ljubitelj napisao: 02 Jan 2024, 08:25
ps. pedale kvačila i kočnica su još od 80tih godina namerno plastične, u slučaju sudara umesto da metalne pedale lome noge vozaču pucaju plasitčne pedale a ostaju kosti nogu čitave.
Zanimljivo. Na kojim to modelima?
Sasvim slučajno naleteh na vozilo koje ipak ima plastične sve tri pedale, pa se ovom prilikom izvinjavam @ljubitelju što sam posumnjao u njegove informacije (koje su, istini za volju, bile malo konfuzne). Priznajem da ovo prvi put vidim, a najmanje što bih očekivao je da to bude na teretnom vozilu.
kod teretnog to mozda ima vise smisla obzirom da su noge vozaca mnogo blize prednjem kraju vozila nego kod putnickog pa vrv lakse stradaju noge u sudarima
Eskimko napisao: 08 Okt 2023, 00:12
Nemam pojma da li su piezo.
Auto je c5 2.0hdi 2009god.
Pri naglom davanju gasa se izgubi ubrzanje i cuje se neko bucno krcanje koje prestane za oko sekund i ubrzanje se nastavi. Najcesce se desi kad se da malo jaci gas na nizm obrtajima tj na oko 1800.
Jedan majstor mi je rekao da proverim dizne, misli da je do njih...
Poenta je da se pedale prave tako da kolabiraju i ne dozvole da stopala pre svega noge nastradaju od udara a "plastika" u celini ili nosećem delu ili slični materijali je jedan od načina da se to kontrolisano dogodi. Pre 80tih godina bila je jako mala šansa da izadješ na svojim nogama nakon sudara a danas se maltene podrazumeva da nema povrede.
A170T napisao:Da ne palamudim previše, sutra bi trebalo da odem do mehaničara u komšiluku da mi to reši za 5 min. Nego, ova fotografija dole je iz 2018-te god, tada sam menjao zadnju levu oprugu. Tom prilikom je stavljen i novi šeširić/podloga, ali je iz ko zna kog razloga ostavljena ova zaštitna guma/crevo. Tada sam smatrao da je to greška, ali je u stvari bio pun pogodak. To crevo je još bolje stabilizovalo oprugu i ona za tih 6 god nije ni mrdnula za razliku od zadnje desne koja nema to crevo i koja uništi podlogu u roku od nekoliko meseci. Bilo bi jako zgodno kada bih imao neko slično crevo, moožda kojim slučajem mehaničar ima neko ako je skoro menjao opruge na nekom autu.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Zamenjena podloga i na moj predlog je ubačeno ovo crevce koje će da drži oprugu nakon što podloga popusti (ili obratno), nije nešto estetski lepo ali trebalo bi da potraje neko vreme
Takođe je zarotiran desni amortizer tako da sada stoji pravilno.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
I dalje isti problem... Opruga stoji kako treba i u gornjem i donjem delu, fiksirana je ali opet se nešto čuje. I to se ne čuje pri nekoj bržoj vožnji, već recimo 10-20kmh ili kada recimo izlazim autom iz dvorišta. Nemam pojma šta je u pitanju, ali vidim da popravke ne daju efekta i da se uloženi novac ne vraća. Tako da to mu je što mu je, javiće se gremlin kad tad sam od sebe.
Čuje se pomalo neko zveckanje iz kompresora klime. Klima se ne uključuje. Da li je bezbedno voziti tako ili će morati da se skida kvačilo klime i da se menja ležaj.
dok kvacilo ne kopca nije problem sto se cuje jer se tu nista ne okrece, to se cuje vrv od vibracija, ako se cuje kad ukopca onda nije dobro ali kako neko nekad napisa i da se nesto desi nece pokidati pk pais vec ce se samo kvacilo kompresora otkaciti, navodno je tako napravljeno da u slucaju nekog problema samo ono strada tj kajla u njemu ili sta vec a ne da napravi vecu stetu pucanjem pk kaisa.
Hvala, na odgovoru. Nažalost pri pregledu kompresora, primetio sam da mi ponovo slini na poklopcu ventila sa zadnje strane. Pošto ionako planiram da radim mali servis , pa da vidim sa majstorom gde ga masti. E sad pošto je meni ovo drugi put da mi probija ulje, smislio sam da nabavim crevo i alu kanister od 2dcl i na njemu probušim dve rupe i na jednu sprovedem crevo od iberlaufa, a druga rupa da reguliše atmosferski pritisak. Kondenzat bi se skupljao u kanisteru i kasnije kad se napuni, samo ga ispraznim. Problem mi pravi što se brzo začepi pcv ventil i to od kondenzata ulja, a da skidam svake godine poklopac ventila, pa novi dihtung samo da bi ga oprao mi je mnogo.
Počeolo je da mi pušta ulje na senzor pritiska ulja. Gumica je propala, a novi senzor je naručen, ali stiže tek sutra. Senzor očitava normalno i ne pali lampicu, jedino što curka ulje kroz njega. Da li je rizično voziti tako?