Servis - Razno

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj »

Dijagnostiku sprovodiš ti gledajući u oscilograme i merenja, a zaključak na osnovu očitanih parametara /uglova razvoda/ opet donosiš ti.
Jedini prav ili kriv za pucanje lanca si ti, tj merna oprema je potpuno irelevantna kao nekakav "problem" i svakako da nema nikakvih pretpostavki-
Tehnika nisu društvene nauke, sve je egzaktno i uglavnom merljivo, ponovljivo i proverljivo.


Naravno da se lanac "čita" kao i kaiš što se "čita", kao što se čitaju i varijatori faze i još gomila stvari se vidi poput stanja kompresije/ dihtunga glave, pravilnog zatvaranja ventila i još mnogo toga...

Hint, pogledati šta je Picoscope u guglu.
Korisnikov avatar
paliic
Reactions:
Postovi: 198
Pridružio se: 20 Okt 2016, 09:33

Re: Servis - Razno

Post od paliic »

ljubitelj napisao:Dijagnostiku sprovodiš ti gledajući u oscilograme i merenja, a zaključak na osnovu očitanih parametara /uglova razvoda/ opet donosiš ti.
Jedini prav ili kriv za pucanje lanca si ti, tj merna oprema je potpuno irelevantna kao nekakav "problem" i svakako da nema nikakvih pretpostavki-
Tehnika nisu društvene nauke, sve je egzaktno i uglavnom merljivo, ponovljivo i proverljivo.


Naravno da se lanac "čita" kao i kaiš što se "čita", kao što se čitaju i varijatori faze i još gomila stvari se vidi poput stanja kompresije/ dihtunga glave, pravilnog zatvaranja ventila i još mnogo toga...

Hint, pogledati šta je Picoscope u guglu.
To o čemu pričaš je ravno letu na Mars za naše servisere. Čak i servisi koji ih poseduju, jer su uslovljeni da bi imali status ovlašćenog, ne koriste u radu osciloskop. Verovatno upućeni ljudi znaju zašto je tako, a mi možemo da nagađamo, što i nije posebno teško.
Picoscope u autodijagnostici ima značaj kao magnetna rezonanca u medicini.

Bravo [mention]ljubitelj [/mention]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10915
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Servis - Razno

Post od sebekkg »

To mi je totalna nebuloza da ne smeju koristiti osciloskop za neku dijagnostiku. Za neke stvari je neophodna. Pogledaj diagnoseDan na yt, vlasnik servisa koji prikazuje neke zanimljive probleme na koje nailazi u servisu pa snimi problem, postupak dolaska do rešenja i samo rešenje.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj »

Sjajan kanal i od njega sam puno naučio, zapravo i krenuo u postupak učenja a stalno ima nešto novo da se nauči na svakom primeru nekog novog problema/auta.

Ima Picoscope online puno toga, ima i kanal sa kursevima doduše uglavnom na američkim autima i njihovoj elektronici koje se dosta razlikuje od evropske ali principi su isti pa nije problem shvatiti.
Palic @ hvala.
Picoscope se koristi koliko znam i van ovlašćenih ja poznajem relativno dobro (ili loše, ne mogu da uporedim jer nemam sa kime) ver 6 a skoro sam video uživo ver 7 (naravno licenciranu, full verzija original Pico uredjaj) koja mi je na zahtev čak i dostupna.

U vreme brze elektronike u autima prosto neke stvari jedino možeš da vidiš sa osciloskopom i još ako je sa memorijom dovoljno brzog uzorkovanja onda se "uhvati" problem sa nekim signalom kro njegovu analizu ili kroz sinhronizaciju sa drugim signalima.

Šta znam, bez alata nema zanata kaže narodna poslovica.
Ja imam Hantek dvokanalni osciloskop koji je dovoljno brz da se vidi skoro sve ali nije automotive type kao Pico pa je teže raditi. Sonde sam samostalno napravio i tako....može da posluži da se locira uzrok kvara.
A170T
Reactions:
Postovi: 2489
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Servis - Razno

Post od A170T »

A170T napisao:Zanima me koliko je komplikovana intervencija zamena lanca u motoru i koliko to može koštati? Generalno mislim, znam da je svaki automobil priča za sebe.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Moj post o zameni lanca iz Avgusta 2021 god Slika
programer
Reactions:
Postovi: 393
Pridružio se: 07 Apr 2017, 17:31

Re: Servis - Razno

Post od programer »

Već par dana se povremeno pali lampica akumulatora. Ne odmah prilikom kretanja, ali recimo posle 10tak min vožnje. Juče sam merio napon, ugašen auto, vruć motor, 12,32 - 12.36. Kad se upali auto, padne na oko 12.19. Aku je uzet prošle godine, energizer premium, tako da ne bi trebalo da je to. Kleme su čiste, a kaiš kod alternatora deluje zategnut.

Pošto je sezona odmora i majstor nije tu, ima li još nešto što bih mogao proveriti, pre nego što se vrati i odvezem kod njega?

U vožnji nisam primetio neku razliku. Svetla sijaju istog intenziteta, volan ne deluje da je "otežan" prilikom skretanja.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9504
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP »

Prvo proveri punjenje alternatora posto ocigledno nisi a tih 12,3 na akumulatoru znaci da je na oko 50-60% napunjenosti i da mu fali da se dopuni, obzirom da ti je aku star god dana vrv nije do njega vec do alternatora.
A170T
Reactions:
Postovi: 2489
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Servis - Razno

Post od A170T »

Crko alternator.
programer
Reactions:
Postovi: 393
Pridružio se: 07 Apr 2017, 17:31

Re: Servis - Razno

Post od programer »


OMP napisao:Prvo proveri punjenje alternatora posto ocigledno nisi a tih 12,3 na akumulatoru znaci da je na oko 50-60% napunjenosti i da mu fali da se dopuni, obzirom da ti je aku star god dana vrv nije do njega vec do alternatora.
Da, verovatno je alternator. Nisam siguran kako da proverim punjenje alternatora? Ako je ono da upalim auto i potrošače, pa onda da merim, to je ovo kad je 12,19 daleko od 14,2.

Ako je nešto drugo, napiši ako možeš.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12176
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Servis - Razno

Post od Bax »

Tu alternator ne puni, po tim naponima, ili crko ili nesto oko kablaze....

Koji auto/motor
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od Saša »

Možda samo regler na alternatoru pravi problem. Treba proveriti.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9504
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP »

programer napisao: 21 Jul 2024, 11:51
OMP napisao:Prvo proveri punjenje alternatora posto ocigledno nisi a tih 12,3 na akumulatoru znaci da je na oko 50-60% napunjenosti i da mu fali da se dopuni, obzirom da ti je aku star god dana vrv nije do njega vec do alternatora.
Da, verovatno je alternator. Nisam siguran kako da proverim punjenje alternatora? Ako je ono da upalim auto i potrošače, pa onda da merim, to je ovo kad je 12,19 daleko od 14,2.

Ako je nešto drugo, napiši ako možeš.
cekaj, ti kad upalis auto i meris na akumulatoru onda ti izbacuje 12,19??? pa to nije normalno uopste, tu je alternator u debelom problemu, ajde da je malo ispod 14 pa da kazemo ok ali kod tebe debalo ispod svih normalnih vrednosti, 13,8 je neki minimum koji bi trebalo da bude sa potrosacima a sa 12,19 ne znam ni kako radi uopste a cudno je da lampica ne svetli stalno. Da li si lepo podesio unimer ili cime vec meris prosto mi nelogicno to sto se desava.
Korisnikov avatar
Gazu
Reactions:
Postovi: 2720
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od Gazu »

To neki He-Man od akumulatora kad mu toliko drži bez dobrog punjenja.😁
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj »

Ne napisa, ili ja ne vidim, koji je auto u pitanju.
Ako je alternator "analogni" tip, klasičan sa reglerom onda je lako proveriti i običnom sijalicom od 21W/12V, kao što se koristi ispitna glimerica.

Ako je alternator "digitalni" tip i pobuda ide preko kompjutera i LIN magistrale onda ti je neophodna merna oprema, dijagnostika, osciloskop, ispitna digitalna pipalica, šta već imaš....inače nema neke jednsotavne provere.

Da li se pali "lampica" kada se da kontakt u bravi ali još ne upali motor?
To je osnovni test.

Naponi koje si navdeo su niski, i svakako alternator ne puni a zašto je sledeći krug ispitivanja na licu mesta, tamo kod tebe.
Takodje može alternator da je ispravan potpuno a da se ne puni akumulator, ali to je sledeća faza provere, BMS.
programer
Reactions:
Postovi: 393
Pridružio se: 07 Apr 2017, 17:31

Re: Servis - Razno

Post od programer »

@Bax focus 1.8 tddi

@OMP da, radio možda minut sa uključenim potrošačima i pokazao 12,19. Mereno je na prilično tačna amper klešta.

Evo danas ponovo proverih, čak ispod 12 sa upaljenim kratkim, dugim i radiom.

Čuje se neki zvuk poput "cvilenja" kaiša, kao da proklizava, mada vizuelno koliko mogu da vidim, vrti se bez problema.

Svakako moram sačekati majstora, sumnjam da mogu bilo šta da proverim više od ovoga.
Odgovori