Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Kako je konkretno cistio lpg dizne jesu skidane komplet i rastavljene ili je kako navodis burgiju gurao sa ove strane gde idu creva?Kako god bilo za dizne sa 10+ godina rada nema tu nekog ciscenja za te dizne postoji set za reparaciju i samo tako se mogu dovesti na fabricke postavke.
Sent from my M2101K7AG using Tapatalk
Sent from my M2101K7AG using Tapatalk
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Komplet ih je rastavio i ocistio, sa obe strane Tartarini modula. Videcu sa njim ponovo sta ce reci vezano za reparaciju kao i koliko bi me iznelo da ih komplet zamenim ako je to neophodno.
Danas je auto radio bez greske bukvalno i evo vec dva dana nema Check Engine lampice pa prosto ne mogu da se naviknem na tu cinjenicu
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Danas je auto radio bez greske bukvalno i evo vec dva dana nema Check Engine lampice pa prosto ne mogu da se naviknem na tu cinjenicu

Sent from my M2101K6G using Tapatalk
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Sam sebe da citiram, vezano za ler gas iskljucivo pri drugom, trecem, petom paljenju, sto sam vec opisivao, a evo i klipa:hyundai_i30 napisao:Mnogo pisem u detalje i kapiram da ljudima dosadi ili promakne nesto.
Na benzinu radi bez problema, vozio sam jedan deo na autoputu Ni-BG bas sad za vikend gde sam namerno prebacio na benzin pri ulazu u Bg, kada idu oni cuveni usponi bas iz razloga da prodjem razne rezime voznje. Kroz Bg kada su bile guzve sam takodje vozio, onda i kroz NS i nisam osetio nikakvu razliku.
Auto je 2011., Tartarini TNG naknadno ugradjen u Bg-u 2013. u Tartarini Centrali kod nas jer su tada jedino oni imali licencu za tako nesto, imam servisne knjizice kako za plin tako i fabricku i pratio sam koje godine je koliko prelazio jer je redovno servisiran dok je bio u garanciji naravno, posle redje, ali opet odrzavan. Presao je 167000 km do sada.
Ono sto ja mislim da ne tripujem vec se primecuje da makar za nijansu manje snage ima na plinu od dana kad sam ga kupio, sto primecujem najvise pri kreni-stani voznjama usled guzvi po gradu, jer tada na plinu imam osecaj da se vise gusi nego na benzinu, a dodatno i da recimo treba vise gasa na plinu pri prebacivanju u visi stepen prenosa kako bi to islo glatko, jer recimo iz prve u drugu na plinu treba vise gasa nego na benzinu inace pocne da se trese kao da hoce da se ugasi. Takodje je potrebno nesto duze drzati kvacilo pri promeni brzine kada se vozi na plinu kako se prebacivanje brzine ne bi uopste osetilo vec sve islo smooth. Na benzinu definitivno moze isto to sa manje kvacila da se postigne.
Verovatno nije sve podeseno kako valja, mada me naravno majstori ubedjuju u suprotno, a mozda je sve vreme i bio problem sa diznama koje su od ponedeljka ociscene i video sam i sam koliko su bile prljave, jedna gotovo skroz neprohodna jer kada je majstor preko softvera testirao prohodnost i dizne jednu po jednu, za preostale 3 kada se iskljuce pojedinacno, motor naravno izgubi snagu i to se jasno cuje, a ova sto je bila jedva prohodna kad se iskljuci tada prakticno nema razlike u ponasanju motora, tako da on prakticno sve vreme radi sa ovom gotovo nepropusnom diznom i zato se verovatno i osecala ta razlika u voznji na plinu ili je to definitivno bio jedan od razloga, a pokusavam da utvrdim da li ima jos neki dodatni.
@Uroš S. Bas sam hteo u ponedeljak ovo da odradim, ali je majstor pregledao sve 4 svecice i rekao da su u odlicnom stanju i da sa njima ima jos dosta km da se predje iako su stavljene pre 2 god. po racunima koje imam od prethodnog vlasnika. Ne verujem da ih ne bi zamenio da ne treba jer je bas komentarisao kako ce naruciti svecice isti dan ukoliko je do njih.
Hvala na savetima ljudi koji prate, @ljubitelj-u i za pojasnjenje cak i toga da se razlikuju smese TNG-a leti i zimi, mada ja ovako bas nemam poverenja u nasa goriva u smislu da mislim da su bas ono beton liga sto se tice kvaliteta. Do sada sam tocio na NIS-ovim, a u povratku iz NS-a na MOL-ovoj pumpi jer mi je bila usput i rekoh ajd da promenim malo TNG etiketu.
Svakako u petak zdravlje Boze idem kod majstora i tu cemo da rezimiramo situaciju:
- da li se varijacije broja obrtaja u leru i dalje javljaju posle drugog ili treceg paljenja auta sto juce prvi put od stelovanja nije bio problem, a kasnije idem da izvozim jos 20-ak km pre posla. Kod mene se ponasao ovako motor pri prvom paljenju - ide u visoke obrtaje samo u tom slucaju, znaci ode u 1500 i tako drzi neko vreme, ali tipa 20-ak sekundi i onda spusti u normalnih 700-800 recimo i to odrzava. Ovih prvih 1500 obrtaja koje drzi su mi cudni skroz.
Nakon drugog ili treceg paljenja sam imao problem koji sam opisivao na temi, tada su obrtaji nekad varirali, ali tipa pri drugom paljenju mi ode na 1200 recimo, padne na 700, podigne se na 1000 i padne na 700-800 i tako nadalje drzi i vise nema varijacija. Kao da motor na pocetku tako "dise" pri drugom i kasnijim paljenjima, ali ne uvek naravno, ssmo hvatam ove slucajeve.
- teracu ga da proveri i bombine posebno
- videcemo sta je sa crvenom lampicom koja se od kupovine nikada nije javljala do sada i da li je do razdesenog plovka jer je mozda i tocenje na MOL-ovoj pumpi napravilo neki metez zbog razlike u pritiscima - ovo sad samo nagadjam jer se na drugoj temi pominje ovako nesto, ali je mozda i celokupna konfiguracija TNG sistema od nule uticala na tako nesto jer ko zna kada je to zadnji put ovako detaljno odradjeno kao u ponedeljak
- jos jednom cu da mu opisem ovo sto sam pisao gore ako postoji i dalje razlika u voznji na benzinu i plinu i da se "osecalo" da na benzinu ima za nijansu vise snage i da recimo kvacilo duze moram da pustam pri promeni brzine na plinu i da uvek treba nesto vise gasa kada se vozi sporije i kada su kreni-stani situacije da se motor ne bi tresao pri malo obrtaja, tj. da se ne bi ugasio kad se mili, a u drugoj sam recimo ili se iz prve nakon stajanja u guzvi ukljucujem u kruzni tok itd.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
https://youtube.com/shorts/RXcNHrG51qE?feature=share
Dakle, prvo paljenje je uvek jaci ler gas, ide nekad na 1500 obrtaja i drzi tako neko vreme dok sam ne padne nesto ispod 1000. Mozda je to slucaj kada je hladnije vreme, pa tako reaguje i treba mu jaci ler gas. Jutros kad sam upalio auto isao je na tipa 1100 i pao na neku normalnu vrednost, ali sve ovo se odnosi na prvo paljenje.
Gornji klip je vezan za naredna paljenja, tipa ovo sam palio 3. put nakon dolaska sa posla i tada se javljaju ove varijacije. Vidi se na klipu, ide ler gas, pa kao da izgubi snagu i padne na tipa 500 i onda vrati na 700, a zna nekad i tu da varira malo kazaljka, ali to je oko 700-800 dok se ne ustali.
Sto se voznje tice, nikakvih problema, cini mi se da sada auto ima zaista vise snage na plinu i da ima poentu ciscenje dizni, ali pratim ovo i narednih dana svakako...
P.S. Pistanje u pozadini je zvuk konektovanja telefona na bluetooth jer sam zabpravio da iskljicim na telefonu bar dok snimam klip.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Na klipu nema nikakvih varijacija, ler stabilizovan nakon paljenja, sve radi kako treba.
U čemu je problem?
U čemu je problem?
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Pa kad covek stalno razmatra problematike o automobilu, onda krene i da tripuje i kad neka problema
.
Mislio sam na momenat kada kazaljka naglo padne kap sto se vidi na klipu na 500 obrtaja, tada kao da motor za trenutak potpuno izgubi snagu i prestane da radi, da bi se posle stabilizovao broj iako i dalje malo varira pa se onda ustali.
Ali, rekoh mozda sam se ja previse ubacio sa svim ovim jer sam letos imao bas problem da ovako "dise" motor i varijaju obrtaji duzi vremenski period, ali kada sam posle izvozio jace neku duzu relaciju ave se stabilizovalo.
Sada je definitivno sve prohodnije nego sto je bilo, pa cemo da vidimo sto se dizni tice da li majstor preporucuje zamenu, ali cim ih je on detaljno cistio znaci da nije za tu varijantu jer svakako bi mi za zamenu uzeo daleko vise para od ovog sto mi je naplatio simbolicno...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk

Mislio sam na momenat kada kazaljka naglo padne kap sto se vidi na klipu na 500 obrtaja, tada kao da motor za trenutak potpuno izgubi snagu i prestane da radi, da bi se posle stabilizovao broj iako i dalje malo varira pa se onda ustali.
Ali, rekoh mozda sam se ja previse ubacio sa svim ovim jer sam letos imao bas problem da ovako "dise" motor i varijaju obrtaji duzi vremenski period, ali kada sam posle izvozio jace neku duzu relaciju ave se stabilizovalo.
Sada je definitivno sve prohodnije nego sto je bilo, pa cemo da vidimo sto se dizni tice da li majstor preporucuje zamenu, ali cim ih je on detaljno cistio znaci da nije za tu varijantu jer svakako bi mi za zamenu uzeo daleko vise para od ovog sto mi je naplatio simbolicno...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Prvih 4-6 sekundi se vrši stabilizacija rada motora, barem kod klasičnih sistema ubrizgavanja a rekao bih da je ovde to slučaj, to je krajnji rok a obično ECU već za 2-3 sekunde uspe da kompletira prelazak u režim kontrole sa povratnom spregom.
Upravo zbog te stabilizacije se i klima kompresor pali sa 6 sekundi kašnjenja pri pokretanju motora, barem tako je kod Boša LH regulisano. I piše u fabričkom uputstvu gore navedeno objašnjenje.
Ja ne vidim ništa posebno drugačije u ponašanju od gomile drugih sličnih motora.
Bitno je da tokom vožnje ili tokom stajanja na semaforu na već zagrejanom motoru nema oscilacija lera većih od +-50 obrtaja, to je neko opšte stanje regulacije. Ako nije tako sumnja na klapnu da je oštećena, prljava, glavi, kontakti elektro pogona klapne itd...
Upravo zbog te stabilizacije se i klima kompresor pali sa 6 sekundi kašnjenja pri pokretanju motora, barem tako je kod Boša LH regulisano. I piše u fabričkom uputstvu gore navedeno objašnjenje.
Ja ne vidim ništa posebno drugačije u ponašanju od gomile drugih sličnih motora.
Bitno je da tokom vožnje ili tokom stajanja na semaforu na već zagrejanom motoru nema oscilacija lera većih od +-50 obrtaja, to je neko opšte stanje regulacije. Ako nije tako sumnja na klapnu da je oštećena, prljava, glavi, kontakti elektro pogona klapne itd...
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Od detaljnog ciscenja dizni i podesavanja TNG sistema proslog ponedeljka Check Engine lampica se nije palila i svaki dan me ta cinjenica obraduje iako bukvalno nikad ne znam kada ce se ponovo upaliti.
Sve vreme vozim na plinu, za sada nekih 70-ak km od zadnjeg punjenja i auto fino tera i zavrsava posao. Majstor je odlozio za sledecu nedelju proveru svega toga jer rekoh ranije da je najveca muka nahvatati ga da odradi sta treba, jednostavno nepouzdan kao i vecina majstora danas za bilo sta.
Hteo sam da pitam ekipu ovde 2 stvari koje su mi se desile juce:
1. Usisavao sam auto i hteo da ocitam stanje plina na plinskoj boci koja je kod mene umetnuta na mestu predvidjenom za rezervni tocak u gepeku. Boca popunjava ceo taj deo jer je od 50-ak litara zapremine i max. mogu da natocim oko 42L plina, nesto sitno preko toga. Dakle, ide boca, onda je stiroporom i navlakom za gepek izolovan ceo taj deo, tako da se pri otvaranju gepeka boca uopste i ne vidi, a koristim sav prostor iznad stiropora i tu imam mesta i za rezervni tocak i za sve neophodno.
Dok sam cistio juce auto, provalim da 2 crvena srafa koja se nalaze na gornjoj povrsini plinske boce uopste nisu zasrafljena, znaci oni landaraju bukvalno i to sam komentarisao na klipu:
Mnogo mi je cudno ovo pa sam hteo da proverim sa vama, jel ovo ok i kako je ovo moguce? Cak ne mogu ni ja da zasrafim ove srafove jer deluje kao da oni ne pašu uopste u smislu da su kraci od duzine neophodne da bi uopste mogli da se zasrafe. Svakako cu danas zdravlje da povadim sve iz gepeka jer sam bocu do sada video samo jednom kad sam kupovao auto, ali srafove naravno nisam proveravao tada... Hocu da proverim gde su ventili, gde se ocitava stanje i uopste kakva je situacija sa bocom, ovo sam na klipu bukvalno drzao stiropor jednom rukom, a drugom snimao...
2. Juce mi se u toku dana prvi put od kupovine 2 puta zaredom ugasio auto odmah nakon paljenja. Znaci, bukvalno ga startujem, obrtaji idu na preko 1000 kao i uvek i padaju tipa na 500-600 i umesto da ponovo porastu i ustale se na 800 recimo, padnu na nulu i auto se naravno gasi. Znam da je ovo vec ozbiljan kvar, pa sam ponovio jos jednom i identican scenario. E, sad fora je sto sam pri oba paljenja bio u specificnoj situaciji - auto je parkiran tako da su 2 tocka sa strane vozaca gde sam ja na ulici, a 2 tocka gde je suvozac su na verovatno najvisem nagibu jer su na izuzetno visokom trotoaru, jer sam se parkirao privremeno ispred neke prodavnice, morao sam da milim dok ssm parkirao pre toga jer je opšte poznato koliko su i30 modeli niski.
Dodatno u rezervoaru imam i manje od 1/4 benzina, jer je u planu da dopunim to danas/sutra posto bas gledam da ispostujem uputstvo Tartarinija koje imam i koje kaze da nikad ne treba dozvoliti da benzin ide u rezervu i da se upali lampica za to, vec je najbolje da se benzin odrzava do 1/4 rezervoara kako bi TNG sistem radio bez problema.
Napominjem ovo jer kada sam svom matorom opisao problematiku, odmah me je pitao koliko imam goriva u rezervoaru i rekoh mu da je nesto manje od 1/4, a on mi rece da ispratim situaciju narednih dana svakako, ali je ovo najverovatnije bas zbog toa sto sam bio parkiran pod takvim nagibom i recimo 1/4 rezervoara nije bila dovoljna da pumpa za gorivo skroz bude potopljena i da radi valjano i zato sam palio bez problema, ali se odmah auto gasio. Kaze da se i njemu to desavalo na Renault Clio iz 2003. koga vozi vec godinama i da mu se desavalo iskljucivo u takvim situacijama nagib + manje goriva u rezervoaru, a ako mi se desi na ravnom putu bilo kada ili tipa na semaforu, naravno moram kod majstora.
Ovo mi skroz pije vodu kao logicno objasnjenje, ali je bas specificna situacija jer posle ta 2 uzastopna gasenja sam upalio 3. put, nisam dozvolio da padnu obrtaji vec sam drzao gas dovoljan da sidjem sa glupavog trotoara skroz i onda namerno ostavio auto u leru da vidim da li ce se ugasiti, pa potom gasio i palio jos 2-3x da proverim i auto je uvek normalno radio. Posle pauze oko 1h od voznje sam probao opet paljenje j gasenje bez problema i generalno nije se vise to juce javljalo, a videcu danas kakva je situacija, mada sam se od prvobitne zabrinutosti iskulirao jer sam i sam znao da mozda nagib utice, a matori mi je dao dobro objasnjenje, pa sam hteo da proverim i sa vama....
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Sve vreme vozim na plinu, za sada nekih 70-ak km od zadnjeg punjenja i auto fino tera i zavrsava posao. Majstor je odlozio za sledecu nedelju proveru svega toga jer rekoh ranije da je najveca muka nahvatati ga da odradi sta treba, jednostavno nepouzdan kao i vecina majstora danas za bilo sta.
Hteo sam da pitam ekipu ovde 2 stvari koje su mi se desile juce:
1. Usisavao sam auto i hteo da ocitam stanje plina na plinskoj boci koja je kod mene umetnuta na mestu predvidjenom za rezervni tocak u gepeku. Boca popunjava ceo taj deo jer je od 50-ak litara zapremine i max. mogu da natocim oko 42L plina, nesto sitno preko toga. Dakle, ide boca, onda je stiroporom i navlakom za gepek izolovan ceo taj deo, tako da se pri otvaranju gepeka boca uopste i ne vidi, a koristim sav prostor iznad stiropora i tu imam mesta i za rezervni tocak i za sve neophodno.
Dok sam cistio juce auto, provalim da 2 crvena srafa koja se nalaze na gornjoj povrsini plinske boce uopste nisu zasrafljena, znaci oni landaraju bukvalno i to sam komentarisao na klipu:
Mnogo mi je cudno ovo pa sam hteo da proverim sa vama, jel ovo ok i kako je ovo moguce? Cak ne mogu ni ja da zasrafim ove srafove jer deluje kao da oni ne pašu uopste u smislu da su kraci od duzine neophodne da bi uopste mogli da se zasrafe. Svakako cu danas zdravlje da povadim sve iz gepeka jer sam bocu do sada video samo jednom kad sam kupovao auto, ali srafove naravno nisam proveravao tada... Hocu da proverim gde su ventili, gde se ocitava stanje i uopste kakva je situacija sa bocom, ovo sam na klipu bukvalno drzao stiropor jednom rukom, a drugom snimao...
2. Juce mi se u toku dana prvi put od kupovine 2 puta zaredom ugasio auto odmah nakon paljenja. Znaci, bukvalno ga startujem, obrtaji idu na preko 1000 kao i uvek i padaju tipa na 500-600 i umesto da ponovo porastu i ustale se na 800 recimo, padnu na nulu i auto se naravno gasi. Znam da je ovo vec ozbiljan kvar, pa sam ponovio jos jednom i identican scenario. E, sad fora je sto sam pri oba paljenja bio u specificnoj situaciji - auto je parkiran tako da su 2 tocka sa strane vozaca gde sam ja na ulici, a 2 tocka gde je suvozac su na verovatno najvisem nagibu jer su na izuzetno visokom trotoaru, jer sam se parkirao privremeno ispred neke prodavnice, morao sam da milim dok ssm parkirao pre toga jer je opšte poznato koliko su i30 modeli niski.
Dodatno u rezervoaru imam i manje od 1/4 benzina, jer je u planu da dopunim to danas/sutra posto bas gledam da ispostujem uputstvo Tartarinija koje imam i koje kaze da nikad ne treba dozvoliti da benzin ide u rezervu i da se upali lampica za to, vec je najbolje da se benzin odrzava do 1/4 rezervoara kako bi TNG sistem radio bez problema.
Napominjem ovo jer kada sam svom matorom opisao problematiku, odmah me je pitao koliko imam goriva u rezervoaru i rekoh mu da je nesto manje od 1/4, a on mi rece da ispratim situaciju narednih dana svakako, ali je ovo najverovatnije bas zbog toa sto sam bio parkiran pod takvim nagibom i recimo 1/4 rezervoara nije bila dovoljna da pumpa za gorivo skroz bude potopljena i da radi valjano i zato sam palio bez problema, ali se odmah auto gasio. Kaze da se i njemu to desavalo na Renault Clio iz 2003. koga vozi vec godinama i da mu se desavalo iskljucivo u takvim situacijama nagib + manje goriva u rezervoaru, a ako mi se desi na ravnom putu bilo kada ili tipa na semaforu, naravno moram kod majstora.
Ovo mi skroz pije vodu kao logicno objasnjenje, ali je bas specificna situacija jer posle ta 2 uzastopna gasenja sam upalio 3. put, nisam dozvolio da padnu obrtaji vec sam drzao gas dovoljan da sidjem sa glupavog trotoara skroz i onda namerno ostavio auto u leru da vidim da li ce se ugasiti, pa potom gasio i palio jos 2-3x da proverim i auto je uvek normalno radio. Posle pauze oko 1h od voznje sam probao opet paljenje j gasenje bez problema i generalno nije se vise to juce javljalo, a videcu danas kakva je situacija, mada sam se od prvobitne zabrinutosti iskulirao jer sam i sam znao da mozda nagib utice, a matori mi je dao dobro objasnjenje, pa sam hteo da proverim i sa vama....
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Ovo prvo je veliki kvar i auto takav ne sme u vožnju, tehnički je neispravan.
Mislim na šrafove.
Naravno na papiru, tj po pravilniku. (formalno u praksi nebitno)
Ali, prosto treba ušrafiti šrafove, imaju dovoljnu dužinu samo nije vraćen pokloplac u svoju poziciju.
Ti šrafovi ako si primetio imaju gumice na sebi, to sve mora da dihtuje i ne sme vazduh tu da ulazi. Tu je komora za zaštitu od širenja požara, ispod te komore (u sredini boce) su na podu obavezna 2 otvora da bi plin koji eventualno iscuri tu mogao da izadje a ako je plamenom zahvaćena boca da se plamen kontrolisano usmerava dole ispod poda vozila.
Ovo drugo ne bih rekao da je veliki kvar, nedostatak benzina u rezervoaru se dosta lako rešava.
Otvaranjem novčanika..
Šalu na stranu, normalno je da se auto koji povuče vazduh tokom stajanja umesto benzina ugasi. I treba vremena da se napune vodovi goriva i potisne vazduh...tako je kod svih auta a naročito su dizeli osetljivi na to.
Neki uopšte i ne mogu više da se upale nakon gašenja već je potreban servis ili neko ko zna dobro o čemu se radi i kako se rešava (na licu mesta takodje može).
Ta skala za gorivo je prilično nepouzdana, može da bude i 1/4 a može i 1/10 rezervoara, uglavnom auto pod nagibom ima drugačije usisavanje benzina nego kada je na ravnom...lepo je objasnio stariji.
Mislim na šrafove.
Naravno na papiru, tj po pravilniku. (formalno u praksi nebitno)
Ali, prosto treba ušrafiti šrafove, imaju dovoljnu dužinu samo nije vraćen pokloplac u svoju poziciju.
Ti šrafovi ako si primetio imaju gumice na sebi, to sve mora da dihtuje i ne sme vazduh tu da ulazi. Tu je komora za zaštitu od širenja požara, ispod te komore (u sredini boce) su na podu obavezna 2 otvora da bi plin koji eventualno iscuri tu mogao da izadje a ako je plamenom zahvaćena boca da se plamen kontrolisano usmerava dole ispod poda vozila.
Ovo drugo ne bih rekao da je veliki kvar, nedostatak benzina u rezervoaru se dosta lako rešava.
Otvaranjem novčanika..

Šalu na stranu, normalno je da se auto koji povuče vazduh tokom stajanja umesto benzina ugasi. I treba vremena da se napune vodovi goriva i potisne vazduh...tako je kod svih auta a naročito su dizeli osetljivi na to.
Neki uopšte i ne mogu više da se upale nakon gašenja već je potreban servis ili neko ko zna dobro o čemu se radi i kako se rešava (na licu mesta takodje može).
Ta skala za gorivo je prilično nepouzdana, može da bude i 1/4 a može i 1/10 rezervoara, uglavnom auto pod nagibom ima drugačije usisavanje benzina nego kada je na ravnom...lepo je objasnio stariji.
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Vrlo moguce da je neko od majstora ovo odsrafio da nesto proveri, pa je naravno zaboravio da zasrafi, a ja eto slucajno naisao na ovo. Srafovi se sigurno nisu sami odsrafili... Svakako resavam ovo jer srafovi definitivno ne sluze za ukras, ali hvala na dodatnom pojasnjenju sto se tice plina.
Sto se tice benzina, bez brige, rezervoar dopunjen jutros, a tekuci racun laksi za par crvenih
. Na NIS-ovim pumpama cak moze i da se podigne novac za one koje nisu znali, ali do 5k max. po jednoj transakciji. Ranije to nisam koristio, ali mi je zavrsilo posao par puta u zadnjih mesec dana. Moze i u Idea/Roda/Merkator lancu, ali svakako je nekako najprakticnije na samoj pumpi bar sto se mene tice.
Matorce treba slusati (u vecini situacija), zato najpre pitam caleta, pa sve ostale radi dodatnih konsultacija i razjasnjenja.
Na kraju samo da dodam i poruku predhodnog vlasnika za ljude koji su pratili situaciju sa katalizatorom kod mene, jer su njemu kako kaze u Hyundai servisu rekli ovako:
"Zapuseni katalizator je vratio izduvne gasove zajedno sa obogacenim metalima i kao šilo je saseklo sve unutra. Sve je sad to zamenjeno i prakticno je uradjen veliki servis jer je zamenjen i lanac (kod auta koji imaju lanac radi se taj veliki servis jedared na predjenih 150-200 hiljada km-a). Umesto lanca su u servisu tada stavili kaiš. Pre prodaje je komplet zamenjeno ulje i odradjen mali servis tako da sledeci radis za 10k predjenih kilometara okvirno"
Tako da ovo ima i nema logike da katalizator napravi takvu havariju da auto ode na generalku, ali eto bar znam da je dobar deo delova motora menjan i nadam se da zaista necu imati vecih problema na duze staze sem redovnog odrzavanja. Mada motor posle generalke nikad ne moze da bude isti, kao i covek posle operacije recimo ako se pravi neka analogija.Ali, eto to je zvanican odgovor, pa makar okvirno znam sta se desavalo ranije...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Sto se tice benzina, bez brige, rezervoar dopunjen jutros, a tekuci racun laksi za par crvenih

Matorce treba slusati (u vecini situacija), zato najpre pitam caleta, pa sve ostale radi dodatnih konsultacija i razjasnjenja.
Na kraju samo da dodam i poruku predhodnog vlasnika za ljude koji su pratili situaciju sa katalizatorom kod mene, jer su njemu kako kaze u Hyundai servisu rekli ovako:
"Zapuseni katalizator je vratio izduvne gasove zajedno sa obogacenim metalima i kao šilo je saseklo sve unutra. Sve je sad to zamenjeno i prakticno je uradjen veliki servis jer je zamenjen i lanac (kod auta koji imaju lanac radi se taj veliki servis jedared na predjenih 150-200 hiljada km-a). Umesto lanca su u servisu tada stavili kaiš. Pre prodaje je komplet zamenjeno ulje i odradjen mali servis tako da sledeci radis za 10k predjenih kilometara okvirno"
Tako da ovo ima i nema logike da katalizator napravi takvu havariju da auto ode na generalku, ali eto bar znam da je dobar deo delova motora menjan i nadam se da zaista necu imati vecih problema na duze staze sem redovnog odrzavanja. Mada motor posle generalke nikad ne moze da bude isti, kao i covek posle operacije recimo ako se pravi neka analogija.Ali, eto to je zvanican odgovor, pa makar okvirno znam sta se desavalo ranije...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Ha ha, pričam ti priču....
Obogaćeni metali
Gasovi išli od niskog pritiska (kat) ka visokom pritisku (komora sagorevanja), to oće ali u mašti samo inače je nemoguće po zakonima fizike. Neko se zaigrao previše sa rečima
Obogaćeni metali

Gasovi išli od niskog pritiska (kat) ka visokom pritisku (komora sagorevanja), to oće ali u mašti samo inače je nemoguće po zakonima fizike. Neko se zaigrao previše sa rečima

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Svašta se može pročitati ovde.
Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka
Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Ko ima dece, svasta je vec procitao po udzbenicima za osnovnu skolu recimo...tako da za forume nista cudno 
Sent from my M2101K6G using Tapatalk

Sent from my M2101K6G using Tapatalk
- zdushan
- Postovi: 2088
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
"Umesto lanca su tada u servisu stavili kais"
Nisam znao da je to opciono..
Stvarno se svašta lupeta, neko će ovo jednom pročitati i sta ce pomisliti...
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Nisam znao da je to opciono..
Stvarno se svašta lupeta, neko će ovo jednom pročitati i sta ce pomisliti...
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Prežaliti par stotina evra i na oglase.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina
Hvala na savetu, razumem tvoje vidjenje. Prica o katalizatoru je pod velikim znakom pitanja i definitivno su neke oprecne i nelogicne informacije iznete ali iza njih stoji zvanicni Hyundai servis koji je sve vreme pored jos jednog Tartarini servisera bio zaduzen za odrzavanje auta. Pre kupovine je kod njih auto prosao kompletnu dijagnostiku, ima sve papire i generalno su oni naravno preporucivali kupovinu, e sad ko tu ima kakav interes je ipak previse teorija zavera za koje nemam vreme da izucavam.
Ono sto znam jeste da je auto dobrim delom opravdao novac koji sam za njega dao do sada - od kraja marta do sada sam presao skoro 7k km i to 90% gradske voznje, preneo sa njim prakticno sve stvari iz prethodnog stana u drugi stan, svaki dan idem na posao na drugi kraj grada i obisao ono sto mi je palo napamet. Nasa ulica je asfaltirana punih 5 meseci sto je verovatno Ginisov rekord jer je u pitanju samo par stotina metara iste, pa je ovo vec izaslo u novine kao jos jedan od rekorda Puteva Srbije koji uvek nadmase sami sebe po pitanju parazita zivota
. I da je tenk prolazio kroz te raskopine prethodnih skoro pola godine, ne bi mu bilo svejedno, a kamoli i30 koji spada u prefinjenije modele i ja znam da sam mu skratio sigurno par godina karijere sa tim, ali i sve moje komsije su izakale svoja i znatno skuplja auta jer je u Srbistanu ovo sve "normalno" da se ljudi ovako maltretiraju svaki dan.
Svaki drugi majstor pored gore 2 pomenuta gde sam terao auto su potvrdila istu stvar - auto je odlicno ocuvan i utegnut, tako da tesko da su se svi oni medjusobno dogovarali, ali cak je i to nebitno vec da li stvar sluzi svrsi ili ne.
Ja nisam takav tip da bezim od problema kada nastanu, a nikada ne bih mogao da prodam drugom nesto za sta ja znam da je neispravno i nebezbedno, pa makar isao debelo na svoju stetu. Ako ovo za par godina bude bas neki haos sa kvarovima, najpre cu ga opraviti pa tek onda prodati koliko god da je veliki trosak ili cu da prodati u delove.
Na kraju, verujem da ovde ima ljudi koji menjaju automobile kao telefone recimo, prosto im dosade ili ovako kada skapiraju da je auto los i da se ne isplati na duze staze pa prodaju da se drugi zeza umesto njih, ali kupovina polovnog auta danas je solidan stres za onog ko se ne razume u celu oblast. Prethodni put kada sam hteo da kupim auto sam vodio sa sobom kolege koji se ovako porodicno sa strane bave uvozom i preprodajom naravno. Imam poverenja u njih jer me ne bi prevarili i rekli su mi da nijedan auto koji oni uvoze nije za mene, a onda je bilo dovoljno da mi opisu samo sta se sve "vidi" na autu sto je nekada prebudzeno sto obican svet ne vidi kao i nacine na koji se to radi. Vracanje kilometraze je tu prakticno bezazlena i nesto sto se podrazeva, bulvalno se coveku podigne kosa na glavi kakve su sve mucke i spletke u pitanju, tako da je za neiskusnog kupovina auta veoma zeznuta stvar.
I ova dvojica kojima je to prakticno posao, da od krsa naprave da se sija jer je to uvoz iz Francuske, CH itd. su detaljno pogledali auto i nisu nasli vecih zamerki, tako da je odluka o kupovini pala i takva je kakva je, a da li sam se time opekao ili ne vreme ce pokazati. I bas zbog toga sto nije "bez dinara ulaganja" vec ima na sebi jasno vidljive mane je govorilo u prilogu njegovim realnim manama. Kada vidim negde cuvenu srpsku frazu "bez dinara ulaganja" najezim se jer znam da su teeeeski prevaranti u pitanju i da ce neko da se upeca kad-tad...
Za ovaj auto znam gde je kupljen i kada i imam prskticno sve dokukentovano sem ovih stvari vezanih za katalizator, ali to je sada izaslo na videlo tek. Dodatno znam da je 10 god. placan Kasko za njega, dakle solidno i nakon isteka garancije. Za sada kao sto rekoh je auto vec prosao "vatreno krstenje" i pokazao zube, ima ovih nekih nebuloza, ali hvala Bogu uz redovno odrzavanje za sada sluzi svrsi...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Ono sto znam jeste da je auto dobrim delom opravdao novac koji sam za njega dao do sada - od kraja marta do sada sam presao skoro 7k km i to 90% gradske voznje, preneo sa njim prakticno sve stvari iz prethodnog stana u drugi stan, svaki dan idem na posao na drugi kraj grada i obisao ono sto mi je palo napamet. Nasa ulica je asfaltirana punih 5 meseci sto je verovatno Ginisov rekord jer je u pitanju samo par stotina metara iste, pa je ovo vec izaslo u novine kao jos jedan od rekorda Puteva Srbije koji uvek nadmase sami sebe po pitanju parazita zivota

Svaki drugi majstor pored gore 2 pomenuta gde sam terao auto su potvrdila istu stvar - auto je odlicno ocuvan i utegnut, tako da tesko da su se svi oni medjusobno dogovarali, ali cak je i to nebitno vec da li stvar sluzi svrsi ili ne.
Ja nisam takav tip da bezim od problema kada nastanu, a nikada ne bih mogao da prodam drugom nesto za sta ja znam da je neispravno i nebezbedno, pa makar isao debelo na svoju stetu. Ako ovo za par godina bude bas neki haos sa kvarovima, najpre cu ga opraviti pa tek onda prodati koliko god da je veliki trosak ili cu da prodati u delove.
Na kraju, verujem da ovde ima ljudi koji menjaju automobile kao telefone recimo, prosto im dosade ili ovako kada skapiraju da je auto los i da se ne isplati na duze staze pa prodaju da se drugi zeza umesto njih, ali kupovina polovnog auta danas je solidan stres za onog ko se ne razume u celu oblast. Prethodni put kada sam hteo da kupim auto sam vodio sa sobom kolege koji se ovako porodicno sa strane bave uvozom i preprodajom naravno. Imam poverenja u njih jer me ne bi prevarili i rekli su mi da nijedan auto koji oni uvoze nije za mene, a onda je bilo dovoljno da mi opisu samo sta se sve "vidi" na autu sto je nekada prebudzeno sto obican svet ne vidi kao i nacine na koji se to radi. Vracanje kilometraze je tu prakticno bezazlena i nesto sto se podrazeva, bulvalno se coveku podigne kosa na glavi kakve su sve mucke i spletke u pitanju, tako da je za neiskusnog kupovina auta veoma zeznuta stvar.
I ova dvojica kojima je to prakticno posao, da od krsa naprave da se sija jer je to uvoz iz Francuske, CH itd. su detaljno pogledali auto i nisu nasli vecih zamerki, tako da je odluka o kupovini pala i takva je kakva je, a da li sam se time opekao ili ne vreme ce pokazati. I bas zbog toga sto nije "bez dinara ulaganja" vec ima na sebi jasno vidljive mane je govorilo u prilogu njegovim realnim manama. Kada vidim negde cuvenu srpsku frazu "bez dinara ulaganja" najezim se jer znam da su teeeeski prevaranti u pitanju i da ce neko da se upeca kad-tad...
Za ovaj auto znam gde je kupljen i kada i imam prskticno sve dokukentovano sem ovih stvari vezanih za katalizator, ali to je sada izaslo na videlo tek. Dodatno znam da je 10 god. placan Kasko za njega, dakle solidno i nakon isteka garancije. Za sada kao sto rekoh je auto vec prosao "vatreno krstenje" i pokazao zube, ima ovih nekih nebuloza, ali hvala Bogu uz redovno odrzavanje za sada sluzi svrsi...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk