Servis - Razno

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Servis - Razno

Post od A170T »

Imate 15% popusta na Autohub i Prodaja Delova uz SRETENJE kod.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

S388
Reactions:
Postovi: 72
Pridružio se: 24 Dec 2022, 14:07

Re: Servis - Razno

Post od S388 »

Nije trebalo ulje da se menja uopste, slicna prica kao kod zf menjaca ako nije vec zamenjeno u odgovarajucem intervalu (80-100k km) onda bolje ne dirati ako se kupi sa 200-300k km npr. Sad ce najverovatnije morati da se popravlja menjac i da ponovna zamena ulja nece pomoci.
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Servis - Razno

Post od hyundai_i30 »

Veruj mi da se covek pokajao samo tako, ali gotovo sad, kako je tako je. Izgleda da definitivno ne treba menjati uopste ako se ne menja redovno, ali pitanje je kada bi se pojavio problem jer to niko ne zna. Mozda bi vec za mesec dana bila problematika i bez zamene, to sada niko ne zna.

Zapravo nije ni 100% sigurno da li je zamena ulja glavni uzrocnik, mada nema sta drugo. U svakom slucaju, posto ne mozemo da vratimo vreme, teramo sad dalje, sutra zdravlje u planu zamena za Mannol-ovo ulje, Zabari out - Svabe in, pa cemo videti da li to ima ikakvog efekta ili se tek sprema iscrpna i skupa opravka...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10859
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Servis - Razno

Post od sebekkg »

Samo dobro zagrejte menjac da lepo iscuri sve to. Cak nine lose ni malo dodavati ulja da bi ako mozda moze moglo da spere to dok se cedi. Posle zavijes sraf za pustanje ulja i teraj.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Slika
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Servis - Razno

Post od hyundai_i30 »

To obavezno, teramo prvo auto jedno 20+ min. gradske voznje sa stalnim saltanjem, pa tek onda krecemo sa zamenom.

Kad vec radimo to, onda da ga odradimo valjano i upravu si ovo za dolivanje, mada nemamo mnogo ulja na raspolaganju jer u menjacu staje oko 1.9L, mozda maloanje, a mi imamo ukupno 2L, trebali smo jos jedan litar da uzmemo, ali nema veze sad. Ocedice se to dobro, pa kad obavimo zamenu ide test da vidimo jel ima nekog efekta. Mada, mozda ne bude instant, vec prodje par dana do poboljsanja.

Kako se manifestovalo to kod tebe? Mislim nakon druge zamene ulja, jel se odmah video boljitak ili je proslo neko vreme?

Znaci, problem se prosli put nije javio odmah nakon zamene, covek je sasvim normalno terao auto ceo taj dan, pa i sutradan i tako pred kraj sledeceg dana je krenula zezancija. Tako da sve navodi da je ulje, ali opet nije 100% sigurno da je u tome stvar. Ali, po ovome sto si ti i forumasi ovde podelili + po netu kako ljudi pisu bas je prečest slucaj da problematika krece upravo nakon te prve zamene, nekada isti dan, nekada posle par dana...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12086
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Servis - Razno

Post od Bax »

Mozda je cackao nesto oko polugoca kad je odvijao srafove za ulje...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Servis - Razno

Post od hyundai_i30 »

Ma jok, kaze da mu je njegov majstor odradio zamenu ulja u menjacu, ali taj majstor naravno tvrdi da ovo sad nema veze sa zamenom ulja uopste i da je iskljucivo do menjaca i desilo bi se nezavisno od zamene ulja. Zamena odradjena tako sto je auto podignut dizalicom i kao nekim spricem ubrizgavano ulje nakon ispustanja.

Taj majstor kaze da moze i drugacije, prakticno odozgore, kad se otvori hauba pa nekim crevom sprovodis do ventila za dosipanje ulja, ali po meni je to komplikacija jer je nepristupacno i odradicemo ovo sto je lakse, znaci dizalica, jedan ventil da sve iscuri pa cemo na drugi ventil da upumpamo, nasli smo i neku aparaturu za to.

Interesantna stvar na koju sam naisao dok se bakcem sa ovim, a iskreno nisam znao za to je da je kod nekih automobila ventil za ispustanje ulja u menjacu prakticno i magnet. Ovaj magnet naravno privlaci komade gvozdenih opiljaka bas na mestu gde ce najpre izaci pri istakanju ulja.

Ovo je prosta, ali opet efikasna caka i nadam se da je i na nasim automobilima isti slucaj, mada sumnjam u to, ali svakako moze da se proveri da li je zaista taj ventil ujedno i manji magnet, pa ga to cini "smart" ventilom. Gledao sam neki klip kako se menja ulje na nekom Citroenu, ali tamo je ventil na dnu rezervoara ulja za menjac i logicno je da su bas taj ventil namagnetisali.

Kod nas je ventil za istakanje ulja nekako sa strane i onda ne verujem da bi magnet bio tako efikasan kao kod tog Citroena recimo...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12086
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Servis - Razno

Post od Bax »

Meni je propisala vodena pumpa odma posto sam promenio antifriz, a i pre toga sam ga redovno menjao , na Astri g.
Mozda je slucajnost, mozda nije...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10859
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Servis - Razno

Post od sebekkg »

Ja sam se zajebao i zamenio ulje koje je prethodni vlasnik uzeo a nije zamenio i ja stavim njega bili swag ulje ali sranje obično. Nece u prvu da upadne pa da ti je ne znam sta, kad sw zagreje i djene djene. A kad sam ga zamenio uzeo sam ravenol i iako je bilo leto odmah je bilo bolje. Sad po zimi nema problema vise.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj »

Piše da ulje treba da bude GL4, to je najvažnije, Viskozitet je sporedan.
Dakle, GL5 ulje nikako, hemijski se ne podnosi sa tim menjačem (prema tekstu).

Dalje, koliko je ulja tačno sipano tj doliveno?

Iz menjača nikada ne iscuri svo ulje, i ne može, pa ako je kapacitet 1,9 litara treba doliti oko 1,2 litra otprilike.
Količina ulja koja se doliva zavisi i od temperature ulja (i okoline tj samog menjača) na kojoj se radi izmena.

Dalje, UVEK se ako je kapacitet približno 2 litra ispušta i doliva bar minimum 3 litre novog ulja i to tako što se odozgo novo naliva na otvoru za punjenje (koji je obično bočno) a dole ispušta, dakle ispire se.

I da, u tom i takvom menjaču nema nikakvih taloga, čestica, otpadaka i slično što bi moglo da se pomeri a takodje nema ni šta da se zapuši....ta priča je za automatike i hidro blok a ne za manuelne.

Barem ne do 400-500,000km ne sme da ima ni nagoveštaja od tvrdih čestica, ako ih ima menjač je mehanički pohaban a to su pre svega sinhroni (koji su namerno od najmekšeg materijala bilo čega u menjaču i samo oni se habaju normalno, tj prirodno tokom radnog veka menjača).

Za konkretan slučaj prvo bih isprao menjač sa jedno 3-4 litre novog ulja GL4 a zatim ispratio Hju uputstvo za zamenu ulja (servisno) ako ima neka posebna procedura.

AKo je ovaj menjač kao svi klasični manuelci onda se ulje sipa na bočni šraf za dolivanje sve dok ne počne da preliva, i kada prelivanje stane samo se zatvori čep.
Nema merenja količine koja se doliva nego tako na preliv.
Evrospki menjači su uglavnom takvi, za Hju ne znam kako je rešeno.

ps. ukoliko ima previše ulja dolazi do penušanja i time prestaje ulje da podmazuje, a onda naravno da teže ili nikako ide šaltanje. Napomena da je 5 minuta sve ok a onda kreće problem meni ukazuje da bi trebalo možda ispustiti nešto ulja pa onda probati da li se popravilo stanje..
Ako je doliveno celih 1,9 litara novog ulja zasigurno ga sada ima previše u menjaču, i dolazi do penušanja.
To bez da uopšte ima potebe za dijagnostikom, opšte je pravilo.

Proizvodjač ulja nije uopšte bitan, GL4 je specifikacija (takva ulja su išla recimo u Fiatove menjače, Zastavina vozila a u modernije menjače je GL5 bilo uobičajeno kod većine drugih.
Ili nešto redje ATF G odnosno ATF F lakotekuća ulja u Mercedese, Fordove i Volvo manuelce. (recimo Castrol TQ-F je bio popularan izbor).
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Servis - Razno

Post od hyundai_i30 »

Kod mene i kod njega je zamena odradjena tako sto je ispustena celokupna kolicina ulja u menjacu, znaci curi dok god moze i onda je dosipano na ovom bocnom ventilu sto pominjes preko velikog sprica upumpavanjem. Ista stvar je odradjena bukvalno od strane 2 razlicita majstora na 2 razlicita automobila.

Kod mene je dakle iscurelo staro koliko je moglo, ali mi iskreno nije palo napamet da premerim tu ispustenu kolicinu. Onda je uspricano tih nekih 1.9L na bocnom ventilu jer je majstorima ocigledno tako najlakse.

E, sad kad vec pominjemo ove detalje, mozda je taj spric recimo prljav ili je nesto kod njega zapeklo i uslo u menjac pri ubrizgavanju. Uglavnom, ubrizgava se dok ne krene da curi sa boka kao sto kazes kroz taj ventil i na kraju ostane tih nekih 100ml viska. Znaci, nema sanse da stane preko 2L. Mi imamo ta 2 litra max. na raspolaganju, jedino ako nadjemo jos litar sutra negde za ispiranje, ali nista zivo ne radi.

Ovo sto kazes za penusavost me sad kopka, taj spric moze da grune i vazduh recimo pri ubrizgavanju ako nije bio ispravan i eto vec problema. A, ovo sto kazes da penusavost moze da nastane i ako ima previse ulja mozemo da proverimo.

Mi svakako necemo da koristimo spric vec kao neko crevo koje ide na bok i ova procedura ima da potraje poprilicno, ali cemo max. da se potrudimo da obezbedimo da ne dodje do penusanja, niti da ugruvamo vazduh jer necemo da ubrizgavamo kao ovi majstori nego da dolivamo polako...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9337
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP »

nema veze uguravanje vazduha niti stvaranje penusanja prilikom sipanja, penusanje se javlja usled rada menjaca ako ima vise ulja a to ne treba da se desi
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Servis - Razno

Post od hyundai_i30 »

Ovi kojima je to profesija odrade ovo sto sam rekao - ispuste dok god tece mlaz i ubrizgaju nesto manje od 2L spricem. Ja iskreno ne znam da li je to previse jer ubrizgavaju dok god ne krene da curi na bocnom ventilu. Nista nisu dodatno odlivali.

Evo i sta pise u uputstvu:

"There are two plugs on the transmission - the drain plug at the bottom, and the refill plug on the side. First step is unscrew the refill plug, and then unscrew the drain plug. Use a spanner or a retched with the correct size head. After oil came up screw the drain plug back with a new gasket. Then refill the transmission with new transmission oil."

Tako da je ovo uprosceno skroz i mi eventualno nakon dosipanja mozemo da odlijemo malo, ali opet ne smemo da preteramo ili cisto da ovih nekih 100ml koji ce nam ostati iskoristimo za dodatno ciscenje i to je to.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj »

omp j edodatno pojasnio a i u eng. tekstu piše sve što treba.
Ako je uradjeno na način kako je opisano onda nije tema višak ulja.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12086
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Servis - Razno

Post od Bax »

Odlijte vi prvo tog starog malo pa probajte.
Taman pogledajte jel muljavo.

PS. Na Puntima to ulje curi na semeringu godinama, pa menjaci rade OK.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Odgovori