Je l uopšte može da se brani ako sam potpisao?
Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Astrina garaža: viewtopic.php?f=2&t=7440
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Nema toga u ZOBS, koliko znam.Rolla je napisao:Mislim da to moze da se brani jer je dozvoljeno vracanje preko pune linije pod uslovom da se ne ugrozavaju drugi ucesnici u saobracaju.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- Gazu
- Postovi: 2138
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Opcije koje standardno nude su:
- 3 meseca zabrane i 15.000 dinara kazna,
- 1 mesec zabrane i 20.000 dinara kazna, i
- 30.000 dinara bez zabrane.
Meni se to desilo pretprošle jeseni. Nisam očekivao da će neko pitati da li može bez novčane kazne, ja sam se najviše bojao zabrane vožnje.
I dobija se 15 kaznenih poena! Što je baš nekako teret, nije mi lagodno kad pomislim koliko bi bio problem napraviti još jedan "lakši prekršaj sa poenima", iako ni ja pre ovoga nisam imao nijedan prekršaj.
Ako možeš braniti, eto, imaš motivaciju, a ovo što sam ja opisao, to sudija ponudi nagodbu. Ja sam uzeo nagodbu, a poeni mi ističu u novembru - decembru.
Ima tu još nekih detalja koje možeš pročitati u Zakonu o bezbednosti u saobraćaju. Recimo, preticanje preko pune je kad sa oba točka pređeš u suprotnom traku (ne znam da li je ovo ikome pomoglo) i dozvoljeno je preticanje sporih vozila, ali je jasno definisano sporo vozilo. To može da bude traktor, ali mislim da ne i neki automobil koliko god se super kretao.
No ima ovde na forumu ljudi koji se jako dobro razumeju.
-----------
Usput, PITANJE ZA MENE. Jel ima negde na sajtu da mogu da vidim te stvari poput svojih kaznenih poena? U eUpravi i sl? Baš da vidim do kog mi piše da mi je to datuma.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
- 3 meseca zabrane i 15.000 dinara kazna,
- 1 mesec zabrane i 20.000 dinara kazna, i
- 30.000 dinara bez zabrane.
Meni se to desilo pretprošle jeseni. Nisam očekivao da će neko pitati da li može bez novčane kazne, ja sam se najviše bojao zabrane vožnje.
I dobija se 15 kaznenih poena! Što je baš nekako teret, nije mi lagodno kad pomislim koliko bi bio problem napraviti još jedan "lakši prekršaj sa poenima", iako ni ja pre ovoga nisam imao nijedan prekršaj.
Ako možeš braniti, eto, imaš motivaciju, a ovo što sam ja opisao, to sudija ponudi nagodbu. Ja sam uzeo nagodbu, a poeni mi ističu u novembru - decembru.
Ima tu još nekih detalja koje možeš pročitati u Zakonu o bezbednosti u saobraćaju. Recimo, preticanje preko pune je kad sa oba točka pređeš u suprotnom traku (ne znam da li je ovo ikome pomoglo) i dozvoljeno je preticanje sporih vozila, ali je jasno definisano sporo vozilo. To može da bude traktor, ali mislim da ne i neki automobil koliko god se super kretao.
No ima ovde na forumu ljudi koji se jako dobro razumeju.
-----------
Usput, PITANJE ZA MENE. Jel ima negde na sajtu da mogu da vidim te stvari poput svojih kaznenih poena? U eUpravi i sl? Baš da vidim do kog mi piše da mi je to datuma.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
da bi video poene moraš da podnosiš zahtev u ljermontovoj, možda može i u prekršajnom sudu.
Inače za preticanje preko pune je 20-40k dinara, 6 poena i 3 meseca oduzimanje, 15 poena se dobija samo za nasilničku vožnju, što ako se gleda zakon može biti preticanje 3 vozila(kolone) preko pune za redom. Ako odeš da se dogovaraš ne znam da li daju da bude bez oduzimanja al sve je moguće. To što si potpisao je svakako otežavajuća okolnost al sve može da proba da se brani.
Inače za preticanje preko pune je 20-40k dinara, 6 poena i 3 meseca oduzimanje, 15 poena se dobija samo za nasilničku vožnju, što ako se gleda zakon može biti preticanje 3 vozila(kolone) preko pune za redom. Ako odeš da se dogovaraš ne znam da li daju da bude bez oduzimanja al sve je moguće. To što si potpisao je svakako otežavajuća okolnost al sve može da proba da se brani.
- Uroš S.
- Postovi: 10890
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ne vodi sud evidenciju. Možeš posredno da vidiš kroz listing osuda pa da racunaš sam.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Gazu
- Postovi: 2138
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Iju, stvarno je 6 kaznenih poena, kako li sam umislio da je 15... Gledam sad presudu, i na presudi lepo piše 6!
Hvala, probaću da vidim listing presuda iz znatiželje neki put. Iako imam samo tu jednu presudu koja mi je ispred nosa, i ona je od 16. decembra. Znači, poeni su još do 16. decembra 2023.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Hvala, probaću da vidim listing presuda iz znatiželje neki put. Iako imam samo tu jednu presudu koja mi je ispred nosa, i ona je od 16. decembra. Znači, poeni su još do 16. decembra 2023.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ja sam jednom čuo i urbanu legendu da moraš da pišeš neki zahtev da ti skinu poene kad istekne 2 godine al nadam se da je samo bajka.
- Gazu
- Postovi: 2138
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Da, to bi baš bila besmislica. Mogu baš videti da proverim oko Nove godine da li mi je ovo automatski skinuto, pa da kažem ovde šta je ispalo.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
ZBOG OVIH 18 PREKRŠAJA POLICIJA MOŽE DA ODUZME VOZILO U SRBIJI: Vlada usvojila izmene Zakona o saobraćaju
Telegraf.rs
Vlada Srbije usvojila je krajem prošle nedelje predlog Zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, koji bi uskoro trebalo da se nađe pred poslanicima u Skupštini Srbije.
Ukoliko ga i poslanici usvoje, ovaj dokument će omogućiti oduzimanje vozila vozačima zbog težih prekršaja do okončanja postupka protiv njih, biće regulisan uvoz oldtajmera, vožnja trotineta, a donosi i izmene u vezi sa tehničkim pregledom vozila koji su imali sitne prepravke.
Na udaru vozači električnih trotineta
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović napominje da je Nacrtom izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima predviđeno je da će vozači električnih trotineta koristiti kolovoz tamo gde nema biciklističkih staza, pešačko- biciklističkih staza i biciklističke trake, s obzirom na nedovoljnu dostupnost navedene saobraćajne infrastrukture.
– Definisaće i laka električna vozila, način na koji će moći da se kreću, i brzinu kretanja u zavisnosti od saobraćajne infrastrukture koju mogu koristiti – kaže Stamatović.
Izmene uvode mogućnost privremenog oduzimanja vozila vozačima koji učine 2 i više težih prekršaja u određenom vremenskom periodu.
– To će se odnositi na one vozače koji su zatečeni u vršenju težeg prekršaja a ustanovi se da su u protekle dve godine pravnosnažno osuđeni za najmanje dva teža prekršaja. U takvim slučajevima policijski službenik će moći da privremeno oduzme vozilo kojim je učinjen prekršaj na licu mesta do okončanja postupka pred nadležnim sudom koji može da traje i do godinu dana, nekada i više – navodi on.
Ugradnja kuke, zatamnjena stakla…
Kada je reč o lakim prepravkama na vozilima, predlog je, da se izbaci kontrola tehničke ispravnosti vozila zbog ugradnje kuke, zatamnjivanja stakala i ugradnju ramova na traktore.
– To su te lake prepravke. Iz dosadašnjeg iskustva od 10 godina u ispitivanju vozila, smatramo da su ta vozila gotovo uvek tehnički ispravna i nije neophodna saglasnost proizvođača. Na ovaj način ćemo značajno smanjiti troškove našim građanima koji imaju takve vrste prepravki. Kada se zatamnjuju stakla, recimo, tehnički košta 5.000 ili 6.000 dinara, saglasnost proizvođača od 3.000 dinara do 100 evra u zavisnosti od toga koji je proizvođač. Mi skoro 10 godina radimo taj posao, i uvek kada se zatamnjuje staklo uvek je vozilo tehnički ispravno i skoro svi daju saglasnost. Sada više to nećemo da tražimo – kaže Stamatović.
Podseća da će izmene i dopune regulisati registraciju vozila od istorijskog značaja, oldtajmere, kao i vozila koja nisu za evropsko tržište – čuveni amerikanci.
Spuštena granica za dobijanje dozvole
– Spustili smo i granicu za dobijanje vozačke dozvole za C i D, sa 24 na 21 godinu za autobus, a sa 21 na 18 za C kategoriju. Tu smo značajno izašli u susret udruženjima i prevoznicima jer postoji potreba za većim brojem vozača. Procena je da fali oko 25.000 vozača – kaže Stamatović, dodajući da se izmenama regulišu svetlosni signali na pružnim prelazima.
Zarad bezbednosti na prugama menja se i član 149. On sada propisuje da svetlosni saobraćajni znakovi kojima se najavljuje približavanje voza prelazu puta preko železničke pruge u istom nivou daju se naizmeničnim paljenjem dva crvena trepćuća svetla u obliku kruga.
– Za regulisanje saobraćaja na prelazu puta preko železničke pruge u istom nivou upotrebljavaju se semafori sa svetlima crvene i žute boje. Svetla moraju biti postavljena po vertikalnoj osi, jedno ispod drugog, i to: crveno svetlo gore, a žuto svetlo dole, odnosno po horizontalnoj osi, jedno pored drugog: crveno svetlo levo, a žuto svetlo desno – navodi se u tekstu Nacrta.
Objašnjava se da crveno svetlo znači zabranjen prolaz a žuto svetlo – zabranjen prolaz, osim u slučaju kada se vozilo ne može bezbedno zaustaviti ispred navedenog znaka, a trepćuće žuto svetlo – obaveza za sve učesnike u saobraćaju da se kreću uz povećanu opreznost zbog eventualnog nailaska voza jer semafor kojim se najavljuje približavanje voza nije ispravan ili se ne koristi.
Na semafor se može dodati uređaj za davanje zvučnih znakova kojim se učesnici u saobraćaju obaveštavaju o tome da je dat svetlosni saobraćajni znak kojim se najavljuje približavanje voza, odnosno spuštanje uređaja za zatvaranje saobraćaja na prelazu puta preko železničke pruge.
Oduzimanje vozila zbog sledećih prekršaja:
Vožnja pod dejstvom alkohola sa više od 1,2 promila
Odbijanje alkotestiranja ili drogatestiranja
Prekoračenje brzine za više od 80 km/č van naselja
Prekoračenje brzine za više od 70 km/č u naselju
Prekoračenje brzine za više od 60 km/č u zoni škole ili zoni “30”
Prekoračenje brzine za više od 50 km/č u zoni usporenog saobraćaja
Prevoz deteta mlađeg od 12 godina na mestu vozača
Prevoz deteta mlađeg od 12 godina na mestu koje nije predviđeno za sedenje (prtljažnik, instrument tabla, zadnja polica, spoljni delovi vozila i sl.)
Prolazak kroz najmanje dva crvena svetla na semaforu u razmaku kraćem od 10 minuta
Preticanje kolone vozila preko neisprekidane (pune) linije
Vožnja bez položene ijedne vozačke kategorije
Vožnja tokom mere zabrane upravljanja vozilom
Vožnja nakon oduzimanja vozačke dozvole zbog nakupljenih kaznenih poena
Vožnja za vreme privremenog isključenja iz saobraćaja
Vožnja noću na neosvetljenom putu bez ijednog uključenog svetla na vozilu
Preticanje ili obilaženje vozila koje se zaustavlja ili se zaustavilo radi propuštanja pešaka na pešačkom prelazu
Preticanje kolone pod pratnjom
Nepropuštanje vozila pod pratnjom
Telegraf.rs
Vlada Srbije usvojila je krajem prošle nedelje predlog Zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, koji bi uskoro trebalo da se nađe pred poslanicima u Skupštini Srbije.
Ukoliko ga i poslanici usvoje, ovaj dokument će omogućiti oduzimanje vozila vozačima zbog težih prekršaja do okončanja postupka protiv njih, biće regulisan uvoz oldtajmera, vožnja trotineta, a donosi i izmene u vezi sa tehničkim pregledom vozila koji su imali sitne prepravke.
Na udaru vozači električnih trotineta
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović napominje da je Nacrtom izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima predviđeno je da će vozači električnih trotineta koristiti kolovoz tamo gde nema biciklističkih staza, pešačko- biciklističkih staza i biciklističke trake, s obzirom na nedovoljnu dostupnost navedene saobraćajne infrastrukture.
– Definisaće i laka električna vozila, način na koji će moći da se kreću, i brzinu kretanja u zavisnosti od saobraćajne infrastrukture koju mogu koristiti – kaže Stamatović.
Izmene uvode mogućnost privremenog oduzimanja vozila vozačima koji učine 2 i više težih prekršaja u određenom vremenskom periodu.
– To će se odnositi na one vozače koji su zatečeni u vršenju težeg prekršaja a ustanovi se da su u protekle dve godine pravnosnažno osuđeni za najmanje dva teža prekršaja. U takvim slučajevima policijski službenik će moći da privremeno oduzme vozilo kojim je učinjen prekršaj na licu mesta do okončanja postupka pred nadležnim sudom koji može da traje i do godinu dana, nekada i više – navodi on.
Ugradnja kuke, zatamnjena stakla…
Kada je reč o lakim prepravkama na vozilima, predlog je, da se izbaci kontrola tehničke ispravnosti vozila zbog ugradnje kuke, zatamnjivanja stakala i ugradnju ramova na traktore.
– To su te lake prepravke. Iz dosadašnjeg iskustva od 10 godina u ispitivanju vozila, smatramo da su ta vozila gotovo uvek tehnički ispravna i nije neophodna saglasnost proizvođača. Na ovaj način ćemo značajno smanjiti troškove našim građanima koji imaju takve vrste prepravki. Kada se zatamnjuju stakla, recimo, tehnički košta 5.000 ili 6.000 dinara, saglasnost proizvođača od 3.000 dinara do 100 evra u zavisnosti od toga koji je proizvođač. Mi skoro 10 godina radimo taj posao, i uvek kada se zatamnjuje staklo uvek je vozilo tehnički ispravno i skoro svi daju saglasnost. Sada više to nećemo da tražimo – kaže Stamatović.
Podseća da će izmene i dopune regulisati registraciju vozila od istorijskog značaja, oldtajmere, kao i vozila koja nisu za evropsko tržište – čuveni amerikanci.
Spuštena granica za dobijanje dozvole
– Spustili smo i granicu za dobijanje vozačke dozvole za C i D, sa 24 na 21 godinu za autobus, a sa 21 na 18 za C kategoriju. Tu smo značajno izašli u susret udruženjima i prevoznicima jer postoji potreba za većim brojem vozača. Procena je da fali oko 25.000 vozača – kaže Stamatović, dodajući da se izmenama regulišu svetlosni signali na pružnim prelazima.
Zarad bezbednosti na prugama menja se i član 149. On sada propisuje da svetlosni saobraćajni znakovi kojima se najavljuje približavanje voza prelazu puta preko železničke pruge u istom nivou daju se naizmeničnim paljenjem dva crvena trepćuća svetla u obliku kruga.
– Za regulisanje saobraćaja na prelazu puta preko železničke pruge u istom nivou upotrebljavaju se semafori sa svetlima crvene i žute boje. Svetla moraju biti postavljena po vertikalnoj osi, jedno ispod drugog, i to: crveno svetlo gore, a žuto svetlo dole, odnosno po horizontalnoj osi, jedno pored drugog: crveno svetlo levo, a žuto svetlo desno – navodi se u tekstu Nacrta.
Objašnjava se da crveno svetlo znači zabranjen prolaz a žuto svetlo – zabranjen prolaz, osim u slučaju kada se vozilo ne može bezbedno zaustaviti ispred navedenog znaka, a trepćuće žuto svetlo – obaveza za sve učesnike u saobraćaju da se kreću uz povećanu opreznost zbog eventualnog nailaska voza jer semafor kojim se najavljuje približavanje voza nije ispravan ili se ne koristi.
Na semafor se može dodati uređaj za davanje zvučnih znakova kojim se učesnici u saobraćaju obaveštavaju o tome da je dat svetlosni saobraćajni znak kojim se najavljuje približavanje voza, odnosno spuštanje uređaja za zatvaranje saobraćaja na prelazu puta preko železničke pruge.
Oduzimanje vozila zbog sledećih prekršaja:
Vožnja pod dejstvom alkohola sa više od 1,2 promila
Odbijanje alkotestiranja ili drogatestiranja
Prekoračenje brzine za više od 80 km/č van naselja
Prekoračenje brzine za više od 70 km/č u naselju
Prekoračenje brzine za više od 60 km/č u zoni škole ili zoni “30”
Prekoračenje brzine za više od 50 km/č u zoni usporenog saobraćaja
Prevoz deteta mlađeg od 12 godina na mestu vozača
Prevoz deteta mlađeg od 12 godina na mestu koje nije predviđeno za sedenje (prtljažnik, instrument tabla, zadnja polica, spoljni delovi vozila i sl.)
Prolazak kroz najmanje dva crvena svetla na semaforu u razmaku kraćem od 10 minuta
Preticanje kolone vozila preko neisprekidane (pune) linije
Vožnja bez položene ijedne vozačke kategorije
Vožnja tokom mere zabrane upravljanja vozilom
Vožnja nakon oduzimanja vozačke dozvole zbog nakupljenih kaznenih poena
Vožnja za vreme privremenog isključenja iz saobraćaja
Vožnja noću na neosvetljenom putu bez ijednog uključenog svetla na vozilu
Preticanje ili obilaženje vozila koje se zaustavlja ili se zaustavilo radi propuštanja pešaka na pešačkom prelazu
Preticanje kolone pod pratnjom
Nepropuštanje vozila pod pratnjom
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- Gazu
- Postovi: 2138
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Hmm, ovo sa brzinama u naseljenom i nenaseljenom mestu mi nema smisla, razlika u brzini za koju oduzimaju kola je skoro ista. Daleko je gore ako bi neko bulevarem išao 120 u odnosu ili još gore 100 na sat pored škole, nego 150 na međunarodnom putu. Nijedno nije normalno, al mi se čini da bi trebalo to malo bolje da se baždari.
Za alkohol, sa 1,2 promila se oduzima vozilo, a dobija 8-10 kaznenih poena...
Oduzimanje vozila bi baš pre radio za stvari koje premašuju 15 kaznenih poena.
Pretpostavljam da govore i trajnom oduzimanju vozila?
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Za alkohol, sa 1,2 promila se oduzima vozilo, a dobija 8-10 kaznenih poena...
Oduzimanje vozila bi baš pre radio za stvari koje premašuju 15 kaznenih poena.
Pretpostavljam da govore i trajnom oduzimanju vozila?
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
A za dozvolu da se kod nas testiraju autonomna vozila ćutimo...
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Yandex. Uskoro će i sami da voze. Samo da Zakon prođe skupštinu.
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Samo još oni fale.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30190
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Znajući naše puteve, signalizaciju i infrastrukturu, polupaće pola game u prvih mesec dana.
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !