Isplativost električnih vozila
- carov2
- Postovi: 4838
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Isplativost električnih vozila
Inače, ste mi dobri?
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Sent from my LE2121 using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24624
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Isplativost električnih vozila
Pa valjda ima servisno uputstvo za baterije, tamo sigurno sve pise. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Isplativost električnih vozila
Svaka baterija ima garanciju 8 godina, a 8 godina je bas dugo...ljubitelj napisao:To šta će biti jednog dana je nešto sasvim deseto od toga kako je danas.nidza napisao: 01 Avg 2023, 20:51To sam samo hteo da napišeš. Pogledaj kako radi već nekoliko puta spomenut EV Clinic iz Zg, a nisu jedini, iako je sektor tek u razvitku. Ja čak očekujem da će EU zakonski da propiše parcijalnu popravku kao obaveznu, a ne nepotrebnu zamenu kompletnih sklopova, koji se kod EV kudikamo lakše popravljaju od klasičnih automobila, jer su neuporedivo jednostavniji.ljubitelj napisao: 01 Avg 2023, 20:37A ti, jel putuješ u Češku sa Škodom u fabriku na popravku?nidza napisao: 01 Avg 2023, 11:42A svoja kola u fabrici popravljaš?ljubitelj napisao: 31 Jul 2023, 18:05 Nisam mislio na budženja nego da bude kao fabrički rešeno i potpuno isto sigurnosno.
Daj neki link gde rade tu zamenu pojedine ćelije u zalivenim blokovima baterija, možda promenim mišljenje koje sam do sada stekao na primerima.
Ja ne idem u fabriku da popravljam niti auto niti bilo koji uredjaj koji imam.
Posebno će imati uticaja zbog retkih metala, biće neophodna maksimalna održivost koncepta.
A što ti ne napišeš šta ti radiš, i gde ideš na popravku?
Zašto ti još ne koristiš i nemaš EV kada si odličan kandidat sudeći prema potrebama koje imaš od vozila svakodnevno?
Pa evo prilike da mi pomogneš da pogledam konkretno tu reparaciju zalivenih novih litijumskih baterija, ja za to ne znam i pored tog više pomenutog uopšteno EV klinik rada, a evo sada nisu jedin kažeš za takve popravke.
Što kriješ saznanja koja imaš
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
8 godina i nije baš dugi radni vek vozila, odavno je prosek za SUS vozila oko 19 godina a neretko bude i duže bez ikakvih problema i takvih skupih zamena.
Re: Isplativost električnih vozila
Ima i piše naravno samo što nije baš ugodno po novčanik.dragvorl napisao: 02 Avg 2023, 08:12 Pa valjda ima servisno uputstvo za baterije, tamo sigurno sve pise.![]()
@nidza Evo baterija iz EV vozila grupacije VAG o kojima sam pisao i za koje pitam konkretnu informaciju oko popravke tako da se vrati u orgiinalno bezbedno stanje.
https://www.youtube.com/watch?v=uP-lOsd4cVY
Re: Isplativost električnih vozila
Pravo pitanje je _zašto_ te zanima baterija i uopšte EV iz VAG grupacije? To nikog ne bi trebalo da zanima, bar zasad.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24624
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Isplativost električnih vozila
Hoce ljubi da razvije biznis na vreme.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Isplativost električnih vozila
Ne možeš tako da gledaš na stvari - trenutno kod EV-a najveći problem jeste baterija - na pitanja kako je zameniti i da li može reparacija se odgovori menjaju iz dana u dan (naravno ovo se dosta razvija, kao i alati).ljubitelj napisao:8 godina i nije baš dugi radni vek vozila, odavno je prosek za SUS vozila oko 19 godina a neretko bude i duže bez ikakvih problema i takvih skupih zamena.
Sam motor kod EV-a, nikakva nepoznanica - imamo ih već "sto godina". Oni pokreću neke mašine koje dižu nenormalne tovare i rade decenijama
Takođe ovo da SUS vozila traju 19godina bez problema - ne bih komentarisao. 19god bez problema je nemoguće ni za Toyotu Land Cruiser - ako se vozi iole (bar 20k km godišnje)
Sam motor, kao motor, je daleko složeniji kod SUS motora. Najveći problem trenutnih EV jeste baterija i generalno problem u svetu je način proizvodnje struje. Doduše nisam skroz upoznat ni sa proizvodnjom fosilnih goriva

Re: Isplativost električnih vozila
Nećemo se mi rešiti fosilnih goriva još 50 godina, a verovatno ni tad.
Re: Isplativost električnih vozila
Verovatno nećemo - ma šta god izprdci iz EU birokratije usvajali
Ne znam samo kako Toyota stoji sa onim eksperimentima oko hidrogena - valjda su izbacili neki model
Ne znam samo kako Toyota stoji sa onim eksperimentima oko hidrogena - valjda su izbacili neki model
Re: Isplativost električnih vozila
Napisah to, misleci da je 8g dug period da se nauci nesto novo, da se naprave novi alati koji ce moci da odrade popravke.ljubitelj napisao:8 godina i nije baš dugi radni vek vozila, odavno je prosek za SUS vozila oko 19 godina a neretko bude i duže bez ikakvih problema i takvih skupih zamena.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
- pigeon
- Postovi: 557
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 12:22
- Garaža: Škoda Octavia A8 1.4TSI 8AG + Fiat 500
- Lokacija: Sombor
Re: Isplativost električnih vozila
Prošle nedelje se vozio u novom ID.BUZZ po Engleskoj... Nisam impresioniran... Ne vidim još uvek sebe u razmišljanju tipa: gde ću da punim? Da li će biti slobodan punjač? Da li sam se prijavio u firmi za termin za punjenje na firminom punjaču? Koliko još dometa imam i šta ću posle?
Na punjačima prilična gužva. U firmi se čeka termin. Mora da se silazi da se uzme žeton na recepciji, da se auto postavi na punjač, da se posle skloni...
Nekako mi plug-in hibrid trenutno deluje kao optimalno rešenje.
Na punjačima prilična gužva. U firmi se čeka termin. Mora da se silazi da se uzme žeton na recepciji, da se auto postavi na punjač, da se posle skloni...
Nekako mi plug-in hibrid trenutno deluje kao optimalno rešenje.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24624
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Isplativost električnih vozila
Vodonik se izto dobija iz ugljovodonika ili elektrolizom, za oba je potrebna energija.dzonic87 napisao: 03 Avg 2023, 10:45 Verovatno nećemo - ma šta god izprdci iz EU birokratije usvajali
Ne znam samo kako Toyota stoji sa onim eksperimentima oko hidrogena - valjda su izbacili neki model

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Isplativost električnih vozila
‚A to, da verujem i brže. Problem sa baterijama je cena njihove reparacije ako se radi što se kaže kako bog zapoveda, tj tako da se dobije početno stanje.kami napisao: 03 Avg 2023, 10:49Napisah to, misleci da je 8g dug period da se nauci nesto novo, da se naprave novi alati koji ce moci da odrade popravke.ljubitelj napisao:8 godina i nije baš dugi radni vek vozila, odavno je prosek za SUS vozila oko 19 godina a neretko bude i duže bez ikakvih problema i takvih skupih zamena.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Za 8 godina će ove litijum jonske u obliku cilindričnih ćelija biti verovatno u muzejima a novi tipovi pakovanja prevladati.
---------------------
Ja imam iza sebe 15tak "reparacija" paketa baterija gde se izmenja jedna ili više ćelija 18x65 i praksa me je uverila u jedno pravilo.
Pravilo je da pravila nema.
Nekada reparacija održi bateriju narednih 2 dana, nekada 2 nedelje a nekada i 6 meseci....i tada opet neka druga originalna (početna) ćelija nastrada i tako ukrug.
Hemija je neumoljiva i nepovratna, moje iskustvo je da kada prva ćelija popusti nakon oko 1,500 ciklusa punjenja ubrzo sledi isto i za ostale ćelije u paketu.
Zbog toga sam i odustao od reparacije litijum jonskih baterija.
Kada dobijem razne uredjaje koji se bacaju jer baterije više ne drže, rasklopim do nivoa ćelije, sakupim one koje još mogu da posluže i onda napravim novi paket bateriju kao externi power bank.
Kontroler za balansiranje ćelija se jeftino nadje na Aliexpresu, i moram priznati da funkcioniše.
Ali ja da izdam garanciju da će nakon reparacije bateri pak ponovo biti kao novi ne mogu i ne smem, upravo na osnovu iskustva.
Ove nove litijumske koje su u formi kesica uopšte i ne mogu da se reparijaju praktično zbog bezbednosti.
Re: Isplativost električnih vozila
Realno ja tebe vidim kao nekog ko će moći da održava sopstveni EV lakše nego SUS. Ako bude dostupnih delova, daleko lakše će biti aftermarket održavanje nego kola do sad. Jedino na foru će morati da spreče takve popravke, ali nema koji uređaj nije dolijao.