Krovni kofer i nosač

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1441
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD

Post od pedalaš »

I ja se izvinjavam autoru što zagadih temu, pa se nadam da će ovi postovi naknadno da se odsele odavde, ali ću odgovoriti.

Koliko ja znam, krovni nosači za bajseve su atestirani za brzine do 130 km/h.

Ali, da biste bezbedno vozili automobil sa bajsom na krovu tom brzinom, na tom bajsu ne sme biti delova koji pri toj brzini mogu "da odlete" sa bicikla/kola (neki "loši" blatobrani, pa i u smislu aerodinamike ili smera okrenutosti bajsa na krovu ).

Ako ćete voziti auto putem sa biciklima na krovu i to većim brzinama, potrošnja će značajno da raste (srazmerno broju bajseva i brzini ). Sa 3 ili 4 bajsa na krovu na auto putu, čak i sa dizelom biće vam potrošnja kao da na krovu vozite trokrilni orman.

Ako vozite mešovito (auto put - magistrala ), sa bajsom na krovu biće jedva primetna razlika, posebno ako auto putem ne idete brže od 110-120.

Ja sam za iole duže ture auto putem ( 300 km i više ), uvek bajs stavljao "na dupe" kola. Jer, sve je daleko tiše pri većim brzinama, mnogo lakše i brže se stavlja "na dupe", budući da na iole visoka kola čak i ako imate 185 -190 cm nije baš lako na krov dizati bicikle koji idu ka sredini (treći i/ili četvrti). Mada, sa bajsom na dupetu parkiranje je nekada mnogo teže i traži mnogo više pažnje, a rizičnije je svakako. Plus, ako imate senzor za kišu, a kiša pada,.čim ubacite u rikverc pali se zadnji brisač (ako su brisači u "auto modu"), a nosač na dupetu može tada da pravi probleme. Pa mora da se vodi računa u kom modu su brisači u tim uslovima, kao što je poželjo da pre vožnje u rikverc dekativirate parking senzore, pošto će inače "da polude".

Sve u svemu, svaka varijanta prevoza bajseva na kolima je malo zahtevna na svoj način. Ali, sve je u životu zahtevno :)
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12066
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD

Post od Bax »

A najgori scenario koji ce se desiti kad tad, je ulazak ispod nekog drveta ili neke prepreke, koja ce oboriti bicikle sa krova....
Meni dva puta, jednom grcka,jednom spanija, srecom uspeli smo da saniramo stetu, bez vecih problema.
ALi poluga je velika, kida sve, pa sta prvo pukne..........
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
ftj
Reactions:
Postovi: 13866
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD

Post od ftj »

Najradije bih uzeo onaj nosac za dupe al nemam kuku a ono sto se nesto vezuje nekim kanapima mi ne deluje nesto pouzdano.
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1441
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD

Post od pedalaš »

Imaš par verzija koje idu na zadnja vrata, a da se ne kače tekstilnim trakama, npr. Thule 9105 i sl.
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1441
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD

Post od pedalaš »

Bax napisao: 21 Feb 2024, 10:26 A najgori scenario koji ce se desiti kad tad, je ulazak ispod nekog drveta ili neke prepreke, koja ce oboriti bicikle sa krova....
Meni dva puta, jednom grcka,jednom spanija, srecom uspeli smo da saniramo stetu, bez vecih problema.
ALi poluga je velika, kida sve, pa sta prvo pukne..........
Ja sam srećom na dva vozila imao panorame, pa sam pri manevrima imao uvid u stanje iznad, pa i u verovatan odnos visine bajseva na kolima i krošnji drveća i sa bajsevima na krovu zaista zna biti izazovno.
Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Reactions:
Postovi: 7736
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD

Post od DukeNS »

ftj napisao: 21 Feb 2024, 00:01 Koje nosace uzeti za tri bicikla(jedan deciji)? Jel se svi podjednako tesko montiraju, nema neki koji su bogougodniji?

I kako je voziti sa tri bicikla na krovu? Jel moze 140 na autoputu ili nije bas preporuceno.

Izvinjavam se na kradji teme, nek se prebaci negde ako treba.

Ja sam vozio dva prošlo leto (mislim da ima negde kod mene u temi) i ne mogu reći da sam uživao. Išao sam na momente i brže od tih 140 jer smo kasnili na trajekt, ali ne bih rekao da je preporučljivo. Potrošnja ide u nebesa, a ni buka nije sjajna. Da nismo jurcali, ne bih vozio više od 110...
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1441
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Krovni kofer i nosač

Post od pedalaš »

U jednom periodu sam išao malo češće BG-Portorož, a jednom sam bajseve vozio na krovu (inače, "na dupetu"). Trošio je "kao šupalj" tih oko 1.300 km auto puta do tamo i nazad :) Jeftinije bi dosta bilo da sam tamo iznajmio bajseve, nego što sam svoje (na krovu) vozio :)
ftj
Reactions:
Postovi: 13866
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Krovni kofer i nosač

Post od ftj »

Vidim da cu i ja opet da iznajmljujem jer bez par iljada evra(ugradnja kuke + nosac) ne bi mogao to da izvedem i onda nema nekog velikog smisla.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8215
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD

Post od Ji 4Tze »

ftj napisao: 21 Feb 2024, 00:01 Koje nosace uzeti za tri bicikla(jedan deciji)? Jel se svi podjednako tesko montiraju, nema neki koji su bogougodniji?

I kako je voziti sa tri bicikla na krovu? Jel moze 140 na autoputu ili nije bas preporuceno.

Izvinjavam se na kradji teme, nek se prebaci negde ako treba.
Možeš 140 al će ti trošiti dosta, mada ja ih recimo položim jedan na drugi, prvo montiram nosače za bajseve na krovne pa na njih najveći na dnu pa eventualno onaj najmanji u gepek (onaj tipa za 5-6god)... Odvrneš pedale, okreneš kormane za 90stepeni i naravno skineš neke gluposti ako klaparaju.
Onda za lokal ih nosim kako treba, Thule osnovni neki model, sad se zove Free Ride, potražiću slike, bilo je podnošljivije na AP i dužoj vožnji da budu tako položeni. Tri gore i jedan spakovan u gepek. Za 60kn po komadu dnevno mi se čini da mi se isplatilo, svakako je bilo zanimljivo baviti se tim biciklama :mrgreen:
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9009
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Krovni kofer i nosač

Post od grujicd »

Meni je kod te vožnje bajseva gore prva pomisao kako će da se ulepe od mušica. Šta radite, uvijete ih skroz u foliju?
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8215
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Krovni kofer i nosač

Post od Ji 4Tze »

ne, uvežem ih s par gurtni i ništa ne fali, mušice opereš u perionici :)
Boringly average, but also perfect for school run mums
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Krovni kofer i nosač

Post od ljubitelj »

Ja sam vozio 2 bajsa pozadi na kuki (takav nosač) i niti sam primetio neki porast potrošnje niti buku. Vozio sam do 150km/h autoput.
Taj nosač ne znam ni koje je marke, kupio sam ga po preporuci na stadionu Partizana u BGD, tu je neki biciklistički klub ili servis bicikala ili tako nešto. Samo znam da je žute boje i na njega se bukvalno okače bicikli.

Uglavnom taj nosač je vrlo lagan a krut., bicikli se lako montiraju, sam nosač se može i zaključati i vrlo lako se montira na standardnu kuku (fi 50mm). Od mene svaka preporuka. Cenu sam zaboravio, nije bila mala ali nije ni neka jaka jer bi zapamtio verovatno da jeste :)
lmilan02
Reactions:
Postovi: 15
Pridružio se: 19 Nov 2021, 11:03

Re: Krovni kofer i nosač

Post od lmilan02 »

Uh, ja sam vozio tri bicikla na nosaču na kuki i na brzini od 140km/h potrošnja je bar 2l veća.
I meni je nosač za kuku najbolja varijanta. Relativno se lako montira, a ne možeš da zvekneš bicikle tako lako.
Odgovori