Svećice
- Kuzmanovic
- Postovi: 15288
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Svećice
I kod mene na Alfi je interval zamene iridijumskih svecica 30 hiljada km. Auto iz 2009. godine.
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Re: Svećice
Takodje i kod mene na gp i menjane su uvek na 30k u CH sto je po meni nepotrebno za iridijum koje bez problema guraju bar 60 posto su kod mene zadnji put promenjene na 60, ja ih menjao i bile su kao nove ali ajde kad sam vec kupio druge.
Re: Svećice
Kod mene iridijumske ali interval je, po toyoti, čini mi se 90-100 kkm.
Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk
Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk
Re: Svećice
Pošto su vam te što traju 30k km?
U Hondi traju 110-120k km i oko 100e su 4 kom Denso.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
U Hondi traju 110-120k km i oko 100e su 4 kom Denso.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Svećice
60 evra, a vek trajanja kraci nego bakarne od 12e.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15440
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Svećice
U SX4 uputstvu piše da se menjaju na 5godina ili 100kkm
Preporuka su NGK Laser Iridium
-
U ovlašćenom, četiri svećice: 20.000,00 sa zamenom.
Inače, Denso oko 1400 komad, NGK nešto skuplji, modeli za vozila sa plinom.
TapaT
Preporuka su NGK Laser Iridium
-
U ovlašćenom, četiri svećice: 20.000,00 sa zamenom.
Inače, Denso oko 1400 komad, NGK nešto skuplji, modeli za vozila sa plinom.
TapaT
Re: Svećice
Kao sto napisah, to sto pise na 30k je po meni budalastina i iridijumske sigurno traju mnogo vise, secam se svojevremeno da se pricalo da guraju 100tku bez problema, ali ajde neka bude 60 ok je, tako da ne znaci da ih moras menjati na 30, to je vrv i marketinska fora da ti uzmu lovu posto u ovl sigurno kostaju dosta skuplje nego u slobodnoj prodaji, ja sam placao 1600din komad sto mu dodje 50e set a inace su i skuplje oko 1800 komad. U svakom slucaju i 30k kod mene je bar 3 godine pa onda kad pogledas i nije neki trosak.
Re: Svećice
100,000km bi trebalo da je minimalno., da je garantovano a da traju obično i duže ali opet neke preporuke su da ne bi trebalo duže od 150,000km ostavljati iridijumske.
Bakarne traju zavisno od smese sagorevanja od nekih minimalno 20,000, uobičajenih 40,000km a neretko i 50,000+ km bez bitnog trošenja.
Zavisi dosta os smese kao što sam napisao, tj od auta do auta ali generalno i one su ok.
Kod iridijumskih- platinastih i sličnih koje imaju dugi vek menjanja zna da bude problem da zapeknu u glavi, elektro korozija čeli/ alu usled dugog stajanja pa ima preporuka da se na barem 3-4 godine proveri stanje, išprica adekvatnim sprejem ili odvrne pa zavrne....kako se već može naći u savetima na tu temu.
E sad, pravila su pravila ali uvek ima i izuzetaka da svećice kraće traju ili se brže torše od uobičajenog zbog više temperature sagorevanja ili nešto treće što dovodi do odstupanja od gore navedenih intervala.
Ako je svećica pogrešne toplotne vrednost odabrana za način koriđćenja tog konkretnog motora onda to može drastično da skrati radni vel svećica a može i da dovede od topljenja, loma i drugih havarija svećice i posledično oštećenja motora..
Zato obično proizvodjač navodi 2 do 3 toplotne vrednosti za primenu na odredjenom motoru.
Za gradsku vožnju ide toplija svećica a za autoput i duža-veća opterećenja motora hladnija svećica.
Bakarne traju zavisno od smese sagorevanja od nekih minimalno 20,000, uobičajenih 40,000km a neretko i 50,000+ km bez bitnog trošenja.
Zavisi dosta os smese kao što sam napisao, tj od auta do auta ali generalno i one su ok.
Kod iridijumskih- platinastih i sličnih koje imaju dugi vek menjanja zna da bude problem da zapeknu u glavi, elektro korozija čeli/ alu usled dugog stajanja pa ima preporuka da se na barem 3-4 godine proveri stanje, išprica adekvatnim sprejem ili odvrne pa zavrne....kako se već može naći u savetima na tu temu.
E sad, pravila su pravila ali uvek ima i izuzetaka da svećice kraće traju ili se brže torše od uobičajenog zbog više temperature sagorevanja ili nešto treće što dovodi do odstupanja od gore navedenih intervala.
Ako je svećica pogrešne toplotne vrednost odabrana za način koriđćenja tog konkretnog motora onda to može drastično da skrati radni vel svećica a može i da dovede od topljenja, loma i drugih havarija svećice i posledično oštećenja motora..
Zato obično proizvodjač navodi 2 do 3 toplotne vrednosti za primenu na odredjenom motoru.
Za gradsku vožnju ide toplija svećica a za autoput i duža-veća opterećenja motora hladnija svećica.
Re: Svećice
Moje na Toyoti nisu pipnuti vec 13 godina, mozda da probam da ih odvijem.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.