Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Slobodan Vukosavić o rudarenju litijuma u Srbiji. //cloud.tapatalk.com/s/6679dcd27b0 ... 225253.mp4
Sent using Tapatalk
Sent using Tapatalk
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Željna klikova i komentara. 
Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Naš dvoje smo u Irskoj vozili 2019-2020, do posla i nazad. Koštali su nas oko 300 evra.
Umesto 30-45 min do posla, i 45 min nazad stizali smo za 10-15 tamo i 10-15 nazad. I umesto 5 evra dnevno na gradski prevoz, struju nismo plaćali ništa.
Nije bilo registracije. Kad dođeš, u firmu prođeš pored portira, uvezeš u lift, izvezeš iz lifta, doguraš do stola, skineš kacigu, uparkiraš ispod radnog stola, uključiš na punjenje tu. Štek isti kao za laptop.
Problem su bili nervozni biciklisti koji se bune što si spor uprkos tome što si brži od većine biciklista, i dobacuju da se iz biciklističke staze pomeriš na trotoar, gde ne bi trebalo da se vozi, isto kao što bicikl ne bi trebalo da voziš po trotoaru. Taksisti koji te prate na metar, vozači koji voze preblizu ili te seku i istiskuju prema ivičnjaku jer te ne vide verovatno (selektivni slepilo u saobraćaju, ili to, ili su psihopate).
Rešili smo ih se iz ličnih bezbednosnih razloga. Ona je pala dva puta jer je asfalt loš. Ja sam bušio gume dva puta, na čiode/eksere u okolini građevinskih radova. Bolje da se rešimo na vreme. A i drugi ljudi su divljaci, nikad se ne zna. A i sad su uveli da moraš da registruje scooter u jednoj i drugoj firmi i mora da se ostavi na parkingu za bicikle, što je dodatnih najmanje 5 minuta vremena svaki dan.
Isto tako, nisu više zakonski neregulisani, uveli su zakone, po kojima je ograničenje brzine 20, naši scooteri su išli 25, što znači da bi bili sporiji od većine biciklista.
Dakle sveukupno, umesto 10-15 min, više kao 25 bi trebalo.
Inače, u Irskoj:
- ne treba registracija
- ne treba osiguranje (ranije je bilo sporno jer je električno motorno vozilo, a nisu invalidska kolica)
- ne treba tehnicki
- moraš da budeš preko 16 godina starosti
- maksimalna snaga 400W
- maksimalna brzina 20km/h
- voze svuda gde i biciklisti
- mora da ima svetla
- sigurnosna oprema nije obavezna ali je preporučena (kaciga i zeleni reflektivni prsluk)
Električni scooteri / trotineti mogu biti odlična stvar tehnološki gledano, ali nisu za sva mesta, zahtevaju određenu uređenost društva da bi imali smisla. Kad to postoji, odlični su.
Umesto 30-45 min do posla, i 45 min nazad stizali smo za 10-15 tamo i 10-15 nazad. I umesto 5 evra dnevno na gradski prevoz, struju nismo plaćali ništa.
Nije bilo registracije. Kad dođeš, u firmu prođeš pored portira, uvezeš u lift, izvezeš iz lifta, doguraš do stola, skineš kacigu, uparkiraš ispod radnog stola, uključiš na punjenje tu. Štek isti kao za laptop.
Problem su bili nervozni biciklisti koji se bune što si spor uprkos tome što si brži od većine biciklista, i dobacuju da se iz biciklističke staze pomeriš na trotoar, gde ne bi trebalo da se vozi, isto kao što bicikl ne bi trebalo da voziš po trotoaru. Taksisti koji te prate na metar, vozači koji voze preblizu ili te seku i istiskuju prema ivičnjaku jer te ne vide verovatno (selektivni slepilo u saobraćaju, ili to, ili su psihopate).
Rešili smo ih se iz ličnih bezbednosnih razloga. Ona je pala dva puta jer je asfalt loš. Ja sam bušio gume dva puta, na čiode/eksere u okolini građevinskih radova. Bolje da se rešimo na vreme. A i drugi ljudi su divljaci, nikad se ne zna. A i sad su uveli da moraš da registruje scooter u jednoj i drugoj firmi i mora da se ostavi na parkingu za bicikle, što je dodatnih najmanje 5 minuta vremena svaki dan.
Isto tako, nisu više zakonski neregulisani, uveli su zakone, po kojima je ograničenje brzine 20, naši scooteri su išli 25, što znači da bi bili sporiji od većine biciklista.
Dakle sveukupno, umesto 10-15 min, više kao 25 bi trebalo.
Inače, u Irskoj:
- ne treba registracija
- ne treba osiguranje (ranije je bilo sporno jer je električno motorno vozilo, a nisu invalidska kolica)
- ne treba tehnicki
- moraš da budeš preko 16 godina starosti
- maksimalna snaga 400W
- maksimalna brzina 20km/h
- voze svuda gde i biciklisti
- mora da ima svetla
- sigurnosna oprema nije obavezna ali je preporučena (kaciga i zeleni reflektivni prsluk)
Električni scooteri / trotineti mogu biti odlična stvar tehnološki gledano, ali nisu za sva mesta, zahtevaju određenu uređenost društva da bi imali smisla. Kad to postoji, odlični su.
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
A u Holandiji su stepovi od prvog trenutka bili ultra zabranjeni (zaplena i kazna na licu mesta) - za upotrebu van svog terena, a sada se vodi velika diskusija oko bicikala sa debelim gumama (fat bike) posto se klinci povredjuju i ginu kao ludi....
PS: Ako neko ima infrastrukturu i uredjenost je Holandija ...
PS: Ako neko ima infrastrukturu i uredjenost je Holandija ...
- Darko
- Postovi: 9437
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Nisam gledao ali cuo sam da je bio odlican prosli utisak nedelje na tu temu. Par ljudi mi rece da je pogledalo i da je bilo mucno cuti sve te informacije sta nas ceka sa rudnicima. Ja sve nesto izbegavam da pogledam i da se deprimiram.sebekkg napisao: 24 Jun 2024, 21:54 Ovo postaje već ozbiljno. Ovo nine neki kredit u koji će se ugraditi i kurta i murta pa da plaćamo te plaćamo. Ovo je ipak borba za opstanak. Kad je u Boru kako jeste kako li bibtek bilo u celoj Srbiji da se ono ne daj Bože kopa. I za upropastiš celu zemlju za 4% mrtvog bdp-a. Što bi realno bilo 1-2.5%, znajući njegovu "kumulativnu" matematiku (najbolji mogući način).
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
- TheWickerMan
- Postovi: 11136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24628
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Domaci zadatak se mora uraditi.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 1279
- Pridružio se: 04 Maj 2012, 10:59
- Garaža: kia ceed 1.4, pezo 206 1.4 hdi
- Lokacija: Loznica
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
U lokalu,narod uz pivo veli,da su 2 opcije.
Rio Tinto- sprzena zemlja vs gradjanski rat.Tj neka vrsta sukoba.
Rio Tinto- sprzena zemlja vs gradjanski rat.Tj neka vrsta sukoba.
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Ništa drugo nam nisu ostavili. Jedno ke što drpaju gde stignu. Takav je sistem i ko god da dodje ima svoje kombinqcije i ljude da drpa ali ovo mi deluje da će proći kao litije u cg ili mnogo jače.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7753
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Daj bože!
Zanimljiva paralela - Mila skinule litije, a ovog litijum.
Zanimljiva paralela - Mila skinule litije, a ovog litijum.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32151
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Eno Vesić napisao da smo činom potpisivanja ovog sporazuma ili šta je već, faktički postali članica EU.
Nikad mi neće biti jasno da li ti ljudi stvarno veruju u te gluposti koje pišu.
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Nikad mi neće biti jasno da li ti ljudi stvarno veruju u te gluposti koje pišu.
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !