Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Pre neki dan za Tivat na A319 (AirSerbia avion, nije ACMI) posada u kokpitu stranci, obracanje bilo samo na Engleskom, po akcentu bih rekao da su iz bivseg SSSRa
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32199
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Pa kad uvoze vozače autobusa u GSP što ne bi i pilote.
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
Re: Vazduhoplovi
@BRABUS , necu da kazem da nije tacno, ali je tako nesto malo verovatno. Vrlo je neverovatno da je domaci direktorat dao validaciju (to jos nisam cuo da su nasi ikada uradili) stranim posadama da lete na avionima u YU registru.
Drugar je lizovan u ACMI da leti u Srbiji.
A). strane kabinske posade ne zele da rade kod nas i od kompanija koje su ih lizovale, traze da ih vrate nazad. Najveci problem je haoticno planiranje. Znaju da ce sutra da rade nesto, a ujutro kada dodju na posao saznaju da je to nesto drugo. OK. Odu, vrate se, a onda im kazu da su im na ta dva dodali jos dva leta. Ne ide to tako. Ako AS misli da su nasi ljudi roblje i ne smeju da pisnu na ovakve stvari - stranci to nece da trpe.
B). Nasi piloti koje AS nije htela, i nece da primi, razlog mogu da nagadjam - sada lete za strane kompanije koje iznajmljuju avione bas ErSrbiji. Znaci onako nije moglo, a ovako moze. Fantasticno!
Drugar je lizovan u ACMI da leti u Srbiji.
A). strane kabinske posade ne zele da rade kod nas i od kompanija koje su ih lizovale, traze da ih vrate nazad. Najveci problem je haoticno planiranje. Znaju da ce sutra da rade nesto, a ujutro kada dodju na posao saznaju da je to nesto drugo. OK. Odu, vrate se, a onda im kazu da su im na ta dva dodali jos dva leta. Ne ide to tako. Ako AS misli da su nasi ljudi roblje i ne smeju da pisnu na ovakve stvari - stranci to nece da trpe.
B). Nasi piloti koje AS nije htela, i nece da primi, razlog mogu da nagadjam - sada lete za strane kompanije koje iznajmljuju avione bas ErSrbiji. Znaci onako nije moglo, a ovako moze. Fantasticno!
Re: Vazduhoplovi
Hajde da napisem i ovo.
Sektor avijacije se raspada, pogotovo u Evropi.
Ameri pokusavaju da se oporave, Istok je daleko od ociju ali deluje da se drze.
ACMI kompanije cvetaju. Ko ne zna, ACMI je kompanija koja iznajmljuje aircraft crew maintenance insurance.
Avioprevoznik ih lizuje po paprenoj ceni kao poslednju odbranu od nedostatka/kvara sopstvenih aviona ili sl.
Postoje dry lease - avion bez posade i wet lease - avion sa posadom. Er Srbija koristi obe vrste lizinga, s obzirom da nema svoje avione.
Upravo isto je radio JAT 90-ih godina iznajmljujuci flotu sirom sveta tokom sankcija.
Elem, kompanija koja lizuje avion je sigurno vezana nekim penalima u koliko ne odradi posao za koji je angazovana. Medjutim, kao sto rekoh, sve je u raspadu i postavljeno naglavacke. Sada i ACMI mogu da dizu neku stvar, pa kazu "ako vam ne odgovara, vazi - idemo kod onih drugih koji kukaju gore od vas".
Okreni - obrni, svi ocekujemo da se dese neka kapitalna sr@ny@, i pravo je cudo da to jos nismo gledali.
Nije da ih nema, ali su jos uvek kontrolisana i operatori ih vesto kriju.
Ali to je duga prica ko sta radi...
Sektor avijacije se raspada, pogotovo u Evropi.
Ameri pokusavaju da se oporave, Istok je daleko od ociju ali deluje da se drze.
ACMI kompanije cvetaju. Ko ne zna, ACMI je kompanija koja iznajmljuje aircraft crew maintenance insurance.
Avioprevoznik ih lizuje po paprenoj ceni kao poslednju odbranu od nedostatka/kvara sopstvenih aviona ili sl.
Postoje dry lease - avion bez posade i wet lease - avion sa posadom. Er Srbija koristi obe vrste lizinga, s obzirom da nema svoje avione.
Upravo isto je radio JAT 90-ih godina iznajmljujuci flotu sirom sveta tokom sankcija.
Elem, kompanija koja lizuje avion je sigurno vezana nekim penalima u koliko ne odradi posao za koji je angazovana. Medjutim, kao sto rekoh, sve je u raspadu i postavljeno naglavacke. Sada i ACMI mogu da dizu neku stvar, pa kazu "ako vam ne odgovara, vazi - idemo kod onih drugih koji kukaju gore od vas".
Okreni - obrni, svi ocekujemo da se dese neka kapitalna sr@ny@, i pravo je cudo da to jos nismo gledali.
Nije da ih nema, ali su jos uvek kontrolisana i operatori ih vesto kriju.
Ali to je duga prica ko sta radi...
Re: Vazduhoplovi
Pravo da ti kažem, laički je i meni to palo prvo napamet, da je lizing kompanija odlučila da plati penale AS, jer ima bolju zaradu na drugom mestu ako tamo preusmeri flotu.
A možda je AS toliko u škripcu, da ne sme da traži penale uopšte, jer zna da nema drugu crkvu da se pomoli. Okreni obrni, opet ćemo mi sve da platimo.
A možda je AS toliko u škripcu, da ne sme da traži penale uopšte, jer zna da nema drugu crkvu da se pomoli. Okreni obrni, opet ćemo mi sve da platimo.
Re: Vazduhoplovi
Kako misliš ćemo? Sipamo pare već deceniju a nemamo nijedan avion.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Evo kako vazdusni prostor izgleda danas. To tako nikada nije bilo, a samo govori koliko smo duboko zaglibili:
Ovo svakako nije opravdanje ErSrbiji za ovakve svinjarije:
___ Avion za tursko primorje jutros nije poleteo: Novi pakao za putnike na beogradskom aeordromu Nikola Tesla___
https://nova.rs/vesti/drustvo/avion-za- ... ola-tesla/
Ovo svakako nije opravdanje ErSrbiji za ovakve svinjarije:
___ Avion za tursko primorje jutros nije poleteo: Novi pakao za putnike na beogradskom aeordromu Nikola Tesla___
https://nova.rs/vesti/drustvo/avion-za- ... ola-tesla/
-
- Postovi: 144
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
Meni drugar isto to reče da je video da je kapetan iz Indije ili tako sa tih prostora, a kopilot je bio naš. Ja sam ga više puta pitao dal je siguran da nije to neki od iznajmljenih aviona, jel mi je bilo to nemoguće, al mi reče da je imao oznaku YU-APC. Očigledno da je je bio u pravu i da se više posada iznajmljuje.BRABUS napisao: 23 Jun 2023, 00:08 Pre neki dan za Tivat na A319 (AirSerbia avion, nije ACMI) posada u kokpitu stranci, obracanje bilo samo na Engleskom, po akcentu bih rekao da su iz bivseg SSSRa
To ranije nije bilo ni da se pomisli, gde smo sad spali
Re: Vazduhoplovi
supruga pre 2 dana isla montenegrom(monte eagle) do PG i let je kasnio 3 sata a stjuardese iz rusije ili ukrajine.
Re: Vazduhoplovi
Bolje bi im bilo da je strajk istina manji bi blam bio. Ovako je lepse da se vidi da su uspeli sve da uniste sto je moglo, svaku mogucu stvar
Al je protutnjao nocas Boeing. Steta sto ne videh.

Al je protutnjao nocas Boeing. Steta sto ne videh.
Re: Vazduhoplovi
Duzan sam izvinjenje. Ipak dugo nisam u Srbiji pa se i sam iznenadim.
Da. Lete strani piloti, a nema stranog cabin crew.
Lepo bi bilo znati koga su to angazovali za aktuelnu srpsku platu.
Da. Lete strani piloti, a nema stranog cabin crew.
Lepo bi bilo znati koga su to angazovali za aktuelnu srpsku platu.
-
- Postovi: 144
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
Air Montenegro iznajmljuje E190 od neke ukrajinske kompanije, tako da je to njihova posadaftj napisao: 23 Jun 2023, 10:13 supruga pre 2 dana isla montenegrom(monte eagle) do PG i let je kasnio 3 sata a stjuardese iz rusije ili ukrajine.
- shandu90
- Postovi: 13371
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Vazduhoplovi
Evo i ja danas. Po planu je bilo da polece za TR u 11:30h a poceli su da pustaju putnike u 14:40h. Poleteli smo posle sat vremena. Posada isto neki stranci, mumlaju na engleskom. Na svu srecu bebi je ceo dan bilo zanimljivo pa nije pravila probleme.BRABUS napisao:Pre neki dan za Tivat na A319 (AirSerbia avion, nije ACMI) posada u kokpitu stranci, obracanje bilo samo na Engleskom, po akcentu bih rekao da su iz bivseg SSSRa
Sent from my iPhone using Tapatalk
- shandu90
- Postovi: 13371
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Vazduhoplovi
Avion je bio nas, air serbia.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Прелепа ведра ноћ, на хиљаде звезда, лет изнад Персијског залива, и изненада – гласно упозорење „DESCENT! DESCENT!“ у кокпиту, праћено јасним упутствима из Система за избегавање судара који захтева хитну акцију у случају другог авиона који се приближава опасно близу. Али авион само наставља да лети на истој висини као да ништа није у реду, само неколико тренутака од могућег фаталног судара високо на небу. Како се испоставило – једини активни пилот у кокпиту je y WC-y, без икога за командама да спречи ову опасну ситуацију.
Ово је један од многих потенцијалних катастрофалних сценарија који ми падну на памет када чујем планове произвођача и Европске агенције за безбедност у ваздухопловству (ЕАSА) да сертификују авионе са само 1 пилотом у кокпиту. Планови за овај концепт смањених операција посаде – такозвани „еМCО“ (extended minimum crew operations) – имаће у првом случају утицај на летове на дугим раздаљинама. Међутим, ови летови се често одвијају преко океана и ноћу, и нису изузети од хитних случајева и ненормалних појава, као што многи верују. Јединствени изазови летачког окружења захтевају да у пилотској кабини стално буду најмање два пилота, као и сваки други лет. Овај тренутни покушај уклањања пилота из пилотске кабине одбацује лекције које је глобална авио-индустрија научила како би достигла висок ниво безбедности неопходан за очување живота путника и чланова посаде.
На свим фронтовима, произвођачи авиона – уз активну подршку ЕАSA – су у офанзиви да се овај опасан концепт прихвати и регулише не само у Европи већ и широм света, и то брзо: до 2027.
Због тога су представници пилота авио-компанија из целог света удружили снаге како би формирали снажан савез у борби против увођења оваквих неприхватљивих ризика и опасности у ваздухопловство, нашу професију, а на крају и јавност. На недавној Годишњој конференцији IFALPA-е, Међународне федерације удружења пилота ваздушних линија, у Монтреалу, смањен број операција посаде био је централна тема и једногласни закључак пилота из целог света је био:
Ово је неприхватљиво коцкање са безбедношћу !
Google translate sa jednog od sajtova.
Ово је један од многих потенцијалних катастрофалних сценарија који ми падну на памет када чујем планове произвођача и Европске агенције за безбедност у ваздухопловству (ЕАSА) да сертификују авионе са само 1 пилотом у кокпиту. Планови за овај концепт смањених операција посаде – такозвани „еМCО“ (extended minimum crew operations) – имаће у првом случају утицај на летове на дугим раздаљинама. Међутим, ови летови се често одвијају преко океана и ноћу, и нису изузети од хитних случајева и ненормалних појава, као што многи верују. Јединствени изазови летачког окружења захтевају да у пилотској кабини стално буду најмање два пилота, као и сваки други лет. Овај тренутни покушај уклањања пилота из пилотске кабине одбацује лекције које је глобална авио-индустрија научила како би достигла висок ниво безбедности неопходан за очување живота путника и чланова посаде.
На свим фронтовима, произвођачи авиона – уз активну подршку ЕАSA – су у офанзиви да се овај опасан концепт прихвати и регулише не само у Европи већ и широм света, и то брзо: до 2027.
Због тога су представници пилота авио-компанија из целог света удружили снаге како би формирали снажан савез у борби против увођења оваквих неприхватљивих ризика и опасности у ваздухопловство, нашу професију, а на крају и јавност. На недавној Годишњој конференцији IFALPA-е, Међународне федерације удружења пилота ваздушних линија, у Монтреалу, смањен број операција посаде био је централна тема и једногласни закључак пилота из целог света је био:
Ово је неприхватљиво коцкање са безбедношћу !
Google translate sa jednog od sajtova.