Ja sam posle zamene prednjih diskova i plocica vozio normalno. I dalje besprekorno funkcionisu 60.000km posle zamene (i plocice jos nisu menjane, na tehncikom koci vrhunski, nisam imao nijedan problem ni u zeznutim situacijama skoro). Nisam nista "pazio" da kazes. Niti sam primetio bilo kakvu razliku u kocenju kad su montirani i posle izvesnog broja predjenih km. Plocice cu naravno menjati uskoro preventive radi, jer je proslo tri godine od zamene, bez obzira na rezultate u kocenju, ipak je materijal stariji.Gazu napisao: 08 Nov 2022, 19:09 Društvo, kad se rade nove kočnice, ili nešto na kočnicama da se radi, koliko je uobičajeno da posle rada na kočnicama kočnice treba razraditi? Da slabije koče dok se ne razrade jedno nedelju dana?
Pitanje se odnosi i na diskove i na doboše, a pitam zbog dva nedavna slučaja - jednom diskovi, drugi put doboši.
Servis - Razno
Re: Servis - Razno
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Servis - Razno
Menjaš pločice zbog starosti a ne zato što su potrošene? Prvi put čujem za to.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
- Uroš S.
- Postovi: 11000
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Servis - Razno
Meni nakon zamene pločica na motoru kočenje bilo baš primetno, sigurno 30% slabije, posle 100ak km su počele da hvataju kako treba. Mada je tu osećaj u ruci, koja je verovatno malo osetljivija od noge. Plus nema serva za kočnice.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Utice i duzina radnog veka na njih, ne samo potrosenost spram kilometraze. Taman kad prodje 4 godine od zamene (na sledecem servisu, tad ce imati oko 75.000km), ali cenim da komotno mogu 100.000 km da izguraju bez ikakvih problema. Textar je u pitanju. Isto kao sto menjas i ulje za kocnice, bez obzira sto ga ne trosi. Izdatak zamene prednjih plocica je smesan, spram onoga cemu sluze.Skipper napisao: 09 Nov 2022, 11:06 Menjaš pločice zbog starosti a ne zato što su potrošene? Prvi put čujem za to.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13587
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
Vala i ja prvi put cujem za ovo
Re: Servis - Razno
i ja isto prvi put cujem 

- Gazu
- Postovi: 2720
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Baš ću ovog mog maksimalno ganjati ovih dana, pa brže i da vidim rezultat - da je kako treba.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Za ulje ok, ono vremenom degradira ali šta konkretno može da propadne na kočionoj pločici protekom vremena, pogotovu što je ona predviđena da radi u različitim temperaturnim opsezima, po vlazi itd?
Svakako zamena nakon 75kkm neće da škodi ali opet ne treba ni menjati ako ima dovoljno mesa.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Svakako zamena nakon 75kkm neće da škodi ali opet ne treba ni menjati ako ima dovoljno mesa.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
- Gazu
- Postovi: 2720
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
To mi onda zvuči da ovaj majstor ugrađuje jeftinije delove. 'bem li ga. Obratiću pažnju i na vazduh.OMP napisao: sve zavisi od samih delova koji su ugradjeni i nacina voznje, nema sta majstor da upasuje dobro ili ne, tu nema nikakve matematike ni stelovanja, samo vazduh da se ispusti ako treba tj ako su klesta ili cilindri u dobosima menjaju pa skidas creva tj cevi ostalo je sve plug and play
Informativno još samo. To za vazduh važi isto i za diskove - da se treba izluftirati u takvim slučajevima, ne samo za doboše?
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Kada god raskačiš kočiona creva treba ispustiti vazduh iz sistema koji je uvukao.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Ako je radjeno bilo sta da je zahtevalo da se otvara hidraulicna instalacija - zamena celjusti ili slicno, mora da se zraci sistem. Obicna zamena diskova, plocica, pakni po meni ne bi trebalo da zahteva. U jednom ovlascenom servisu su menjali glavni servo, a da nisu ozracili sistem. Vozilo nije bilo bezbedno za voznju.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
nema to veze da sa diskovima ni dobosima vec sa cilindrima koji se nalaze u klestima odnosno "na" tj u dobosima... u slucaju zamene diskova, plocica ili paknova nema potrebe za ispustanjem vazduha samo ako se menjaju klesta ili cilindri dobosa ili pak glavni kocioni cilindar kada mora da se rasckace i creva ili cevi.Gazu napisao: 09 Nov 2022, 14:27
Informativno još samo. To za vazduh važi isto i za diskove - da se treba izluftirati u takvim slučajevima, ne samo za doboše?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24716
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Meni se desilo da je doduse na dobosu otpala feroda zbog starosti, verovatno je dosla uz auto, ja sam otvarao dobos i unutra su bili samleveni delovi. Ali svakako ne bih menjao kocnice zbog stare obloge, i ja prvi put cujem ovo. Kocno ulje nije za poredjeno, ono apsorbuje vodu i potpuno je za bacanje posle nekoliko godina, to se u 90% auta ne menja. Sad gledam neki serijal sa detaljnim pregledanjem vozila, u najvecem delu vozila nije menjano ulje godinama i puno je vode, creva kocnica trula, ostecena, korodirale cevi, trule sasije, katastrofa kakvo stanje.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money