Zimske gume - da ili ne?
Re: Zimske gume - da ili ne?
Jeftine gume su dobre uglavnom samo na jednom polju. Tigar npr moze da se poredi sa mnogo skupljim gumama na snegu, ali samo na snegu. Na mokrom moras da vozis jaaaako poazljivo jer na mokrom bas mnogo klozaju, slicna prica za suvo. A realno kakve su nam.zime zadnjih par godina najmanje se vozi na snegu.
Odredi budzet koji mozes da izdvojis za gume i vidi u tom budzeti sta je najbolje.
Odredi budzet koji mozes da izdvojis za gume i vidi u tom budzeti sta je najbolje.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Imao sam 5 setova zimskih Tigar guma.
Najmanje 13 ice su bile ocaj zivi po kisi, vec kao nove
Sve ostale sam godinama najnormalmije vozio, znaci 14,15 i 16.
Uzeo sam i novi model sa novom sarom Orium, sto bi trebalo da je isto, i za sada ne fali im nista, naravno snega nisu videle....
Tigar bih uzeo ako su ubedljivo najpvoljnije, inace bih isao na Kleber, ili Matador, ili nesto sl, ako su tu negde sa cenom. Kineze ne bih uzimao.
I Viking je solidna a jeftina guma.
A to oko 3 godine, ja dam Tigra cepao i 10ak godina. Ali mala kilometraza.
Najmanje 13 ice su bile ocaj zivi po kisi, vec kao nove
Sve ostale sam godinama najnormalmije vozio, znaci 14,15 i 16.
Uzeo sam i novi model sa novom sarom Orium, sto bi trebalo da je isto, i za sada ne fali im nista, naravno snega nisu videle....
Tigar bih uzeo ako su ubedljivo najpvoljnije, inace bih isao na Kleber, ili Matador, ili nesto sl, ako su tu negde sa cenom. Kineze ne bih uzimao.
I Viking je solidna a jeftina guma.
A to oko 3 godine, ja dam Tigra cepao i 10ak godina. Ali mala kilometraza.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Tigar se meni pokazao sasvim pristojno i po mokrom i suvom, najmanje sam ga vozio po snegu, jednom godisnje...i tu je bio bas dobar....ali kazem, nisam neki zahtevan vozac i ne prelazim vise od 5000km zimi...zato sam i uzeo tigar u razmisljanje. A reci mi da li si video neku razliku izmedju tigra i matadora, posto si vozio obe, kisa, sneg...?Bax napisao: 08 Jan 2024, 12:08 Imao sam 5 setova zimskih Tigar guma.
Najmanje 13 ice su bile ocaj zivi po kisi, vec kao nove
Sve ostale sam godinama najnormalmije vozio, znaci 14,15 i 16.
Uzeo sam i novi model sa novom sarom Orium, sto bi trebalo da je isto, i za sada ne fali im nista, naravno snega nisu videle....
Tigar bih uzeo ako su ubedljivo najpvoljnije, inace bih isao na Kleber, ili Matador, ili nesto sl, ako su tu negde sa cenom. Kineze ne bih uzimao.
I Viking je solidna a jeftina guma.
A to oko 3 godine, ja dam Tigra cepao i 10ak godina. Ali mala kilometraza.
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ako se normalno vozi (po propisima) - svaka guma je dobra. Bitno je samo da nije previše stara.
- Martin
- Postovi: 2909
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ako neko ima nedoumicu, Sailun Ice Blazer Alpine+ odlična guma. I po ovom današnjem snegu - nikakvih problema.
Po suvom odlična, po kiši solidna i nema akvaplaninga i na snegu odlična. Nije bučna, ne bruji, ne trese.
Po suvom odlična, po kiši solidna i nema akvaplaninga i na snegu odlična. Nije bučna, ne bruji, ne trese.
Re: Zimske gume - da ili ne?
A koliko smisla imaju XL gume za SUV? Tu sam dosta razlicita misljenja cuo. U principu svaka guma moze da drzi, mnogi kazu ne trba ta XL, iako je SUV u pitanju? Jel ima neko slucajno XL varijantu i postoji li razlika?
Re: Zimske gume - da ili ne?
Piše ti koja guma treba u uputstvu.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zimske gume - da ili ne?
Zimske igre se nastavljaju, nexen zimski 275 sirine se dobro pokazao



Послато са SM-A528B помоћу Тапатока




Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Re: Zimske gume - da ili ne?
Pa mi matori smo tako išli nekada , letnje gume i lance kada zatreba...svuda po celoj Jugi na skijanje.
Pisao je @ljuba čini mi se o nekim iskustvima sa Škodom uz zadnji pogon...
Tako su se učile vozačke veštine.

4x letnje i lanci u gepeku, to je bila zakonska zimska oprema vozila, i uglavnom se tako i koristio auto.
Plus letnje po snegu na RWD autu, tako sam ja išao godinama...zimske su bile luksuz a nije ih baš ni bilo u to vreme. Uhgalvnom kramponke a to je gadno za vožnju van snega.
Veoma retko su se mogli videti auti sa zimskim gumama na sva 4 točka.
I opet se išlo, i na skijanje i po gradu i bez (pre) velikih problema.
Ah da, ni elektronske igračke nisu postojale.
Dakle dobra vozaće je bio najvažnija oprema

- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Zimske gume - da ili ne?
Samo sto su tad letnje gume bile kao danas allseason.
I retko ko se vozio preko 80 100 na sat.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
I retko ko se vozio preko 80 100 na sat.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zimske gume - da ili ne?
I bili su laksi automobili sa generalno vecim klirensom, pa se redje desavalp da se auto negde nasuce, a sa drugw strane su se lakse odglavljivali auti, ali je bila redovna scena da ljudi guraju automobile na kriticnijim tackama, usponima, montiraju lance itd.
Eto koliko pamtim npr pre 20-30g je bila redovna pojava kad padne sneg cak i nakon grtalice ako nastavi da pada par sati da bude zaglavljenih na usponima os vrdnika ka ns, kao i na usponu od rakovca, pa se to godinama proredilo, a zadnjih godina je retkost.
Inacw ranije bukvalno stalno neko zaglavi na usponu.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Eto koliko pamtim npr pre 20-30g je bila redovna pojava kad padne sneg cak i nakon grtalice ako nastavi da pada par sati da bude zaglavljenih na usponima os vrdnika ka ns, kao i na usponu od rakovca, pa se to godinama proredilo, a zadnjih godina je retkost.
Inacw ranije bukvalno stalno neko zaglavi na usponu.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ja sam sa Matador AS zamenio Tigra Winter1.Leonn napisao: 08 Jan 2024, 12:23Tigar se meni pokazao sasvim pristojno i po mokrom i suvom, najmanje sam ga vozio po snegu, jednom godisnje...i tu je bio bas dobar....ali kazem, nisam neki zahtevan vozac i ne prelazim vise od 5000km zimi...zato sam i uzeo tigar u razmisljanje. A reci mi da li si video neku razliku izmedju tigra i matadora, posto si vozio obe, kisa, sneg...?Bax napisao: 08 Jan 2024, 12:08 Imao sam 5 setova zimskih Tigar guma.
Najmanje 13 ice su bile ocaj zivi po kisi, vec kao nove
Sve ostale sam godinama najnormalmije vozio, znaci 14,15 i 16.
Uzeo sam i novi model sa novom sarom Orium, sto bi trebalo da je isto, i za sada ne fali im nista, naravno snega nisu videle....
Tigar bih uzeo ako su ubedljivo najpvoljnije, inace bih isao na Kleber, ili Matador, ili nesto sl, ako su tu negde sa cenom. Kineze ne bih uzimao.
I Viking je solidna a jeftina guma.
A to oko 3 godine, ja dam Tigra cepao i 10ak godina. Ali mala kilometraza.
Sa obe sam bio zadovoljan, najveci benefit Matadora, sto su tise po auto putu.
Imam i letnje Matadora, Hektora3, sa njima sam bas zadovoljan, one nude vise nego sto sam ocekivao.
A uzeli smo i Orium(Tigar) nova sara zomske, sasvim dobre, za nase potrebe, a bile su dzabaka. Na zalost snega jos nisu videle, planiram da odem na skijanje sa njima....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Gazu
- Postovi: 2707
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zimske gume - da ili ne?
Pa kako bi se skijao na zimskim gumama? Šta sve nećemo pročitati na forumu...Ivan napisao:Ovo je hit sa letnjim gumama na skijanje![]()
![]()

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Zimske gume - da ili ne?
Pa jeste da su bili drugačiji automobili ali su vozači manje dramili a išlo se svuda i sa takvim autima i takvim gumama.Ivan napisao: 08 Jan 2024, 18:20 I bili su laksi automobili sa generalno vecim klirensom, pa se redje desavalp da se auto negde nasuce, a sa drugw strane su se lakse odglavljivali auti, ali je bila redovna scena da ljudi guraju automobile na kriticnijim tackama, usponima, montiraju lance itd.
Eto koliko pamtim npr pre 20-30g je bila redovna pojava kad padne sneg cak i nakon grtalice ako nastavi da pada par sati da bude zaglavljenih na usponima os vrdnika ka ns, kao i na usponu od rakovca, pa se to godinama proredilo, a zadnjih godina je retkost.
Inacw ranije bukvalno stalno neko zaglavi na usponu.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Pa u BGD imaš mali milion ulica koje su zimi neprohodne, pola Senjaka, Konjarnik, itd da ne nabrajam...sa ozbiljnim usponima većim od uspona na putevima ka planinama.
Pa Bubanj Potok je redovno svake zime test (bio) ispit za kamione.
Poenta je da je glavna stvar u ljudima, u vozačima a ne u tehnici i dobroj proceni stanja puta..
Šta ti vredi najnoviji napucan elektronikom auto kada vozač nema mozga i piči što napisa dag 80-100km/h i onda na prvoj krivini završi na krovu, tako često za SUV.
A uslovi puta nisu za takve akrobacije i brzine.
Svake zime vidjam kod mene u kraju redovno ili prevrnute ili iskliznu u kanal.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Manje su dramili i neuporedivo manje su koristili automobil, kad padne jak sneg samo avanturisti su palili automobil. Sećam se nagle masovne pojave zimskih guma u drugoj polovini 2000ih i kako su ljudi počeli da se opuštaju i da opušteno kreću automobilom iako je sneg bio solidno zajeban jer su imali zimske gume, što neminovno dovodi i do incidenata al upotreba automobila za vreme snega se udesetostručila.
Al to romantizovanje vožnje sa letnjim gumama zimi na planinu je nebuloza, postoji hiljadu i jedan primer ljudskog napretka i niko neće pričati kako je ipak bilo ok dok nije izmišljen točak jer si mogao i bez njega da se snađeš. Jeste, išlo se, sa gumama ne širim od 155 i automobilima ne težim od 1000 kg. Danas probaj sa renoom C segmenta koji nosi letnje 20ice sa 205 širinom da se uspenješ uz zavejan put.
Al to romantizovanje vožnje sa letnjim gumama zimi na planinu je nebuloza, postoji hiljadu i jedan primer ljudskog napretka i niko neće pričati kako je ipak bilo ok dok nije izmišljen točak jer si mogao i bez njega da se snađeš. Jeste, išlo se, sa gumama ne širim od 155 i automobilima ne težim od 1000 kg. Danas probaj sa renoom C segmenta koji nosi letnje 20ice sa 205 širinom da se uspenješ uz zavejan put.