Danas sam napunio rezeorvar na Mol-u i sipao sam njihov 100 oktanaski benzin. Lepo radi motor na leru, ne trese sve ok. Međutim kada sam se vraćao kuću, primetio sam u gužvi , tipa kreni-stani da mi motor prilikom kretanja, secka, pogotovu od 600 do 1000 obrtaja. Preko hiljadu, radi bez problema. Posle vožnje jedne deonice od 3km na 3000 obrtaja, nije pravio problem. Kvačilo odlično hvata, ne proklizava, meka je pedala. Čini mi se da ga zaguši nešto u trenutku, kao da ne trpi niske obrtaje, pogotovu na ravnom delu puta. E, da napomenem, čistio sam map senzor skoro, bilo je uljnih tragova od uljne pare. Ima li neko ideju.
Kablovi? Rođak je skoro imao problema sa radom motora, tačnije sa trzanjem i seckanjem, preko 3000 obrtaja sve OK. Zamenio neki od kablova i motor se normalizovao. Jedna od stvari koje ne volim kod benzinskih motora su ti kablovi. Njemu jedan set kablova ne prebaci 2 godine, a nisu baš ni jeftini oko 5-6000 din.
On je u zadnja 2 navrata uzimao Bosch takođe za Punta, možda bi trebalo da proba sa nekim drugim proizvođačem. Inače i on je takođe kao i ja pretežno vikend vozač, tokom nedelje auto uglavnom stoji. Ako bi vozio svakodnevno po 50-70km verovatno da bi taj problem bio još izraženiji. Možda postoji neki problem sa Bobinom, odnosno kako se to već zove u modernije vreme.
Mislim da ima u rezervi bar 8 kablova i sigurno još toliko svećica. Ti kablovi i svećice su ispravni ali su nekad ranije preventivno menjani pa sad pravi kombinacije kad zatreba.
Može li mi neko reći kao se naziva gumeno uležištenje na oprugama zadnjih amortizera. Danas kad sam čistio auto u dvorištu, zalego sam pod zadnji kraj i primetim da su se te gume na kojima leže opruge amortizera, bukvalno raspale. Jednostavno su se uprele u spiralu i delimično leže na metalni nosač.
Ako nemas nikakve zvukove u voznji ne moras ni da je menjas dok se ne raspadne skroz i pocne da se cuje. Ta guma sluzi da napravi "mekan" kontakt izmedju opruge i lezista tj da se ne trlja metal o metal cime bi mogli da se jave razni zvukovi.