Električni automobili
Re: Zanimljivi oglasi
Filter klime, rotiranje tockova, kocnice i kociono ulje ne znam kakve veze imaju sa garancijom na bateriju ne kontam uopste.
Re: Zanimljivi oglasi
Ne znam kako je sa Teslom. Evropljani na 30.000 zahtevaju posetu zbog kacenja na dijagnostiku azuriranja i provera nekih, ne znam sta tacno rade.nidza napisao:Nisam to video u spisku obaveza za Model 3 LR. Za ostale ne znam, nema ništa drugo zanimljivo u tom cenovnom rangu.kami napisao: 11 Apr 2023, 14:40 8g svi daju garanciju na bateriju uz obavezan godišnji "servis"
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prosto mi neverovatno da ga smara punjenje tesle LR koja prelazi 600-700km u lokalu...???
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Zanimljivi oglasi
Malo začina
https://www.reddit.com/r/electricvehicl ... e_numbers/
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
https://www.reddit.com/r/electricvehicl ... e_numbers/
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Električni automobili
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Zanimljivi oglasi
Par činjenica gde dizel i dalje nema premca: za 5 minuta puniš za 1000km. Vreme #1
Puniš gde hoćeš i kad hoćeš,i koliko hoćeš. Vreme #2
U slučaju kvara, kvar se rešava za 2-48h. Vreme #3
Za logistiku, komercijalu itd. je glavni faktor vreme.
A vi pišete cenu struje u jednotarifnim brojilima, punjenje po celu noć itd. Ne zna čovek šta da napiše na to.
el
Ajde sve to i nekako a sta raditi sa EV kad mu crkne baterija posle tih 8 godina recimo ili 200k km koliko vec a mozda i pre rikne ne zna se to??? koliko sam cuo cene baterija su preko 10.000e kod jeftinijih kola, kod mercedesa oko 20.000 i to kod ovih sto hoce da kazu a opet pitanje da li kazu istinu a tesla valjda nece ni da kaze cenu. Znaci vozis auto dok je u garanciji, onda krenes da strepis sta ce i kad da se desi sa baterijom, novu da kupis je suludo platiti cenu skoro jednog novog automobila, da prodas auto sa baterijom u kvaru opet tesko da ce ko da kupi sem za neku sitnu lovu a i da prodajes auto posleili blizu isteka garancije sigurno ne mozes da uzmes neke pare jer se crkavanje baterije ocekuje, tako da ispada da su EV vozila jednokratna tj dok traje baterija a posle ????
Sto se tice autonomije treba uzeti u obzir da su deklarisani dometi sa jednim punjenjem uglavnom netacni, po nekim istrazivanjima u realnosti su manji za 20%, konkretno za neku teslu je to cak 160km manje nego sto rekalmiraju.
Mislim da jos mnogo mora da se radi na svemu da bi EV vozila bila sigurna i isplativa onoliko koliko se propagiraju.
Sto se tice autonomije treba uzeti u obzir da su deklarisani dometi sa jednim punjenjem uglavnom netacni, po nekim istrazivanjima u realnosti su manji za 20%, konkretno za neku teslu je to cak 160km manje nego sto rekalmiraju.
Mislim da jos mnogo mora da se radi na svemu da bi EV vozila bila sigurna i isplativa onoliko koliko se propagiraju.
Re: Zanimljivi oglasi
Olakšaću ti da zamisliš, gledaj tu bateriju kao na motor u kolima. Koliko često se menja motor na autu, toliko često će da se menja i baterija, a sem toga se parcijalno popravlja. Baterije će većini trajati dosta duže od garancije, a kome crkne nešto od ćelija posle 10-15 godina, parcijalno će da menja. Trenutno imaš https://evclinic.eu/about-us/ gde to može da se uradi, i u 99,9% slučajeva će to biti planiran servis, na točkovima, uz odlazak u Zg. Doduše, za 10g će sigurno da otvore bar još tri servisa i u Bg, a biće i drugih.
Da je jeftino - nije, ali nije ni nešto što će sigurno da se desi prekosutra, već pitanje da li ikad ako je na početku eksploatacije auto.
Da je jeftino - nije, ali nije ni nešto što će sigurno da se desi prekosutra, već pitanje da li ikad ako je na početku eksploatacije auto.
Re: Zanimljivi oglasi
Koliko je to jos uvek razvijeno i sigurno servisiranje baterije i parcijalne popravke to ne znamo, vreme treba da pokaze, kao ni to da li se sigurno moze popraviti. Ovo su neke privatne firme i sve je to jos u povoju, da li bi ti smeo sad odmah da se uputis u ZG kod ovih da ti nesto riknulo na EV??? a koliko vidim pokrivaju samo smart i teslu i to u par stavki, ne vidim baterija da se pominje.
nego od cega li je taj filter kabine na tesli kad kosta 56e
Ne znam meni EV ima smisla jedino u gradu i to neka mala kola tipa smart i sl. nema neki domet, brze se puni, zavrsava posao u lokalu, ja ne bih nesto voleo da se upustim u neko putovanje sa EV i da ga koristim kao jedini auto.
nego od cega li je taj filter kabine na tesli kad kosta 56e

Ne znam meni EV ima smisla jedino u gradu i to neka mala kola tipa smart i sl. nema neki domet, brze se puni, zavrsava posao u lokalu, ja ne bih nesto voleo da se upustim u neko putovanje sa EV i da ga koristim kao jedini auto.
Poslednja izmena od OMP u 12 Apr 2023, 08:53, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Zanimljivi oglasi
Pa ne može se gledati kao na motor u kolima jer i elektro vozila imaju svoje elektro motore, koji nakon xxx hiljada kilometara zahtevaju remont/održavanje (kako god predstavljali nisu to maintance free vozila, možda za zapadni svet gde kad dođe do toga zamene celo vozilo (kao što je danas slučaj sa automatskim menjačima, plivajućim zamajcima...sve je to bez održavanja zvaničnog))
Ali ovo što nidza kaze je u pravu - ide se ka tome da menjas samo jedan deo baterije, a ne celu bateriju trenutno i postoje već specijalizovani servisi za EV vozila na zapadu.
E sad najveći problem jeste što je ta baterija limitirana na trenutne tehnologije sledećih XX godina - jer da se danas pojavi neka nova tehnologija biće potrebne godine testiranja i razvoja da bude bezbedno za upotrebu.
Inače imajte u vidu da se i kod velikog broja vozila baterija nalazi u podu - pa može doći i do fizičkih oštećenja iste (veliki broj slučajeva), takođe lošiji putevi (veliki šokovi) mogu isto uticati loše na istu.
A da i EV vozila i dalje, osim motora, zahtevaju održavanje/kontrolu ostalih delova samog sistema koji čini jedan auto
Ali ovo što nidza kaze je u pravu - ide se ka tome da menjas samo jedan deo baterije, a ne celu bateriju trenutno i postoje već specijalizovani servisi za EV vozila na zapadu.
E sad najveći problem jeste što je ta baterija limitirana na trenutne tehnologije sledećih XX godina - jer da se danas pojavi neka nova tehnologija biće potrebne godine testiranja i razvoja da bude bezbedno za upotrebu.
Inače imajte u vidu da se i kod velikog broja vozila baterija nalazi u podu - pa može doći i do fizičkih oštećenja iste (veliki broj slučajeva), takođe lošiji putevi (veliki šokovi) mogu isto uticati loše na istu.
A da i EV vozila i dalje, osim motora, zahtevaju održavanje/kontrolu ostalih delova samog sistema koji čini jedan auto
- aboki
- Postovi: 218
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Zanimljivi oglasi
Pa ne stojim pored auta dok se puni, već spavam. Treba mi 30 sekundi da izvadim kabel, povežem i pustim struju preko RFID kartice. Isto toliko mi treba da sve to vratim nazad ujutru.member napisao: 11 Apr 2023, 23:49 Par činjenica gde dizel i dalje nema premca: za 5 minuta puniš za 1000km. Vreme #1
Puniš gde hoćeš i kad hoćeš,i koliko hoćeš. Vreme #2
U slučaju kvara, kvar se rešava za 2-48h. Vreme #3
Za logistiku, komercijalu itd. je glavni faktor vreme.
A vi pišete cenu struje u jednotarifnim brojilima, punjenje po celu noć itd. Ne zna čovek šta da napiše na to.
Nisam siguran da je vreme glavni faktor. Mi smo kupili 20 kamiona na CNG, rade domaći prevoz, domet oko 400km, vreme punjenja sigurno duže nego da sipaš dizel, autonomija dosta kraća.
Cena novog kamiona je identična, razlika u gorivu na 100km je oko 27e. Otprilike 27kg metana, 33l dizela je potrošnja. Prosek kamionima je oko 8000km mesečno, u prevodu firmi ostane skoro 26000e godišnje na razlici u gorivu samo.
Ja verujem da je za vozača veći komoditet da sipa dizel, ali matematika je drugaćija.
Nije, pokrivaju i ostale automobile. Ne znam kod nas koji servisi nisu privatniOMP napisao: 12 Apr 2023, 08:50 Ovo su neke privatne firme i sve je to jos u povoju, da li bi ti smeo sad odmah da se uputis u ZG kod ovih da ti nesto riknulo na EV??? a koliko vidim pokrivaju samo smart i teslu i to u par stavki, ne vidim baterija da se pominje.
nego od cega li je taj filter kabine na tesli kad kosta 56e![]()

I ja kumu kad sam gledao cene filtera sam se pitao od čega je filter klime za BMW 520 G30, kad košta 100e


- carov2
- Postovi: 4943
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Zanimljivi oglasi
Još jedan bitan aspekt je da vremenom baterija u autu slabi, tako da iako je nakon 5 ili 7 godina taj auto ispravan, domet tog automobila bude manji (a i onako je mali) 
Sent from my LE2121 using Tapatalk

Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: Zanimljivi oglasi
Mislio sam u smislu da je EV novina i nije jos provaljena da svako moze da se bavi servisiranjem sem ovl. servisera, pa onda mi malo nelogicno da teras EV auto u neki no name privatan servis, pritom jedini u okruzenju, koji postoji od juce kao i sama tehnologija i to nikako nije za poredjenje sa sus motorima i servisima.aboki napisao: 12 Apr 2023, 09:33
Nije, pokrivaju i ostale automobile. Ne znam kod nas koji servisi nisu privatni![]()
Da je to neki ovl. servis ne bih se mislio ali ovako....???
- 123456
- Postovi: 2328
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Zanimljivi oglasi
Nekada smo imali aute koje smo mogli voziti i po gradu i na otvorenom, pa smo onda zbog "ekologije" prešli na one koje su samo za otvoreno pa sada zbog te iste "ekologije" prelazimo na one koje možemo samo po gradu.
Hvala Musku što brine za nase zdravlje.
Prava ironija
Hvala Musku što brine za nase zdravlje.
Prava ironija

Re: Zanimljivi oglasi
Odakle nekom servisu pristup original Tesla ili Mercedes bateriji? Nisu te baterije univerzalne, pa da se celije zamenjuju kao akumulatori.
Tako da su popravke baterija ogranicene, a ne kako ih Nidza romanticno predstavlja
To "sazeto" obicno znaci "ignorisem sta mi ne odgovara, a pricam uprosceno samo ono sto ide uz moj narativ"
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tako da su popravke baterija ogranicene, a ne kako ih Nidza romanticno predstavlja

To "sazeto" obicno znaci "ignorisem sta mi ne odgovara, a pricam uprosceno samo ono sto ide uz moj narativ"

Sent from my iPhone using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- aboki
- Postovi: 218
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Zanimljivi oglasi
Kako nisu univerzalne? Ne misliš valjda da svako pravi za sebe? Evo kod mene je LG baterija i mislim Continental motor. Ovako iz glave, Opel ima isto 100kw motor i 52kwh bateriju, Citroen takodje.
Isto tako ni jedan ovlašćeni neće otvarati bateriju i menjati par ćelija od npr 192, već će staviti novu od 12000e.
Jednostavno, tražiš alternativu kao i kod sus motora. Problem je što je kod nas na nivou statističke greške, pa je pitanje ko bi otvarao sad servis i bavio se time.
Da ne bude zabune. Sticajem okolnosti sam faktički bio primoran da predjem na EV, bukvalno ono što sam davao za gorivo mesečno sad dajem na ratu kredita. Trenutna razlika mi je 80e više sa prosekom od 2500km mesečno. Da pređem nekih 700-800km više bio bih egal. Kad sam radio u Imleku komercijalu i imao službeni auto, privatan mi bio Scenic 2 2,0 turbo benzin. Jednostavno koliko sam ga vozio nije bilo matematike za uštedom.
Da li si čuo da neki ovlašćeni servis popravlja automobil? Npr crkne turbina ili motor, da li remontuju turbinu, rade generalnu motora ili stavljaju novu turbinu i nov motor?OMP napisao: 12 Apr 2023, 09:45Mislio sam u smislu da je EV novina i nije jos provaljena da svako moze da se bavi servisiranjem sem ovl. servisera, pa onda mi malo nelogicno da teras EV auto u neki no name privatan servis, pritom jedini u okruzenju, koji postoji od juce kao i sama tehnologija i to nikako nije za poredjenje sa sus motorima i servisima.aboki napisao: 12 Apr 2023, 09:33
Nije, pokrivaju i ostale automobile. Ne znam kod nas koji servisi nisu privatni![]()
Da je to neki ovl. servis ne bih se mislio ali ovako....???
Isto tako ni jedan ovlašćeni neće otvarati bateriju i menjati par ćelija od npr 192, već će staviti novu od 12000e.
Jednostavno, tražiš alternativu kao i kod sus motora. Problem je što je kod nas na nivou statističke greške, pa je pitanje ko bi otvarao sad servis i bavio se time.
Da ne bude zabune. Sticajem okolnosti sam faktički bio primoran da predjem na EV, bukvalno ono što sam davao za gorivo mesečno sad dajem na ratu kredita. Trenutna razlika mi je 80e više sa prosekom od 2500km mesečno. Da pređem nekih 700-800km više bio bih egal. Kad sam radio u Imleku komercijalu i imao službeni auto, privatan mi bio Scenic 2 2,0 turbo benzin. Jednostavno koliko sam ga vozio nije bilo matematike za uštedom.