Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
- pegazbre
- Postovi: 1152
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Proslo je dugo vremena ali uspeo sam da reklamiram pumpu. Nova pumpa stvarno drugacije zvuci kad se podmaze iako isto stize suva (uporedjivali smo moju skinutu pumpu sa novom podmazanom i drugacije zvuci nova pumpa kad se okrece) sto nam je dalo nadu, to je to ipak je prva bila poluispravna, medjutim kad smo ugradili tu novu pumpu, zamenili ulje i uljni filter, zvuk se apsolutno nije promenuo !?!!!
Naknadno su skinuli i hladnjak ulja zajedno sa kucistom filtera (prvo mesto gde ulazi ulje iz pumpe), sve je uredu, nema ostecenja niti je zacepljeno i nakon dodatnog ciscenja nema promene u zvuku. Medjutim desila se jedna zanimljiva stvar.
Stigao im je jedan Galaxy kome je otkazala turbina pa skidaju da vlasnik odnese na remont, kad ono isti motor kao moj, odlicno reko bas ce da poslusaju kod njega kako se cuje pumpa, dignu ga oni kad ono isto ujanje se cuje iz kartera kao i kod mene, potpuno isto. Jedina razlika je da njegova turbina je skroz od ulja, zvizdi i skroz je otisla a moja kao nova ako se uporedi sa ovom niti zvizdi, suva kao barut, normalno povlaci auto ali tokom zadnje dve godine vise majstora ne moze da ustanovi/dogovori da li se turbina tek po malo i ponekad cuje tj tek daje neke pocetne siptome ili je ispravna.
Ideja je da se saceka remont turbine na tom Galaxy-ju i ako nakon remontovane turbine nestane ili se znacajno smanji zvuk iz kartera onda se nekako zvuk od turbine ipak prostire do kartera i verovatno i ja imam problem sa turbinom. Majstor kaze da bi jos i mogao da razume da se zvuk turbine prenosi na karter da je i moja turbina u takvom stanju da bukvalno umire ispustajuci zadnje krike ali moja je u takvom stanju da se ne mogu dogovoriti majstori i svi koji su bili umesani u ovaj problem su je gledali/slusali i rekli da nije ona. Eto i majstor za Citroen vozila gde sam vozio na pregled auto, je prvo pomislio da je turbina dok nije cuo zvuk iz kartera a posle kaze nije ovo turbina. Prosto bi voleo svih 5 majstora koje sam posetio u vezi ovog problema da okupim na gomilu pa nek se dogovore...
Svakako sam planirao (i pre ovog problema) da skinem turbinu i odnesem u Cubi NS da je testiraju jer jedinio tako cu saznati da li je ok ili je tek naceta. U najboljem slucaju, ocistice je, izbalansirati sto ne moze da skodi ali cu saznati napokon u kakvom je stanju pa jos i ako je resenje ovog problema...
Naknadno su skinuli i hladnjak ulja zajedno sa kucistom filtera (prvo mesto gde ulazi ulje iz pumpe), sve je uredu, nema ostecenja niti je zacepljeno i nakon dodatnog ciscenja nema promene u zvuku. Medjutim desila se jedna zanimljiva stvar.
Stigao im je jedan Galaxy kome je otkazala turbina pa skidaju da vlasnik odnese na remont, kad ono isti motor kao moj, odlicno reko bas ce da poslusaju kod njega kako se cuje pumpa, dignu ga oni kad ono isto ujanje se cuje iz kartera kao i kod mene, potpuno isto. Jedina razlika je da njegova turbina je skroz od ulja, zvizdi i skroz je otisla a moja kao nova ako se uporedi sa ovom niti zvizdi, suva kao barut, normalno povlaci auto ali tokom zadnje dve godine vise majstora ne moze da ustanovi/dogovori da li se turbina tek po malo i ponekad cuje tj tek daje neke pocetne siptome ili je ispravna.
Ideja je da se saceka remont turbine na tom Galaxy-ju i ako nakon remontovane turbine nestane ili se znacajno smanji zvuk iz kartera onda se nekako zvuk od turbine ipak prostire do kartera i verovatno i ja imam problem sa turbinom. Majstor kaze da bi jos i mogao da razume da se zvuk turbine prenosi na karter da je i moja turbina u takvom stanju da bukvalno umire ispustajuci zadnje krike ali moja je u takvom stanju da se ne mogu dogovoriti majstori i svi koji su bili umesani u ovaj problem su je gledali/slusali i rekli da nije ona. Eto i majstor za Citroen vozila gde sam vozio na pregled auto, je prvo pomislio da je turbina dok nije cuo zvuk iz kartera a posle kaze nije ovo turbina. Prosto bi voleo svih 5 majstora koje sam posetio u vezi ovog problema da okupim na gomilu pa nek se dogovore...
Svakako sam planirao (i pre ovog problema) da skinem turbinu i odnesem u Cubi NS da je testiraju jer jedinio tako cu saznati da li je ok ili je tek naceta. U najboljem slucaju, ocistice je, izbalansirati sto ne moze da skodi ali cu saznati napokon u kakvom je stanju pa jos i ako je resenje ovog problema...
-
- Postovi: 459
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Pa super što ćeš moći da uporediš zvuk sa drugog auta nakon remontovane turbine.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Ja ću iskreno biti zabezekunut posle slušanja onog tvog snimka, ako se ispostavi da je turbina.
-
- Postovi: 459
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Ja sam ranije pisao da je malo verovatno da je pumpa ulja u pitanju i bio sam u pravu.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
- pegazbre
- Postovi: 1152
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Jbg svi su upirali u pumpu, nema sta da uji iz kartera a kad ih pitam kako da znam kad moram da menjam tj kako da znam da je blizu otkaza odgovor je bio uvek jedan: kad upali lampicu za pritisak ulja onda je gotova, nema drugih siptoma a mozda ce biti i gotov tvoj motor ako je nisi primetio na vreme i nastavio si da vozis. To je jedini razlog sto sam trazio misljenje par majstora pre ne go sto zamenim jer ne mogu da se zezam i cekam da upali lampicu...zato sam je i menjao a svi su se cudili kako je pumpa u pitanju tj da one retko odlaze ali kao nema sta drugo da se cuje iz kartera...
Sam zvuk uopste nije tipican zvuk turbine koja odlazi. To nije zvuk zvizdanja i deluje da prati obrtaje sto turbina ne radi. A pritom kako moze tako glasno i jasno da se cuje turbina u karteru a da se isti taj zvuk ne cuje na samoj turbini kad prislonis stetoskop/srafciger. Nema logike sto i zbunuje sve majstore koji su gledali.
Ovde se sad namecu dva moguca slucaja:
1 - Turbina prenosi odredjeni zvuk u karter (na neki nacin, preko necega) koji zvuci kao ujanje bez obzira da li je turbina u pocetnom stadiumu propadanja ili je na samrti i kako god da zvuci trenutno.
2 - Ujanje pumpe se uvek cuje iz kartera (kao posledica rada same pumpe) a da ja u kabini ne cujem pumpu vec u stvari turbinu ali opet ni na jednom primeru na netu ja nisam cuo da turbina ovako uji vec da zvizdi a zvuk je mnogo jaci ispod auta nego na vrhu gde je turbina.
Sam zvuk uopste nije tipican zvuk turbine koja odlazi. To nije zvuk zvizdanja i deluje da prati obrtaje sto turbina ne radi. A pritom kako moze tako glasno i jasno da se cuje turbina u karteru a da se isti taj zvuk ne cuje na samoj turbini kad prislonis stetoskop/srafciger. Nema logike sto i zbunuje sve majstore koji su gledali.
Ovde se sad namecu dva moguca slucaja:
1 - Turbina prenosi odredjeni zvuk u karter (na neki nacin, preko necega) koji zvuci kao ujanje bez obzira da li je turbina u pocetnom stadiumu propadanja ili je na samrti i kako god da zvuci trenutno.
2 - Ujanje pumpe se uvek cuje iz kartera (kao posledica rada same pumpe) a da ja u kabini ne cujem pumpu vec u stvari turbinu ali opet ni na jednom primeru na netu ja nisam cuo da turbina ovako uji vec da zvizdi a zvuk je mnogo jaci ispod auta nego na vrhu gde je turbina.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Uplati neku pomoć na putu i batali dalje mučenje, dok se ne pogorša, ako se uopšte pogorša.
- pegazbre
- Postovi: 1152
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Druze, ja tako auto ne mogu da vozim, da imam neki kvar, ne znam sta je kvar a vozim malu decu sa njim i cekam hoce li me ostaviti negde pa da zovem pomoc na putu.
Prosto treba mi auto gde ja mogu otici na put bez bojazni da ce me ostaviti na negde usput.
Prosto treba mi auto gde ja mogu otici na put bez bojazni da ce me ostaviti na negde usput.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Kako ja to vidim
Ili je pumpa, ili nešto drugo (ležaj neki)
Ako nema dijagnoze, ili zameni opet pumpu za ulje, ili vozi bez da brineš ovako
Ili je pumpa, ili nešto drugo (ležaj neki)
Ako nema dijagnoze, ili zameni opet pumpu za ulje, ili vozi bez da brineš ovako
- pegazbre
- Postovi: 1152
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Pumpa sad sigurno nije, dve orginalne su vez stavljane a pritom pritisak ulja nikad nije bio problem.
Svi lezajevi provereni tj remenica kod kartera moj majstor vise puta i ovlasceni jednom osim da insistiram da se zameni. Skidan PK kais tako da remenica nije bila opterecenja a alternator i klima su tada iskljuceni iz jednacine.
Proveren i ociscen uljni hladnjak sa kucistom filtera, stavljeno novo ulje i filter ulja (u zadnjih 3000km triput je menjano ulje i filter, motor cist kao suza
)
Ostaje mi da proverim turbinu a pre toga da sacekam sta ce biti sa tim Galaxy-jem koji ceka repariranu turbinu, bas me zanima da li ce njemu nestati taj zvuk iz kartera.
Svi lezajevi provereni tj remenica kod kartera moj majstor vise puta i ovlasceni jednom osim da insistiram da se zameni. Skidan PK kais tako da remenica nije bila opterecenja a alternator i klima su tada iskljuceni iz jednacine.
Proveren i ociscen uljni hladnjak sa kucistom filtera, stavljeno novo ulje i filter ulja (u zadnjih 3000km triput je menjano ulje i filter, motor cist kao suza

Ostaje mi da proverim turbinu a pre toga da sacekam sta ce biti sa tim Galaxy-jem koji ceka repariranu turbinu, bas me zanima da li ce njemu nestati taj zvuk iz kartera.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Dajem 10 maraka da je turbina.
- pegazbre
- Postovi: 1152
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Ne znam, sve vise sumnjam sad na nju. Jeste da jos ne zvizdi, da nije masna ili cadjava ali uvek nekako dodje u usta majstorima.
-
- Postovi: 459
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Mnogo je kume!ftj napisao:Dajem 10 maraka da je turbina.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Zvuk koji prati linearno obrtaje? Zvuči kao kompresor.
- pegazbre
- Postovi: 1152
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Deluje da prati obrtaje da li sad 100% ili sa zakasnjenjem to vec ne mogu da utvrdim...ali pregledani su i pumpa visokog pritiska (remontovana pre 2 godine) kao i vakum pumpa, kazu da je sve ok i da zvuk ne dolazi odatle.
Jako zapetljan problem, da bar znam sta je pa da znam da li je hitno da se menja ili "moze to jos tako dugo".
Jako zapetljan problem, da bar znam sta je pa da znam da li je hitno da se menja ili "moze to jos tako dugo".
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Polovina dizela oko dekade na ulici zvižde ko dobar dan, i tako prelaze stotine hiljada. Ako želiš da voziš nov auto, moraš da kupiš nov auto, a i kod novih se čuje svašta. Naša o4 simfonija svakojakih zvukova.