Koliko troši?

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Koliko troši?

Post od dragan »

Da, ja pricam za novi model.
U poredjenju sa 2008 MY2023, pezo ima jedino nesto vise mesta na zadnjoj klupi. Koliko, ne bih znao, posto se ne vozim pozadi, ovo je utisak ovako na sedanje na par sekundi. Ostalo je sve bolje kod Tojote.
Ovo sto se tice baterije, ne znam kakva je upotrebljivost kod plug-in hibrida, vec sam rekao da je meni taj pogon neopravdano skup ( 6-7 hiljada je doplata, a dobijes bateriju od 15tak kwh, dok je ova kod ne plug-in 4kwh ), ovde i nije poenta da ti imas neku ne znam kakvu autonomiju samo u elektricnom modu, posto je dostupan vrlo restriktivno, u smislu da radi nacelno do 40kmh i uz lagano ubrzavanje, nego je poenta da svako usporavanje automobila se pretvara u rekao bih jako male gubitke u el. energiju i skladisti u bateriju, i posle kod ubrzavanja iako ucestvuju oba motora, udeo benzinskog je manji nego sto bi bio da nema struje.
Takoreci, kineticka energija se skoro pa ne baca nego se samo vrti kroz pogon.
U praksi to itekako daje rezultate.
Drugi deo price je taj CVT, koji nema fiksne prenose kao kod klasicnih menjaca, i vrti se uvek na minimalnim obrtajima, na 130 na autoputu pri konstantnoj brzini je ispod 2000rpm, jer nema princip rezerve snage koji postoji kod svakog fiksnog prenosa. U skladu sa tim i manje trosi pri istoj brzini kretanja nego klasican menjac. 2008 i QQ su na 130kmh imali bar 20% visu trenutnu potrosnju od Tojote.

Sent from my 2201123G using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Koliko troši?

Post od ljubitelj »

Tako podešen CVT uz bateriju je baš pametno i efikasno rešenje, nisam do sada razmišljao na takav način ali kako si opisao je zapravo idealni setup elektro i SUS motora da se funkcionalno dopunjuju.
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1490
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Koliko troši?

Post od pedalaš »

Pri iole konstantnoj brzini (kao što je i vožnja auto putem pod tempomatom ) u istom modelu hibridni pogonski sklop ne troši manje goriva od klasičnog SUS-a.
Ko ne veruje, neka pogleda sa sajta Toyote za Srbiju kataloge za Yarisa i Corollu sedan.
Pogledajte koja je WLTP deklaracija za "veoma visoku brzinu" ( u kojoj fazi WLTP testa je Vmax 131 km/h ):
- za običnog Yarisa 1,5 sa 6MT ( 5,3 - 5,7 ), a koja
- za hibridnog Yarisa ( 5,2 - 6,5 ) ili
- za običnu Corollu 1,5 sa 6MT ( 5,6 - 6,1 ), kao i
- za hibridnu ( 5,3 - 6,5 ).
Očito, maksimalne vrednosti su veće kod hibrida. Pa ne ide teza kako oni na auto putu navodno troše manje. Troše tada manje, ali, "malo sutra". Imam hibrida i znam da najviše troši "pod tempomatom" ( jer tada ne može regeneracijom da se besplatno stvara struja ), a najmanje troši onda kada je ritam najviše promenjiv ( gradska vožnja ili uopšte vožnja promenjivim ritmom ), jer tada "besplatne struje" proizvodi "kao blata".

Što se tiče kapaciteta visokonaponskog baterijskog pakovanja za hibride, ne postoji klasičan hibrid ( HEV ) sa baterijom kapaciteta od čak 4 kWh. Kapacitet jedne ćelije može biti pomenutih 4,08 Ah ( tako Toyota nekada napiše u katalogu, a nekada i ne napiše napon celog baterijskog pakovanja ).
A ako je celo Li ion baterijsko pakovanje od recimo 207 V ( 56 Li ion ćelija po 3,7 V ), 207 V "puta" 4,08 Ah "daje" ukupnu energiju od oko 845 VAh, tj, oko 0,845 kWh.
Broj Li ion ćelija u pakovanju varira od modela do modela ( automoblla ). Yaris hibrid ih nema 56, već manje, pa mu je napon celog pakovanja 177 V ( tako da je i ukupna energija u pakovanju manja ).
A Toyota koristi i Ni Mh za neke modele.
Ali, svakako, Toyota nema HEV model čije bi visokonaponsko baterijsko pakovanje imalo kapacitet od čak oko 4 kWh.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Koliko troši?

Post od dragan »

Da se razumemo, Tojota C-HR hibrid na autoputu pri konstantnoj brzini trosi manje od nehibridnih modela zbog CVT menjaca, objasnio sam i zasto. Verujem da bi sa istom transmisijom trosili slicno i hibrid i auto sa klasicnim sus motorom, ali ono prvo ne moram da verujem posto sam isprobao, zivim na relaciji Sm-Bg i prilicno sam upucen da iz prve ruke pricam o potrosnji na autoputu, svaki mesec imam par hiljada km cistog autoputa, vec desetak godina i sa 7-8 razlicitih modela automobila.
Svakako, na autoputu je hibrid u najmanjoj, ako i ikakvoj prednosti u odnosu na klasican pogon, zavisi od menjaca najvise, tj od obrtaja na kojima je pri tih 130 ili koliko vec kmh poredimo.
Mnogo je veca prednost hibrida u, kako smo se i slozili, voznji sa promenama rezima/brzina kretanja.
Ko ne veruje, neka izadje na autoput, stavi tempomat na 130, i vozi u prenosu gde je na 2500rpm i onda prebaci u prenos gde je na 5000rpm pri istoj brzini kretanja, pa nek javi rezultat :)

Ovo sto se tice baterija je nepotrebno teoretisanje o naponima, brojevima celija i ostalom matematikom. Ako proizvodjac kaze da vozilo ima bateriju od 207V i 4.08kwh, ili 13.8kwh za plug in, to je to. U boljim katalozima se navodi i bitniji podatak o upotrebljivom kapacitetu baterije koji je nesto manji ali radi se o razlici velicine nekoliko procenata.
Domet u elektro modu je u principu u skladu sa velicinom baterije.
E, da, kod ne plug-in C-HR baterija je litijum jonska, a kod plug-in varijante je Ni-MH.

U BMW koji je mild hibrid je 48V baterija kapaciteta 0.4kwh, i velicine je polovine 12V akumulatora.

Sent from my 2201123G using Tapatalk

pedalaš
Reactions:
Postovi: 1490
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Koliko troši?

Post od pedalaš »

"Ako proizvodjac kaze da vozilo ima bateriju od 207V i 4.08kwh, "

Reci mi, gde si tačno, u kom dokumentu Toyote, i na kojoj strani pročitao da piše kapacitet baterije za CH-R kako si napisao, ta jedinica mere, 4,08 kWh ? Piše samo 4,08 Ah.
Velika je to razlika u jedinici mere, druga vrsta, "kWh" i "Ah".
Nigde ne piše 4,08 kWh za običan hibridni CH-R.

A da li je teoretisanje ili ne, a ti pogledaj WLTP deklaacije same Toyote, da hibrid troši više od nehibrida, na auto putu ( WLTP veoma veiika brzina ):

https://www.toyotaadria.com/rs/pdf/kata ... 052022.pdf

https://toyotaadria.com/rs/pdf/katalog_ ... is2024.pdf

p.s. pogledaj šta piše u tim katalozima koji je "kapacitet" baterije hibridnog yarisa ( piše 4,3 Ah ) i Corolle ( 6,5 Ah ).Ne piše 4,3 kWh i 6,5 kWh. Moraš te kapacitete pomnožiti sa naponom visokonaponske baterije, kao i kod bilo koje druge baterije ili akumulatora.
risk
Reactions:
Postovi: 38
Pridružio se: 25 Feb 2024, 08:14

Re: Koliko troši?

Post od risk »

> kod plug-in varijante je Ni-MH

Huh šta? LFP/LiFePO4 možda?
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Koliko troši?

Post od dragan »

https://media.toyota.co.uk/the-all-new- ... a4055c.jpg[/IMG]Slika

Jel ok?


pedalaš napisao:
A da li je teoretisanje ili ne, a ti pogledaj WLTP deklaacije same Toyote, da hibrid troši više od nehibrida, na auto putu ( WLTP veoma veiika brzina ):
.
Trosi i manje, ako gledas donje vrednosti. Pri tome onaj katalog sto si okavio, za Korolu, potpuno razliciti benzinski agregati, tek bi se na tu temu moglo diskutovati...
A ja ti kazem da trosi manje, objasnio sam i zasto.

Koji ti hibrid vozis?

Sent from my 2201123G using Tapatalk



pedalaš
Reactions:
Postovi: 1490
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Koliko troši?

Post od pedalaš »

Taj link mi ne radi, piše:

Oops! That page can’t be found.
It looks like nothing was found at this location. If you entered the url please check it was correct, or view our homepage.

Ali, oko toga, pogledaj katalog hibridnog Highlander-a. Motor 2,5 HEV, sa sinergijskih 248 ks i AWD pogonom. Piše kapacitet baterije 6,5 Ah ( podsećam te da to isto piše u katalogu Corolle, takodje 6,5 Ah ). Ali, kod njega su lepo i napisali da je napon celog baterijskog pakovanja 288 V, a kada pomnožiš, vidiš da on ima bateriju u koju može da se pohrani 1,872 kWh. Logično je da u njega ne ide ista baterija kao kod Corolle ( mada kod oba piše 6,5 Ah ). Jer, nije isti napon ukupnog baterijskog pakovanja. A i ne mož da bude, jer Highlander prazan ima 2-2,1 tone, a i AWD pogon, pa ima dva pogonska elektromotora, a ne samo jedan kao Corolla ( ili tvoj CH-R ) i tu treba veća količina energije. Iako u ta oba slučaja svaka ćelija sama po sebi ima isti kapacitet. Ali, nije isti broj ćelija u pakovanju.

https://www.toyotaadria.com/rs/pdf/kata ... 052022.pdf


Vozim Jazz Crosstar. Svaki klasičan hibrid u osnovi funkcioniše na istom principu, pa bio on Toyotin, Fordov, Hondin, Renoov. Hyundaijev ...
Pri konstatnoj brzini (auto put ) struju proizvodi samo generator ( tj, starter-generator, kao slabiji od dva elektromotra koji su deo hibridnog sklopa ), koga tada pokreće SUS i tako SUS troši deo svoje snage. I deo benzina u uslovima konstantne brzine ode na to, na "konverziju" u električnu energiju.
One WLTP deklaracije jesu napisane kao žvaka, jer pokrivaju sve pakete opreme i sve dimenzije guma. Maksimalne vrednosti su svakako veće kod hibrida.
Dok je Toyota u Srbiji nudila RAV-a u tri pogonske varijante ( SUS, HEV i PEHV ), sve se to još bolje videlo iz jednog kataloga, očito je bilo da RAV SUS sa 6MT u režimu "WLTP veoma visoka brzina" troši najmanje.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Koliko troši?

Post od dragan »

Hibrid u tvom Jazzu funksionise drugacije nego ovaj u mojoj Tojoti. Nije bas nidje veze, ali ima bitnih razlika.
Za slucaj da ne radi link okacio sam i screenshot.
U tvojoj racunici fale delovi. Ovako kad bi sracunao kao sto ti racunas, C-HR plug in bi imao bateriju od jedva preko 1kwh, i nikako ne bi imao autonomiju od nekoliko desetina km, ako ces se sloziti.
A na temu onih prospekata, posto imam blagi osecaj da ih je napravio neko onako usput, jel mozes da mi objasnis otkud slicna potrosnja hibrida I nehibrida, a velika razlika ( da ne kazem slucna razlici u potrosnji za koju ja tvrdim da postoji )u emisiji CO2 u istim uslovima?Slika

Sent from my 2201123G using Tapatalk

Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20486
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Koliko troši?

Post od Heinz »

Zapratite EV Clinic za skuvane Toyota baterije i kreće veselje . Ah da, nikog ne zanima šta će biti na 100k km.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


risk
Reactions:
Postovi: 38
Pridružio se: 25 Feb 2024, 08:14

Re: Koliko troši?

Post od risk »

Kod Toyote, 56 ćelija, 4.08Ah .. dakle i 600V sistem.

Iz "owners manual"-a:

Hybrid battery (traction battery)
Type Lithium-ion battery
Voltage 3.7 V/cell
Capacity 4.08 Ah
Quantity
 2ZR-FXE engine
56 cells
 M20A-FXS engine
60 cells
Nominal voltage
 2ZR-FXE engine
207.2 V
 M20A-FXS engine
222.0 V

Znači 207V * 4.08Ah = 844Wh = 0.8kWh, znači možda max 5 km domet u EV modu. Treba da je dovoljno za parkiranje u tržnom centru.

207/56 = 3.7 . To je mnogo za nominalni napon za LFP za 1 ćeliju, verovatno je NMC hemija što znači manje ciklusa. Pretpostavljam da je dizajn celog sistema stariji.

---

A da, Toyota uvek uključuje Lane Keep Assistance, na svakom uključivanju, nema mogućnosti da se trajno ugasi na novim kolima. Neki proizvođači to ne rade, već je moguće otići u settings i ugasiti to (da ne cima volan kad je loše ofarbana traka).
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1490
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Koliko troši?

Post od pedalaš »

@dragan
U mojoj računici ne fale delovi.
Sam deklarisani kapacitet ne možeš posmatrati neuavisno od napona.
Da li akumulator u kolima ima kapacitet 55 Ah ili 55 kWh? Ima 55 Ah. Ali, teorijska količima energije u njemu je 55 Ah X 12 V "jednako" 0,66 kWh.
To što Corolla i Highlander imaju isti deklarisani kapacitet po ćeliji ( 6,5 Ah ) ne znači da im baterijska pakovanja ( sačinjena od serijski vezanih ćelija ) pohranjuju istu količinu energijje. Jer nije isti napon pakovanja, pošto nije isti broj ćelija.
Kao što baterijsko pakovanje tvog CH-R-a ( sa kapacitetom jedne ćelije od 4,08 Ah ) nema bitno drugačiji kapacitet od onog kod Corolle ( gde je jedna ćelija 6,5 Ah ).

Što se tiče WLTP-a ( deklarisane potrošnje i deklarisane emisije ), možemo ti i ja da razglabamo šta hoćemo, ali, to ti je tako. I recimo za moj Jazz je WLTP deklaracija za veoma velku brzinu skoro pa potpuno ista kao kod tebe. Pogledaj u Nemačkoj na sajtu Toyote koja je WLTP deklaracija za tsvoj CH-R za veoma veliku brzinu ( u Nemačkoj su napisali Autobahn (Höchstwert), 6,1-6,2 ).
https://www.toyota.de/content/dam/toyot ... 7_24_j.pdf
Pa, ista ti je kao i u Srbiji. A ona je ista ( u jedna dcl razlike ) u odnosu na Jazz Crosstar ( a Crosstar ima za auto put pola litre veću deklaraciju od običnog Jazz-a hibrida ).

Ja ti zato i kažem da je to na auto putu isto. Pa bila Toyota ili šta drugo. Konverzija energije stvara gubitke. I zato na auto putu hibridi nisu ekonomičniji.
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1490
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Koliko troši?

Post od pedalaš »

risk napisao: 08 Jul 2024, 23:27 Kod Toyote, 56 ćelija, 4.08Ah .. dakle i 600V sistem.

Iz "owners manual"-a:

Hybrid battery (traction battery)
Type Lithium-ion battery
Voltage 3.7 V/cell
Capacity 4.08 Ah
Quantity
 2ZR-FXE engine
56 cells
 M20A-FXS engine
60 cells
Nominal voltage
 2ZR-FXE engine
207.2 V
 M20A-FXS engine
222.0 V

Znači 207V * 4.08Ah = 844Wh = 0.8kWh, znači možda max 5 km domet u EV modu. Treba da je dovoljno za parkiranje u tržnom centru.

207/56 = 3.7 . To je mnogo za nominalni napon za LFP za 1 ćeliju, verovatno je NMC hemija što znači manje ciklusa. Pretpostavljam da je dizajn celog sistema stariji.

---

A da, Toyota uvek uključuje Lane Keep Assistance, na svakom uključivanju, nema mogućnosti da se trajno ugasi na novim kolima. Neki proizvođači to ne rade, već je moguće otići u settings i ugasiti to (da ne cima volan kad je loše ofarbana traka).

Kod Toyota klasičnih hibrida ne postoji baterijsko pakovanje od 600 V, niti hibridni sklop koji radi na tom naponu. Čak ni kod PHEV varijante.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Koliko troši?

Post od dragan »

Nije isto, al stvarno nemam zelju da se ponavljam. Ljubitelj je bar razumeo, za mene pobeda :)
Isto kao i za baterije. Ako ste za moj C-HR sracunali 0.8kWh, onda plug-in ima nesto preko 2kWh, neka bude i 2ipo, i domet na struju izmedju 60 i 70 km. Pa onda taj auto trosi 4-5 puta manje nego ostali hibridi, ili nesto ne stima.


Sent from my 2201123G using Tapatalk

pedalaš
Reactions:
Postovi: 1490
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Koliko troši?

Post od pedalaš »

Koliko znam, CH-R 2,0 PHEV ima bateriju bruto kapaciteta 13,6 kWh.

A, "pobedili" smo svi :)
Odgovori