Isplativost električnih vozila
Re: Isplativost električnih vozila
Garaža mora da ima i ventilaciju (odvodjenje toplote) ako ću u njoj da punim EV ?
Re: Isplativost električnih vozila
Provetravanje imam, ali zar 22kW nije malo opasno za kućne punjače?
Lupam, ne razumem se - ali verujem da je 11 kW sasvim dovoljno za kuću
Lupam, ne razumem se - ali verujem da je 11 kW sasvim dovoljno za kuću
- aboki
- Postovi: 141
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
Ja mislim da je najbolje da ugradiš DC punjač od 400kw, kao što je sugerisano u nekom prethodnom postu. Da se ne zamlaćuješ tu sa 11 i 22kw.
Hlađenje garaže se lako rešava sa 2-3 klima uređaja. To je zanemarljiva cena spram cene DC punjača
Hlađenje garaže se lako rešava sa 2-3 klima uređaja. To je zanemarljiva cena spram cene DC punjača
Re: Isplativost električnih vozila
Zvuči kao plan
- Saša
- Postovi: 13145
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Isplativost električnih vozila
Hmm… Nemam poštenu klimu ni u stanu a kamoli da turam dve u garažu. Skupo će izaći ta “džabe” vožnja na struju, izgleda.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- shandu90
- Postovi: 12385
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Isplativost električnih vozila
Znaci nista od fice na struju
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Ako ne grešim, na pumpi Ledi MS u Novoj Pazovi imaju oni jači punjači i tamo je cena struje po jednom (isporučenom) kW 72 i 48 dinara ( zavisno od punjača, da li je 175 ili 50 kW).
Možda je to isplativije ...
Možda je to isplativije ...
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30194
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Isplativost električnih vozila
Navedeni podaci su tačni. Na ovom sporijem i jeftinijem izađe oko 800 din/100km.
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
Re: Isplativost električnih vozila
Ali to je jedino mesto u Srbiji gde placas po kw, a ne po minuti. Skoro stao na 50kw punjac, nece preko 28 da puni, a naplacuje se uredno 40din/min.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
- aboki
- Postovi: 141
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
48din kwh im je u Brestovcu na 120kw punjacu. Ista cena kao na severu na punjacu od 50kw.
Ne znam da li je tacan podatak da imaju 2x350kw punjace? Ako je ona veca cena za taj, nije strasno.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Ne znam da li je tacan podatak da imaju 2x350kw punjace? Ako je ona veca cena za taj, nije strasno.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Ako je verovati aplikaciji, imaju
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
To punjenje u garažama koje su u sklopu kuće/stambenog objekta mi je, bar sa trenutnom tehnologijom, blaga jeza. Zapali se i iPhone u nekim slučajevima dok se puni, a kamoli ovo. Nisu litijum-jon baterije imune na to. A gašenje tih požara...
Dosta ovih popularnih električnih modela je imalo fabrički recall zbog povećanog rizika od požara na baterijama, instalacijama, modulima... Renault Zoe, Hyundai Kona, Porsche Taycan, BMW i3. Jaguar ove godine opozvao na hiljade I-Pace modela upravo zbog toga, i savetovao vlasnicima da ih parkiraju na otvorenom.
Primera ima dosta, na žalost.
Dosta ovih popularnih električnih modela je imalo fabrički recall zbog povećanog rizika od požara na baterijama, instalacijama, modulima... Renault Zoe, Hyundai Kona, Porsche Taycan, BMW i3. Jaguar ove godine opozvao na hiljade I-Pace modela upravo zbog toga, i savetovao vlasnicima da ih parkiraju na otvorenom.
Primera ima dosta, na žalost.
Re: Isplativost električnih vozila
22kW je moguci maksimum, neces ti koristiti 22kW vec 7, 8, 10kW ....koliko vec podesis.
Poenta je da ces za 22kW imati duze vremena podrsku i delove ako zatreba a pri tome pocetna cena nije velika.
I imas solidnu marginu, ako puni sa 11kW to je 50% opterecenja.
Inace taj savet da se ide na 22kW sam dobio u firmi koja prodaje bas te kucne punjace..
I obavezno uz punjac odmah kupi i prikljucni kabl.
Skuplje kosta kada ga dokupis kao dodatnu opremu punajca, a svakako ce ti trebati.
Re: Isplativost električnih vozila
Pa racunaj da je 15% onoga sto si napunio u auto neki gubitak, a to je uglavnom termicki gubitak.
Ako si npr. napunio sa 50kWh gubitak je 7,5kWh a to treba ili da se odvede van zatvorene garaze (reicmo putem rekuperatora ventilacije sa izmenjivacem) ili da preko nekog izmenjivaca dalje upotebi korisno (zagrevanje potrosne tople vode, podno grejanje, bazen, staklenik...)
Kako god, energija se ne moze unistiti niti nestati sama od sebe, dakle mora da se i termika proracuna i predvidi prilikom ugradnje punjaca u neki zatvoreni prostor.
Dalje, u zatvorenom prostoru treba predvideti protivpozarne mere oko tog punjaca.
Sa takvim (povelikim) strujama nije samo tako da se utakne "steker" i lako cemo...
A opet nije ni komplikovano, samo se primene pravila koja se koriste za tzv. industrijsku struju (energetiku).
Re: Isplativost električnih vozila
Sent from my SM-S906B using Tapatalk