SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Samo mala ispravka sa moje strane, izvinjavam se, na ovom trzistu su svi skoro ista ili priblizna cena: Crv, Rav4, Tucson, Sportage, Tiguan (evropski Allspace), CX-5, Rogue. Pa sam zato napisao da mi je Tiguan najkompletniji.
Brzinski, iz glave, Tiguan osnovni paket krece oko 37000$ (+pdv), najopremljeniji je 47000. Rav4 je oko 40k, pa hibrid krece blizu 50k itd. Crv je navodno 38k pa do 48k i Mazda je tu negde. Tucson hibrid je nesto preko 50k, a osnovni 40k.
Cisto da dam neki uvid u trziste, da ne bude da agitujem za Vagen.
Dobro opremljen Forester je bio 42k, najkuplji je 45k, Outback je naravno skuplji, ali to je neka akcija dok ne izbace novi model.
Pride dodamo razliku gde je odnos cad i eur oko 1.5$ = 1€.
Nadam se da ce kolega naci Kiu koja mu odgovara, prvo po ceni i po kriterijumu jer definitivno nude najvise za novac.
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Brzinski, iz glave, Tiguan osnovni paket krece oko 37000$ (+pdv), najopremljeniji je 47000. Rav4 je oko 40k, pa hibrid krece blizu 50k itd. Crv je navodno 38k pa do 48k i Mazda je tu negde. Tucson hibrid je nesto preko 50k, a osnovni 40k.
Cisto da dam neki uvid u trziste, da ne bude da agitujem za Vagen.
Dobro opremljen Forester je bio 42k, najkuplji je 45k, Outback je naravno skuplji, ali to je neka akcija dok ne izbace novi model.
Pride dodamo razliku gde je odnos cad i eur oko 1.5$ = 1€.
Nadam se da ce kolega naci Kiu koja mu odgovara, prvo po ceni i po kriterijumu jer definitivno nude najvise za novac.
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Ko je najzastupljeniji tamo na tržištu? Kapiram RAV4, Rouge i CRV?
Ovde je Tiguan (običan) cenovno dosta iznad Tucsona, Sportage- i u rangu sa XTrail-om...
Ovde je Tiguan (običan) cenovno dosta iznad Tucsona, Sportage- i u rangu sa XTrail-om...
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Problem je što su svima nama plate indeksirane u evrima, primamo u dinarima. Kurs ne prati stanje stvari i sve je otišlo predaleko. Kontam da kurs drže kako bi i prividno držali inflaciju i da omoguće narodu da kupuje evro jeftinije ali to je nama problem. Ako uzmemo sve u obzir u zadnjih 5-6 godina cena života je brat bratu otišla 100% naviše (minimum).Saša napisao:Ne znam ljudi ali meni je to sve jako puno para, ovo postaje pravo ludilo sa cenama.
Sent from my SM-G780G using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Nisi u pravu za sve te cene. RAV hibrid startuje u Srbiji sa 39.990 (a ne sa 50 hiljada), a novi CRV iznad 50.000 (ali, u baznoj opremi imaš i kožni enterijer, panoramu i još dosta toga, dok npr. nemaš panoramu ni kod najskupljeg RAV-a (to kod RAV-a moraš da doplatiš).Branya napisao: 19 Jan 2024, 13:20 Samo mala ispravka sa moje strane, izvinjavam se, na ovom trzistu su svi skoro ista ili priblizna cena: Crv, Rav4, Tucson, Sportage, Tiguan (evropski Allspace), CX-5, Rogue. Pa sam zato napisao da mi je Tiguan najkompletniji.
Brzinski, iz glave, Tiguan osnovni paket krece oko 37000$ (+pdv), najopremljeniji je 47000. Rav4 je oko 40k, pa hibrid krece blizu 50k itd. Crv je navodno 38k pa do 48k i Mazda je tu negde. Tucson hibrid je nesto preko 50k, a osnovni 40k.
Cisto da dam neki uvid u trziste, da ne bude da agitujem za Vagen.
Dobro opremljen Forester je bio 42k, najkuplji je 45k, Outback je naravno skuplji, ali to je neka akcija dok ne izbace novi model.
Pride dodamo razliku gde je odnos cad i eur oko 1.5$ = 1€.
Nadam se da ce kolega naci Kiu koja mu odgovara, prvo po ceni i po kriterijumu jer definitivno nude najvise za novac.
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Sa druge strane, X-Trail kao hibrid ti u Srbiji u osnovnoj opremi nema ni kožni volan, ni infotainmant, a kada je opremljen kao novi CRV, tada i košta kao novi CRV (razlika je možda 1-2.000), pri čemu u stanrad opremi nema premium ozvućenje ni u top opremi. Da ne bude zabune, samo poredim opremu. Ništa drugo.
Tačno je da Tucson, Sportage i još neki startuju sa nižim cenama (pa i Nissan QQ), ali i za to postoje razlozi - uporedi njihovu osnovnu opremu sa ostalima, pa ti bude jasno zašto.A kada im vidiš cenu kao hibridima, vidiš da je to neka druga priča oko cena.
Sve u svemu, da bi čovek napravio realno poredjenje modela (pa i cena), trebala bi mu excel tabela.
Ovako možemo svi samo "da lupamo"


Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Ti ocigledno ne citas sta pisem. Nisam spominjao cene u Srbiji.
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Pa vec tradicionalno Honda i Toyota. Stvarno ubijaju sa prodajom. Ali prvi put vidim da je novi Civic bas potopio Corolla-u sa prodajom. Pun pogodak.Dzona napisao:Ko je najzastupljeniji tamo na tržištu? Kapiram RAV4, Rouge i CRV?
Ovde je Tiguan (običan) cenovno dosta iznad Tucsona, Sportage- i u rangu sa XTrail-om...
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
- mironiko
- Postovi: 884
- Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
- Garaža: Subaru Forester e-Boxer Basic 2024. + Škoda Fabia 1.2 HTP 2004.
- Lokacija: Petrovaradin
- Kontakt:
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Bili smo danas da probamo Tucson-a. Iskočila mi je reklama (tipa, na Instagramu), gde je pomenuto da postoji popust na modele sa lagera, pa smo pomislili: možda na Impression paket + AWD popust bude dovoljan da možemo da razmotrimo ovaj model - redovna cena bi bila 37.5k sa metalik bojom.
Kakav je motor u kombinaciji sa DCT7 menjačem znam iz Kie Sportage, a svakako ovde to ne bih saznao, jer je model koji smo testirali bio sa dizelom (za test imaju njega ili manuelnog benzinca) i u Ultimate paketu, još jačem od Impression-a, iako je razlika mala.
No, mogli smo da ocenimo izgled enterijera i prostor, i tu, bez iznenađenja, nema velikih razlika u odnosu na Sportage. Mooožda Kia ima trunčicu više prostora u kabini, nauštrb gepeka, ali eventualno se radi o 2cm, ne više. Što se tiče instrument table i vozačkog mesta, više mi se sviđa kako sve to izgleda u Kii, ali nije ni ovde loše, sve ok. Mojoj supruzi se recimo više sviđa kako izgleda u Hyundai-u (kao i spoljašnjost).
Takođe, mogu da prokomentarišem vozne karakteristike: Tucson mi se činio malo mekšim od Kie, i trunčicu slabijim u jačim zavojima. Na više puta pominjanoj krivini kod Lesnine, osetio sam malo više naginjanja, nego kod Mazde i Kie. Ništa zabrinjavajuće (recimo, dosta je stabilniji od Suzukija), leži i on solidno, ali ipak sam primetio razliku u odnosu na prethodna dva (pa i Forestera, iako ga nisam vozio tim putem, nego na Bubanj-potoku). S druge strane, na ležećim policajcima je za nijansu mekši. Sve u svemu, iako mi je Kia možda zericu više legla, ok je i Tucson, sve u okviru naših očekivanja.
Naravno, u smislu onoga što mi gledamo, najveća razlika je u ceni, tj. opremi (mislim, pretežno odatle razlika i potiče). Kia je u trećem paketu od 5, Hyundai u 4. od 5: već i kod trećeg nivoa paketa Hyundai-a postoje stavke koje Kia nema u svom trećem nivou, dok je Tucson sa 4im paketom već dosta jači (tipa adaptivni tempomat, 360 kamera, grejanje zadnjih sedišta, Blind-spot View Monitor, kočenje u slučaju bočno nadolazećih vozila pri kretanju unazad, kožna sedišta). Dakle, Kia bi bila više onako izbor da ima taman to što nam treba i slabo šta preko, a Hyundai bi imao sve što nam može pasti na pamet, maltene.
Podsećam, Kia u Fresh paketu je nekih 33.3k (mada se čeka novi cenovnik, verovatno "jači"), sledeći paket je preko 5k skuplji i to definitivno ni ne razmatramo. Na Tucson-a daju za vozila s lagera 1.5k popusta, pa pošto sva vozila na lageru imaju bi-color krov, cena izađe na 36.4k - to nam je preko zamišljene granice budžeta, ali podnošljivo, posebno kad se uzme u obzir da zaista dobijemo mnogo (bar se nama tako čini).
Nadali smo se da današnja vožnja može da otkloni poneku dilemu, ali imam utisak da je samo dodala kompleksnost našim opcijama. Da je recimo Hyundai delovao baš lošije od Kie, možda bi ga odmah otpisali, ili da je popust bio veći + Hyundai još jačeg utiska, možda bi Kiu obrisali sa spiska. Ovako, opcije su trenutno:
Sportage: 33.3k, ističe se cenom, oprema potanka (tj. na knap)
Tucson: 36.4k, ističe se opremom, mora brzo da se reaguje zbog malog lagera (navodno)
Forester: 36.6k, ističe se prostorom i najboljim AWD-om, motor i potrošnja nešto slabija strana
Karoq: oko 36k, ističe se motorom (iako ga još nisam probao, to je za očekivati), problem bi isto mogla biti oprema (ili cena, ako "nabijemo" opremu)
Na kraju krajeva, imamo osećaj da nismo odmakli mnogo od početka, ali šta je tu je - ne predajemo se.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Kakav je motor u kombinaciji sa DCT7 menjačem znam iz Kie Sportage, a svakako ovde to ne bih saznao, jer je model koji smo testirali bio sa dizelom (za test imaju njega ili manuelnog benzinca) i u Ultimate paketu, još jačem od Impression-a, iako je razlika mala.
No, mogli smo da ocenimo izgled enterijera i prostor, i tu, bez iznenađenja, nema velikih razlika u odnosu na Sportage. Mooožda Kia ima trunčicu više prostora u kabini, nauštrb gepeka, ali eventualno se radi o 2cm, ne više. Što se tiče instrument table i vozačkog mesta, više mi se sviđa kako sve to izgleda u Kii, ali nije ni ovde loše, sve ok. Mojoj supruzi se recimo više sviđa kako izgleda u Hyundai-u (kao i spoljašnjost).
Takođe, mogu da prokomentarišem vozne karakteristike: Tucson mi se činio malo mekšim od Kie, i trunčicu slabijim u jačim zavojima. Na više puta pominjanoj krivini kod Lesnine, osetio sam malo više naginjanja, nego kod Mazde i Kie. Ništa zabrinjavajuće (recimo, dosta je stabilniji od Suzukija), leži i on solidno, ali ipak sam primetio razliku u odnosu na prethodna dva (pa i Forestera, iako ga nisam vozio tim putem, nego na Bubanj-potoku). S druge strane, na ležećim policajcima je za nijansu mekši. Sve u svemu, iako mi je Kia možda zericu više legla, ok je i Tucson, sve u okviru naših očekivanja.
Naravno, u smislu onoga što mi gledamo, najveća razlika je u ceni, tj. opremi (mislim, pretežno odatle razlika i potiče). Kia je u trećem paketu od 5, Hyundai u 4. od 5: već i kod trećeg nivoa paketa Hyundai-a postoje stavke koje Kia nema u svom trećem nivou, dok je Tucson sa 4im paketom već dosta jači (tipa adaptivni tempomat, 360 kamera, grejanje zadnjih sedišta, Blind-spot View Monitor, kočenje u slučaju bočno nadolazećih vozila pri kretanju unazad, kožna sedišta). Dakle, Kia bi bila više onako izbor da ima taman to što nam treba i slabo šta preko, a Hyundai bi imao sve što nam može pasti na pamet, maltene.
Podsećam, Kia u Fresh paketu je nekih 33.3k (mada se čeka novi cenovnik, verovatno "jači"), sledeći paket je preko 5k skuplji i to definitivno ni ne razmatramo. Na Tucson-a daju za vozila s lagera 1.5k popusta, pa pošto sva vozila na lageru imaju bi-color krov, cena izađe na 36.4k - to nam je preko zamišljene granice budžeta, ali podnošljivo, posebno kad se uzme u obzir da zaista dobijemo mnogo (bar se nama tako čini).
Nadali smo se da današnja vožnja može da otkloni poneku dilemu, ali imam utisak da je samo dodala kompleksnost našim opcijama. Da je recimo Hyundai delovao baš lošije od Kie, možda bi ga odmah otpisali, ili da je popust bio veći + Hyundai još jačeg utiska, možda bi Kiu obrisali sa spiska. Ovako, opcije su trenutno:
Sportage: 33.3k, ističe se cenom, oprema potanka (tj. na knap)
Tucson: 36.4k, ističe se opremom, mora brzo da se reaguje zbog malog lagera (navodno)
Forester: 36.6k, ističe se prostorom i najboljim AWD-om, motor i potrošnja nešto slabija strana
Karoq: oko 36k, ističe se motorom (iako ga još nisam probao, to je za očekivati), problem bi isto mogla biti oprema (ili cena, ako "nabijemo" opremu)
Na kraju krajeva, imamo osećaj da nismo odmakli mnogo od početka, ali šta je tu je - ne predajemo se.

Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Astra >> Lambo
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Regularnih 90 minuta je isteklo, produžeci počeli, i dalje 0-0. Daj da se reši to da ne idemo u penal seriju. 

Имам једно потпитање...
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Pošto je Foresteru spočitana potrošnja (a on ima WLTP emisiju 180 gr CO2), taj Tucson AWD DCT koji si prabao ima samo malo manje ( 170 gr CO2). Pri čemu motor kod tog Tucsona nije MHEV? A Forester jeste.
A, oba su aktivno bezbednosnom opremom iznad tih ostalih varijanti koje si tu pomenuo u postu.
Sad, šta je kome lepše, to je individualno.
A, oba su aktivno bezbednosnom opremom iznad tih ostalih varijanti koje si tu pomenuo u postu.
Sad, šta je kome lepše, to je individualno.
- mironiko
- Postovi: 884
- Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
- Garaža: Subaru Forester e-Boxer Basic 2024. + Škoda Fabia 1.2 HTP 2004.
- Lokacija: Petrovaradin
- Kontakt:
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Razlika u potrošnji (bar po test-vožnjama koje sam obavio) verovatno zaista nije velika između Forestera i Kie/Hyindaia. Subaru je imao 8.6 od Tošinog Bunara do Bubanj-potoka i nazad + još malo po novobeogradskim ulicama, dok je Kia sa 2WD pogonom po NS i uz kraći izlazak na AP imala 7.6 - dakle oko 8 litara bi bilo u 4WD varijanti. Pola litre razlike svakako ni ne gledam kao neku presudnu stavku, ali je ipak tu Forester najgori (i još je i motor kilaviji od ostalih).
Nijedan od navedenih kandidata ni po kom od nama značajnih kriterijuma nije ispod neke granice prolaza, samo je pitanje koji model je u kojoj oblasti jak, a koji je gde loš(iji).
@elMaestro
Haha, tako nekako.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Nijedan od navedenih kandidata ni po kom od nama značajnih kriterijuma nije ispod neke granice prolaza, samo je pitanje koji model je u kojoj oblasti jak, a koji je gde loš(iji).
@elMaestro
Haha, tako nekako.

Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Astra >> Lambo
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Mislim da je taj 2.0 atmo bokser slab za Forester-a, tj aerodinamika mu je losa. Subaru od prosle godine na trzistu sev. Amerike ne nudi hibrid. Doduse bio jedino u Crosstrek-u. Ako ti treba awd tu je Subaru ipak najbolji.
Sad si probao sve sto te zanima i u tvom je cenovnom rangu. Sad samo cekas cenu, malo kukas i eto ga.
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Sad si probao sve sto te zanima i u tvom je cenovnom rangu. Sad samo cekas cenu, malo kukas i eto ga.
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
U praksi, pitanje je koji od tih automobila više ili manje troši za tih pola litra. I na forumu vidimo velika odskakanja kada ljudi (na novim) automobilima izmere lepo potrošnju.
- Saša
- Postovi: 14232
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Primetio sam da kod nekih Tucsona pozadi svetli ona linija preko gepeka koja spaja štop svetla, a kod nekih ne. Da li i to zavisi od paketa opreme?
- mironiko
- Postovi: 884
- Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
- Garaža: Subaru Forester e-Boxer Basic 2024. + Škoda Fabia 1.2 HTP 2004.
- Lokacija: Petrovaradin
- Kontakt:
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Ako je pitanje za mene, pravo da ti kažem - ne znam.
Možda neko od vlasnika može da odgovori?
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Možda neko od vlasnika može da odgovori?
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Astra >> Lambo
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Svetli kod onih koji imaju LED pozicije i stop svetla. Od paketa Premium pa na gore.Saša napisao: 22 Jan 2024, 19:24 Primetio sam da kod nekih Tucsona pozadi svetli ona linija preko gepeka koja spaja štop svetla, a kod nekih ne. Da li i to zavisi od paketa opreme?