Ferrari is presenting the 12Cilindri, pronounced Dodici Cilindri, on the occasion of the Miami Grand Prix to celebrate the brand's 70th anniversary in the United States. Succeeding the 812 Superfast, as its name suggests, it has a twelve-cylinder engine which here delivers 830 hp at 9,250 rpm for more than 340 km/h, 0 to 100 km/h in 2.9 seconds and less than 7.9 seconds to reach 200 km/h. The car weighs 1560 kg empty:
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Još jedan vešt facelift F12...stari latini su majstori da nam ponude podgrejano jelo kao friško. Mada, u ovom slučaju možemo i da ih opravdamo s obizorm na sadašnja kretanja u auto industriji i što bi ulagali u skroz nov model kad drugi to ne rade ni u komercijalnijim modelima.
Što se više udaljavaju od originalnog Pininfarininog dizajna i približavaju dizajnu fabričkog odelenja to je dizajn problematičniji. Od svega što je fabričko odeljenje napravilo ovih godina, otkad su prestlai da rade sa Pininfarinom, oni su preuzeli najružniji motiv oko zadnjeg stakla kao kod SF90. Očigledno da imaju problem s novim idejama, svežinom. Pored toga, očigledno da im ne daju da previše koriste motive iz prošlosti, nego tek poneki detalj i onda to nekad uspe, a nekad malo deluje čudno kombinacija kao kod ovog modela gde bi prednji deo trebalo da nas podseti na Daytonu i nasuprot tome montiranje suviše moderneih felni, npr.
Kabriolet deluje znatno lepše od kupea, upravo što nema tog detalja oko zadnjeg stakla.
Šta je impresivno kada se iz motora od 6,5 litara izvuče 830 ks i 678 Nm i kada to, zavisno od izvedbe, vozilu mase 1.560 kg ili 1.620 kg omogući ubrzanje od 2,9 ili 3 sekunde.
Dizajn da ne pominjem.
Mislio sam da snaga po litru zapremine nije nešto impresivno. Mislim da ima dosta motora koji po litru zapremine izvlače više. Npr. običan BMW M8, 600 ks iz 4,4 litra (ili Competition, 620 ks), a čak im je i obrtni moment veći u apsolutnom smislu (naravno, i po litri). A Gran Coupe, mada ima preko 2 tone, ubrzava 3,2 i "ide" preko 300 km/h. A ne košta ni u pola u odnosu na taj Ferrari.
To sam mislio kada sam rekao da nije ništa impresivno, za današnje vreme, u svetu SUS-a. Bez ikakve zle namere prema Ferrariju.
pedalaš napisao: 03 Maj 2024, 20:38
Mislio sam da snaga po litru zapremine nije nešto impresivno. Mislim da ima dosta motora koji po litru zapremine izvlače više. Npr. običan BMW M8, 600 ks iz 4,4 litra (ili Competition, 620 ks), a čak im je i obrtni moment veći u apsolutnom smislu (naravno, i po litri). A Gran Coupe, mada ima preko 2 tone, ubrzava 3,2 i "ide" preko 300 km/h. A ne košta ni u pola u odnosu na taj Ferrari.
To sam mislio kada sam rekao da nije ništa impresivno, za današnje vreme, u svetu SUS-a. Bez ikakve zle namere prema Ferrariju.
Taj BMW je turbo motor i snaga po litri turbo motora je neuporediva perfomansa sa atmosferskim motorima u toj disciplini. Od upotrebljivih motora, sa relativno normalnim vekom trajanja i koji mogu da se koriste svaki dan ostali su samo Ferrari, Lamborghini i Porsche koji izvlače preko 120ks/litri zapremine. Uz to, kod ovog motora je dodatno impresivno je to što se radi o 12-cilindrašu sa velikom zapreminom i teže je postići tako veliku litarsku snagu.
pedalaš napisao: 03 Maj 2024, 20:38
Mislio sam da snaga po litru zapremine nije nešto impresivno. Mislim da ima dosta motora koji po litru zapremine izvlače više. Npr. običan BMW M8, 600 ks iz 4,4 litra (ili Competition, 620 ks), a čak im je i obrtni moment veći u apsolutnom smislu (naravno, i po litri). A Gran Coupe, mada ima preko 2 tone, ubrzava 3,2 i "ide" preko 300 km/h. A ne košta ni u pola u odnosu na taj Ferrari.
To sam mislio kada sam rekao da nije ništa impresivno, za današnje vreme, u svetu SUS-a. Bez ikakve zle namere prema Ferrariju.
Taj BMW je turbo motor i snaga po litri turbo motora je neuporediva perfomansa sa atmosferskim motorima u toj disciplini. Od upotrebljivih motora, sa relativno normalnim vekom trajanja i koji mogu da se koriste svaki dan ostali su samo Ferrari, Lamborghini i Porsche koji izvlače preko 120ks/litri zapremine. Uz to, kod ovog motora je dodatno impresivno je to što se radi o 12-cilindrašu sa velikom zapreminom i teže je postići tako veliku litarsku snagu.
Mislio sam na uporedivost samih perfomansi. Valjda su i one bitne. A npr. Maserati MC20 koji je slične mase kao i ovaj Ferrari ima Vmax 326 km/h i ubrzanje od 2,9 sa motorom od samo 3 litra sa 630 ks pri 7.500 rpm i 730 Nm pri 3.000-5.500 rpm. Jeste da ima dva puta manje cilindara. I da nikada neće moći imati zvuk kao ovaj Ferrari.
Štoperica postaje nebitna, pogotovo pojavom električnih automobila. I vijanje konja i obrtnog momenta je u drugom planu. Tehnicki limiti su već davno dotaknuti. Naravno da su mogli da idu na 1.000+ konja jer se to radi i na skromnijim motorima u privatnim garazama, ali zaista nema potrebe. Ferari, 12 cilindara, dovoljno je.
pedalaš napisao: 03 Maj 2024, 20:38
Mislio sam da snaga po litru zapremine nije nešto impresivno. Mislim da ima dosta motora koji po litru zapremine izvlače više. Npr. običan BMW M8, 600 ks iz 4,4 litra (ili Competition, 620 ks), a čak im je i obrtni moment veći u apsolutnom smislu (naravno, i po litri). A Gran Coupe, mada ima preko 2 tone, ubrzava 3,2 i "ide" preko 300 km/h. A ne košta ni u pola u odnosu na taj Ferrari.
To sam mislio kada sam rekao da nije ništa impresivno, za današnje vreme, u svetu SUS-a. Bez ikakve zle namere prema Ferrariju.
Taj BMW je turbo motor i snaga po litri turbo motora je neuporediva perfomansa sa atmosferskim motorima u toj disciplini. Od upotrebljivih motora, sa relativno normalnim vekom trajanja i koji mogu da se koriste svaki dan ostali su samo Ferrari, Lamborghini i Porsche koji izvlače preko 120ks/litri zapremine. Uz to, kod ovog motora je dodatno impresivno je to što se radi o 12-cilindrašu sa velikom zapreminom i teže je postići tako veliku litarsku snagu.
Mislio sam na uporedivost samih perfomansi. Valjda su i one bitne. A npr. Maserati MC20 koji je slične mase kao i ovaj Ferrari ima Vmax 326 km/h i ubrzanje od 2,9 sa motorom od samo 3 litra sa 630 ks pri 7.500 rpm i 730 Nm pri 3.000-5.500 rpm. Jeste da ima dva puta manje cilindara. I da nikada neće moći imati zvuk kao ovaj Ferrari.
Perfomense su uporedive kao što su sva ta sama kola uporediva, to nije sporno. No, do nekog cilja se dolazi drugačijim putevima. Sam podatak odnosa ks prema litarskoj zapremini je neuporediv kod atmosferaca i turbo motora zbog drugačije konstrukcije. Kao kada bi se kladili ko će brže da pređe 100km biciklom - profi trkač ili raznosač pice na električnom biciklu? Naravno da ćemo da se kladimo na profi trkača, iako raznosač pice ide brže na velikom usponu od profi trkača zbog pogona bicikla.