bih otisao do njih da provere smesu i da li je sve ok sto se toga tice. Bacio sam pogled na net i cisto informativno pozvao 2 broja i nasao u Bg-u novi katalizator u prodavnici sa 2 god. garancije za svoj auto za oko 30k sto je bas dosta, ali sam mislio da je novi jos skuplji iskreno. Onda sam nasao na KP bajagi isto novi za 180e.

Videcu sa serviserima sta ce reci i da li da stekam pare pa da naredne godine ipak ugradim novi katalizator, ali moram da istrazim ceo slucaj i zasto je uopste skinut, a nije zamenjen novim ili polovnim makar...

@ljubitelj Znaci po tebi samo treba da proverim da li prednja sonda radi dobro i da li je smesa odgovsrajica u slucaju voznje na benzin, a da plin uopste ne proveravam sada?

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



canibal86
Reactions:
Postovi: 19
Pridružio se: 22 Okt 2022, 23:30

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od canibal86 »

Ako ti je primarno gorivo plin bitna ti je smesa i na plinu.Sto se tice benzina ako je benzinski deo ispravan smesa je sigurno dobra.Kao sto je vec receno prva sonda kad radi u zatvorenoj petlji direktno ocitava stanje smese i salje info benzinskom racunaru koji vrsi kompenzovanje preko benzinskih injektora skracuje vreme rada istih ili produzava.Vaditi katalizator na benzincu tog godista je po meni cista ludost pogotovo ako su ga jos zadrzali za sebe pa i tu uzeli koji dinar.Ja vozim auto 20 god star sa originalnim katalizatorom i nemam nikakvih problema.Generalno ne steti motoru sto nemas katalizator bilo da vozis na plin ili benzin ako te to brine.Druga stvar je kakva ti je smesa kad vozis na plin to vec nema veze sa katalizatorom bilo da ga imas ili ne.Jedini problem vezan za katalizator mozes da imas u dogledno vreme kad krene da se primenjuje zakon o izduvnim gasovima tad sigurno nece proci tehnicki bez istog.Za sada se jos uvek tolerise.
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Vecinski vozim na plinu naravno, ali trudim se da vozim u nekom odnosu 80-20% plin - benzin.

Sto se tice smese u TNG sistemu to sam relativno skoro proveravao i bilo je sve ok, detaljno sam vec pisao o tome. Smesu kada auto koristi benzin nisam proveravao ovako na svoj zahtev, ali su mi u servisu rekli da je sve ok i da sam spreman za tehnicki i bez problema sam ga letos prosao.

E, sad zasto je izvadjen taj katalizator i zasto se ovi serviseri prave blesavi jer mi niko nista ne pominje (i sasvim slucajno sam uopste dosao do toga da ga nema) iskreno ne znam. Drugar koji je prvi posumnjao na katalizator mi kaze da je verovatno u nekom momentu katalizator bio zapusen ili je riknuo, mozda je on posredno doveo do neke havarije na motoru cak i najjednostavnije i najjeftinije resenje je bilo da se on skine, ali eto ako postroze tehnicki moracu da ga kupujem, makar neki polovni.

Jednostavno su mi precutane informacije vezane za sve ovo jer sam pri kupovini auta isao u taj servis da mi na licu mesta komplet pregledaju auto i katalizator naravno niko nikad nije pomenuo, a auto su hvalili da je utegnut i da nije bilo nikakvih vecih problema od kada ga oni odrzavaju.

Preporuku za majstora za plin sam dobio ovde i ove nedelje cu verovatno da odem do njega, a normalni servis koji ima dijagnostiku i koji bi mi odrzavao auto na duze staze sem ovih ne mogu da nadjem jos uvek.

Svakako idem na duzi put za vikend zdravlje i vodicu evidenciju o potrosnji jer cu voziti u jednom pravcu na benzin samo, u drugom na plin, praticu nivoe antifriza, ulja, kako se cuje motor i da li ispod auta nema nekih fleka i to je ono sto ja mogu da odradim...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj »

Lepo je objašnjeno, smesa na benzin (isključiš plin totalno) je uvek dobra, i ona je samoregulišuća.
Nju je napravio Hyundai.

Što se tiče katalizatora novi je bio pre proletos oko 8,500 dinara u Beogradu na više mesta, zamenski naravno.
Ali on isto tako radi kao i originalni, a kako je to malecni i slabašni motor protok i tog najjeftinijeg kata biće više nego zadovoljavajući.

Kat crkava kao posledica problema u motoru, obično usled zalivanja gorivom nekontrolisano kada "izgori" tj istopi se saće.
Ili kao poseldica mehaničkog udara kada popuca keramika u njemu.

Mislim da previše brineš, proveriti mape za plin i ako je to korektno ne bih se mnogo zamarao oko kata pogotovu ako se vozi pretežno na plin.
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Pa da, rekoh da vozim pretezno na plin, ali tipa nakon 100km na plinu izvozim posle jedno 20-30km na benzinu samo. Zato sam grubo rekao odnos 80:20% u korist plina i to ne samo zbog para vec stvarno gledam i ekoloski aspekt. Cak i da sada obrnu cenu benzina i plina ja bih opet dominantno vozio na plin, najiskrenije. Ovo kako nemam katalizator znaci da na benzinu sada zagadjujem 100% i bedara mi je zbog toga i zato razmisljam o ugradnji zamenskog u narednim mesecima.

To sto pominjes cenu zamenskog katalizatora od oko 8500 verovatno mislis na univerzalni koji bi i meni trebalo da zavrsi posao? Citao sam o njima i da ljudi pre preporucuju polovne jer univerzalni mogu da naprave dodatne zezancije i vrlo brzo riknu. Polovni opet mogu da budu jos gori jer ko zna u kakvom je to stanju uopste. Ali, ako katalozator mogu da nabavim za manje od 10k i da me sveukupno za ugradnju toga iznese oko 100e recimo onda bih to mogao vec na prolece zdravlje da odradim.

Svakako cim postroze tehnicki moracu i definitivno da ubudzim ovo, ali prethodno moram da odem kod nekog normalnog mehanicara da lepo ispita sta su skarabudzili ovi u Hyundai servisu kada su skinuli fabricki katalizator jer sam video da ljudi prebudzuju sve i svasta i cisto da znam kako je to kod mene izvedeno i da li ce moci tipa univerzalni da se ubaci kada bude neophodno.

Kapiram da i bez katalizatora ne bi trebalo da imam problem, tako da vozim dalje, ali svakako idem kod preporucenog plinadzije u Nisu koji je preko telefona delovao ok, danas treba da zakazem termin kod njega i reci cu mu da proveri ceo TNG sistem da li je ok i obavezno da proveri mape jos jednom na sta si ukazao. Dodatno cu pitati plinadziju da li smatra da je neophodno zameniti TNG sistem za neki savremeniji koji mozda vise prija autu, tipa za godinu-dve.

Najavih vec put za NS za vikend zdravlje Boze i tu bas hocu da testiram potrosnju benzina u jednom i plina u drugom pravcu jer ce biti 700+ km za izvoziti u oba pravca i u NS-u samo naravno.

@canibal86 @ljubitelj Jel savetujete da dodatno i zavrnem ventil na plinskoj boci u slucaju voznje na benzin ili to nije sada neophodno vec samo na Tartarini prekidacu kao i svaki dan samo postavim mod izbora goriva...?

Sent from my M2101K6G using Tapatalk






Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Snimih jutros kako izgleda situacija kod mene. Ne zamerite na losem kvalitetu videa jer je kraci, podesio sam najbolji kvalitet pri upload-u, ali jedva snimih ovo:



Nespretno sam snimao jer je auta dosta nizak, ali mislim da ce ljudima koji se u ovo razumeju pomoci da razlucimo sta se desava u sistemu izduvnih gasova kod mene... Mogu da pokusam da snimim i bolji klip neki dan ako je potrebno naravno...

@Dare4x4 Zvao sam na tvoju preporuku Ljubisiu koji kaze da radi tipa 14 razlicitih TNG sistema, ali bas Tartarini koji je kod mene ne radi niti ga interesuje taj sistem jer zahteva licenciranje itd. Trazio sam da mi prepruci nekog za Tartarini i preporucio je Auto plin servis Njufa u Komrenu, pa sam zakazo upravo kod njega u cetvrtak da proveri mape na plinu i sagleda ceo sistem taman.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



canibal86
Reactions:
Postovi: 19
Pridružio se: 22 Okt 2022, 23:30

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od canibal86 »

Mozes komotno samo na prekidac da ugasis plin kao sto si radio do sad.Sto se tice klipa sto si snimio ovo sto si rekao drugi deo jeste katalizator e sad jel secen pa izvadjeno sve iz njega i zavaren ili je ipak prisutan.

Sent from my M2101K7AG using Tapatalk

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Jasno, teracu kao i svaki dan, prekidacem menjam izvor goriva. Nista me vise ne cudi iskreno jer sam i sam prokljuvio prema slici sa neta da je to izgleda katalizator, ali u Hyundai servisu su mi rekli juce da je skinut.

Pretpostavljam da je nefunkcionalan, ali neko vreme necu da idem kod njih definitivno, izgubio sam poverenje.

Svakako idem kod plinadzije u cetvrtak da proverim mape i TNG sistem, a u narednom periodu cu traziti od ljudi preporuku za nekog mehanicara koji ce ovo ispod auta detaljno da proveri sta se zapravo desava, mada je najverovatnije izvadjeno sto kazes nesto iz katalizatora nesto i on zapravo vise ne radi, premoscen je ili kako god jer i lampica na to ukazuje...Ako vec ne radi katalizator bar sam onda miran sto se tehnickog tice jer i dok pratim situacije sa smesama uvek mogu da prolazim kao proslo leto kada su mi otklonili gresku dok nisam prosao tehnicki, a ona se pojavi posle par dana ponovo i navikao sam skroz na nju.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Ko prati pricu, ima jos novina - kao sto rekoh precutano mi je dosta toga i evo sada polako stvari izlaze na videlo, ali resavacu jedno po jedno.

Prethodni vlasnik se otvorio kada sam ga pritegao jer je bilo jasno da ima stvari koje mi nisu recene na vreme, pre kupovine naravno, a dodatno i sam servis i to oficijalni gde je to sve radjeno cuti takodje o svemu tome i svi kazu odlican auto, bez greske, redovno servisiran, bukvalno imam servisnu i prakticno sve fiskalne racune, sem onog najbitnijeg naravno...

Elem, pre okvirno 3 god. se potpuno zacepio katalizator, a da lik koji je vozio auto kako kaze nije primetio nista cudno u voznji. Po meni je ovo nemoguce da nema promena u voznji i insistirao sam da se seti, jel trzao motor kad se da gas, jel hvata gas nesto kasnije, obrtaji idu gore-dole u leru, gasi se auto, veca potrosnja goriva, manje snage, Check Engine lampica... Kaze da je bila jedino povremeno CE lampica, ali da je tako bilo ustaljeno i to je pripisivao losem gorivu uvek, bilo benzinu, bilo plinu.

Katalizator se toliko zapusio kako dalje kaze da su izduvni gasovi krenuli da se vracaju nazad bukvalno, znaci lik prica ono sto su njemu u servisu tada rekli da se okvirno izdesavalo. Ta čađ, opiljci, kakva god da je organska hemija u pitanju je isla nazad kroz izduvni sistem, povecavala temperaturu i pritisak i zeznula i motor sto je dovelo do generalke naravno.

Poslao mi je spisak stvari koje su mu tada zamenjene (lanac, natezac lanca, klizac lanca, set dihtunga, klipovi, klipni prstenovi, ležaj radilice, termostat itd. itd.) spisak je duzi i sve to je iskostalo oko 1000 evra. Katalizator je potom u samom servisu bukvalno izbusen na njihovu preporuku i zato on sada stoji kao na klipu koji sam kacio, zato sam prosao tehnicki bez problema ove godine jer fizicki je katalizator tu, ali je izbusen tako da on nema funkciju prakticno nikakvu.

Iskreno nisam znao da servisi buse i katalizatore po potrebi, ali se izgleda i to radi i vlasniku su objasnili da ovo resava problem i da se samo CE lampica ako gori resava pred tehnicki, jer se kroz softver samo resetuje greska, prodje tehnicki i tera dalje i on je tako terao preko 2 god. Dodatno su mu rekli da je generalka motora odlicno prosla i da je osiguran za narednih 200k km...

Eto, sad ni kriv, ni duzan ovako da kazem detektivski sam saznao istorijat auta, koji ima servisnu knjizicu koju sam u detalje gledao vise puta pred kupovinu, gde je sve bilo regularno, gde je servis pri kupovini odradio dijagnostiku i sve to proslo i svi pricali da je sve ok sve vreme. Ali, ova generalka nigde nije upisana naravno i cela misterija sa katalizatorom gde ja ladno sad vozim sa izbusenim katalizatorom, a da pritom pojma nemam sta mi je sve precutano.

Auto stvarno fino vozi, trudim se da ispratim sve sto je do mene i reagujem na bilo kakav zvuk i cudno ponasanje, pogotovo kad je vezano za motor i zato sam trazio majstore, mehanicara i plinadziju koji ce na duze staze da odrzavaju auto i isao kod ovih koji auto najbolje poznaju i kod kojih je isao prethodni vlasnik.

Svakako cu zdravlje da odem u Hyundai jos jednom, cisto da vidim da li ce da se prave blesavi jos uvek ili da se i oni otvore, da odradim tamo dijagnostiku jos jednom i da mi pokazu na licu mesta kako je izbusen ovaj katalizator i da li postoji mogucnost da opet dodje do neke havarije jer necu bre uopste da se zezam sa tim, nego ili da skroz to izbace ili da kupim neki zamenski da mi ugrade. Ne oni naravno, ali da mi kazu sta su sve tu prebudzivali.

A, za plin sam rekao da idem svakako danas da se isproveravaju mape kao sto mi je ovde preporuceno i okvirno ceo Tartarini sistem pred put kao i da vidim da li majstori tamo imaju da preporuce nesto sto bi moglo da se unapredi u postojecem sistemu i ovako na duze staze. Za ove na sajtu pise da su oficijalni servis za: AC Stag, LPGTECH, Voltran, a instaliravaju kako kazu: AEB, Atiker, Bigas, BRC, E-Gas, Emmegas, Eurogas, Europegas, Fobos, Gasitaly, Hana Engineering Co., Ltd., KME, Landi Renzo, Lovato, Marini, MİMGAS, NLP LPG, Stako, Stefanelli, Tamona, Tartarini, Tomasetto, Versus, Zavoli...

Nikad duzi spisak nisam video, ovi su nabrojali sva imena u TNG-u ikad kako stoje stvari, ali ajde dobih preporuku od prethodnog plinadzije koji je ovde preporucen, pa idem da proverim da li je bar TNG u ok stanju i ako treba nesto da se dosteluje.


Sent from my M2101K6G using Tapatalk



canibal86
Reactions:
Postovi: 19
Pridružio se: 22 Okt 2022, 23:30

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od canibal86 »

Bas se sad rapetljalo klupko vezano za servisnu istoriju samog auta.Nije to nista sporno i ako je odradjena generalna bitno da je uradjna kako treba.Jedino sto po meni nesto ne drzi vodu je razlog generalne tacnije taj katalizator.Imam druga kome se stvarno zacepio katalizator i auto je dosta losije isao ali ni govora da je doslo do kvara motora,skinut je katalizator ubaceno mesto njega parce cevi ali motor radi najnormalnije bez ikakvih posledica.Ja bih svakako tu pricu servisa i proslog gazde uzeo sa nekom zadrskom posto se svakako ispostvilo da nisu bili iskreni od samog pocetka.
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Slazem se, sad sve sto cujem uzimam sa debelom rezervom i nadam se da necu imati vecih zezancija oko auta.

Danas sam ujutru bio kod plinadzije koji ima softver za Tartarini i pola sata je trazio konektor da prikljuci laptop na TNG sistem kako bi proverio to sve i podesio mape...

Na kraju je pogledao kakva je situacija i rekao da ce najverovatnije morati da se menja jedna dizna, koja je slabije prohodna. To je ustanovio tako sto je pritiskao svaku od dizni i po zvuku mi ukazao kako auto gubi snagu kada se pritisnu 3 od 4 dizne, a ta jedna koja je po njemu losa kad se pritisne prakticno je sve isto jer je slabo prohodna.

Pojma nemam iskreno, ali ja nisam majsor, a to sto mi je pokazao i po zvuku motora kako radi dok pritiska dizne ima logike ovako kada neko gleda sa strane.

Pitao sam koliko bi me iznela zamena plinske boce sledece godine i rekao je 150 EUR sto sam okvirno i znao, ali rekoh da vidim sta ce on da kaze.

Dodatno mi je rekao da je Atikerov isparivac nekvalitetan jer je turski i da ima lose iskustvo sa njima, pa mi je preporucio da u nekom momentu zamenim i isparivac za neki kvalitetniji, ali to kao ne mora.

Posle posla sam bio na blic u Hyundai servis na dijagnostiku jer znam da nece bar to da mi naplate - majstor kaze da postoji standardna greska "neefikasni katalizator" i nova greska "izostanak paljenja". Za ovo prvo kaze da nema sta, a za drugo me je pitao kada je zadnji put menjana svecica jer sumnja na svecicu ili 3. bobinu, ali za ovo planiram naredne nedelje kod drugog majstora da proveri sta se desava.

Sutra zdravlje Boze svakako idemo na put, pa vozim kombinovano benzin + plin i ispraticu situaciju kako se ponasa auto u voznji kod ozbiljnije kilometrazi...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj »

To je atmo motor, da je katalizator bio začepljen auto ne bi mogao gotovo uopšte da se vozi, i stalno bi se gasio pogotovu na leru.
Stradanje katalizatora je posledica, nikako uzrok problema motora.

Moguć scenario je da je pogrešna plinska ugradnja (mapa, kvar) mogla da totalno raspameti benzinski ECU i da on pobrljavi tako da prvo strada lambda sonda a onda kada prestane kontrola sagorevanja svašta može da se desi, pa i da se srce kata unutra istopi i pretvori u jednu masu gotovo nepropusnu (to je to da se začepi).

To sam video uživo kako izgleda ali ponavljam nije sam katalizator od sebe napravio problem već motor a kat je (kao i izduvni lonac koji je progoreo) bio žrtva.

To šta je bilo sa tim autom i tim motorom je sada nebitna istorija, treba proveriti sadašnje stanje i biću dosadan pa ponoviti ako je sada smesa u svim režimima opterećenja motora korektna ( a vidi se po LTFT parametru kolika je korekcija benzinskog ECU potrebna) sama lampica može a i ne mora išta bitno da znači.

Meni se povremeno upali check engine kada auto duže stoji i ne koristi se nakon duže vožnje na plin.
Razlog je što je plin "suv" i EGR ventil se zaglavi (nema aditiva iz benzina koji bi "podmazivali" poput mangana) u nekom početnom položaju.
Nakon vožnje para dana i grejanja/hladjenja EGRa samo se vrati u normalu, ili ako se rastavi i kapne koja kapljica mašinskog ulja onda odmah se odglavi.
I to se dešava već 15tak godina i nastaviđe još 15tak godina bez da ikakav problem pravi motoru ili bilo šta, jedino što upali lampicu (auto zadovoljava ULEV2 kalifornijske standarde pa lampicu pali za bilo šta što nije idealno tip top).

Utvrdio sam šta je rasklapanjem EGRa, mislio sam da je prljav pa glavi zbog toga medjutim sija se ko ogledalo pošto se vozilo na plin 100,000+km.
I ulje bude po izgledu ko novo sve do 13-14,000km...
canibal86
Reactions:
Postovi: 19
Pridružio se: 22 Okt 2022, 23:30

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od canibal86 »

Da svakako stradanje samog karalizatora je samo krajnji rezultat a uzrok je nesto sasvim drugo.Ako je u opste i bio kat los posto po prici do sad koliko se da zakljuciti majstori bas ne vladaju materijom kako bi trebali.Sto se tice lose plinske dizne ne proverava se stiskanjem creva nego se gasi svaka pojedinacno kroz dijagnostiku i kad su dizne ispavne ne sme se osetiti prelaz.Za isparivac sam naveo i ja ranije nije bajan al opet dok radi ok ne menjaj.Problem je sto imas posla sa majstorima koji nesto znaju ali ne bas kako bi trebalo.Kao sto je receno auto da radi na plinu i pregledati trimove to je najbolji nacin za utvrditi podesenost gasnog uredjaja.

Sent from my M2101K7AG using Tapatalk

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Slazem se da je bezveze osvrtati se u proslost, ali neke stvari se moraju znati da se ne bi ponavljale u najmanju ruku. Jer verovatno ima tu jos nekih stvari koje cu usput da saznam.

Ono sto znam je da sam pre nekih mesec dana, mozda mesec ipo bio kod majstora koji nije klasican plinadzija, ali ima softver za Tartarini i on mi je najpre resetovao onaj problem sa pistanjem TNG sistema jer je tako podeseno da vozi lupam 30000 km i onda pisti kratko nekoliko puta dok se softverski ne otkloni to pistsnje i ne resetuje taj brojac. Rezimirali smo da je to poziv na servis i dobra prilika da se uzme koji dinar preko od strane majstora...

Dakle, tada je ovaj lik prikljucio laptop na auto i bas mi pokazivao da TNG ne javlja nikakve greske i resetovao je mape i dostelovao jedno crevo gledajuci parametre, po nekom pritisku koji je bio nesto iznad nominalnih vrednosti. Tada sam prvi put video uopste taj softver.

Znaci resetovane su mape i rekao mi je da vozim 2 nedelje okvirno da se prikupe podaci, pa da dodjem ponovo i drugi put je prikljucio i rekao da su dobri svi parametri, ali video sam da me je na brzaka otkicao.

Kazem, taj majstor nije plinadzija vec svastar, ali je na dobro glasu i bivsi vlasnik mi ga je preporucio jer je i on odzavao auto, a svakako je jeftiniji od Hyundai oficijalnih burazera.

Postoji jos jedan plinadzija u gradu koga mogu da iscimam i proverim za Tartarini jer u recenzijama ima odlicne ocene i nekoliko komentara kako je vrsan dijagnostocar i da je veoma detaljan u tome, pa mi takav neki i treba jer ovi do sada su dosta neozbiljni, cak i ovaj juce koji mi je zakazao kada da dodjem, a pritom zagubio konektor i trazio isti pola sata pre nego da sam otisao...

Resavamo sada jedno po jedno, trenutno postoje 3 problema:

1. podesavanje mapiranja, kada nadjem kvalitetnog plinadziju
2. provera svecice ili bobine zbog kojih je Hyundai dijagnostika javila kasnjenje u paljenju
3. Mozda i jos bitniji problem - pri prvom paljenju auta ujutru pre posla u leru ide na 1500 obrtaja motor i drzi tako, pa polako spusta do 1000, a nekad padne i na 700-800. Medjutim, ono sto sam primetio da tipa nakon drugog, treceg paljenja postoji varijacija u obrtajima, tada nisu vosoki, ali motor kao da dise u smislu da opadnu na 600 pa odu na 800-900, pa se ponovo vrate na 700 i to se desi jednom do dva puta. To isto moram da ispitam jer tp onda moze biti lambda sonda i zato sam isao na dijagnostiku u Hyundai medjutim oni tu nisu nasli bilo kakvih problema direktno vezanih za sondu....

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

Odgovori