zameni filtera za vazduh takodje neophodno stelovati plinske mape jer se menja pritisak u sistemu.
Da, kod karburatorskih motora i pratećeg venturi TNG sistema, a to podrazumeva da ne postoji nikakva regulaciona elektronika ni na benzin ni na TNG. I ne postoje naravno ni plinske mape, niti ECU.
Uglavnom, to je kod vozila iz 60tih i 70tih godina prošlog veka, tada konstruisanih pre doba EFI sistema i pre Euro 0 perioda, i pre postojanja bezolovnog benzina.
E sad, koliko to ima veze danas svako neka sam proceni:)
Uzgred pad pritiska u filteru za vazduh kod modernih automobila oko 0,000005 bara približno.
Kod EFI motora ne postoji venturi a samo ću da pomenem da postoji jedna čudna magična sprava koja se zove protokomer
I još jedna magična sprava, lambda sonda

A u TNG sistemu magična sprava koja reguliše i održava pritisak konstantnim se zove reduktor:)
I tako, te 3 magične sprave uz ECU dinamički regulišu sve što treba za besprekoran rad.
Tako kažu fabrike, tako kaže iskustvo.
I da, tačno je da se neredovnom zamenom filtera kada se on zapuši može doći do problema taloženja u isparivaču pa i diznama, samo nije 10,000 nego 100,000 (sto hiljada km) taj neredovni interval.
I nije poenta u ceni filtera već u netačnom opisu i nepotrebnim radovima a koji usput dovode i do oštećenja dihtunga kućišta u kome je filter tečne faze. Usled prečestog menjanja O gumica se pohaba a ona se ne prodaje zasebno nego se menja komplet.
Uostalom, sam pogledaj kako izgleda filter tečne faze nakon 10,000km pa proceni šta je korektno a šta ne napisano. 20+ godina vožnje i održavanja TNG uredjaja, nije malo iskustva akumulirano
Filter gasne faze je mnogo važnije da je pravilno oreijentisan pri zameni (jer je jednosmeran) i da je pravilno uopšte postavljen da bi imao funkciju.
Nije tako retko da se vidi filter gasne faze na pogrešnoj poziciji u sistemu i još gore pogrešno postavljen horizontalno. A tada je van funkcije i može se 99 puta menjati potpuno beskorisno.
I tako, prvih 1,000,000km na TNG su "muke", posle je lako
