
Koliko sam ja ispratio PSA je već na jesen 2006. izmenio konstrukciju motora, i hardver i softver, i od negde 2007 se problem daleko redje javlja.
Kod 8V verzije 1,6HDI problem je potpuno saniran.
Inače, taj isti problem sa razbijanjem ulja je imao i SAAB 9000 benzinac turbo u nekim verzijama motora, koji nije rešen izmenama konstrukcije već prosto smanjenjem intervala zamene.
Taj "filter" na samom turbu što je na klipu nemaju originalni PSA HDI motori, verzije sa Fordovim učešćem imaju.
Ko je tu presudno doprineo, PSA ili Ford da se tako napravi je pitanje kokošte i jajeta jer su zajedno i istovremeno radili na konstrukciji tog zajedničkog motora.
--------------------------
A fora je da se, barem kod 2,0HDI, može usisati talog sa dna kartera kroz otvor za šipku ulja. Pumpom za ulje...
(Da li može da se usisava talog u 1,6HDI ne znam, nisam probao.)
A nepotrebno je, ti HDI motori nemaju problem ulja a nemaju ni to sito na turbini. I turbina nije montirana direkt iznad kata i izduva....već se lepo hladi ulje.
I ima 4,5 (ili 4,75 zavisno od položaja ugradnje) zapreminu ulja.
I tako,,,,prilično su različito koncipirani 1,6/1,4HDI u odnosu na 2,0HDI familiju.
(uzgred 2,0HDI ima kovanu radilicu, ima klasičan uljni sistem, ima klasičnu robusnu turbinu...uopšte jedna raga od motora koja nije osetljiva na radne uslove i okruženje).
Ima svojih drugih mana ali o tom potom...