Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
kojot
Reactions:
Postovi: 545
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od kojot »

Pa zar nije tako i na dsg?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ljubitelj »

@kojot da odgovorim na prethodni upit. Ne, nema nikakav prekid momenta u prenosu.
Lamele (ili trake) kod automatika ne prenose moment nego koče/zadržavaju da se ne okreću/ odgovorajuće elemente, Prenos sa motora na točkove se odvija i tokom samog prebacivanja brzina.

Kada trzne, makar i malo, ili grubo menja brzine takav automatik podrazumeva da je zreo za remont, da ima iza sebe reicmo 1/2 miliona km.
Normalan ispravan automatik glatko menja brzine, jedva osetno (ako se ne gleda u obrtomer) da se primeti.

Nevezano da li je Aisin/Toyota, Mercedes, GM, ZF...proizvodjač gotovo kod svih je isti taj mekani osećaj u normalnom radu, Drive režimu.
kojot
Reactions:
Postovi: 545
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od kojot »

Au to je već prava stvar. A jel ima neki manji auto gde ide neki pravi izdrzljiv automatik? Ili je sve od a4 klase pa naviše? Recimo zf8, za njega sam čuo da ga kuju u zvezde.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24648
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

Zf 8HP je za uzduzne motore.
kojot napisao: 12 Jul 2022, 09:35 Pa zar nije tako i na dsg?
Po ovom dijagramu ima gubitka snage zakratko toko prebacivanja brzina.

Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ftj
Reactions:
Postovi: 13898
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ftj »

Ovo pokazuje gubitak ubrzanja i ne mora nuzno biti zbog menjaca. Promene brzina na dsgu su u rangu 10-50 milisekundi.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24648
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

Zbog cega drugog?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ftj
Reactions:
Postovi: 13898
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ftj »

Npr. zna da secne kad pod punim gasom prebacis ranije(oznaceno ovde kao short shift issue), pumpa za gorivo visokog pritiska ne moze da podrzi taj pritisak pa ima prekid, najcesce se desava kod cipovanih automobila a resenje je jaca pumpa za gorivo. To mi se desavalo na golfu kad sam imao neku amatersku mapu.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24648
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

Ovde i kada je optimizovan ima pad sile ispod one u sledecoj brzini. Treba nekoliko dijagrama merenja ubrzanja kod DSG i kod hidro automatika da bi se napravila kvalitetna analiza.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
kojot
Reactions:
Postovi: 545
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od kojot »

ftj napisao: 12 Jul 2022, 20:18 Ovo pokazuje gubitak ubrzanja i ne mora nuzno biti zbog menjaca. Promene brzina na dsgu su u rangu 10-50 milisekundi.
Te priče o milisekundama ne piju vodu baš za dsg. To možda jeste najbrže šaltanje, ali neka malo zahtevnija mogu i do 1 sekunde da traju. Npr kod mene kad lansiram auto i kad menja iz 1 u 2 na oko 7000 obrtaja zna prilično da pričeka dok ne uskladi obrtaje i pusti drugo kvačilo. Nije dugo, ali definitivno je mnogo više od 50ms. E kad lagano vozim tu šaltanje traje otprilike kao da pucneš pratima :)
Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Reactions:
Postovi: 7764
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Dobro veče

Post od DukeNS »

Slika
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9529
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: Dobro veče

Post od Gaginh0 »

Zapravo milenijalci (gde po internetu i ja čak sa svojih 3x spadam) uglavnom znaju to. Ali generacija Z neće znati.
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
ftj
Reactions:
Postovi: 13898
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ftj »

Pa i dalje vecina vozila u evropi ima manuelce, bar u nizim segmentima.
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9529
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: Dobro veče

Post od Gaginh0 »

Al ovde mahom polažu na automaticima i elektro šporetima, i onda (nemojte me držati za reč) ne smeju da voze manuelca. Što će doprineti iskorenjivanju manuelnih menjača i iz malih automobila.
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24648
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od dragvorl »

Ovo je u Americi koliko vidim, a tamo je tek manuelac kao beli medved za naci.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 970
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Dobro veče

Post od motorista »

Iznenadio bi se koliko je kod nas ljudi što ne vole da voze i eksplicitno zahtevaju automatski, pa ma kakav bio. U SAD je barem za većinu sportskijih vozila manuelni standard, a u Evropi znaš i sam da nema ni opcije manuelnog kod mnogih modela, čak i proizvođača. Prvonavedeno pogoduje propisima EU, jer je lakše izmućkati kombinaciju nižih emisija i solidnog ubrzanja kod automatika nego kod manuelnog, a rezultira ovim što imamo.
Odgovori