Isplativost električnih vozila
Re: Isplativost električnih vozila
Povoljno vozilo
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Koja vrsta bolesti je dijagnoza kupiti VAG EV?
Re: Isplativost električnih vozila
Zavisi sta i kakav hoćeš. Ovo jedino na firmu ako uzimas pa da ga vratis na kraju. Po meni je ludo dati 80k za EV, ovakvo.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
NIšta ja ne računam zvanični podaci i zvanična računica EPSa.aboki napisao: 24 Sep 2023, 00:15 Ovaj podatak sto si naveo je kao da racunas prosek svoje plate i Bajatoviceve i da si zadovoljan prosekom.
Prvo, cena kwh je ista za sva godisnja doba, ne moze da varira. Ti si dobio prosecnu cenu kwh tako sto si ceo racun podelio sa utrosenim kwh.
Cena kWh je promenljiva, naravno da varira shodno potrošnji i veća je zimi svakako jer je i veća količina prenetih kWh kroz diostributivnu mrežu., A to se plaća takodje po kWh.
Kwh ima cenu koja se sastoji iz 2 dela, sama energija u kWh i prenos energije u kWh.
Tek kada se saberu oba ta dela dobija se stvarna cena utrošenog kWh.
To što sam naveo iz računa je tačna i realna cena kWh koji se mora platiti, za 3 konkretna računa tj utrošenih kWh.
Poslednja izmena od ljubitelj u 24 Sep 2023, 10:02, izmenjeno 1 put ukupno.
- aboki
- Postovi: 218
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
Evo racun, pa objasni sta je ovde promenljivo i kako moze kwh kostati skuplje ako vise trosis?
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Kwh ima cenu koja se sastoji iz 2 dela, sama energija u kWh i prenos energije u kWh.
Tek kada se saberu oba ta dela dobija se stvarna cena utrošenog kWh.
Evo ponovljeno.
Jel ti stvrano ne čitaš šta piše pre odgovaranja, ili ne razumeš način obračuna i sam račun?
Šta ti piše na licu tog računa, okreni ga pa ćeš videti ono što sam boldovao.
Tek kada se saberu oba ta dela dobija se stvarna cena utrošenog kWh.
Evo ponovljeno.
Jel ti stvrano ne čitaš šta piše pre odgovaranja, ili ne razumeš način obračuna i sam račun?
Šta ti piše na licu tog računa, okreni ga pa ćeš videti ono što sam boldovao.
- carov2
- Postovi: 4943
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Isplativost električnih vozila
Zbog čega takve reči, što tako misliš?nidza napisao:Koja vrsta bolesti je dijagnoza kupiti VAG EV?
Baš pitam ove u servisu kako su se pokazali do sada, kažu iznenađujuće dobro, Golfovi, a sada su pustili i ID3 i ID4 u taksi službu.
@aboki
Tako što uđeš u crvenu zonu.
Re: Isplativost električnih vozila
Po onome što sam video na net-u, ako već pričamo o ID3/4 - možda je bolje gledati MG 4. Jer kažu da je bolji EV generalno, a naročito kad ubaciš cenu u računicu.
Što da ne, ja stvarno gledam kao ulaznicu u EV svet, ako ikad...
Što da ne, ja stvarno gledam kao ulaznicu u EV svet, ako ikad...
- aboki
- Postovi: 218
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
Zar to nije broj 3 na racunu energija plus 6 i 7?ljubitelj napisao:Kwh ima cenu koja se sastoji iz 2 dela, sama energija u kWh i prenos energije u kWh.
Tek kada se saberu oba ta dela dobija se stvarna cena utrošenog kWh.
Evo ponovljeno.
Jel ti stvrano ne čitaš šta piše pre odgovaranja, ili ne razumeš način obračuna i sam račun?
Šta ti piše na licu tog računa, okreni ga pa ćeš videti ono što sam boldovao.
To sam sve sabirao u nekom prethodnom postu, pa na to ide akciza i pdv. Sve su fiksni iznosi, nisu promenljivi tj varijabilni kako si naveo.
Eto, nek bude da mi nije jasno, pa objasni kako si dosao do različite cene kwh zimi, a kako leti?
@carov2 Opet nije promenljivo kad udjes u crvenu, fiksno je, samo dosta skuplje.
Ja sam leti na nekih 430kwh, zimi na oko 540kwh samo na auto. Ne grejem se ja struju, tako da sam daleko od crvene zone. Leti mi je veci racun zbog klime, nego zimi.
E sad, ko se greje na struju, taj nema takvu racunicu za EV.
Sto se tice ID 4, gledao sam ga i ja. Valjda prestaju sa proizvodnjom, preko ih ima bas dosta na mobile.de
Za slicne pare Mustang ima vecu bateriju za 15kwh.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 15361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Isplativost električnih vozila
Juče videh ID4 na taksiju, u BGu.
TapaT
TapaT
- carov2
- Postovi: 4943
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Isplativost električnih vozila
Ok, ali u zavisnosti od potrošnje, cena je promenljiva.aboki napisao:Zar to nije broj 3 na racunu energija plus 6 i 7?ljubitelj napisao:Kwh ima cenu koja se sastoji iz 2 dela, sama energija u kWh i prenos energije u kWh.
Tek kada se saberu oba ta dela dobija se stvarna cena utrošenog kWh.
Evo ponovljeno.
Jel ti stvrano ne čitaš šta piše pre odgovaranja, ili ne razumeš način obračuna i sam račun?
Šta ti piše na licu tog računa, okreni ga pa ćeš videti ono što sam boldovao.
To sam sve sabirao u nekom prethodnom postu, pa na to ide akciza i pdv. Sve su fiksni iznosi, nisu promenljivi tj varijabilni kako si naveo.
Eto, nek bude da mi nije jasno, pa objasni kako si dosao do različite cene kwh zimi, a kako leti?
@carov2 Opet nije promenljivo kad udjes u crvenu, fiksno je, samo dosta skuplje.
Ja sam leti na nekih 430kwh, zimi na oko 540kwh samo na auto. Ne grejem se ja struju, tako da sam daleko od crvene zone. Leti mi je veci racun zbog klime, nego zimi.
E sad, ko se greje na struju, taj nema takvu racunicu za EV.
Sto se tice ID 4, gledao sam ga i ja. Valjda prestaju sa proizvodnjom, preko ih ima bas dosta na mobile.de
Za slicne pare Mustang ima vecu bateriju za 15kwh.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Nebitno, razumemo se, tako je, ja se grejem na struju, tako da bi kod mene matematika bila malo drugačija.
Lagano bih ulazio u crvenu zonu.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Pa i kuci u crvenoj da ga punis tocje oko 4e/100km.
Tebi je najbolje da instaliras punjac u firmi, tamo imas panele.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Tebi je najbolje da instaliras punjac u firmi, tamo imas panele.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
- aboki
- Postovi: 218
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
Onda solarni paneli 
Razumemo se. Ja pricam o trosku za punjenje auta, koga punim nocu i racunam plavu tarifu. Realno ga punim i u zelenoj, ali onda brze dodjem do plave, pa tu koriste drugi potrosaci u kuci. I TA pec je logicno da se puni nocu, a ne danju.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk

Razumemo se. Ja pricam o trosku za punjenje auta, koga punim nocu i racunam plavu tarifu. Realno ga punim i u zelenoj, ali onda brze dodjem do plave, pa tu koriste drugi potrosaci u kuci. I TA pec je logicno da se puni nocu, a ne danju.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Id4 potpuni promasaj po meni. A i na ulici pa NL ih ima ultra malo. Skoda verzije - enyaq - je druga prica. U opste omanuo VW ozbiljno sa dizajnom, a tehnika prosecna po ozbiljnoj ceni. Korejanci i Kinezi su ih tu bas razbili… Inace skoro sam gledao kineske SUV elektricne modele… Enterijer i eksterijer na oko i dodir fantasticni, specifikacije dobre… A o podrzci i kvalitetu videcemo. Inace Kinezi su se dogovorili da ce otvoriti lokalnim servisima (kwik fit, bovag) servisiranje u garanciji… to ce ozbiljno smanjiti cenu plus povecati pokrivenost… Ozbiljno su se uplasili evropljani od Kineza, videcemo dokle ce ih pustiti bez ekstra carina….
Re: Isplativost električnih vozila
Jbg Kinezi su još ore dve decenije predvideli gde će svet ići i umesto fokusiranja na SUS tehnologije (znali su da im trebaju decenije da budu konkurentni tu) se fokusirali na EV (kao i Tesla)