Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od ljubitelj »

Zupčasti može da se vraća i ne mora da se menja automatski samo zato što je skidan. Ali, mora da bude vraćen u identičnom položaju kao kada je skidan u smislu smera rotacije ( a može na 2 načina da se montira tj vrati).
Ako nije tako vraćen onda je i kaiš sumnjiv.

Može da bude i da nešto vibrira, neki poklopac nečega, pletenica nakon turba da je bila uvijena ili udarena po uzdužnoj osi (ako je turbo recimo skidan), može i da je ležaj pumpe (dešava se i samo od sebe, ne mora da bude od ontervencije sa zupčastim).

Može svašta ali šta god da je to može samo neko ko je na licu mesta i čuje tj locira tačno mesto odakle potiče taj zvuk.
Zvuk nije jak tako da nije zabrinjavajuće da će se nešto desiti, polomiti ili slično ali opet ni ne treba da postoji.
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Nije jak i nestane u vecim obrtajima tako da ga ni ne cujem tokom voznje samo kad krecem iz mesta a sa druge strane auto se ponasa normalno kao i pre intervencije. Sumnjivo mi je sto se zvuk pojavio nakon intervencije (a majstor me ubedjuje da ga mozda nisam cuo i da je to "punjenje" turba) a sad i gubitak rashladne tecnosti.

Ono u cemu se svi izgleda slazu, kako vi sa foruma tako i kolege koje su danas slusale i gledale samnom motor, da ovo nije turbina :)
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Evo vratih se od majstora...

Prvo sto se tice antifriza, nigde ne vidi da curi niti ima tragova curenja, verovatno mozda malo pusta na cepu da pratim da vidim koliko to tacno brzo opada. Moguce da je bilo i malo vise vode u antifrizu pa je isparila (?!?!??!)

Sto se tice famoznog zvuka ujanja, naravno da nije turbina i naravno da dolazi iz pravca razvoda i to po njemu bas iz seta zupcastog kaisa ali tacno sta, morao bi da skine zastitu, tocak da bi dosao do svega (jer je sve podvuceno pod soferku) da tacno vidi ali zvuk dolazi odatle. Takodje, kaze da nema smisla da je turbina jer ona pocinje da "puni" kasnije na visim obrtajima, ovo su isuvise niski obrtaji da bi se turbina cula + sto ovo nije takav zvuk i sto zvuk prati obrtaje motora a turbina nema nikakve veze sa tim obrtajima.

Tek kad sam preuzimao auto sam mu objasnio sta je radjeno na autu (nisam nista hteo da spominjem pre pregleda, samo sam se pojavio kao neka zena: "Nesto mi uji na oko 1200 obrtaja" :) ) i da je majstor vratio zupcasti i on se bas zacudio, kaze da se zupcasti nikad ne vraca, da to pise na svakom zupcastom i da se gubi garancija proizvodjaca ako se to uradi i po njemu je to jako rizicna usteda a naravno ja nisam hteo da stedim ali eto majstor je ocigledno hteo da ustedi na vremenu jer ne vidim nikakvo drugo objasnjenje.

Nazalost, ovaj majstor uskoro ide na godisnji i tek me moze primiti posle nove godine da zamenim kod njega a hocu to da obavim pre praznika jer cu putovati a najavljuju hladno vreme, ne bi da rizikujem da mi pukne kais ili nesto slicno. Probacu kod mog starog majstora da vidim hoce li hteti da zameni kais na moje insistiranje ili ce se drzati svoje price ili da trazim nekog treceg majstora da mi to zameni i da garanciju (a onda cu verovatno morati menjati zupcasti, roler i spaner).

Znaci majstori ce mi doci glave...
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1866
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od BigMazzy »

Zupčasti i španeri se uvek menjaju, nikad ne vraćaju

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12212
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bax »

A sto?
(Istina je da pise na kutuji)

Ali koji je razlog?


Oko Antifzira pa pola ga je voda, onda bi svima pola isparilo. To je po dizajnu zatvoren sistem, moze da gubi ali nesti simbolicno na spojevima, da naspes deci na par godina....

Evo sta kaze Gates:

. RE-INSTALLING THE SAME TIMING BELT?
If a timing belt is properly installed and the belt tension is correct, you shouldn’t touch it – even if you suddenly notice the arrows are pointing in the ‘wrong’ direction. Once the car has run, it even becomes impossible to remove and reuse the timing belt: unfortunately, it’s good for nothing but the garbage, as a timing belt should only be installed (and tensioned) once.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Jbg sad je kasno, ja sam mu rekao da zameni, nisam hteo da stedim ali eto ne znam sto muje bilo tesko kad je vec drzao stari kais u ruci.

Jedino ako ga nije do kraja skidao jer jeste prilicno skuceno za skinuti pa mu se nije dalo da sve rastavlja, ali zasto rizikovati pogotovo ako sam ja rekao da zameni ako treba...Idem ujutru do njega da trazim da mi zameni kais...
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Pokupljen auto od majstora, majstor mi je naplatio samo materijal, svestan je i on da je najbolje da smo odmah zamenili ali eto verovatno je hteo meni da ustedi para a sebi vreme.

Objasnio mi je sta je radio. Prvo su skinuli PK kais da iskljuce iz jednacine alternator i kompresor klime, isto se cuje ujanje. Posle je skinuo zupcasti, proverio spaner, roler, remenicu, sve deluje ok. Stavio novi zupcasti (koji je trebalo da se odmah zameni a ne da vraca stari) a po dogovoru zamenili smo i sve sto ima veze sa zupcastim, spaner, roler i vodenu pumpu (stavljen Continental set), sve namontirano...opet se javlja ujanje, znaci nisu kaisevi, roleri, spaneri, remenice... ali zvuk nekako kao da dolazi iza odozdo i vise se cuje sa strane kaiseva. Proverio je turbinu (iako smo ustanovili da se ona ne moze cuti na 1000 obrtaja), creva, selne, sve sto bi moglo da prenosi na neki nacin zvuk, sve deluje ok. Na kraju su proverili ono u sta nisu hteli da poveruju i zvuk ujanja ponovo dolazi iz jebenog kartera iako je stavljena nova pumpa i sve vezano za nju (pogonski zupcanik i lanac).

Definitivno je zvuk povezan sa uljem i pritiskom ulja. Kad mi se prvi put pojavio bio je na 1800 obrtaja. kad su skinuli prvi put uljnu pumpu i ocistili sito, zvuk se onda poceo cuti na 1900-2000 obrtaja a nakon sto smo zamenili pumpu zvuk se cuje na 1000 obrtaja. Stara pumpa = potrebni veci obrtaji za odredjen pritisak, nova pumpa, potrebni manji obrtaji. Inace rastavili su staru pumpu i deluje da je lezaj vec nacet po malo i da ima po malo lufta na osovini. Nemamo vise ideju sta bi moglo biti, oni su sve proverili na sta su sumnjali.

Posto se motor ponasa odlicno (iznenadjujuce mirno radi za svoju kilometrazu), zvuk se javlja samo na 1000-1200 obrtaja (znaci samo kad krecem iz mesta, u voznji ne cujem nista), sve kriticno po motor je zamenjeno, do daljnjeg odustajem od trazenja sta se desava i praticu situaciju...nemam vise zivaca.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3834
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Dare4x4 »

I mene baš zanima zašto skinut kaiš ne sme da se vrati, već mora nov iako je taj takođe skoro nov. Kaiš je po prirodi deo koji se beskonačno mnogo puta savije na jednu pa drugu stranu i nikako ne vidim šta to u njemu može da se ošteti skidanjem. Nije to dihtung, semering ili nešto slično.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12212
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bax »

Desi se da izgubi tenziji, e sad tu mozda lezi neki zec....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Pitanje za upucenije. Da li prolazak ulja kroz uljnu magistralu u motoru (uljne kanale) ili uljna creva, moze da proizvodi zvuk ako su kanali na neki nacin zacepljeni (kao recimo krvni sudovi zbog masnoce).

Izjeda me cinjenica da sam toliko para dao a da sam efektivno dobio isti problem na manjim obrtajima!!! Znaci jako slican zvuk ujanja koji se jace cuje dok je hladan motor a slabije kad se ugreje, koji dolazi iz pravca kartera i uljne pumpe i prati broj obrtaja motora a jedina razlika sto se ne cuje vise na 2000 obrtaja (gde sam skoro uvek cuo tokom voznje) vec na 1000 obrtaja (gde cujem samo kad krecem iz mesta). Verovatno jedina razlika je u pritisku ulja zbog nove pumpe...

Takodje koliko sam razumeo, ne postoji nikakav dihtung izmedju uljne pumpe i motora, srafi se metal na metal i tu verovatno ima "strcanja" ulja ali to verovatno i nije bila poenta da se spreci jer je pumpa potopljena u ulje. E sad da li to ne bas idealno dihtovanje pumpe moze da izazove isto neko ujanje?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od ljubitelj »

Uopšteno,
Pumpa nije potopljena u ulje, barem još nisam video tako nešto na običnim motorima (svi auti do sada,).
Jeste potopljena usisna lulica.

Pritisak ulja ne zavisi od pumpe, regler reguliše i održava stabilnim.
Pumpa (stara ili nova) možda imaju drugačiji protok ali pritisak bi morala i stara pumpa lagano da ispuni jer su ogromne konstruktivne rezerve (debelo predimenzionirana nova pumpa), tipa 1,000,000km predje motor a pumpa izgubi 10tak % na maskimalnom pritisku.

Radni pritisak je obično 2-6 bara na zagrejanom motoru/ ulju,
Na leru je reda 1,0-1,5bara mada to nije pravilo, onako neko moje iskustvo.

Uljni kanali se potpuno napune uljem za oko 1/10 sekunde a ako su bili potpuno prazni recimo priliukom zamene filtera onda treba i celih 2-3 sekunde.
Filter ima u sebi nepovratni ventila koji obezbredjuje da i prilikom gašenja motora i sve vreme dok motor ne radi uljniu kanali ostanu napunjeni.

Loš/ neispravan filter ulja ume da pravi razne probleme ali se to priličn obrzo ustanovi odnosno primeti.
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Filter je stavljen nov iz originala i zamenjeno ulje kao i sve u vezi pumpe (pumpa, pogonski zupcanik, lanac) bas da sve bude po ps-u da ne bude e nismo zamenili ovo mozda to pravi problem...sve je zamenjeno.

Nije mi jasno kako opet zvuk dolazi iz kartera kad je sve novo i orginalni delovi. Zato i pitam da li prolazak ulja kroz vodove moze da izazove ujanje ili da uji na spoju pumpe i motora jer koliko znam nema nikakvog dihtunga.
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10962
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od sebekkg »

Jeste li skidali karter kad ste sve to radili? Da nije mozda lulica se malo zapusila pa usisava delom samo? Ili se zeznule pregrade koje drze ulje da ne bi bezalo u krivini?

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Slika
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Naravno, skidan je karter, pumpa se ne moze drugacije zameniti. Pumpa je nova tako da nema sta da bude osteceno ili zacepljeno. Pumpa inace ovako izgleda:
s-l400.jpg
s-l400.jpg (10.47 KiB) Pogledano 619 puta
s-l400 (2).jpg
s-l400 (2).jpg (15.03 KiB) Pogledano 619 puta
Prvi put kad je skidana stara pumpa, sito pumpe je bilo malo prljavo, ocistili su to sito i oprali ceo karter. U karteru nije bilo nikakvog mulja ili neke druge prljavstine, tipa opiljaka.

Sad sa druge strane dobijam zabrinjavajuca nagadjanja da mozda nije neki lezaj krenuo da odlazi u samom motoru, mada zadnje tri godine kako je kod mene auto, ulje menjano na godinu dana (7-8000km) i nikad nije prijavljivao nikakvu gresku za los pritisak ulja.

Sinoc sednem na sredinu auta (cetralnu konzolu) naslonim glavu na tablu i.levom nogom dajem gas i tacno cujem da zvuk dolazi sa desne strane iz pravca kaiseva. Kad sedim u vozacevom mestu sve deluje kao da zvuk dolazi ispred vozaca ali kad sednem na sredimu auta vidim da ipak dolazi sa desne strane.

Mislim da ce to morati da pogleda jos jedan majstor.
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1866
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od BigMazzy »

Takve zvukove pravi majstor osluškuje sa stetoskopom, što bi i tebi preporučio. Običan stetoskop turiš na uši i kreneš redom, iznenadio bi se kako i šta sve može da se čuje. Ja kad nismo koristio stetoskop, koristio sam dugački šrafciger ali je stetoskop zakon.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Odgovori