Servis - Razno
Re: Servis - Razno
sta je to toliko moglo da osteti remenicu a da se ne vidi na putu, to je nesto zesce udarilo
Re: Servis - Razno
Pa presao je izvesno rastojanje dok nije krenulo samlelo sve, ipak je brzina bila 120-130. Al da je puklo - kaze puklo je, krenuo da koci, onda je krenulo da fijuce sve i ugasio se. Pri tom karabinjeri su nemilosrdni ako stanes na AP u Italiji. A i ko ce da se mlati da ide unazad po AP da gleda. On je prvo mislio da je samo zbog kaisa odnosno da je lose uradjen servis ili los deo / kais. Jbg, dva auta, dva kombija klinaca za turnir... gledas kako da ih sve prepakujes u ta dva kombija sa stvarima da nastave put i da organizujes slep. Pa ni ovaj lik nije video sajlu, nasli je zakacenu za GS ispod... ko zna sta je ovo bilo. Od drugarice je cale stradao naletevsi mercedesom na ciglu na AP (utvrdjeno istragom bio je vozac u vladi SFRJ). Sigurno buraz ce da ide i da baulja po putu da vidi
Sto se tice stete - kaze mi brat iz Porsea da je dovoljno granu da zakacis i da je zakuje i osteti. Jbg, potrefilo se tako.
Smejali smo se jer je tu blizu i par otpada u Trstu, ono kao u fazonu, nasao je dobro mesto da crkne

Smejali smo se jer je tu blizu i par otpada u Trstu, ono kao u fazonu, nasao je dobro mesto da crkne

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- 123456
- Postovi: 2334
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Servis - Razno
Cozmo, zar nema neku zaštitu motora? Ne bi smelo tek tako nešto da uleti.
Re: Servis - Razno
2,0HDI nema uopšte klinasti kaiš.
2,0HDI nema remenicu koja se menja na velikom servisu.
2,0HDI ima oklopljenu remenicu a do koje da bi se došlo treba najmanje sat vremena rasklapanja pola delova ispod haube.
2,0HDI ima preko oklopa remenice kanalni kaiš, i preko njega još plastičnu zaštitu.
Kao i kod Puga pretpostavljam da ima ispod celog motora i zaštitu, upravo od uletanja nečega.
INA jeste dobar ali ne i posebno kvalitetan set, barem ovaj koji sam ja menjao nije na nivou originala PSA, naročito španeri. (plastika na izgled).
Kod 2,0HDI čak i kada pukne kaiš ne zakiva motor, niti se ošteti glava jer je predvidjeno da popucaju zaštite na klackalicama, i to se jeftino popravlja.
Čak se i ne rasklapa motor niti vadi glava.
Ne znam šta je bilo i ne znam kako je taj Picasso održavan i da li je imao sve zaštite ali znam da remenica je zaštićena prilično debelim i jakim plastičnim oklopom (iz 3 dela).
Pošto sam svojeručno radio veliki servis na 2,0HDI znam dovoljno detaljno konstrukciju.
Može da zakuje bukvalno kvaćilo alternatora i onda nastaje karambol, popucaju špaenri i kaiš i sve ostalo krene lančano.
2,0HDI nema remenicu koja se menja na velikom servisu.
2,0HDI ima oklopljenu remenicu a do koje da bi se došlo treba najmanje sat vremena rasklapanja pola delova ispod haube.
2,0HDI ima preko oklopa remenice kanalni kaiš, i preko njega još plastičnu zaštitu.
Kao i kod Puga pretpostavljam da ima ispod celog motora i zaštitu, upravo od uletanja nečega.
INA jeste dobar ali ne i posebno kvalitetan set, barem ovaj koji sam ja menjao nije na nivou originala PSA, naročito španeri. (plastika na izgled).
Kod 2,0HDI čak i kada pukne kaiš ne zakiva motor, niti se ošteti glava jer je predvidjeno da popucaju zaštite na klackalicama, i to se jeftino popravlja.
Čak se i ne rasklapa motor niti vadi glava.
Ne znam šta je bilo i ne znam kako je taj Picasso održavan i da li je imao sve zaštite ali znam da remenica je zaštićena prilično debelim i jakim plastičnim oklopom (iz 3 dela).
Pošto sam svojeručno radio veliki servis na 2,0HDI znam dovoljno detaljno konstrukciju.
Može da zakuje bukvalno kvaćilo alternatora i onda nastaje karambol, popucaju špaenri i kaiš i sve ostalo krene lančano.
Re: Servis - Razno
Nema a?
Klinasti kais/garnitura klinastog kaisa: CITROËN XSARA PICASSO (N68) 2.0 HDi 1999 66kw itd itd.
Ima cak i zatezac.
Ne znam sta si ti servisirao
Ovo su vanzemaljci, ova remenica ne postoji i zasticena je? Jel znas uopste kako to stoji i izgleda kod Picassa... ocigledno ne. Nema zastite niti ima suspleh.
I, da, uvek zakuje sve kod njega kad dodje do ovakvog kvara.
Evo i da naucis.
Klinasti kais/garnitura klinastog kaisa: CITROËN XSARA PICASSO (N68) 2.0 HDi 1999 66kw itd itd.
Ima cak i zatezac.
Ne znam sta si ti servisirao

Ovo su vanzemaljci, ova remenica ne postoji i zasticena je? Jel znas uopste kako to stoji i izgleda kod Picassa... ocigledno ne. Nema zastite niti ima suspleh.
I, da, uvek zakuje sve kod njega kad dodje do ovakvog kvara.
Evo i da naucis.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24716
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Auuuu, kakav clash of titans. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis - Razno
Ali reci da ima oklopljenu remenicu... pri tome nema samo jednu koja moze da strada
A nikad nije video kako je to na Picassu. Menja se sve za pet minuta 
Ali razumem za klinasti kais, neko zove kanalni (zbog useka), neko PK kais, neko kais alternatora/klime.... whatever


Ali razumem za klinasti kais, neko zove kanalni (zbog useka), neko PK kais, neko kais alternatora/klime.... whatever

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Servis - Razno
Kod mene na alfi postoji bočno kod točka zaštita remenice na radilici a na tu bočnu se kači šuspleh tako da do razvoda ne može da dopre ništa da ga ošteti.
Re: Servis - Razno
Samo da razgraničimo: Klinasti kaiš i PK/kanalni kaiš su dve različite vrste kaiša.
Evo ga klinasti (koji može biti i nazubljen)

A evo ga PK ili kanalni

Evo ga klinasti (koji može biti i nazubljen)

A evo ga PK ili kanalni

Re: Servis - Razno
Evo cosmo, gledaj i uči šta je koji kaiš.
Kao što sam napoisao HDI NEMA klinaste kaiševe, ima samo 1 (jedan) kanalni.
Remenica je okloljena sa debelom trodelnom plastikom i nema nikakve šanse da se pod remenicu ili sam zuščasti podvuče bilo šta.
Razumem da nemaš praktičnog iskustva u radu na održavanju auta i da drugi rade ali ima toliko toga makar na YT, pa pogledaj., Ali sa razumevanjem termina šta je šta...
Oba klipa što si okačio veze nemaju sa velikim servisom niti sa zupčastim kaišem.
A zupčasti je jedini kaiš baš on povezuje radilcu i bregastu i time može da zakuje motor da ne može da ortira.
Omašio si totalno sa izborom klipova.
Kako sam opisao je konstrukcija razvoda svih HDI 2,0motora a kako je na tom tvom primerku iblo održavano i skidano to već ne ulazim.
Inače, da može motor i bez tih zaštita da se koristi, neki i ne vraćaju kao ne treba, višak koji fabrika namerno stavlja da poskupi veliki servis...
I onda se desi da spadne ili pukne kanalni i zaglavi zupčasti jer narano "glupa" fabrika je iz dosade stavila zaštitu preko remenice i zupčastog.
Kao što sam napoisao HDI NEMA klinaste kaiševe, ima samo 1 (jedan) kanalni.
Remenica je okloljena sa debelom trodelnom plastikom i nema nikakve šanse da se pod remenicu ili sam zuščasti podvuče bilo šta.
Razumem da nemaš praktičnog iskustva u radu na održavanju auta i da drugi rade ali ima toliko toga makar na YT, pa pogledaj., Ali sa razumevanjem termina šta je šta...

Oba klipa što si okačio veze nemaju sa velikim servisom niti sa zupčastim kaišem.
A zupčasti je jedini kaiš baš on povezuje radilcu i bregastu i time može da zakuje motor da ne može da ortira.
Omašio si totalno sa izborom klipova.
Kako sam opisao je konstrukcija razvoda svih HDI 2,0motora a kako je na tom tvom primerku iblo održavano i skidano to već ne ulazim.
Inače, da može motor i bez tih zaštita da se koristi, neki i ne vraćaju kao ne treba, višak koji fabrika namerno stavlja da poskupi veliki servis...

I onda se desi da spadne ili pukne kanalni i zaglavi zupčasti jer narano "glupa" fabrika je iz dosade stavila zaštitu preko remenice i zupčastog.
Poslednja izmena od ljubitelj u 20 Nov 2022, 22:22, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Servis - Razno
Polutacno. Svi su klinasti, odnosno sa klinovima. Moderni kaisevi ih samo imaju uzduzno.
V-belts i V-ribbed belts. Ne postoji KANALNI kais. Pravi naziv je serpentine V-ribbed (klinasti-rebrasti) kais.
Dakle svi su sa klinovima (mozes ih zvati i rebra) u osnovi. Samo sa drugacije rasporedjenim klinovima. PK verujem da ne znas sta znaci.
NE POSTOJI ZASTITA ni na 2.0 HDI kod Picassa (ni na novom - kad je bio nov), dokumentovano ti je snimkom. Sve je otvoreno i dostupno. Od zastite ima blatobran plastiku i rebrasti deo napred od plastike (mini sus pleh koji nema veze sa remenjem i ostalim). Sve je dostupno odozgo i odozdo. Nema veliki suspleh kao na recimo 307.
Dakle, prvo nauci da nije svugde isto (kao sto i 1.6 HDI nije isti na Fordu, Mazdi i slicno) pa onda komentarisi necije LICNO iskustvo i sta se desilo i da je lepo provereno u servisu kad je predat auto na otpad.
V-belts i V-ribbed belts. Ne postoji KANALNI kais. Pravi naziv je serpentine V-ribbed (klinasti-rebrasti) kais.
Dakle svi su sa klinovima (mozes ih zvati i rebra) u osnovi. Samo sa drugacije rasporedjenim klinovima. PK verujem da ne znas sta znaci.
NE POSTOJI ZASTITA ni na 2.0 HDI kod Picassa (ni na novom - kad je bio nov), dokumentovano ti je snimkom. Sve je otvoreno i dostupno. Od zastite ima blatobran plastiku i rebrasti deo napred od plastike (mini sus pleh koji nema veze sa remenjem i ostalim). Sve je dostupno odozgo i odozdo. Nema veliki suspleh kao na recimo 307.
Dakle, prvo nauci da nije svugde isto (kao sto i 1.6 HDI nije isti na Fordu, Mazdi i slicno) pa onda komentarisi necije LICNO iskustvo i sta se desilo i da je lepo provereno u servisu kad je predat auto na otpad.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- Gazu
- Postovi: 2720
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Što se zaštite tiče, lako je moguće da mnoge od tih stvarima na autima starim 15-20 godina fale. Da su otišle na ovaj ili onaj način. Ja se sad nadam da meni ništa tako bitno ne fali...
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Nije falilo nista na autu, nije on kupljen sad pa da kazes da ima manjka delova
Vozi se vise od 15 godina
Tj. sad se ne vozi vise 
Na 307 je drugacija potpuno zastita nego na Picassu sa istim motorom...



Na 307 je drugacija potpuno zastita nego na Picassu sa istim motorom...
Poslednja izmena od cozmo u 20 Nov 2022, 22:31, izmenjeno 1 put ukupno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Servis - Razno
Ne postoji KANALNI kais. Pravi naziv je serpentine V-ribbed (klinasti-rebrasti) kais.

Daj, nemoj više bar dok ne prevedeš sa engleskog značenje termina.
Dakle, ne postoji klinasti rebrasti već kanalni koji ima više kanala, obično 4-6.
Koji mogu a i ne moraju da budu u V obliku.
Klinasti kaiš ima profil bukvalno u obliku klina i zato se tako i zove i nema kanale.
Može biti takodjenazubljen u V obliku (noviji) ali i ne mora (starija) varijanta.
Kanalni kaiš je jedan i povezuje sve agregate ukrug.
Klinastih kaiševa ima više, obično od 1 do 3 a nekada su i uduplani i najviše 2 agregata istovremeno.
To su osnove...koje bil se trebale poznavati jer su opšte poznate.
Primeri, Jugo 55 ima klimaste kaiševe.
2,0HDI ima kanalni kaiš (nema nijedan klinasti).
Re: Servis - Razno
Ti decko ne razumes engleski niti kako je nastao taj kais koga ti zoves kanalni... tu smo zavrsili sa komunikacijom
I nedao bog da nekom servisiras HDI motor. Mislim ako ti treba sat vremena da pridjes kaisu
Za to vreme normalan majstor odradi veliki i mali servis i usput mu zameni amortizere.
Dodatak: pitah burazera iz Porsea, ne postoji u servisnim uputstvima kod njih naziv KANALNI kais, vec rebrasti V tip. Odnosno oni ga u servisu zovu - linijski kais.
Uostalom nek ga zove kako ko hoce, evo pitao sam i francuze sad oni kazu isto rebrasti a ne znaju sta je kanalni kais.


Dodatak: pitah burazera iz Porsea, ne postoji u servisnim uputstvima kod njih naziv KANALNI kais, vec rebrasti V tip. Odnosno oni ga u servisu zovu - linijski kais.
Uostalom nek ga zove kako ko hoce, evo pitao sam i francuze sad oni kazu isto rebrasti a ne znaju sta je kanalni kais.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”