Pozdrav svima, izvinjavam se ako ponavljam temu ali ja nisam uspeo da pronadjem nista vezano za moj problem.
Pre par meseci sam kupio C3 automatik 2004 godiste 1.4 benzin 4 brzine. U pocetku je sve bilo ok ali je onda poceo da blokira menjac tacnije usred voznje ne vezano za brzinu ili broj obrtaja auto cimne kao da prebaci dve brzine recimo onda se cuje obavestenje i na tabli izbaci "pahuljicu" i slovo "S". Kada se to desi menjac vise ne menja brzine ni u automatskom a ni u manuelnom rezimu, kada se prebaci u manuelni na tabli i dalje stoji "D" kao da je menjac u automatskom rezimu. Kad se auto ugasi i opet upali sve se vrace u normalu. Nekad zna da se desi par puta u toku dana a nekad po 15ak dana nista. Kad mi se prvih par puta to desilo zamenio sam ulje u menjacu racunajuci da je mozda do toga ali nema nikakve razlike.
ti robotizovani manuelni menjaci su generalno problematicni kod mnogih marki a pogotovo kod francuza, to moras da odes kod nekog majstora koi se time bavi, pominjao se ovde mislm a i jos negde sam cuo za neki servis menjaca u Kaludjerici koji uspesno resava te menjace
2004. godiste ne bi smelo da ima pravi automatski. PSA je mislim ubacio AISIN tek sa C3-III. C3 I i C3 II nisam cuo da su imali pravi automatik, ali svaki dan cujes nesto novo.
Ako imas oznaku menjaca, bilo bi najbolje da okacis.
aha ima klasican automatik kod njih ali su redji dosta sad videh, on je bas i isao u te prve vezije pa su kasnije ubacili robotizovani od 2005. valjda. ali ne znam nista oko tih klasik automata opet ces morati u neki servis.
ima 2-3 komada u oglasima, svi su pre 2004..... https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 0_pl1_plv0
Da,.sad guglao, pise ima neki AL4 i kazu da je bas pravi automatik. Sa jedne strane, to bi trebalo valjda da je lakse da se popravi od robota, ali ne obecava ako je egzotika.
ne znam ja sam uvek bio protivnik automatika u tim manjim automobilima i generalno markama vozila koje nisu nesto poznate po automatskim menjacima, za c3 i ja sad cujem za ovaj klasican automatik, a robotika je vec ucestalija kod manjih kola.
Brzinski gugl kaze da im je ovo najcesci problem i da se javlja ta situacija da blinka S i * . Mora kod majstora, cenim da tesko moze sam ovo da odradi.
Na engleskom kazu
Electrovalves AL4
Klasičan franucski automat koji je išao u PSA i Reno (identičan kod obe marke osim softverskih razlika) sa nekim očekivanim vekom trajanja oko 150,000km pre remonta...ovako napamet rekao bih da je potreban servis (remont) sa zamenom pohabanih elemenata hidro bloka.
Ima odlična dokumentacija za taj menjač, dijagnostika je dobro podržana, mislim da i delova ima jer su dosta traženi.
Po opisu verovatno gubi radni pritisak ( u magistrali) i prelazi u safe mode, ovako procena napamet bez očitavanja parametara.
Pitanje je koliko km ima taj menjač iza sebe i koja je preostala vrednost auta, tj da li se isplati popravka menjača ili je auto za otpad (finansijski)...
Polovan drugi isti menjač će imati isti problem pre ili kasnije...s obzirom na godište tih polovnih koji bi se eventualno mogli pronaći.
Moje mišljenje je da dobro ispitati /iščitati parametre tokom rada pa onda na papir sve...