Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Kada već imaš amper klješta batali napone, izmeri struje i to je veći deo dijagnostike.
Nadji na netu dijagram jačine struje vs obrtaji motora (alternatora) i uporedi sa stanjem punjenja tvojeg.
A stetoskopom, može i improvizovani na licu mesta, lociraj poreklo tog zvuka da li je sa prednje isli zadnje strane alternatora.
I proveri (rukom dok držiš kontru) kvačilo remenice alternatora. Nije direktno vezano za punjenje ali jeste dobra provera.
Focus 1,8 tDDi koliko se sećam je onaj klasični motor iz 90tih, običan alternator tako da je dovoljan najosnovniji alat za dijagnosticiranje i samu popravku alternatora.
Naravno, podrazumeva se provera osigurača i same instalacije pobude.
Preko W kleme (priključak za obrtomer) na poledjini altenratora možeš proveriti stanje diodnog mosta bez otvaranja.
Uglavnom sve te jednostavne početne provere bi trebalo da budu lako pristupačne ako je sam alternator dostupan u smislu mesta montaže.
Ovo su sve predlozi opšte na nevidjeno a zavisno od mogućnosti testirati šta se može sa alatom, koji je dostupan na licu mesta, bez majstora.
Nadji na netu dijagram jačine struje vs obrtaji motora (alternatora) i uporedi sa stanjem punjenja tvojeg.
A stetoskopom, može i improvizovani na licu mesta, lociraj poreklo tog zvuka da li je sa prednje isli zadnje strane alternatora.
I proveri (rukom dok držiš kontru) kvačilo remenice alternatora. Nije direktno vezano za punjenje ali jeste dobra provera.
Focus 1,8 tDDi koliko se sećam je onaj klasični motor iz 90tih, običan alternator tako da je dovoljan najosnovniji alat za dijagnosticiranje i samu popravku alternatora.
Naravno, podrazumeva se provera osigurača i same instalacije pobude.
Preko W kleme (priključak za obrtomer) na poledjini altenratora možeš proveriti stanje diodnog mosta bez otvaranja.
Uglavnom sve te jednostavne početne provere bi trebalo da budu lako pristupačne ako je sam alternator dostupan u smislu mesta montaže.
Ovo su sve predlozi opšte na nevidjeno a zavisno od mogućnosti testirati šta se može sa alatom, koji je dostupan na licu mesta, bez majstora.
Poslednja izmena od ljubitelj u 21 Jul 2024, 19:41, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Servis - Razno
Meni nije jasno kako taj auto idalje pali sa tako praznim akumulatorom pa jos dizel motor, lampica bi morala da svetli sve vreme na tako niskom punjenju ali svakako ga nemoj voziti jer ce ti stati negde, ili nadji nekog da ponovo sve premeri drugim ispitnim sredstvima ili cekaj majstora ali tu nesto ne stima
- Saša
- Postovi: 14289
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Servis - Razno
Verovatno je tu na granici svega, a akumulator dobar pa izdržava i dalje tako, polovično napunjen (neko vreme, neće dugo). No čim čovek pita - problem je ipak uočen na neki način (samo to nije objasnio do kraja).
Re: Servis - Razno
@ljubitelj Hvala na detaljnom odgovoru. Struju bih mogao izmeriti kad nađem dijagram, ali za ostalo teško, jer em se ne razumem, em je koliko vidim za pristup alternatoru potrebno podići auto na klocne, skinuti šuspleh i od dole prići.
Lampica se standardno pali na kontakt, kao i lampica ulja, čim se auto upali, obe se ugase.
@OMP što kaže Saša, moguće jer je dobar akumulator, ali nisam stručan. Stavljen je čini mi se od 77Ah, najveći koji je fizički mogao da stane. Svakako pada napon u odnosu na juče nakon ovih testiranja.
Prikačio sam pulsni punjač od 6A, pa ću ga ostaviti preko noći da se napuni.
Lampica se standardno pali na kontakt, kao i lampica ulja, čim se auto upali, obe se ugase.
@OMP što kaže Saša, moguće jer je dobar akumulator, ali nisam stručan. Stavljen je čini mi se od 77Ah, najveći koji je fizički mogao da stane. Svakako pada napon u odnosu na juče nakon ovih testiranja.
Prikačio sam pulsni punjač od 6A, pa ću ga ostaviti preko noći da se napuni.
Re: Servis - Razno
meni je cudno to sa lampicom, morala bi uvek da svetli sa tako malim naponom cim ga alternator ne puni
Re: Servis - Razno
Ok, alternator je nepristupačan za rad pa onda mora posredno.Lampica se standardno pali na kontakt, kao i lampica ulja, čim se auto upali, obe se ugase.
Ovo je ok stanje, znači da puni i da napon prelazi 11+ V na izlazu, nekakvu struju generiše.
E sad, obrati pažnju i sada noću u mraku je idealno da li se lampica nakon paljenja motora zaista potpuno ugasi ili bledo kao tinja, tek jedva vidljivo?
Ako je ovo drugo onda se dijagnoza može postaviti bez daljeg ispitivanja.
Koliko je alternator (auto) prešao, tipujem da je oko 280-340,000km negde opseg, na osnovu opisanog ponašanja.
- Saša
- Postovi: 14289
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Pitanje je kako je to podešeno, možda svetli tek kada padne ispod 12 V. Tih 12 i nešto je verovatno dovoljno da alternator napaja potrošače dok motor radi ali je to slabo na duže staze za pravilno punjenje akumulatora.
- srdjanyo
- Postovi: 3507
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
@programer Ne bih da se ponavljam, ali ako se pojavi lampica za akumulator u toku vožnje to je sigurno kvar alternatora. Pod tim podrazumevam sve delove koje čine alternator i njegovu instalaciju.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
- Eskimko
- Postovi: 546
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Servis - Razno
Meni ne pali lampicu za punjenje alternatora na citroenu c5 kad sam ga upalio bez pk kaisa. Napon alternatora je bio 11.5V
Re: Servis - Razno
sasa@ nema tu nekog podešavanja kod tih klasičnih alternatora i elektro instalacije.
Pad napona na diodi je 0,7V (0,65V tačnije), ima nešto omskih otpora u kablaži, omski otpor namotaja rotora, omski otpor četkica...uglavnom oko 1V je razlika potencijala pa ako je izmerio 12,1V onda je 11,1V.
Lampica radi na principu da se pali na razliku potencijala.
Ako je mala onda tinja bledo iako generator proizvodi struju (Ems) i tada je neispravna pobuda rotora a ugasi se kada je razlika potencijala dovoljno velika (negativna zapravo u odnosu na početno stanje kada svetli) i tada zaista puni generator strujom kako treba- naravno pod opterećenjem potrošača.
Alternator ne napaja naponom već strujom- elektro motornom silom, napon nije nešto što omogućava punjenje.
Uglavnom ta lampica kako svetli je dobra za dijagnostiku vrste kvara, to važi za klasičnu lampicu sa užarenim vlaknom (ne važi za led) čiji intenzitet je zavistan od struje koja protiče.
Pad napona na diodi je 0,7V (0,65V tačnije), ima nešto omskih otpora u kablaži, omski otpor namotaja rotora, omski otpor četkica...uglavnom oko 1V je razlika potencijala pa ako je izmerio 12,1V onda je 11,1V.
Lampica radi na principu da se pali na razliku potencijala.
Ako je mala onda tinja bledo iako generator proizvodi struju (Ems) i tada je neispravna pobuda rotora a ugasi se kada je razlika potencijala dovoljno velika (negativna zapravo u odnosu na početno stanje kada svetli) i tada zaista puni generator strujom kako treba- naravno pod opterećenjem potrošača.
Alternator ne napaja naponom već strujom- elektro motornom silom, napon nije nešto što omogućava punjenje.
Uglavnom ta lampica kako svetli je dobra za dijagnostiku vrste kvara, to važi za klasičnu lampicu sa užarenim vlaknom (ne važi za led) čiji intenzitet je zavistan od struje koja protiče.
Re: Servis - Razno
Cekaj ja sad ne razumem, jel moze da bude problem u alternatoru da ne puni a da te lampica o tome ne obavesti?
Re: Servis - Razno
Da, može.
Alternator ne puni dovoljnom strujom a ima napon pa lampica ne obaveštava o problemu.
Alternator ne puni dovoljnom strujom a ima napon pa lampica ne obaveštava o problemu.
Re: Servis - Razno
Ako je suditi po mom renault modusu, kad sam imao problem, palio je lampicu kada drastično opadne punjenje (na leru). Iako ni kroz ceo opseg nije bilo idealno (npr. na 13 volti po unimeru, a ne pali lampicu na tabli). Sada je nešto preko 14 volti posle popravke alterntora...
Re: Servis - Razno
Ok nece da je upali do neke tacke pada napona tipa mozda do 13v i to je ok jer idalje puni koliko toliko i male su sanse da te ostavi na putu ali ja sam iz prethodnog pisanja skontao da pricate da moze uopste da ne svetli lampica ma koliko padne napon pa mi nije bilo logicno.
Re: Servis - Razno
Moguće da ovde počne da svetli kad padne ispod 12. Uglavnom rešeno je.
Našao sam nekog dečka preko preporuke. Reče da je alternator bio zamašćen i da je menjao četkice valjda i šta sve ide uz to.
Naplatio 8 hiljada, a drugar preko kog sam dobio broj smatra da je jača cena, pa me zanima šta vi mislite?
Da se razumemo, ne žalim čak i ako je više naplatio, jer je završio za sat - dva, dok je drugi rekao da može u sredu, ali eto čisto da čujem mišljenje, da li je inače jeftinije.
Našao sam nekog dečka preko preporuke. Reče da je alternator bio zamašćen i da je menjao četkice valjda i šta sve ide uz to.
Naplatio 8 hiljada, a drugar preko kog sam dobio broj smatra da je jača cena, pa me zanima šta vi mislite?
Da se razumemo, ne žalim čak i ako je više naplatio, jer je završio za sat - dva, dok je drugi rekao da može u sredu, ali eto čisto da čujem mišljenje, da li je inače jeftinije.