Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Obično i najjeftinija dijagnostika (20 EUR) može iščitati grešku, pogotovu ako je sonda u pitanju (check engine), za čitanje grešaka menjača ili vazdušnih jastuka na primer bi ti bio potreban malo skuplji uređaj.
Što se tiče testiranja same sonde, relativno je jednostavno ako možeš da pristupiš konektoru sonde - kad otkačiš konektor (kod mene je na sondi pre katalizatora konektor ispod tapacirunga dela kod suvozačevih nogu, veoma nepristupačan, a na sondi posle katalizatora, konektor je ispod suvozačkog sedišta, nije baš lako da se priđe ali nije ni nemoguće) treba da izmeriš otpor (u omima) multimetrom. Ako je otpor između recimo 8 i 50 oma, najverovatnije je sonda ok. Ako ima kratak spoj ili nemerljiv otpor (open, inf, zavisi od multimetra), onda je crkla sonda. Pošto ima više kontaktnih polja u konektoru, moraš ili da pogledaš dokumentaciju za tvoju sondu na kojim poljima se meri, ili izmeriš svako polje sa svakim (svaki kontakt, sve kombinacije) i ako ti bilo gde izbaci merljiv otpor koji je u rasponu, onda je sonda najverovatnije ok. Kod mene su ako se dobro sećam bila polja povezana sa belim i crvenim provodnikom, vrednost po servisnom uputstvu je između 10 i 15 oma, ja sam izmerio 9.8 na novoj sondi, stara sonda je imala INF, dakle nije mogao da se izmeri otpor. Čim sam resetovao grešku, kompjuter je odradio ciklus za nekih 10-15 minuta vožnje i više nisam imao check engine. Kod mene nije bio problem, veoma dugo sam vozio sa upaljenom check engine lampicom, pokvarena downstream sonda nije smetala (sonda posle katalizatora).
Što se tiče testiranja same sonde, relativno je jednostavno ako možeš da pristupiš konektoru sonde - kad otkačiš konektor (kod mene je na sondi pre katalizatora konektor ispod tapacirunga dela kod suvozačevih nogu, veoma nepristupačan, a na sondi posle katalizatora, konektor je ispod suvozačkog sedišta, nije baš lako da se priđe ali nije ni nemoguće) treba da izmeriš otpor (u omima) multimetrom. Ako je otpor između recimo 8 i 50 oma, najverovatnije je sonda ok. Ako ima kratak spoj ili nemerljiv otpor (open, inf, zavisi od multimetra), onda je crkla sonda. Pošto ima više kontaktnih polja u konektoru, moraš ili da pogledaš dokumentaciju za tvoju sondu na kojim poljima se meri, ili izmeriš svako polje sa svakim (svaki kontakt, sve kombinacije) i ako ti bilo gde izbaci merljiv otpor koji je u rasponu, onda je sonda najverovatnije ok. Kod mene su ako se dobro sećam bila polja povezana sa belim i crvenim provodnikom, vrednost po servisnom uputstvu je između 10 i 15 oma, ja sam izmerio 9.8 na novoj sondi, stara sonda je imala INF, dakle nije mogao da se izmeri otpor. Čim sam resetovao grešku, kompjuter je odradio ciklus za nekih 10-15 minuta vožnje i više nisam imao check engine. Kod mene nije bio problem, veoma dugo sam vozio sa upaljenom check engine lampicom, pokvarena downstream sonda nije smetala (sonda posle katalizatora).
Re: Servis - Razno
Hvala na detaljnom odgovoru, kad se vratim sredjujem to.
E sad jedan gluplji problem. Imam neki radio renkforce cini mi se, kad ugasim auto i skinem plocicu (navika, pogotovo na starija auta da se ne upali nekako pa akumulator istrosi), pocne da se cuje zvuk kako pokusaca cd da izbaci, i tako traje traje, jednom je stalno nakon par mit onda drugi put par minuta nije i muka bi bilo cekat, ostavio sam plocicu povezanu.
Nema cd a i nije ni zaglavljen, ja pretpostalvjan da je glupost sa raspalim starim uredjajem al nesto mi se ne ulaze u drugi a glup problem.
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
E sad jedan gluplji problem. Imam neki radio renkforce cini mi se, kad ugasim auto i skinem plocicu (navika, pogotovo na starija auta da se ne upali nekako pa akumulator istrosi), pocne da se cuje zvuk kako pokusaca cd da izbaci, i tako traje traje, jednom je stalno nakon par mit onda drugi put par minuta nije i muka bi bilo cekat, ostavio sam plocicu povezanu.
Nema cd a i nije ni zaglavljen, ja pretpostalvjan da je glupost sa raspalim starim uredjajem al nesto mi se ne ulaze u drugi a glup problem.
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
- carov2
- Postovi: 4841
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Juče radio mali servis, dodat jedan grejač i brisači, a cena kao nekada u ovlašćenom. 
https://ibb.co/Rz7Ff0x

Sent from my SM-F936B using Tapatalk

https://ibb.co/Rz7Ff0x

Sent from my SM-F936B using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Sve je prihvatljivo osim filtera kabine od 5 soma, to mi nesto preterano, ali to je moje misljenje onako subjektivno mi deluje preskupo u odnosu na ostale stavke.
- carov2
- Postovi: 4841
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Taj sam tražio, inače ima tri tipa, Mann, CU, CUK i FP, koji je i najskuplji.
CUK je oko 3000 rsd.
CU je još manje...
Sent from my SM-F936B using Tapatalk
CUK je oko 3000 rsd.
CU je još manje...
Sent from my SM-F936B using Tapatalk
- 123456
- Postovi: 2296
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Servis - Razno
To je ta cena. Ja sam Mahle Knecht plaćao još nešto skuplje od ovoga.
- carov2
- Postovi: 4841
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Odlična je cena, na internetu vidim da je skoro svuda preko 5000 rsd.
Sent from my SM-F936B using Tapatalk
Sent from my SM-F936B using Tapatalk
Re: Servis - Razno
EDIT: Ovo su ok cene za ove Mann modele, prvo mi je delovalo preskupo, ali kad sam video koje su cifre na netu, ovo mi deluje skroz prihvatljivo za servis.
Poslednja izmena od Morse u 07 Dec 2022, 21:18, izmenjeno 1 put ukupno.
- carov2
- Postovi: 4841
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Pogledaj cene za konkretne filtere, znači FP 31 003 recimo, pa onda da donosimo zaključke. 
Sent from my SM-F936B using Tapatalk

Sent from my SM-F936B using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Da, da, sad sam pogledao na Autodoc-u, naravno jefitniji su tamo, ali za servis su ovo skroz ok cene. Editovao sam post iznad.
- carov2
- Postovi: 4841
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Servis - Razno

Jeste, skroz su korektne cene, niže nego kada bih sam preko neta poručivao. (Pogledao sam par sajtova)
Sent from my SM-F936B using Tapatalk
Re: Servis - Razno
OK je imati bolji filter. Ja kad sam prešao sa filtera od 500 na 1000 din osetila se razlika (karbonski, 5x teži).
Re: Servis - Razno
u kom smislu se osetila razlika?
Re: Servis - Razno
Manje smrada i dima ulazi u kabinu.
Re: Servis - Razno
Preporuka za ovaj FP filter, ja sam stavio taj pre mesec dana i stvarno skoro pa da ne ulazi smrad.