Koliko ja znam, krovni nosači za bajseve su atestirani za brzine do 130 km/h.
Ali, da biste bezbedno vozili automobil sa bajsom na krovu tom brzinom, na tom bajsu ne sme biti delova koji pri toj brzini mogu "da odlete" sa bicikla/kola (neki "loši" blatobrani, pa i u smislu aerodinamike ili smera okrenutosti bajsa na krovu ).
Ako ćete voziti auto putem sa biciklima na krovu i to većim brzinama, potrošnja će značajno da raste (srazmerno broju bajseva i brzini ). Sa 3 ili 4 bajsa na krovu na auto putu, čak i sa dizelom biće vam potrošnja kao da na krovu vozite trokrilni orman.
Ako vozite mešovito (auto put - magistrala ), sa bajsom na krovu biće jedva primetna razlika, posebno ako auto putem ne idete brže od 110-120.
Ja sam za iole duže ture auto putem ( 300 km i više ), uvek bajs stavljao "na dupe" kola. Jer, sve je daleko tiše pri većim brzinama, mnogo lakše i brže se stavlja "na dupe", budući da na iole visoka kola čak i ako imate 185 -190 cm nije baš lako na krov dizati bicikle koji idu ka sredini (treći i/ili četvrti). Mada, sa bajsom na dupetu parkiranje je nekada mnogo teže i traži mnogo više pažnje, a rizičnije je svakako. Plus, ako imate senzor za kišu, a kiša pada,.čim ubacite u rikverc pali se zadnji brisač (ako su brisači u "auto modu"), a nosač na dupetu može tada da pravi probleme. Pa mora da se vodi računa u kom modu su brisači u tim uslovima, kao što je poželjo da pre vožnje u rikverc dekativirate parking senzore, pošto će inače "da polude".
Sve u svemu, svaka varijanta prevoza bajseva na kolima je malo zahtevna na svoj način. Ali, sve je u životu zahtevno
