Kako se vozi u Srbiji?
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Jeste, pa da neko prođe između. To se odmah zagrađuje, no pasaran.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
To je dobro primećeno, ne samo da bi oslobodio za hitne službe traku, već bi u slučaju otkaza kočnica ili vozača, kamion imao mesta da se zaustavi, bez da pobije armiju ljudi.
Trunke volje ne postoji u ovoj zemlji ni da se stvari rešavaju koje ne zahtevaju nikakve dodatne troškove. Imaju sad kamere i čim se napravi gužva odmah poslati patrolu da klepa po ušima. Sredilo bi se za tri dana.
Trunke volje ne postoji u ovoj zemlji ni da se stvari rešavaju koje ne zahtevaju nikakve dodatne troškove. Imaju sad kamere i čim se napravi gužva odmah poslati patrolu da klepa po ušima. Sredilo bi se za tri dana.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
U ovom primeru je patrola napravila gužvu, nema potrebe da dolaze.
- srdjanyo
- Postovi: 3277
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Kao što većina vas zna, u Sloveniji je ovo regulisano zakonom. Letos sam se i na licu mesta uverio u to. Zastoj : odmah se svi sklanjaju uz bankinu i formiraju traku širine skoro 5 metara. Kamioni desno, putnička vozila levo i nema problema. Stajali smo u koloni od preko 17 km. Svi pod konac naređani. Uz to, auto putevi u nemaju zaustavnu traku, pa je, verujem, ova ideja "put života" (reševalni pas, prim. Slovenački) proizašla iz te činjenice. Imaju ona mala "odmorišta" dužine 25 metara sa SOS telefonom.
Naravno, milion teretnih vozila strogo vozi desnom trakom, negde na usponima je to i znakovima naznačeno i velike su kazne ako se to ne poštuje.
Dakle, Slovenija je primer i za nas južno, južnije, ali i za njihove severne i zapadne susede.
Oduševljen sam kako sve to funkcioniše i kako se svi, pa i vozila koja su u tranzitu lako pridržavaju njihovim pravilima i zakonima. Odmorio sam mozak gledajući kako nema divljanja i ugrožavanja bezbednosti saobraćaja od ostalih učesnika.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Naravno, milion teretnih vozila strogo vozi desnom trakom, negde na usponima je to i znakovima naznačeno i velike su kazne ako se to ne poštuje.
Dakle, Slovenija je primer i za nas južno, južnije, ali i za njihove severne i zapadne susede.
Oduševljen sam kako sve to funkcioniše i kako se svi, pa i vozila koja su u tranzitu lako pridržavaju njihovim pravilima i zakonima. Odmorio sam mozak gledajući kako nema divljanja i ugrožavanja bezbednosti saobraćaja od ostalih učesnika.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
- 123456
- Postovi: 2001
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Lepo si sve napisao. Samo bih dodao, da ima autoput zaustavnu traku osim na pojedinim deonicama kada se to vodi kao hitra cesta i ograničenje nije 130 km/h nego 100 km/h.
Meni se sviđa pravilo, da je kamionima iznad 7,5 t zabranjeno preticanje na autoputu od 6.00 -18.00 h. Ne sviđa mi se, što se ne poštuje.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Meni se sviđa pravilo, da je kamionima iznad 7,5 t zabranjeno preticanje na autoputu od 6.00 -18.00 h. Ne sviđa mi se, što se ne poštuje.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
- srdjanyo
- Postovi: 3277
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Hvala.
Nije sve idealno, uvek ima mesta za bolje.
A je zemlja bliska nama od koje možemo da naučimo i primenimo da nam makar malo bude lakši život.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Nije sve idealno, uvek ima mesta za bolje.
A je zemlja bliska nama od koje možemo da naučimo i primenimo da nam makar malo bude lakši život.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Kako da se primenjuje, kad bi odmah se ljudi trpali u sredinu. Zaustavna u Srbiji ne postoji, da li je to Beograd, granica ili nesto trece, nema veze, ubacuj se preko reda, makar i preko njive. U petak, mislim negde izmedju Dobanovaca i Banovaca, kombi skucao kamionce ovih sto odrzavaju puteve, napravila se kolona i odmah svi u zaustavnu, a to sto nemaju gde kad stignu, nego se ubacuju drugima, nije bitno.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Ima bre i kod nas, nego niko ne primenjuje ništa:
I naravno, drakonske kazne, tipa 1000€ ko krene kroz sredinu.
Ja bih ovo dodatno modifikovao da se svi sklone levo desno, kao najbolja praksa, jer u zaustavnoj može postojati i zaustavljeno vozilo pa hitne službe ne mogu da prođu. Sredina je bezbednija, sigurnija i vozilima koja dolaze je nedvosmisleno jasno šta se ispred dešava. Kod nas nikad nije jasno šta se napred dešava, ako nisi dovoljno blizu.Član 104
Na autoputu i motoputu sa više saobraćajnih traka namenjenih kretanju vozila u jednom smeru, vozač motornog vozila mora se kretati krajnjom desnom saobraćajnom trakom, osim ako nije zauzeta vozilima koja se kreću u koloni, kao i prilikom preticanja.
Zaustavnom trakom zabranjeno je kretanje vozila.
Izuzetno od stava 2. ovog člana, vozila pod pratnjom i vozila sa pravom prvenstva prolaza, mogu se kretati zaustavnom trakom kada su ostale saobraćajne trake zauzete vozilima, a vozila za održavanje puta i vršenja radova na putu mogu se kretati zaustavnom trakom za vreme obavljanja tih radova.
Na autoputu i motoputu sa tri ili više saobraćajnih traka, namenjenih za saobraćaj vozila u jednom smeru, vozači teretnih vozila čija je najveća dozvoljena masa veća od 3.500 kg i skupova vozila čija je dužina veća od sedam metara, smeju da koriste samo dve saobraćajne trake koje se prostiru uz desnu ivicu kolovoza.
Vozač vozila iz stava 4. ovog člana, na autoputu i motoputu sa dve saobraćajne trake namenjenih za kretanje vozila u jednom smeru, mora se kretati krajnjom desnom saobraćajnom takom, osim prilikom preticanja.
U slučaju zastoja saobraćaja na autoputu, gde ne postoji zaustavna traka, vozači su dužni da ostave slobodan prostor za prolaz vozila pod pratnjom i vozila sa pravom prvenstva prolaza, na taj način što će vozači koji se nalaze u desnoj saobraćajnoj traci zauzeti položaj uz desnu ivicu saobraćajne trake, a vozači koji se nalaze u levoj saobraćajnoj traci zauzeti položaj uz levu ivicu saobraćajne trake, tako da ostavljen prostor mora biti dovoljan za nesmetani prolaz ovih vozila.
I naravno, drakonske kazne, tipa 1000€ ko krene kroz sredinu.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Nije u pitanju apozicija već nabrajanje.
- na autoputu
- tamo gde ne postoji zaustavna traka.
Dakle, propis postoji, mislim da je Mladen u SAT na TV imao nešto na tu temu.
Samo nema kome da se objašnjava.
- na autoputu
- tamo gde ne postoji zaustavna traka.
Dakle, propis postoji, mislim da je Mladen u SAT na TV imao nešto na tu temu.
Samo nema kome da se objašnjava.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Sredina puta treba da bude slobodna u slučaju zastoja u bilo kom slučaju konfiguracije puta.
Evo sad sam bolje napisao.
Evo sad sam bolje napisao.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Pa da. I onda se zalete crni džipovi, bmw, audi i superbi
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Juče za promenu odem malo bajsom do vrha Avale. Za onaj jednosmerni put od podnožja ka vrhu sam oduvek smatrao da ima samo jedno saobraćajnu traku. Ali, juče videh preticanje na deonici prikazanoj na donjoj slici. I zaista se malo zaprepastih.
Pre samog preticanja ispred je išao Passat. I delovalo mi je da ide nekom normalnom brzinom. Za njim je išao BMW. Vozio mu je bukvalno „u dupetu“, na odstojanju kao da je za Passat-a vezan sajlom za vuču. Pretekli su me u samoj krivini (pre tog pravca koji je prikazan na slici). A čim se pravac ukazao, BMW je par puta blicnuo Passatu, Passat se pomerio u desno koliko je mogao, a BMW ga je onda nekako pretekao. Delovalo je da je prošao kao kroz iglene uši. Da ironija bude veća, ni 200 metara posle ovog pravca ima proširenje sa desne strane sa parkingom, gde je BMW to mogao da izvede mnogo bezbednije. Što je vozač BMW-a verovatno i znao, jer je imao BG table.
Kada sam sve to kasnije podelio u razgovoru sa jednim poznanikom, on reče "da ne vidi u čemu je problem, jer na toj deonici puta i ne postoji saobraćajni znak koji bi označavao zabranu preticanja".
Stvarno svašta!
Pre samog preticanja ispred je išao Passat. I delovalo mi je da ide nekom normalnom brzinom. Za njim je išao BMW. Vozio mu je bukvalno „u dupetu“, na odstojanju kao da je za Passat-a vezan sajlom za vuču. Pretekli su me u samoj krivini (pre tog pravca koji je prikazan na slici). A čim se pravac ukazao, BMW je par puta blicnuo Passatu, Passat se pomerio u desno koliko je mogao, a BMW ga je onda nekako pretekao. Delovalo je da je prošao kao kroz iglene uši. Da ironija bude veća, ni 200 metara posle ovog pravca ima proširenje sa desne strane sa parkingom, gde je BMW to mogao da izvede mnogo bezbednije. Što je vozač BMW-a verovatno i znao, jer je imao BG table.
Kada sam sve to kasnije podelio u razgovoru sa jednim poznanikom, on reče "da ne vidi u čemu je problem, jer na toj deonici puta i ne postoji saobraćajni znak koji bi označavao zabranu preticanja".
Stvarno svašta!
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- pedja
- član 001
- Postovi: 14266
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Da postoji bulevar sa 10 traka (po smeru, u BGu), od kojih je jedna traka uslovno za desno, i u tu jednu bi neko stao, da bude prvi na semaforu, pa nastavio pravo ...
-
A juče: stojim pred raskrsnicom, iako je zeleno, jer ovi ispred mene "ne otiču". Neki je problem, blokiraćemo raskrsnicu.
Naravno da me je neki "super vozač" obišao, stao u raskrsnicu i zakrčio prolaz ovima sa kojima se ukrštamo, kada im se upalilo zeleno...
TapaT
-
A juče: stojim pred raskrsnicom, iako je zeleno, jer ovi ispred mene "ne otiču". Neki je problem, blokiraćemo raskrsnicu.
Naravno da me je neki "super vozač" obišao, stao u raskrsnicu i zakrčio prolaz ovima sa kojima se ukrštamo, kada im se upalilo zeleno...
TapaT
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...