SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
- Saša
- Postovi: 14288
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Greota je, čuvajte auto i trap. Ja maltene stanem ispred svakog ležećeg pa polako...
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Auto meni služi a ne ja njemu
Nikada ga ne forsiram preko neke granice naravno, ali sam protiv suviše mazenja auta...

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Isto i ja. Prva, pa polako. I jako me nervira što zbog možda 10% idiota koji bi jurcali, svi zajedno moramo da cimamo kola preko ležećih i da kočimo. Sem toga, ima i onih koji svejedno jurcaju. Ja bih na sva ta mesta stavio kamere za brzinu, pa ko voli nek izvoli, a ko je normalan bar ne mora da haba auto bez potrebe.Saša napisao: 22 Dec 2023, 13:15 Greota je, čuvajte auto i trap. Ja maltene stanem ispred svakog ležećeg pa polako...
- RobiNS
- Postovi: 800
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 09:03
- Garaža: Vitara 2019 Premium 1.0, Yamaha X Max 125
- Lokacija: Novi Sad - Rumenka
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred


Ko ume da se raduje – ima čemu da se raduje!
A ko ume da pati - često pati i bez razloga! D. Radović
A ko ume da pati - često pati i bez razloga! D. Radović
- zdushan
- Postovi: 2111
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Kroz sela u slavoniji sam video super foru. Ako vozis preko ograničenja, pali ti se crveno svetlo na semaforu. Inace je zeleno non stop.
Bas motiviše vožnju po ograničenju.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Bas motiviše vožnju po ograničenju.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Sada su ograničiti u skoro (90%) celom Amsterdamu max brzinu na 30km/h pa ti vidi da li je ograničeno sa razlogom... A slažem se da ne treba jurcati. Ali ni usporiti na 5km/h na najmanjem ležećem... Onda dodje prosečna u gradu (bez semafora i guzvi) oko 15km/h i van centra...
- Saša
- Postovi: 14288
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Da, oni imaju super sistem i ograničenja, recimo najčešće je 90 - 70 - 50 km/h. Devedeset van naselja, 70 kroz naselja a 50 km/h je samo nekih stotinak metara u samim centrima i tu su postavljeni semafori sa radarom i ako ideš brže upozori te "uspori ili palim crveno". Ako ne usporiš stvarno se upali crveno, zaustavi te potpuno i onda čekaš. Tom slavonsko-podravskom magistralom sam zbog takvog tempa imao uvek najniže potrošnje u životu.zdushan napisao: 22 Dec 2023, 14:51 Kroz sela u slavoniji sam video super foru. Ako vozis preko ograničenja, pali ti se crveno svetlo na semaforu. Inace je zeleno non stop.
Bas motiviše vožnju po ograničenju.
p.s Zanimljivo je ako recimo idu tri automobila, dva napred se drže propisa i polako voze ali ti doletiš poslednji sa brzinom preko ograničenja - upali se crveno i sve kompletno zaustavi. Onda verovatno bude pičkaranja u tim automobilima ispred koji su ni krivi ni dužni ipak zaustavljeni...

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Za ovo oko maženja preko ležećeg - nisu ni svi automobili toliko otporni na to, ali valjda ovi Crossoveri ili SUV-ovi imaju bar malo robusnije trapove. Ne verujem da pomenuta Kia, Nissan itd. imaju problema sa tim.
Jedan od retkih razloga zašto volim da vozim XC90 po gradu je upravo to, da ne moram da ga cinculiram preko ležećih. Naravno, to su uvek zone gde i treba da se vozi sporije, ali definitivno ne kočim toliko da moram da krećem iz prve.

Jedan od retkih razloga zašto volim da vozim XC90 po gradu je upravo to, da ne moram da ga cinculiram preko ležećih. Naravno, to su uvek zone gde i treba da se vozi sporije, ali definitivno ne kočim toliko da moram da krećem iz prve.

- Saša
- Postovi: 14288
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Zavisi i kakav je ležeći. Preko nekih maltene ne moraš ni usporavati a kod nekih moraš stati pa prvom jer su em visoki, em imaju bukvalno stepenik umesto postepenog uspona pa auto dobro udari i dekne pre nego što se popne.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Rekao bih da to više zavisi od auta. Sa Švedom lagano idem 40-50km/h preko ležećeg i veoma retko ispod 30.
Sa Francuzom mogu do 30 a nekada zaista i moram u prvu i 10-15 da prelazim.
Uglavnom auto služi meni a ne ja njemu.
I da, jako mi smetaju oni vozači koji ukrivo prelaze ležeći, oni koji stanu i mile sa 5 na sat, oni koji 150 metara isped ležećeg već krenu u paničarenje, a najviše me nerviraju oni koji pradju ležeći i onda nastavljaju klaj klaj.
Npr, svaki dan imam jednu ulicu koju prolazim 2 puta dnevno, sa po 8 (ili 9, moram da prebrojim) ležećih a dugačka je oko kilometar i nešto i komplet je uspon (odnosno pad). Tu se baš dobro vidi koji su lošiji vozači i kojima je svaki ležeći skoro pa nesavladiva prepreka pa skoro stanu.
Nekada treba i po 7 minuta da se prodje, upravo zbog takvih dodatnih "ometanja" preterano i nepotrebno sporom vožnjom kreni stani.
Bosanska ulica, konkretno.
Sa Francuzom mogu do 30 a nekada zaista i moram u prvu i 10-15 da prelazim.
Uglavnom auto služi meni a ne ja njemu.
I da, jako mi smetaju oni vozači koji ukrivo prelaze ležeći, oni koji stanu i mile sa 5 na sat, oni koji 150 metara isped ležećeg već krenu u paničarenje, a najviše me nerviraju oni koji pradju ležeći i onda nastavljaju klaj klaj.
Npr, svaki dan imam jednu ulicu koju prolazim 2 puta dnevno, sa po 8 (ili 9, moram da prebrojim) ležećih a dugačka je oko kilometar i nešto i komplet je uspon (odnosno pad). Tu se baš dobro vidi koji su lošiji vozači i kojima je svaki ležeći skoro pa nesavladiva prepreka pa skoro stanu.
Nekada treba i po 7 minuta da se prodje, upravo zbog takvih dodatnih "ometanja" preterano i nepotrebno sporom vožnjom kreni stani.
Bosanska ulica, konkretno.
-
- Site Admin
- Postovi: 1910
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
prodavac iz Mazde je debil. Prvo cx-5 fwd sa all-season se ponasa kao i svaki drugi fwd sa tim gumama. Kupis dobre gume, nema problema, iskustveno, evo 3-ca zima. Drugo, debil je da vam ne da popust s obzirom da ce uskoro prodati NISTA jer se proizvodnja cx-5 zavrsava u prvim nedeljama 2024. Mazda 6 je prekinuta pre 2 nedelje.mironiko napisao:Ne ne, nisi shvatio: nisam ga uopšte forsirao u smislu da sam velikom brzinom nateravao na ležeće, nego sam gledao sa prođem ulicama gde ih ima da bih video kako prelazi preko njih - upravo u normalnoj vožnji. Rupe sam, naravno, izbegavao: praktično sam vozio kao i uvek.Day Walker napisao:Koja je poenta da forsiras auto preko lezeceg?
Jel inace tako vozis ili sta?
Ako me nesto nervira, to je kad neko namerno gadja rupe i leze.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nego... Bili u Mazda salonu. Auto u opremi koja nas zanima (Center-Line + CoCo paket) ne odaje neke velike razlike u odnosu na više pakete: i dalje je tu dosta solidnih materijala, samo su sedišta drugačija, ali isto su udobna, nemam zamerki.
Posle smo malo popričali sa prodavcem, i nažalost - cena ne može nikud ni milimetar, isto dobijamo patosnice, sigurnosne šrafove nije pomenuo, a zadržali smo se u priči o all-season gumama (pomenuli smo da bismo ih stavili), pošto on tvrdi da su sa njima po blagom snegu sa 2WD CX-5 imali horor iskustva...
U suštini, to je to - zovem lika iz Kie kasnije, Mazda ostaje back-up ako tamo nešto krene neočekivanim putem.
P.S. Juče proverio, imaju još dva ovlašćena servisa Kie u NS, pored SB Company-a: Veternik i Cubi na Naselju.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Moj ti je savet, ne uzimaj Mazdu upravo zbog ovog poslednjeg. Nije vise aktuelan model, Kia je skorasnji (zapravo na polovini zivotnog veka modela) i ja licno nikada ne bih kupio kao nov auto, model koji je prestao da se proizvodi, makar jos bio na lageru.
Sent from my iPad using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14288
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Ja bih rekao baš suprotno, svaki model na zalasku “karijere” (a obično su to i restyle verzije) je odlična kupovina jer su kod njega ispravili sve greške sa početka proizvodnje i često se moze kupiti po jako dobroj ceni i sa finom opremom. To da li je aktuelan/ najnoviji model ne tangira me uopšte. Kupio sam već dva takva nova automobila i više sam nego zadovoljan.
-
- Site Admin
- Postovi: 1910
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Sta te briga za greske kada je auto pod garancijom? Zasto bi te tangirale bilo kakve greske i problemi u proizvodnji?
Ima problem, neka popravi diler. Pogotovu sa garancijama od 6-7 godina koliko sada bez problema mozes da dobijes, cak i kod onih koji nude standardno 3, doplata je sitna.
Ko kupuje osnovni model i najeftiniji auto na trzistu, mogu da razumem, ko kupuje SUV ili bilo sta sto se bira tj izbor nije nametnut, itekako treba da vodi racuna. Sutra kada treba da ga zameni, nije isto izgubiti 5-6K eur samo zasto sto je stari model a moze cak i ista godina registracije da bude sa novim modelom, ili prodati za 5-6K vise.
Oni sto misle da ce kupiti nov auto i sahraniti ga u zemlju tj nikada ga ne prodati nisu predmet ove diskusije posto takvih ima jako malo. Ko kupuje nova kola, zna zasto ih kupuje, vozi dok su pod garancijom i dok ne pocnu da prave probleme.
Sent from my iPad using Tapatalk
Ima problem, neka popravi diler. Pogotovu sa garancijama od 6-7 godina koliko sada bez problema mozes da dobijes, cak i kod onih koji nude standardno 3, doplata je sitna.
Ko kupuje osnovni model i najeftiniji auto na trzistu, mogu da razumem, ko kupuje SUV ili bilo sta sto se bira tj izbor nije nametnut, itekako treba da vodi racuna. Sutra kada treba da ga zameni, nije isto izgubiti 5-6K eur samo zasto sto je stari model a moze cak i ista godina registracije da bude sa novim modelom, ili prodati za 5-6K vise.
Oni sto misle da ce kupiti nov auto i sahraniti ga u zemlju tj nikada ga ne prodati nisu predmet ove diskusije posto takvih ima jako malo. Ko kupuje nova kola, zna zasto ih kupuje, vozi dok su pod garancijom i dok ne pocnu da prave probleme.
Sent from my iPad using Tapatalk
- mironiko
- Postovi: 890
- Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
- Garaža: Subaru Forester e-Boxer Basic 2024. + Škoda Fabia 1.2 HTP 2004.
- Lokacija: Petrovaradin
- Kontakt:
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Malo mi ovo zvuči utopistički što govoriš - čuj, zašto bi me brinule greške u proizvodnji?
Pa nije baš da me ne zanima da li su defektno osmislili nešto na motoru, par da me ostavi par puta dok diler ne sredi to, ili da u unutrašnjosti imam neki komad užasnog kvaliteta, pa će tek u restajlingu to da zamene nečim pristojnim - primera je koliko hoćeš...
Meni isto ne smeta ako je model nešto duže na tržištu, u ovom slučaju jednostavno mi se konkurentski auto nešto više svideo.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Pa nije baš da me ne zanima da li su defektno osmislili nešto na motoru, par da me ostavi par puta dok diler ne sredi to, ili da u unutrašnjosti imam neki komad užasnog kvaliteta, pa će tek u restajlingu to da zamene nečim pristojnim - primera je koliko hoćeš...
Meni isto ne smeta ako je model nešto duže na tržištu, u ovom slučaju jednostavno mi se konkurentski auto nešto više svideo.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Astra >> Lambo
- Saša
- Postovi: 14288
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Kažite to mom kolegi koji upravo prolazi pakao sa svojim autom. Ima 7 godina garancije ali mu to malo znači kada već po deseti put ide u servis i kida živce.
Ne kažem ništa, sve super i samo napred, samo sam replicirao na komentar da se nikako ne uzima model na zalasku karijere. Za mene su takvi automobili baš naprotiv - dobra kupovina.
Što se tiče gubitka vrednosti - ko o tome razmišlja još pre kupovine, za njega i nije nov auto.
Mene baš zabole koliko će vredeti posle 10 godina, kupio sam ga za svoje potrebe i uživanje i posle toga baš me briga, mogu i da ga poklonim a da ne trepnem. 
Ne kažem ništa, sve super i samo napred, samo sam replicirao na komentar da se nikako ne uzima model na zalasku karijere. Za mene su takvi automobili baš naprotiv - dobra kupovina.
Što se tiče gubitka vrednosti - ko o tome razmišlja još pre kupovine, za njega i nije nov auto.

