Hvala ti na pitanju, al bio sam se na nekih petnaestak dana odvojio od računaraSaša napisao: 22 Jun 2023, 12:48 @DS9
Da li možeš molim te da prokomentarišeš ova dva ulja?
Dakle Castrol GTX 0W20 RN17FE i Castrol GTX 5W30 RN17 - koje je najbolje/ispravno za Renault 1.3 TCe 140 sa GPF-om? Da li mogu oba u taj motor? Odnosno da li će biti problema ako su sipali pogrešno?
Servisna knjižica koju sam dobio uz auto kaže sledeće:
Benzinski motori:
RN17: 5W30 za sve temperature, sem veće od -30C (tu onda ide 0W40)
RN17FE: 0W20 - samo za motore HR10DET, HR10DDT i HR13DDT
Ovaj poslednji je 1.3 TCe ali ako se ne varam onaj jači od 160 konja (jedino ako i slabija verzija od 140 konja nosi istu oznaku?), dok su prva dva 1.0 motori. Zanimljivo je i da su navedene oznake Nissanove a ne Renault.
Edit:
Uh dobro je!Moj motor je zaista HR13DDT - tako kaže Wikipedia:
HR13DDT (Renault H5Ht / Mercedes-Benz M282)
The HR13DDT is a 1.3 L (1,332 cc) all-aluminium direct injected and turbocharged straight-four engine equipped with lifetime timing chain, 16v DOHC, VVT, variable displacement oil pump, Stop-Start, regenerative braking, and Bore Spray Coating system (as installed in Nissan GT-R models), Bore: 72.2 mm (2.84 in), Stroke 81.3 mm (3.20 in). There are three different versions: 85 kW (114 hp; 116 PS) at 4500 rpm with 220 N⋅m (162 lbf⋅ft) at 1500–3500 rpm, 103 kW (138 hp; 140 PS) at 5000 rpm with 240 N⋅m (177 lbf⋅ft) at 1600–3600 rpm, and 117 kW (157 hp; 159 PS) at 5500 rpm with 270 N⋅m (199 lbf⋅ft) at 1800–3500 rpm depending on the application. Renault brands for these engines are TCe115, TCe140 and TCe160. This engine tests WLTP proof (Euro 6c). This engine is also rebranded as a Mercedes-Benz under the name "M282", adding cylinder deactivation technology. It is fitted to the following vehicles:
Dakle, u njega definitivno ide Castrol GTX 0W20 RN17FE

Dakle, već si odgovorio i pojasnio nam o čemu se radu, pa ti vrlo hvala za informacije

Sad, mogu samo još da dodam (tj. da otkrivam toplu vodu) ono što jeste ključna suština - primarno tražimo ulje koje zadovoljava/approvall potrebnu normu, dok brend ulja (ovaj ili onaj...) uglavnom gubi na značaju, jer su novije norme sve striktnije pa mu za praksu dolazi gotovo svejedno šta ćemo izabrati. Da ne bude zabune - mislim na automobile od npr. oko 2016 godišta i mlađe.
Ovako nešto je verovatno mogao da kaže i neko npr. tokom pretprošle decenije (2000-2010), imajući pretežno iskustvo sa namenskim uljima za automobile iz osamdesetih i devedesetih, kada je razlika između slično koncipiranih ulja bila mnogo veća, tj. norme/standardi široko postavljeni.