Novi “jednotaktni” SUS motor

Noviteti i razne vesti iz auto-industrije
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14222
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Novi “jednotaktni” SUS motor

Post od Saša »

Zanimljivo novo rešenje motora sa u unutrašnjim sagorevanjem (koje pomalo liči na kompresor klime). 8 klipova od kojih su 4 i 4 okrenuti direktno čelom jedan prema drugom (u istoj komori za sagorevanje), dva takta sa direktnim ubrizgavanjem, velika efikasnost motora, male dimenzije motora, lako promenjiva (varijabilna) kompresija… Vrlo zanimljivo.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Poslednja izmena od Saša u 05 Avg 2023, 10:22, izmenjeno 1 put ukupno.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Novi “jednotaktni” SUS motor

Post od ljubitelj »

Ali ne radi posao koji treba, barem ne u automobilu.
Baš nigde nema krive obrtnog momenta, ti Španci to kriju ko zmija noge a na pismene upite o perfomasnam motora i da li postoji nekakvo merenje odgovaraju ignorisanjem.
Ne , nisam ja pitao ali tema je bila već neko vreme "hot" pa su drugi proveravali navode jer šteta bi bilo da ovako dobra stvar ne bude odmah i primenjena.

Ideja super, problem je samo što ima toliko mali obrtni moment (jer jelte nema polugu), onaj auto u koji su kao ugradili ne daju živi snimak da se auto zaista vozi sa tim motorom.

Proučavano dosta detaljno (ne taj klip, već je bilo stručnih komentara na netu) i neki zaključak da ima više marketinga, pogotovu to "jednotaktni" nego stvarne koristi, taka sam zaključak stekao nakon praćenja razvoja tematike.
Za sada slaba vajda od ovoga.

Ima jedan jako fini klip(nezavisni) koji objašnjava plastično gde je poreklo problema ovog rešenja pa ko voli može da potraži, meni je taj klip bio motiv da dalje razmatram detalje :)
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14222
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Novi “jednotaktni” SUS motor

Post od Saša »

Da, obrtni momenat mu je verovatno mali ali verujem da će taj motor naći dobru primenu u nekim oblastima. Recimo u avio modelarstvu ili da pogoni ove moderne vojne dronove, dakle svuda gde se traži mali, lagan i efikasan motor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
Apex
Reactions:
Postovi: 348
Pridružio se: 15 Sep 2018, 09:32
Garaža: Smart For Two MK2

Re: Novi “jednotaktni” SUS motor

Post od Apex »

Video sam ovo čim se pojavilo ali predugo nema nikakvih novih vesti nažalost tako da je baš upitno.

Isto kao i Omega 1 engine koji se "pojavio" pre čak 2 godine...
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21745
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Novi “jednotaktni” SUS motor

Post od nidza »

Ništa sus novo neće zaživeti.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14222
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Novi “jednotaktni” SUS motor

Post od Saša »

Ostaće SUS još dugo godina u nekim oblastima jer jednostavno nema zamene i dalje (tu ubrajam i mlazne motore na avionima). Ali neka se eto povuče iz cestovnog saobraćaja - i to će biti jako značajno.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
Apex
Reactions:
Postovi: 348
Pridružio se: 15 Sep 2018, 09:32
Garaža: Smart For Two MK2

Re: Novi “jednotaktni” SUS motor

Post od Apex »

Proći će do tada dosta vremena i bilo bi značajno ako bi bilo moguće u međuvremenu napraviti bilo kakav pomak kod SUS-a, i 2-3% povećanja efikasnosti bi bilo značajno pa se ja uvek naivno ponadam kada vidim ovakve stvari.
Odgovori