Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Ja sam nov na forumu pa nisam citao sve postove vezano za probleme aerodroma i er srbije. Mogu da vam kazem iz ugla aviomehanicara sta se desava. Aerodrom nema dovoljno supervizora i ostalog osoblja da opsluzi toliko aviona, a prioritet daju stranim kompanijama. Er srbija ima prilicno nerealan plan letenja koji se zasniva na tome da ce avioni leteti bez kvarova sto je naravno nerealno. Nemaju dovoljno pilota, mnogo ih je dalo otkaz početkom juna i to je bio ozbiljan udarac. Nema ni dovoljno aviomehanicara. Pored svoje sluzbe za odrzavanje, postoji i slovenacka firma aviostar, ali ni oni ne mogu da nadoknade hronican nedostatak radnika koji se bave odrzavanjem aviona. Sve se to desava jer ova drzava misli da smo mi robovi koji ce da rade za male pare u takvoj industriji, sto sada dolazi na naplatu. Pre ce da uzmu deset aviona u wet lease, i da to plate papreno, nego da daju postenu platu nasem coveku. A ni sa tim se nisu usrecili, i te kompanije imaju problem da obezbede posade, aviomehanicare i delove.
Re: Vazduhoplovi
Turska - Kazahstan, okolo naokolo. Mi, kao i mnogi drugi. Kenjaju o emisiji CO2, potrosnji goriva i ostale gluposti, a zatvorili trecinu planete.
- shandu90
- Postovi: 13369
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Vazduhoplovi
Zbog cega ne sme da se leti u tim zonama (rusija i ukrajina mi je jasno)?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Sa Zapada na Istok:
Sirija je prohibited airspace, pa Irak restricted.
Zatim Iran restricted, i Avganistan prohibited.
Tadzikistan - no fly zone.
Sirija je prohibited airspace, pa Irak restricted.
Zatim Iran restricted, i Avganistan prohibited.
Tadzikistan - no fly zone.
Re: Vazduhoplovi
https://n1info.rs/vesti/sta-sme-u-avion ... 9-oQtGloIw
https://www.021.rs/story/Zivot/Putovanj ... -boce.html
Zanimljivo, osamdesetih su uredno plinska kuvala za kafu isla u prtljag... prijavis kad predajes (ne rucni prtljag naravno). Naravno nisu smela biti "naceta".
https://www.021.rs/story/Zivot/Putovanj ... -boce.html
Zanimljivo, osamdesetih su uredno plinska kuvala za kafu isla u prtljag... prijavis kad predajes (ne rucni prtljag naravno). Naravno nisu smela biti "naceta".
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Do q.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



-
- Postovi: 144
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
Šta kaže @zuzazu na predlog izmena Zakona o vazdušnom saobraćaju
https://www.paragraf.rs/dnevne-vesti/05 ... est10.html
https://www.paragraf.rs/dnevne-vesti/05 ... est10.html
Re: Vazduhoplovi
Radno vreme je mnogo siroka tema.
Ako se misli na ovo: U SLUČAJU POTREBE POSLA, A USLED NASTUPANjA NEPREDVIĐENIH OKOLNOSTI, OPERATER VAZDUHOPLOVA JE DUŽAN DA OBAVESTI ČLANOVE POSADE O PROMENI RASPOREDA RADNOG VREMENA, NAJMANjE 12 ČASOVA PRE POČETKA DUŽNOSTI, VODEĆI RAČUNA O POŠTOVANjU PROPISANOG ODMORA PRE POČETKA LETAČKE DUŽNOSTI.
To operateru ( AS = Direktorat i vv.) daje jos sira ovlastenja za zloupotrebu letackog osoblja, mada im ni do sada to nije bio problem.
Sta znaci “nepredvidjene okolnosti”? Svasta moze da se podvede pod taj termin.
Uglavnom, da se skrati duga prica. Nedostatak posada se resava (kao i u vecini kompanija u svetu) jos vecom represijom i pogorsanjem uslova rada. Rezultat je da ljudi napustaju takvu firmu, ili napustaju avijaciju potpuno. Oni koji ostanu podnece teret ovih koji su otisli.
Sistem je napet i pitanje je kada ce da pukne.
Vazduhoplovstvo odavno vode sloseri. CEO moje firme je bivsi kosarkas, najveci strucnjak za vazduhoplovstvo u Srbiji je bloger, a u Hrvatskoj vodja zagrebackih mazoretkinja. Jedan od pretsednika ICAO je bivsi CEO lanca samaposluga pod cijom upravom je Pegazus zabelezio tri incidenta sa ljudskim zrtvama. CEO Boeinga za cije vreme “vladavine” su se desile nesrece sa MAXom dobio je otpremninu u vrednosti (malte ne) jednog Boeinga 737 NG…
Da ne pominjem male srafove u sistemu. Planere, HR, i ostale, koji u opste nisu skolovani za posao kojim se bave.
I tu da stanem.
Ako se misli na ovo: U SLUČAJU POTREBE POSLA, A USLED NASTUPANjA NEPREDVIĐENIH OKOLNOSTI, OPERATER VAZDUHOPLOVA JE DUŽAN DA OBAVESTI ČLANOVE POSADE O PROMENI RASPOREDA RADNOG VREMENA, NAJMANjE 12 ČASOVA PRE POČETKA DUŽNOSTI, VODEĆI RAČUNA O POŠTOVANjU PROPISANOG ODMORA PRE POČETKA LETAČKE DUŽNOSTI.
To operateru ( AS = Direktorat i vv.) daje jos sira ovlastenja za zloupotrebu letackog osoblja, mada im ni do sada to nije bio problem.
Sta znaci “nepredvidjene okolnosti”? Svasta moze da se podvede pod taj termin.
Uglavnom, da se skrati duga prica. Nedostatak posada se resava (kao i u vecini kompanija u svetu) jos vecom represijom i pogorsanjem uslova rada. Rezultat je da ljudi napustaju takvu firmu, ili napustaju avijaciju potpuno. Oni koji ostanu podnece teret ovih koji su otisli.
Sistem je napet i pitanje je kada ce da pukne.
Vazduhoplovstvo odavno vode sloseri. CEO moje firme je bivsi kosarkas, najveci strucnjak za vazduhoplovstvo u Srbiji je bloger, a u Hrvatskoj vodja zagrebackih mazoretkinja. Jedan od pretsednika ICAO je bivsi CEO lanca samaposluga pod cijom upravom je Pegazus zabelezio tri incidenta sa ljudskim zrtvama. CEO Boeinga za cije vreme “vladavine” su se desile nesrece sa MAXom dobio je otpremninu u vrednosti (malte ne) jednog Boeinga 737 NG…
Da ne pominjem male srafove u sistemu. Planere, HR, i ostale, koji u opste nisu skolovani za posao kojim se bave.
I tu da stanem.
Re: Vazduhoplovi
Frankfurac na Majci
Pre pola sata
Pre pola sata
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
То је кад „Време“ објави вест, а пре тога се не информишу шта је у ствари било.
ДРАМА У АВИОНУ ИЗ СРБИЈЕ: Лет из Београда до Лондона принудно слетео у Праг
Новости онлајн
26. 07. 2023. у 19:27
ДАНАШЊИ лет српске националне авио-компаније ЈУ380 из Београда до Лондона, преусмерен је на аеродром у Прагу, након што је једном путнику позлило током лета.
https://www.novosti.rs/c/drustvo/vesti/ ... ondon-prag
ДРАМА У АВИОНУ ИЗ СРБИЈЕ: Лет из Београда до Лондона принудно слетео у Праг
Новости онлајн
26. 07. 2023. у 19:27
ДАНАШЊИ лет српске националне авио-компаније ЈУ380 из Београда до Лондона, преусмерен је на аеродром у Прагу, након што је једном путнику позлило током лета.
https://www.novosti.rs/c/drustvo/vesti/ ... ondon-prag
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Evo zeni otkazali let AS u avgustu.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
Nisam pratio sve medije ali niko nije objasnio a niko nije pitao sledece stvari:
- da li je posada pre Londona imala jos jedan let (dva sektora), cim probijaju radno vreme?
- ako su divertovali za Prag, ostavili bolesnog putnika i dosuli gorivo za London, za sta treba od prilike sat vremena, da li je moguce da ih na tako "tesno" sa radnim vremenom planiraju za BEG LHR BEG? Sta da su dobili CTOT u Londonu, neki kvar (sitan) na destinaciji, pa oni ne bi mogli da se vrate jer bi u tom momentu opet prekoracili radno vreme.
- kojim avionom je Er Srbija poslala rezervnu posadu u Prag? Redovnom linijom ili su najmili bussiness-jet?
- zar nije bilo brze i jeftinije da posada iz Praga vrati avion za Beograd? (avion trosi max 2,4T na sat)
- odgovor Operativnog Centra da ne znaju gde je avion, ili znaju a nece da odgovore opozicionom listu, je sramotan.
I sve ovo je prica o onome odozgo da posade rade na ivici radnog vremena a da nekompetentni rade u kompanijskim sluzbama.
- da li je posada pre Londona imala jos jedan let (dva sektora), cim probijaju radno vreme?
- ako su divertovali za Prag, ostavili bolesnog putnika i dosuli gorivo za London, za sta treba od prilike sat vremena, da li je moguce da ih na tako "tesno" sa radnim vremenom planiraju za BEG LHR BEG? Sta da su dobili CTOT u Londonu, neki kvar (sitan) na destinaciji, pa oni ne bi mogli da se vrate jer bi u tom momentu opet prekoracili radno vreme.
- kojim avionom je Er Srbija poslala rezervnu posadu u Prag? Redovnom linijom ili su najmili bussiness-jet?
- zar nije bilo brze i jeftinije da posada iz Praga vrati avion za Beograd? (avion trosi max 2,4T na sat)
- odgovor Operativnog Centra da ne znaju gde je avion, ili znaju a nece da odgovore opozicionom listu, je sramotan.
I sve ovo je prica o onome odozgo da posade rade na ivici radnog vremena a da nekompetentni rade u kompanijskim sluzbama.
-
- Postovi: 144
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
Koliko sam ja razumeo toj putnici je pozlilo i preminula je tokom leta, tj oni su joj pružili pomoć ali kada su sleteli nije bilo pomoći. Pretpostavljam da je tada procedura znatno duža i ne znam da li tada ta posada uopšte sposobna da nastavi let. Moguće je da je to razlog što su slali drugu posadu?
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...


