Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Molim za preporuku za majstora za branik u Zemunu / Beogradu da mi ovo namesti, neko me je udario na parkingu i pomerio maglenku (ne može da se vrati) a i branik je napukao (donja strelica). Ne bih aktivirao kasko.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15293
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
Ne bih se baš složio.milosg napisao: Fora je što npr. tržišna inspekcija ovo smatra validnim. Za njih je jedino bitno da se prodavac izjasni o reklamaciji u roku, način na koji je odgovorio itd, ali za njih je nebitno da li je reklamacija prihvaćena ili ne.
Iz prakse, kod mene je prilično drugačije iskustvo, inspekcije su u večini slučajeva sasvim dobro obavile svoj posao. To uključuje i dva inspekcijska nadzora (urodili plodom) u jednoj od najvećih državnih firmi, a reklo bi se da nema šanse. Takođe, bili su vrlo radi (doduše, inspekcija min.zdravlja, a ne tržišna), da ulete i u veoma poznatu zdravstvenu ustanovu, samo da im potpišem prijavu, ako želim. No, to smo sredili drugačije.
Ovakva izjava (da nema ničega od inspekcija) će mnoge odvratiti da pokušaju sa inspekcijom, što nije dobro. Kada je neko bezobrazan, nađe se vremena, a nije komplikovano. Pozoveš, eventualno pošalješ email i to je to. Kuriri vraćaju pare x3, usled neopravdanih kašnjenja, AirSrbija isplaćuje penale za kašnjenja, svašta nešto postoji, a masa i ne zna svoja prava, i bez inspekcija.
Uvek se prvo možete obratiti nekom od udruženja za zaštitu potrošača i oni će dati savet, preuzeti nešto ili uputiti na drugu adresu.
Naravno, nije sve idealno, ali sam se i ja iznenadio, da u ovakvoj zemlji, neke stvari i prava mogu da se ostvare, nekim redovnim putem.
Direktno sam zvao neke inspekcije. Za divno čudo, ljubazni, saslušaju, daju svoj predlog ili delaju.
Jednom je bila neka pogubljena, koja je vrdala kako zna i ume da ne mora da izađe na teren na NIS pumpu. Sve ona razume, ali ako bi nekako moglo da se prebaci sa Čačka na republičku inspekciju, verovatno da se ne zaneri nekome...
TapaT
Re: Servis - Razno
Znam na šta misliš, ali možda ja nisam bio dovoljno jasan. Tržišna, kojoj se ljudi često obrate kada im se ne uvaži reklamacija, zapravo samo proverava formalnost celog postupka (rokove, da li je i kako odgovoreno, i slično). Njih ne interesuje da li je reklamacija uvažena, jer smatraju da postoje opravdane situacije kada trgovac ne mora da je uvaži, i oni u te razloge ne ulaze. Ne pišem ovo napamet, ovo je informacija od pre neku godinu od Gorana Macure, koji je bio načelnik (ne znam da li je još uvek). U primeru sa ove teme, firma koja je onako odbila reklamaciju, ako je to uradila u predviđenom roku, može biti skroz čista i da joj se pojavi tržišna.
Naravno, znam da u praksi pomaže kad se pripreti, jer niko ne želi inspekcijski nadzor, ali u samom zakonu postoji ta ogromna rupa gde, zapravo, prodavac može debelo da te zeza, i da se tebi ne isplati da pokrećeš dalje to..
Naravno, znam da u praksi pomaže kad se pripreti, jer niko ne želi inspekcijski nadzor, ali u samom zakonu postoji ta ogromna rupa gde, zapravo, prodavac može debelo da te zeza, i da se tebi ne isplati da pokrećeš dalje to..
- Saša
- Postovi: 14197
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
To je tačno, prodavac je u obavezi da primi reklamaciju i da na nju odgovori (pismenim putem) u roku 8 dana, a takođe naravno sve mora biti i papirološki propraćeno (popunjen reklamacioni zahtev od strane kupca, odluka o reklamaciji, uvedeno u knjigu reklamacija)... Inspekcija može samo da proveri da li je sve ispoštovano po proceduri i rokovima u samu odluku ne ulaze niti mogu prisiliti prodavca da je promeni. To je ostavljeno kupcu - da se žali, da ide na vansudsko rešavanje spora ili da sudskim putem traži zaštitu svojih prava.
Re: Servis - Razno
Tako ti je i sa bankama. Njima je jedino bitno da ti blagovremeno odgovore ne reklamaciju klijenta. Rok je svetinjja. A ne i klijent i njegova prava. NBS samo to oko toga i procedure i gleda ako posle dodje do pritužbe na rad banke kod NBS.milosg napisao: 13 Jul 2024, 20:23 Znam na šta misliš, ali možda ja nisam bio dovoljno jasan. Tržišna, kojoj se ljudi često obrate kada im se ne uvaži reklamacija, zapravo samo proverava formalnost celog postupka (rokove, da li je i kako odgovoreno, i slično). Njih ne interesuje da li je reklamacija uvažena, jer smatraju da postoje opravdane situacije kada trgovac ne mora da je uvaži, i oni u te razloge ne ulaze. Ne pišem ovo napamet, ovo je informacija od pre neku godinu od Gorana Macure, koji je bio načelnik (ne znam da li je još uvek). U primeru sa ove teme, firma koja je onako odbila reklamaciju, ako je to uradila u predviđenom roku, može biti skroz čista i da joj se pojavi tržišna.
Naravno, znam da u praksi pomaže kad se pripreti, jer niko ne želi inspekcijski nadzor, ali u samom zakonu postoji ta ogromna rupa gde, zapravo, prodavac može debelo da te zeza, i da se tebi ne isplati da pokrećeš dalje to..
Ili, kada se putnik žali avio kompaniji, za bilo šta ( kašnjenje, otkaz leta ... ). Avio kompanija pazi na rok za odgovor, da bude blagovremeno. Neće Direktorat za civilno vazduhoplovstvo posle da ulazi u analizu osnovanosti prigovora putnika, već samo da li je avio prevoznik u roku odgovorio na reklamaciju putnika.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15293
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
Opet, moja iskustva su drugačija.
Tačno je da banka gleda da odgovori u roku, što Intesa koristi maksimalno i odgovara poslednjeg dana.
Elem, zvao sam NBS, sektor za zaštitu korisnika finansijskih usluga, nekoliko puta, za sebe i kolegu. Bili su veoma zainteresovani za odgovor banke, a jednom su me pitali da li sve imam napismeno, a zatim su me bukvalno nagovarali da im to prosledim kao žalbu, te da će lagano da im odrežu oko milion dinara kazne (to je bila Komercijalna), ako je istina sve što sam im rekao...
Ne bih ja (tj kolega) imao ništa od toga, moralo bi i dalje da se isteruje sudskim putem, jer ih NBS ne može naterati, čak i ako plate kaznu. Ipak smo uspeli banci da objasnimo koliko je pogrešno to što rade i rešenje je pronađeno.
-
Jednom sam se tako dopisivao sa Intesom, dokazao im da nisu pročitali sopstvene opšte uslove i završilo se sa "Obratite se NBS, nemamo više šta da kažemo". Verovatno se većina ne obrati. Meni su ipak na kraju ponudili da ispeglaju "moju" grešku, koju su oni napravili
TapaT
Tačno je da banka gleda da odgovori u roku, što Intesa koristi maksimalno i odgovara poslednjeg dana.
Elem, zvao sam NBS, sektor za zaštitu korisnika finansijskih usluga, nekoliko puta, za sebe i kolegu. Bili su veoma zainteresovani za odgovor banke, a jednom su me pitali da li sve imam napismeno, a zatim su me bukvalno nagovarali da im to prosledim kao žalbu, te da će lagano da im odrežu oko milion dinara kazne (to je bila Komercijalna), ako je istina sve što sam im rekao...
Ne bih ja (tj kolega) imao ništa od toga, moralo bi i dalje da se isteruje sudskim putem, jer ih NBS ne može naterati, čak i ako plate kaznu. Ipak smo uspeli banci da objasnimo koliko je pogrešno to što rade i rešenje je pronađeno.
-
Jednom sam se tako dopisivao sa Intesom, dokazao im da nisu pročitali sopstvene opšte uslove i završilo se sa "Obratite se NBS, nemamo više šta da kažemo". Verovatno se većina ne obrati. Meni su ipak na kraju ponudili da ispeglaju "moju" grešku, koju su oni napravili

TapaT
Re: Servis - Razno
Pre nego što počnem sa pitanjima, da li je neko u skorije vreme servisirao/menjao motorni lanac ili se razume u to?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24619
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Nema tu servisiranja.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis - Razno
Pa pod servisiranjem smatram kompletnu popravku u vezi tog sklopa, bila to zamena ili šta već. Nisam mislio da izvučem lanac i da plastičnim vezicama ili paljenom žicom skarabudžim nešto...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24619
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Oteras i zamene sve, lanac, spaner i ako treba ostalo.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis - Razno
To i jeste zamisao, već sam rekao majstoru da pokuša da izkalkuliše neku okvirnu cenu delova i rada kada bude mogao. Ono što je mene zanimalo koliko je to teška intervencija, ako je neko radio kakav je lanac ubacio i koliko ga je izašao rad, koliko je dugo bio bez auta i tome slično.
Recimo postoji HEPU set za zupčenje koji je 24.000 i Febi koji je 33.000. Sad bi mnogo bezbolnija situacija kada bih ubacio ovaj jeftiniji.
https://www.prodajadelova.rs/hepu-21-0118
https://www.prodajadelova.rs/febi-bilstein-37966
Recimo postoji HEPU set za zupčenje koji je 24.000 i Febi koji je 33.000. Sad bi mnogo bezbolnija situacija kada bih ubacio ovaj jeftiniji.
https://www.prodajadelova.rs/hepu-21-0118
https://www.prodajadelova.rs/febi-bilstein-37966
Re: Servis - Razno
Sta je najkvalitetnije to stavi. Male su tu ustede da bi razmisljao.
Sent from my M2012K11AG using Tapatalk
Sent from my M2012K11AG using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Nemam pojma... Sa jedne strane razmisljam da bi bilo kakav nov lanac zavrsio posao vikend vozacu kakav sam ja, ali i sa druge strane se plasim da ne prolupa nesto ponovo posle fazon pola godine. U ovom trenutku mi svaka usteda znaci, nisam u poziciji da radim bilo kakve intervencije na autu, ali bih isforsirao nesto jer ne zelim da se desi neka havarija sa lancem jer to automatski znaci THE END, ostajem bez auta. Videcu jos da iskopam sta ima po internetu na ovu temu....
Re: Servis - Razno
Ništa još nije definitivno potvrđeno, ali sam 90% siguran da je lanac u pitanju. Metalno zveketanje pri prvom paljenju, koje se čuje otprilike iz predela gde se lanac i nalazi. Zveket se gubi kada blago povisim obrtaje, vrati kad pustim gas, i na kraju nestane posle nekog vremena. Kada je motor zagrejan ništa se ne čuje, koliko god vozio u toku dana ništa se neće čudi dok motor ne prenoći i ohladi se u potpunosti. Mislim da su to simptomi istegnutog lanca?
Taj zveket nije tu od juče, čuje se godinama unazad. Probaću da snimim taj zvuk, ali teško da ću uspeti telefonom.
Taj zveket nije tu od juče, čuje se godinama unazad. Probaću da snimim taj zvuk, ali teško da ću uspeti telefonom.