Dobro veče

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Branya
Postovi: 331
Pridružio se: 08 Mar 2021, 19:52

Re: Dobro veče

Post od Branya » 07 Jan 2024, 02:16

Torsen je samo u skupljim modelima.
Dobro si zapoceo jer ljudi mesaju awd i 4x4. Ali bi onda zakuvali corbu iznova milion puta.
Jel bese i poslenji Q5 Haldex?

Sent from my SM-G998W using Tapatalk



Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3190
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Dobro veče

Post od Dare4x4 » 07 Jan 2024, 08:10

pedalaš je napisao:
06 Jan 2024, 21:50
Onaj detalj sa reduktorom me mnogo bunio u celoj priči. Odlična je to stvar, ali, sve ono, kao jedna kombinacija, na savremenom SUV-u, nisam znao "gde" to ima :) Očito sam ipak dosta nepismen za tu tehniku i tematiku.
Hvala za odgovor.
Evo čovek ima Tucsona sa reduktorom.
https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 0_pl1_plv0
I, da. Nije kupljen sa lagera nego je pravljen specijalno za njega :D

Korisnikov avatar
jovanvuk
Postovi: 443
Pridružio se: 08 Feb 2015, 23:30
Garaža: Q5 40TDi Quattro, Meredes A klasa W169
Lokacija: SM
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od jovanvuk » 07 Jan 2024, 08:28

Branya je napisao:Torsen je samo u skupljim modelima.
Dobro si zapoceo jer ljudi mesaju awd i 4x4. Ali bi onda zakuvali corbu iznova milion puta.
Jel bese i poslenji Q5 Haldex?

Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Jeste na FY i FY restajl modelu . Na prethodnom 8R je išao Torzen .
Nema tu skuplji, jeftiniji Quattro je Quattro .


Sent from my iPhone using Tapatalk

pedalaš
Postovi: 685
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Dobro veče

Post od pedalaš » 07 Jan 2024, 08:45

Dare4x4 je napisao:
07 Jan 2024, 08:10
pedalaš je napisao:
06 Jan 2024, 21:50
Onaj detalj sa reduktorom me mnogo bunio u celoj priči. Odlična je to stvar, ali, sve ono, kao jedna kombinacija, na savremenom SUV-u, nisam znao "gde" to ima :) Očito sam ipak dosta nepismen za tu tehniku i tematiku.
Hvala za odgovor.
Evo čovek ima Tucsona sa reduktorom.
https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 0_pl1_plv0
I, da. Nije kupljen sa lagera nego je pravljen specijalno za njega :D
Ako mu onaj "reduktor" ne pomogne da ga proda po onoj ceni, neće ništa pomoći :)

pedalaš
Postovi: 685
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Dobro veče

Post od pedalaš » 07 Jan 2024, 09:28

jovanvuk je napisao:
06 Jan 2024, 22:15
@pedalaš
Uzmi malo pročitaj kako Quattro radi od kad slovi za jednog od najboljih pogona svetu, kolko god to pretenciozno zvučalo.

Postoji Torzen i Haldex , naravno u nekolko generacija od 1980. od kad je prvi put ubačen iz vojnog u putničko vozilo u tzv. Ur-Quattro.

Pitaj slobodno što znam odgovorim, ovde nisam da pametujem nego da razmenjujem mišljenja već sam to napisao, ali će biti obrisano..

@elMaestro
Bgm dobar Slika

Sent from my iPhone using Tapatalk
A zašto mora za "pravi SUV" da bude da to vozilo ima i regulaciju klirensa ? Šta hoću da kažem. Pomenuo si primer Audija Q7 da spada u tu kategoriju "dobrih", ali činjenica je da on ima Wb od oko 3 metra, a veliki Wb bitno smanjuje upotrebljivost vozila "izvan piste" pošto ga veoma lako "nasučeš stomakom". I taj problem ne može da otkloni to što ćeš da tom vozilu ubaciš podesiv klirens. Šta vredi BMW-u X7 što mu je klirens podesiv za 4 cm (18-22 cm), kada on ima Wb od 3.105 mm ? Nije on ništa prohodniji od X5 sa Wb od 2.975 mm bez podešavanja klirensa. Taman da za njih doplatiš opcioni Off Road paket, njih u smislu SUV upotrebljivosti "ubija" veliki Wb za bilo kakvu vožnju "van puta" (a negde i da zakačiš stomakom i "po putu" u urbanim uslovima uz toliki Wb pa taman i uz podešavanja klirensa ).
Imao sam Vitaru mk1, sa Wb od samo 220 cm. Imala je i reduktor. Na svoj način i "blokadu" srednjeg diferencijala (u 4WD položaju je uvek bila "Lock", bez razlike da li je reduktor u "sporohodno" ili "brzohodno" ). I imala je svega 980 kg prazna (a ne "oko" 2,4-2,6 tona kao X7 zavisno od motora). Naravno, kao japanski jeftiilen, nije imala ni podesiv klirens. Ali, baš zbog malog Wb-a i male mase, a i reduktora, Vitara je bila veoma, veoma prohodna na neravnom terenu. Prohodnija od bilo čega sa podesivim klirensom, a sa Wb od "3 metra".
Tek, hoću da kažem, taj podesivi klirens je više samo pokušaj da se u nekom malom delu (kod savremenih velikih SUV vozila) izleči nedostatak koji nastaje velikim Wb-om.
Za reduktor se slažem - ako je SUV u kombinaciji sa klasičnim SUS-om i manuelnim menjačem, čak i ako ima 4WD, taj u nekim ozbiljnim uslovima van asfalta, zavisno od uslova, može lako da se desi da nije baš prohodan kao neki koji ima reduktor (ili AT).

Korisnikov avatar
Dzona
Postovi: 174
Pridružio se: 16 Nov 2023, 10:01

Re: Dobro veče

Post od Dzona » 07 Jan 2024, 10:26

Ja sve razumem i simpatisanje jedne marke i "fanbojizam" - ali Audi nikada nije imao to što si napisao u one 4 tačke i nikada nije predstavio ili omasovio terenca. Q serija nije i nikada neće biti za neke avanture van asfalta.
I ne treba 200ks
I te priče o Quattro pogonu - ok je on i super je tamo za gde je i dizajniran, za putnička vozila veće snage

Ili ja mešam babe i žabe - jer više i ne razumem šta ljudi podrazumevaju pod SUV modelima, a šta su terenci.
SUV kako ja doživljavam jesu svi ovi koji nisu uopšte za neke avanture van asfalta, znači cela ta Q serija kod Audija, Tiguan, Tuareg, XTrail, Sportage, Tucson, SanraFe...

Dok su mi terenci, bar oni koji su spremni za to: Defender, Jimmy, Land Cruiser, Pathfinder...

U USA postoji jasna klasifikacija između SUV i tzv 4x4 off-road vozila


Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1665
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od zdushan » 07 Jan 2024, 10:31

jovanvuk je napisao:
Branya je napisao:Torsen je samo u skupljim modelima.
Dobro si zapoceo jer ljudi mesaju awd i 4x4. Ali bi onda zakuvali corbu iznova milion puta.
Jel bese i poslenji Q5 Haldex?

Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Jeste na FY i FY restajl modelu . Na prethodnom 8R je išao Torzen .
Nema tu skuplji, jeftiniji Quattro je Quattro .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Zar nije Quattto permanentan pogon na sva 4?
Zar nije Haldex po potrebi, zadnji točkovi neaktivni sem ako prednji ne proklizaju?

Po ovom tvom je moj Superb Quattro (mada nije pravi SUV) Slika


Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od pedja » 07 Jan 2024, 10:55

Kako nije SUV? SUperb Vehicle.

TapaT


Korisnikov avatar
Dzona
Postovi: 174
Pridružio se: 16 Nov 2023, 10:01

Re: Dobro veče

Post od Dzona » 07 Jan 2024, 10:59

Da nije SUV, ne bi bio policijski auto

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1665
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od zdushan » 07 Jan 2024, 11:02

E to sam hteo da čujem

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
jovanvuk
Postovi: 443
Pridružio se: 08 Feb 2015, 23:30
Garaža: Q5 40TDi Quattro, Meredes A klasa W169
Lokacija: SM
Kontakt:

Dobro veče

Post od jovanvuk » 07 Jan 2024, 11:14

Dok admin ne zaključa i ovu temu , a nadam se da neće odgovoriću.

[mention]pedalaš[/mention] jako dobro razmišljaš i slažem se sa stobom u mnogo čemu. Ipak , istini za volju porediš velike i teške automobile sa malim. Automobil koji kako kažeš si posedovao , auto je bio 2001. ili 2002. ne raumem se mnogo u Suzukije izvinjavam se ako sam mašio godište ? Vitara MK1 u odnosu na poslednji model je porasla mnogo samim tim i Wb zar ne ?

Opet ako pričamo o masivnim i velikim automobilima kao što si pomenuo mislim na Q7 i X5 ili X6 jeste imaju ogromnu masu i gabaritno su veliki , s toga i je i ogroman Wb. Jeste da mogu da nasednu ,,stomakom,, zbog toga i imaju adaptivno vešanje da bi taj problem sveli na najmanju moguću meru . Opet ne zaboravi da su na modelu FY kod Q5 ubacili to isto vazdušno vešanje , manji auto , manja masa a ima nivelaciju . Lift je tkđ 4cm . Inače Q5FY u klasi gde su MB GLC i BMW X3 na standarnom ogibljenju ima najviši klirens.

[mention]Dzona[/mention] da se ne naljutiš mešaš babe i žabe i ne samo ti nego mnogi, ali baš zbog toga sam i napisao razliku između SUVa i nekog koji bi da se zove SUV , a nema svih 5 stavki koje sam naveo ( dodao sam el. kuku možda si već čitao pa da se ne ponavljam do kojih uspona vuče prikolicu sa kočnicom i bez i do kog opterećenja srazmerno snazi motora zato i uvedoh ovu stavku) . Ni jednom rečju nisam poredio SUV i terenca koje si ti spomenuo.

[mention]zdushan[/mention] ahahaha Škoda Quattro , provokacija ti je dobra , ali ne pije vode . Po tebi ni npr RS3 nije Quattro jer ima Haldex, a Audi mu napisao Quattro na guzici . Kako sad ?

I da, ja sam napisao šta sam napisao i stojim iza toga.
5 stavki razlike

Momčići do pisanja nakon par dana , umorih se ipak je Božić, svako dobro koji slave !
Poslednja izmena od jovanvuk u 07 Jan 2024, 11:14, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1665
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od zdushan » 07 Jan 2024, 11:22

Normalno da nije pravi quattro. Mogu da napišu sta hoce, njihova kola i nalepnica... Jeftinoća kume...
Torsen i haldex su potpuno razliciti. Tvoj auto ima koji sistem?
I ovo " momčiči " preskoči, ako misliš da te neko shvati ozbiljno (mada je možda kasno)
Takođe, ne postoji nikakva zavera admina protiv tebe (jer si najpametniji pa te svi mrze) da ti brisu postove, pa preskoci i te glupe upadice... Samo su pisanije premestili u odgovarajuću temu za svašta.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
jovanvuk
Postovi: 443
Pridružio se: 08 Feb 2015, 23:30
Garaža: Q5 40TDi Quattro, Meredes A klasa W169
Lokacija: SM
Kontakt:

Dobro veče

Post od jovanvuk » 07 Jan 2024, 11:26

Pa ti kad znaš da je tvoja Škoda Quattro , a nije SUV i kažeš da RS3 nije Quattro šta misliš da li ima smisla dalje razgovarati sa tobom ? A smatrao sam te ozbiljnim. I nije zavera protiv tebe ..
A to najpametniji vrv misliš na sebe, lagano samo.

Over end out.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Dobro veče

Post od elMaestro » 07 Jan 2024, 11:46

Ne treba baš preterivati u ostrašćenosti brendom. Quattro je trenutno samo ime, brend, koje eto u ovom slučaju nose dva potpuno različita sistema pogona. Dal je Audi stvarno toliko nadmoćan da napravi dve stvari i obe da bude najbolji i da ne postoji bolji pogon? Dobro @jovanvuk, razumem da je tvoj odgovor potvrdan. :D

A tek to da treba podesiv klirens za SUV. SUV nije terenac, tako da je za njegove terenske ambicije sasvim dovoljan 4WD. Pričaš o reduktoru, ako ćemo tako onda trebaju i blokade i još koješta za ozbiljan teren. Drugo, kakav ozbiljan teren sa 19-20-21" felnama? A tek kuka...nadam se da si se sprdao. To kako si ti opisao da treba da izgleda SUV je otprilike ko tenderi u javnim preduzećima. :D
Имам једно потпитање...

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1665
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od zdushan » 07 Jan 2024, 12:44

Meni je bas lepo sto imam bilo kakav AWD pogon, iako jos nisam dosao u situaciju da osetim prave benefite.
U 4x4 pogone se razumem na nivou opšte kulture, ali znam da su svi "hard core Audijevci" ozbiljno ozlojedjeni odlukom Audija da ugrađuje haldeh pod znackom quattro...
Mozda i to našeg kolegu forumasa potajno grize (ako mu je taj sistem u kolima, a sve ukazuje na to), pa je zato i počeo priču o PRAVIM SUV-ovima.
Podelio je par verbalno vaspitno otreznjujucih samara levo i desno po temi, čika Ljubi je rekao da je još mlad a kad malo stekne životnog iskustva sve će mu se objasniti , i tako.. Malo besplatne zabave i gubljenja vremena

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Odgovori