Koliko troši?
Re: Koliko troši?
Ko vozi 180-200 na autoputu u proseku ovde i zašto bi to radio?
Re: Koliko troši?
Zaista ne znam koliko troši pri 180-200 km/h, a i mislim da je kod nas ograničenje na auto putu 130 km/h (i tu troši 23-24). Ja ne živim u Nemačkoj
Njemu je baterija bruto oko 84 kWh, a neto oko 81 kWh. Znači, u teoriji, da bateriju napunjenu sa 100% iscediš do nule (pa da negde “ostaneš”, što ne bi ni budala), pri 130 km/h, on prelazi oko 340-350 km (ako se ne hladiš, niti greješ).
Po EV Datanet on pri brzini od 110 km/h (mere/računaju pri toj brzini) od na 23 stepena (bez hladjenja) prelazi do 430 km, a na -10 stepeni prelazi 325 km.
U ritmu kako sam ga vozio (od pretežno ležerno, do povremeno baš forsirano), imaš uvek lep domet, u teoriji ( od 100% do nula) od oko 480 km, a u praksi barem 400 km.
Sad, kao što SUS-ovac može da troši 7, ali i 17 i 27 litara (kako ga gaziš), tako može I ovaj da prebaci potrošnjom i preko 30 kWh

Njemu je baterija bruto oko 84 kWh, a neto oko 81 kWh. Znači, u teoriji, da bateriju napunjenu sa 100% iscediš do nule (pa da negde “ostaneš”, što ne bi ni budala), pri 130 km/h, on prelazi oko 340-350 km (ako se ne hladiš, niti greješ).
Po EV Datanet on pri brzini od 110 km/h (mere/računaju pri toj brzini) od na 23 stepena (bez hladjenja) prelazi do 430 km, a na -10 stepeni prelazi 325 km.
U ritmu kako sam ga vozio (od pretežno ležerno, do povremeno baš forsirano), imaš uvek lep domet, u teoriji ( od 100% do nula) od oko 480 km, a u praksi barem 400 km.
Sad, kao što SUS-ovac može da troši 7, ali i 17 i 27 litara (kako ga gaziš), tako može I ovaj da prebaci potrošnjom i preko 30 kWh
Re: Koliko troši?
I ja se to pitam... Zadnji put kad sam testirao mašinu na 180kmh, tako mi je lik izleteo u levoj traci da sam ukočio na metar od njegovog branika i sebi skratio život za neki dan (a mogao sam i za nekoliko decenija u najgorem slučaju)nidza napisao:Ko vozi 180-200 na autoputu u proseku ovde i zašto bi to radio?
Druga je priča DE gde se u levim trakama ne ulazi ako voziš po preporučenoj brzini (mada i tamo ima ljudi koji ne gledaju u retrovizor)
- carov2
- Postovi: 5083
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Koliko troši?
Ok, pogrešio sam, ne znam nikoga ko na autoputu vozi 180-200, trebao sam da pitam, "domet pri 160-180", ali ajde, neka bude domet pri 160 kmh, što mu otprilike dođe normalna brzina za neki 2.0 dizel lubeničar.
Ovde bih ja samo napomenuo, da pojedini elektro automobili(iz više klase), kao i kod SUS automobila ne osećaju visoke brzine, uglavnom se sada često sreće odlična zvučna izolacija, a i velika snaga pomaže, pa recimo i neko ko vozi relativno normalno, u jednom takvom automobilu "ne oseća brzinu", a u takve automobile po meni spada i spomenuti BMW sa preko 500 konja.
Skoro sam se vraćao iz Beča, drugar je vozio moj auto, a on inače vozi Volvo XC90 2007. i nije mogao da veruje da ide 180 kmh.
Niko ga nije terao da vozi tako, već je jednostavno ušao u auto i tako vozio, ceo put, skoro 900km.
Volvo kaže vozi 140-150 kmh najčešće.
Osećaj da imaš tako moćnu mašinu(BMW), a ne smeš da stisneš gas na autoputu da ti range ne bi bio neverovatno mali, je za mene verovatno najveća mana elektro-auta.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Ovde bih ja samo napomenuo, da pojedini elektro automobili(iz više klase), kao i kod SUS automobila ne osećaju visoke brzine, uglavnom se sada često sreće odlična zvučna izolacija, a i velika snaga pomaže, pa recimo i neko ko vozi relativno normalno, u jednom takvom automobilu "ne oseća brzinu", a u takve automobile po meni spada i spomenuti BMW sa preko 500 konja.
Skoro sam se vraćao iz Beča, drugar je vozio moj auto, a on inače vozi Volvo XC90 2007. i nije mogao da veruje da ide 180 kmh.
Niko ga nije terao da vozi tako, već je jednostavno ušao u auto i tako vozio, ceo put, skoro 900km.
Volvo kaže vozi 140-150 kmh najčešće.
Osećaj da imaš tako moćnu mašinu(BMW), a ne smeš da stisneš gas na autoputu da ti range ne bi bio neverovatno mali, je za mene verovatno najveća mana elektro-auta.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: Koliko troši?
Kako normalna brzina ako ćeš da platiš kaznu u svakom smeru zbog uštede od 5 minuta plafon, i tako svaki dan po 2 kazne ako ideš svakodnevno?
To što ponekad stisneš u kraćim intervalima do 250, može i 250+ nema prevelikog uticaja na dugačkoj ruti.
To što ponekad stisneš u kraćim intervalima do 250, može i 250+ nema prevelikog uticaja na dugačkoj ruti.
Re: Koliko troši?
Vozio je 900 km brzinom 180 km/h bez dosipanja goriva i to volvo XC-90? Mislim da ja to ne bih uspeo ni sa mojim starim 308 1,6 HDI koji sam imao, pa ni pri brzini od oko 150 km/h. Šalim se, ali, kao da sam tako pročitao.
Nije mi bio cilj da bilo kome "prodam" bilo koji električni automobil, da da ga ubedjujem šta je "najbolje" (ili da je EV bolji od SUS-a). Samo sam naveo koliko mi je to vozilo trošilo struje. U režimu vožnje kako najćešće ("milion puta") vozim tim istim deonicama (mešavina auto puta, magistrale, regionalnih puteva i naselja), pa i onda kada se čisto "za dušu" vozam od BG do Fruške gore i po Fruškoj gori i nazad, a što mi je, kada se vozam "za dušu", obično oko 250 km). Pri čemu sam ovog BMW-a povremeno i zaista domaćinski poterao, kada (uslovno rečeno) "lomi kičmu", npr na početu ubrzanja pri preticanju (a kako i ne bi kada je u tome po deklarisanim vremenima medjuubrzanja bolji od običnog M4 Coupe ili od M4 Coupe Competition). I na kraju ispadne da potroši smešno malo struje za ono što može da pruži.

Nije mi bio cilj da bilo kome "prodam" bilo koji električni automobil, da da ga ubedjujem šta je "najbolje" (ili da je EV bolji od SUS-a). Samo sam naveo koliko mi je to vozilo trošilo struje. U režimu vožnje kako najćešće ("milion puta") vozim tim istim deonicama (mešavina auto puta, magistrale, regionalnih puteva i naselja), pa i onda kada se čisto "za dušu" vozam od BG do Fruške gore i po Fruškoj gori i nazad, a što mi je, kada se vozam "za dušu", obično oko 250 km). Pri čemu sam ovog BMW-a povremeno i zaista domaćinski poterao, kada (uslovno rečeno) "lomi kičmu", npr na početu ubrzanja pri preticanju (a kako i ne bi kada je u tome po deklarisanim vremenima medjuubrzanja bolji od običnog M4 Coupe ili od M4 Coupe Competition). I na kraju ispadne da potroši smešno malo struje za ono što može da pruži.
Re: Koliko troši?
Da, XC90 te generacije je baš kocka...carov2 napisao: 26 Okt 2023, 15:46 Skoro sam se vraćao iz Beča, drugar je vozio moj auto, a on inače vozi Volvo XC90 2007. i nije mogao da veruje da ide 180 kmh.

Inače, slažem se sa Nidžom, 160 redovno na auto-putu je baš da se naplaćaš kazni.

Re: Koliko troši?
@pedalaš čime se baviš kada su ti toliki EV dostupni da ih voziš po Srbiji? 

Re: Koliko troši?
Pa, vozim bicikl. Zato i ono "pedalaš".


Re: Koliko troši?
Nabrojao si nekoliko zanimljivih EV.
- carov2
- Postovi: 5083
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Koliko troši?
Ok, možemo uzeti brzinu od 140 kmh po tempomatu, da se ne raspravljamo i da ne smaramo ljude.nidza napisao:Kako normalna brzina ako ćeš da platiš kaznu u svakom smeru zbog uštede od 5 minuta plafon, i tako svaki dan po 2 kazne ako ideš svakodnevno?
To što ponekad stisneš u kraćim intervalima do 250, može i 250+ nema prevelikog uticaja na dugačkoj ruti.

Moj neštedljiv auto može pri toj brzini da pređe 800 km između dva sipanja, koliko ima takvih elektro automobila?
@pedalaš
Nisi razumeo, a i ja nisam detaljno napisao.
Ja vozim Audi S7 350 KS dizel i sa tim autom smo se vraćali iz Beča, a njega sam spomenuo kao auto u kome se navedene brzine "ne osećaju", a navedene brojke su mi otprilike putna brzina na relaciji Niš - Pirot, gde se trenutno ne meri prosečna brzina, a takođe relativno brzo vozim i kroz Bugarsku i Grčku, u Bugarskoj je ograničenje na autoputu 140.
Ne volim ovakve diskusije, niti da po ovome teram neku svoju priču, samo sam se osvrnuo na to, da imaš moderan, brz auto, a ne smeš da voziš "normalno" i da uživaš u toj snazi, moraš da voziš sporije nego da imaš 320d, samo da bi imao koliko toliko normalan domet.
Ukoliko ti takva vožnja ne smeta, pozdravljam, normalno, nema problema, ja pišem iz svoje perspektive...čemu onda toliko konja....
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: Koliko troši?
U čemu je tačno problem ovde, sem da EV, a posebno tog formata, nije za tebe.
Ako se predomisliš, imaš brze punjače usput kod Aleksinca, Ikea, Dimitrovgrad.
Nisam znao da se dole ne meri nigde prosek. Dobro je znati.

Nisam znao da se dole ne meri nigde prosek. Dobro je znati.
- Saša
- Postovi: 14341
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Koliko troši?
Više konja ne služi samo za velike brzine već je dobro i za lakša obilaženja i preticanja, dakle za sigurniju i bezbedniju vožnju, da se ne bojiš svakog iole većeg brda, odnosno da ćeš morati kilometrima voziti iza nekog kamiona... 

Re: Koliko troši?
MIslim da nijedan, i to se neće još dugo promeniti.carov2 napisao: 26 Okt 2023, 16:39
Moj neštedljiv auto može pri toj brzini da pređe 800 km između dva sipanja, koliko ima takvih elektro automobila?
A koliko ima elektro automobila koji bi uopšte mogli da izdrže tako visoke konstantne brzine ???
Ne uzimam u obzir Tesla, Polestar, Rimac i tako te razne koji naginju SS (super sport) kategoriji i po ceni i po ciljanom segmentu korisnika gde nije bilo štednje pri dizajniranju termalnog menadžmenta.