Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Dijagnostiku sprovodiš ti gledajući u oscilograme i merenja, a zaključak na osnovu očitanih parametara /uglova razvoda/ opet donosiš ti.
Jedini prav ili kriv za pucanje lanca si ti, tj merna oprema je potpuno irelevantna kao nekakav "problem" i svakako da nema nikakvih pretpostavki-
Tehnika nisu društvene nauke, sve je egzaktno i uglavnom merljivo, ponovljivo i proverljivo.
Naravno da se lanac "čita" kao i kaiš što se "čita", kao što se čitaju i varijatori faze i još gomila stvari se vidi poput stanja kompresije/ dihtunga glave, pravilnog zatvaranja ventila i još mnogo toga...
Hint, pogledati šta je Picoscope u guglu.
Jedini prav ili kriv za pucanje lanca si ti, tj merna oprema je potpuno irelevantna kao nekakav "problem" i svakako da nema nikakvih pretpostavki-
Tehnika nisu društvene nauke, sve je egzaktno i uglavnom merljivo, ponovljivo i proverljivo.
Naravno da se lanac "čita" kao i kaiš što se "čita", kao što se čitaju i varijatori faze i još gomila stvari se vidi poput stanja kompresije/ dihtunga glave, pravilnog zatvaranja ventila i još mnogo toga...
Hint, pogledati šta je Picoscope u guglu.
Re: Servis - Razno
To o čemu pričaš je ravno letu na Mars za naše servisere. Čak i servisi koji ih poseduju, jer su uslovljeni da bi imali status ovlašćenog, ne koriste u radu osciloskop. Verovatno upućeni ljudi znaju zašto je tako, a mi možemo da nagađamo, što i nije posebno teško.ljubitelj napisao:Dijagnostiku sprovodiš ti gledajući u oscilograme i merenja, a zaključak na osnovu očitanih parametara /uglova razvoda/ opet donosiš ti.
Jedini prav ili kriv za pucanje lanca si ti, tj merna oprema je potpuno irelevantna kao nekakav "problem" i svakako da nema nikakvih pretpostavki-
Tehnika nisu društvene nauke, sve je egzaktno i uglavnom merljivo, ponovljivo i proverljivo.
Naravno da se lanac "čita" kao i kaiš što se "čita", kao što se čitaju i varijatori faze i još gomila stvari se vidi poput stanja kompresije/ dihtunga glave, pravilnog zatvaranja ventila i još mnogo toga...
Hint, pogledati šta je Picoscope u guglu.
Picoscope u autodijagnostici ima značaj kao magnetna rezonanca u medicini.
Bravo [mention]ljubitelj [/mention]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Servis - Razno
To mi je totalna nebuloza da ne smeju koristiti osciloskop za neku dijagnostiku. Za neke stvari je neophodna. Pogledaj diagnoseDan na yt, vlasnik servisa koji prikazuje neke zanimljive probleme na koje nailazi u servisu pa snimi problem, postupak dolaska do rešenja i samo rešenje.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Sjajan kanal i od njega sam puno naučio, zapravo i krenuo u postupak učenja a stalno ima nešto novo da se nauči na svakom primeru nekog novog problema/auta.
Ima Picoscope online puno toga, ima i kanal sa kursevima doduše uglavnom na američkim autima i njihovoj elektronici koje se dosta razlikuje od evropske ali principi su isti pa nije problem shvatiti.
Palic @ hvala.
Picoscope se koristi koliko znam i van ovlašćenih ja poznajem relativno dobro (ili loše, ne mogu da uporedim jer nemam sa kime) ver 6 a skoro sam video uživo ver 7 (naravno licenciranu, full verzija original Pico uredjaj) koja mi je na zahtev čak i dostupna.
U vreme brze elektronike u autima prosto neke stvari jedino možeš da vidiš sa osciloskopom i još ako je sa memorijom dovoljno brzog uzorkovanja onda se "uhvati" problem sa nekim signalom kro njegovu analizu ili kroz sinhronizaciju sa drugim signalima.
Šta znam, bez alata nema zanata kaže narodna poslovica.
Ja imam Hantek dvokanalni osciloskop koji je dovoljno brz da se vidi skoro sve ali nije automotive type kao Pico pa je teže raditi. Sonde sam samostalno napravio i tako....može da posluži da se locira uzrok kvara.
Ima Picoscope online puno toga, ima i kanal sa kursevima doduše uglavnom na američkim autima i njihovoj elektronici koje se dosta razlikuje od evropske ali principi su isti pa nije problem shvatiti.
Palic @ hvala.
Picoscope se koristi koliko znam i van ovlašćenih ja poznajem relativno dobro (ili loše, ne mogu da uporedim jer nemam sa kime) ver 6 a skoro sam video uživo ver 7 (naravno licenciranu, full verzija original Pico uredjaj) koja mi je na zahtev čak i dostupna.
U vreme brze elektronike u autima prosto neke stvari jedino možeš da vidiš sa osciloskopom i još ako je sa memorijom dovoljno brzog uzorkovanja onda se "uhvati" problem sa nekim signalom kro njegovu analizu ili kroz sinhronizaciju sa drugim signalima.
Šta znam, bez alata nema zanata kaže narodna poslovica.
Ja imam Hantek dvokanalni osciloskop koji je dovoljno brz da se vidi skoro sve ali nije automotive type kao Pico pa je teže raditi. Sonde sam samostalno napravio i tako....može da posluži da se locira uzrok kvara.
Re: Servis - Razno
Moj post o zameni lanca iz Avgusta 2021 godA170T napisao:Zanima me koliko je komplikovana intervencija zamena lanca u motoru i koliko to može koštati? Generalno mislim, znam da je svaki automobil priča za sebe.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока

Re: Servis - Razno
Već par dana se povremeno pali lampica akumulatora. Ne odmah prilikom kretanja, ali recimo posle 10tak min vožnje. Juče sam merio napon, ugašen auto, vruć motor, 12,32 - 12.36. Kad se upali auto, padne na oko 12.19. Aku je uzet prošle godine, energizer premium, tako da ne bi trebalo da je to. Kleme su čiste, a kaiš kod alternatora deluje zategnut.
Pošto je sezona odmora i majstor nije tu, ima li još nešto što bih mogao proveriti, pre nego što se vrati i odvezem kod njega?
U vožnji nisam primetio neku razliku. Svetla sijaju istog intenziteta, volan ne deluje da je "otežan" prilikom skretanja.
Pošto je sezona odmora i majstor nije tu, ima li još nešto što bih mogao proveriti, pre nego što se vrati i odvezem kod njega?
U vožnji nisam primetio neku razliku. Svetla sijaju istog intenziteta, volan ne deluje da je "otežan" prilikom skretanja.
Re: Servis - Razno
Prvo proveri punjenje alternatora posto ocigledno nisi a tih 12,3 na akumulatoru znaci da je na oko 50-60% napunjenosti i da mu fali da se dopuni, obzirom da ti je aku star god dana vrv nije do njega vec do alternatora.
Re: Servis - Razno
Da, verovatno je alternator. Nisam siguran kako da proverim punjenje alternatora? Ako je ono da upalim auto i potrošače, pa onda da merim, to je ovo kad je 12,19 daleko od 14,2.OMP napisao:Prvo proveri punjenje alternatora posto ocigledno nisi a tih 12,3 na akumulatoru znaci da je na oko 50-60% napunjenosti i da mu fali da se dopuni, obzirom da ti je aku star god dana vrv nije do njega vec do alternatora.
Ako je nešto drugo, napiši ako možeš.
Re: Servis - Razno
Tu alternator ne puni, po tim naponima, ili crko ili nesto oko kablaze....
Koji auto/motor
Koji auto/motor
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Servis - Razno
cekaj, ti kad upalis auto i meris na akumulatoru onda ti izbacuje 12,19??? pa to nije normalno uopste, tu je alternator u debelom problemu, ajde da je malo ispod 14 pa da kazemo ok ali kod tebe debalo ispod svih normalnih vrednosti, 13,8 je neki minimum koji bi trebalo da bude sa potrosacima a sa 12,19 ne znam ni kako radi uopste a cudno je da lampica ne svetli stalno. Da li si lepo podesio unimer ili cime vec meris prosto mi nelogicno to sto se desava.programer napisao: 21 Jul 2024, 11:51Da, verovatno je alternator. Nisam siguran kako da proverim punjenje alternatora? Ako je ono da upalim auto i potrošače, pa onda da merim, to je ovo kad je 12,19 daleko od 14,2.OMP napisao:Prvo proveri punjenje alternatora posto ocigledno nisi a tih 12,3 na akumulatoru znaci da je na oko 50-60% napunjenosti i da mu fali da se dopuni, obzirom da ti je aku star god dana vrv nije do njega vec do alternatora.
Ako je nešto drugo, napiši ako možeš.
- Gazu
- Postovi: 2720
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
To neki He-Man od akumulatora kad mu toliko drži bez dobrog punjenja.
Re: Servis - Razno
Ne napisa, ili ja ne vidim, koji je auto u pitanju.
Ako je alternator "analogni" tip, klasičan sa reglerom onda je lako proveriti i običnom sijalicom od 21W/12V, kao što se koristi ispitna glimerica.
Ako je alternator "digitalni" tip i pobuda ide preko kompjutera i LIN magistrale onda ti je neophodna merna oprema, dijagnostika, osciloskop, ispitna digitalna pipalica, šta već imaš....inače nema neke jednsotavne provere.
Da li se pali "lampica" kada se da kontakt u bravi ali još ne upali motor?
To je osnovni test.
Naponi koje si navdeo su niski, i svakako alternator ne puni a zašto je sledeći krug ispitivanja na licu mesta, tamo kod tebe.
Takodje može alternator da je ispravan potpuno a da se ne puni akumulator, ali to je sledeća faza provere, BMS.
Ako je alternator "analogni" tip, klasičan sa reglerom onda je lako proveriti i običnom sijalicom od 21W/12V, kao što se koristi ispitna glimerica.
Ako je alternator "digitalni" tip i pobuda ide preko kompjutera i LIN magistrale onda ti je neophodna merna oprema, dijagnostika, osciloskop, ispitna digitalna pipalica, šta već imaš....inače nema neke jednsotavne provere.
Da li se pali "lampica" kada se da kontakt u bravi ali još ne upali motor?
To je osnovni test.
Naponi koje si navdeo su niski, i svakako alternator ne puni a zašto je sledeći krug ispitivanja na licu mesta, tamo kod tebe.
Takodje može alternator da je ispravan potpuno a da se ne puni akumulator, ali to je sledeća faza provere, BMS.
Re: Servis - Razno
@Bax focus 1.8 tddi
@OMP da, radio možda minut sa uključenim potrošačima i pokazao 12,19. Mereno je na prilično tačna amper klešta.
Evo danas ponovo proverih, čak ispod 12 sa upaljenim kratkim, dugim i radiom.
Čuje se neki zvuk poput "cvilenja" kaiša, kao da proklizava, mada vizuelno koliko mogu da vidim, vrti se bez problema.
Svakako moram sačekati majstora, sumnjam da mogu bilo šta da proverim više od ovoga.
@OMP da, radio možda minut sa uključenim potrošačima i pokazao 12,19. Mereno je na prilično tačna amper klešta.
Evo danas ponovo proverih, čak ispod 12 sa upaljenim kratkim, dugim i radiom.
Čuje se neki zvuk poput "cvilenja" kaiša, kao da proklizava, mada vizuelno koliko mogu da vidim, vrti se bez problema.
Svakako moram sačekati majstora, sumnjam da mogu bilo šta da proverim više od ovoga.