Dzona napisao: 26 Nov 2023, 17:12
A Nissan na letnjim gumama - nisam stigao da zamenim jer nisam bio u Srb. Srećom, jesu letnje ali nisu loše (M+S) pa ide bolje od 90% vozila ovde (naravno uz pojačan oprez).
M+S znači "Mud & Snow" - blato i sneg, što znači da su to praktično zimske gume. Ili, bolje rečeno - bliže su zimskim nego letnjim.
I ova sara ima M+S oznaku, ja se ipak ne bih uzdao u njene zimske sposobnosti.
Prikačeni fajlovi
Screenshot_2023-11-27-12-26-49-065_com.android.chrome.jpg (35.39 KiB) Pogledano 1221 put
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Naravno da je M+S, ima sertifikat. To sto nije ni za q na snegu je druga prica.
Saša napisao: 27 Nov 2023, 12:56
Lamelice su korisne na ledu, odnosno klizavim uslovima niskih temperatura. U snegu su puno bitniji kramponi odnosno profil gume i dubina šare.
Ova poslednja definitivno nije ni M+S niti zimska, ma šta na njoj piše. To je šara letnje gume.
Lamelice su i za sneg.
Prikačeni fajlovi
Screenshot_2023-11-27-13-00-49-522_com.android.chrome.jpg (59.17 KiB) Pogledano 1201 put
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
nidza napisao: 27 Nov 2023, 12:29
To jeste verovatno bila i ideja, da se stavlja na univerzalne gume, ali kako su počeli da ih lupaju na sve i svašta, izgubilo je poentu.
Ovo stvarno i izgleda kao univerzalna guma, TG 621, mada mi ubi OCD ovo da malo ima 2 lamelice malo 1 po kramponima:
Sa ovim gumama sam dobio iz fabrike Yuga 2007. i vozio ga po snegu bez problema par godina dok nije počela priča o zimskim gumama i kasnije obaveza. Na raskrsnici blizu kuće svakog jutra sam morao da se zaustavim i krenem uzbrdo i nikad nisam imao problem, a ulica se ne čisti. Malo osećaja sa gasom i kvačilom i ide.
Saša napisao: 27 Nov 2023, 12:56
Lamelice su korisne na ledu, odnosno klizavim uslovima niskih temperatura. U snegu su puno bitniji kramponi odnosno profil gume i dubina šare.
Ova poslednja definitivno nije ni M+S niti zimska, ma šta na njoj piše. To je profil letnje gume.
Lamelice su ključne za sneg. To je glavni princip rada današnje zimske gume.
Krampone više ni nemaš zapravo, već kanale za odvođenje vode, a zadržavanje snega.
Pravi se kod nas (Tigar) i sigurno postoji pod raznim brendovima.
Uzeo je jer mi je 'iskrslo' po veoma povoljnoj ceni (baš bagatelno, da sam planirao da ih vozim samo jednu sezonu ako nisu dobre) i trebala mi je guma koju je moguće koristiti malo i van asfalta. Evo tu je već 3 sezone i nisu loše uopšte - a sada videli da su upotrebljive i zimi (uvek zamenim prve nedelje novembra, ali sada iskrsle razne obaveze)
Ne znam šta se dešava sa vremenom i temperaturama, ali ovo definitivno nije normalno. Sinoć izađem napolje oko 21.30 i fin minus napolju, a i na telefonu piše -2 stepena a osetim da stvarno toliko i jeste. Jutros izlazim i vidim lokve zaleđene ali napolju fin plus, sasvim prijatno dakle. Gledam prognozu za ovu nedelju, jedan dan noću minus dva, pa onda preko dana 20 i nešto stepeni. Kako bre?
nidza napisao: 27 Nov 2023, 12:29
To jeste verovatno bila i ideja, da se stavlja na univerzalne gume, ali kako su počeli da ih lupaju na sve i svašta, izgubilo je poentu.
Ovo stvarno i izgleda kao univerzalna guma, TG 621, mada mi ubi OCD ovo da malo ima 2 lamelice malo 1 po kramponima:
To je uobicajeno kod guma, da se razbija ritam tih sara, to rade da bi utisali huk guma.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.