Isplativost električnih vozila
Re: 2024 Fiat Grande Panda
U odnosu na pare, relativno gledano prema odnosu ljudi prema struji.
Re: 2024 Fiat Grande Panda
Pa ne znam koliko treba da košta struja?
Ja leti plaćam 50-ak evra, na 50kvm i 3 člana, zimi bude oko 80-100e.
Kad pogledamo medijalna primanja u državi i ne bih rekao da je struja džaba.
E sad što neko ima primanja 300e a neko 3 soma to je druga tema, naravno da će ovom drugom biti džabe.
Ja leti plaćam 50-ak evra, na 50kvm i 3 člana, zimi bude oko 80-100e.
Kad pogledamo medijalna primanja u državi i ne bih rekao da je struja džaba.
E sad što neko ima primanja 300e a neko 3 soma to je druga tema, naravno da će ovom drugom biti džabe.
Re: 2024 Fiat Grande Panda
Ja ne mogu da procenim da li neko ima 300 ili 3000e platu kada prošetam gradom i vidim bez izuzetka sve popaljeno ko Las Vegas. Mislim da to nema veze sa primanjima nikakve. Nikog ne interesuje kolika je cena struje i da li na duže staze nešto može da optimizuje, zato kažem da je jeftina.
Panda će po gradu da troši plafon 15kWh/100km, što mu na 1500km mesečno ispadne 225kWh. Ako na 100 domaćinstava jedno zameni jedan auto za ovakav auto, dovoljno je svi da manje potroše struje za 4 promila da bi ukupna potrošnja struje ostala ista.
Panda će po gradu da troši plafon 15kWh/100km, što mu na 1500km mesečno ispadne 225kWh. Ako na 100 domaćinstava jedno zameni jedan auto za ovakav auto, dovoljno je svi da manje potroše struje za 4 promila da bi ukupna potrošnja struje ostala ista.
- Gazu
- Postovi: 2720
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: 2024 Fiat Grande Panda
Jako grešiš. Ako neko živi u stanu, ima gradsko grejanje ili tako nešto, on ni ne može ništa da optimizuje. Ko više struje troši, pre svega radi grejanja, taj idekako hoće struju da optimizuje! Eno, moj ćale stalno sabira i oduzima, a da on to ne radi, radio bi ja.nidza napisao: 25 Jul 2024, 15:35 Ja ne mogu da procenim da li neko ima 300 ili 3000e platu kada prošetam gradom i vidim bez izuzetka sve popaljeno ko Las Vegas. Mislim da to nema veze sa primanjima nikakve. Nikog ne interesuje kolika je cena struje i da li na duže staze nešto može da optimizuje, zato kažem da je jeftina.
Da komentarišemo kako stanovi sijaju ko u Las Vegasu, pa šta bi hteo. Nije sijalica ljudima najveći potrošač da bi sedeli u polumraku i preterano pazili da su ostavili neku (štedljivu!) sijalicu bezveze upaljenu negde. Pa ni TV nije veliki potrošač. Nećemo sad ko babe i dede valjda: milje preko televizora, povremeno se pali samo poneka sijalica, a onda TV palimo u 7 uveče da pogledamo Slagalicu, Dnevnik i Bolji Život.
Re: 2024 Fiat Grande Panda
Eto, sve si objasnio kakav pristup struji imamo. Šta sam ja drugačije napisao? 

Re: 2024 Fiat Grande Panda
Pa da je to nenormalan pristup korišćenju struje?
- Gazu
- Postovi: 2720
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: 2024 Fiat Grande Panda
Moguće da se nismo dobro razumeli.
Ako sam te dobro shvatio ranije, hteo si reći da je struja kod nas dovoljno jeftina da se ljudi ni ne obaziru koliko će struje potrošiti. Mislim, donekle sam se složio sa tobom, ali sve dok se priča o uređajima koji su nam svakako potrebni tokom dana, a koji ni ne troše puno zapravo. Ali mimo toga, ako nekome treba više kWh tokom meseca zbog grejanja recimo, onda on baš mora da vodi računa o tome koliko će kilovata potrošiti, pa čak i kako će eventualno ti kilovati biti raspoređeni između više i niže tarife.
Re: 2024 Fiat Grande Panda
Ja ne znam tačno šta je jeftino, za +200 kWh mi je račun porastao 4000 din. 686 kWh 10573 din
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: 2024 Fiat Grande Panda
Koliko te košta 1500km čiste gradske vožnje u BMB?
+200kWh pogledaj koliko ti podiže račun u nižoj tarifi, ne ukupan.
+200kWh pogledaj koliko ti podiže račun u nižoj tarifi, ne ukupan.
Re: 2024 Fiat Grande Panda
Ja komentarišem samo cenu struje.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: 2024 Fiat Grande Panda
Isplativo je itekako nekom ko sada ima elektro. Ali - čim se omasove takvi automobili - otići će i struja gore ili će naći neki drugi način da dodatno oglobe vlasnike takvih automobila, ne brinite ništa. Samo ćemo promeniti "gorivo" na koje vozimo. Plin je pre 15 i kusur godina (ili više) bio isto smešno jeftin ali čim se omasovila upotreba - otišla cena 3-5x gore, krenuli da sa atestima, reatestima i ostalim glupostima. Tako će biti i sa strujom.
Re: 2024 Fiat Grande Panda
Tad ćeš dobiti motiv da za 8 soma staviš na krov 10kW solarnu centralu, ili dve. Naftnu rafineriju da instaliraš malo teže.
Re: 2024 Fiat Grande Panda
Ispaltivo je samo onima koji mogu na kućni priključak po ceni za domaćinstva opštu potrošnju.
i ako malo kilometara prelaze pa im ne treba često-dugotrajno punjenje.
A to je cena bez poreza, naknade, takse, akcize i ostalog što se inače plaća kada sipaš na pumpi kao dodatak na cenu benzina/dizela.
Ako je firma pa je industrijski priključak i imaš svoj brzi punjač u toj firmi onda je nejasno, upitno jer moraš da plaćaš paušal na snagu (ne potrošnju nego nameru da ima dostupnu datu snagu) koji je poprilično veliki (zadnji put kada sam gledao bio je 150,000dinara mesečno za 100kW), zatim trošak prenosa struje, pa onda plaćaš potrošene kWh energije i obračunate kWh tzv jalove energije (gde ima i kaznena tarifa za koeficijent manji od 95%).
A da puniš aute u firmi (više komada) na spori punjač koji je ugradjen u sam auto je besmisleno po više osnova.
Ako puniš EV na punjačima, kupuješ struju teško da je isplativo po sadašnjim cenama, a to je okvirno 0,50 evra po 1kWh.
A sama cena struje za domaćinstva kod nas je jedna od najskupljih u Evropi, tu smo medju prvih 10 po paritetnoj ceni (odnos cene kWh prema ceni rada), tj. koliko se može kupiti robe (struje) za medijalnu ili prosečnu platu.
Baš pre neki dan izašta statistika da je faktor naše plate u odnosu na prosek EU (27 zemalja) 1:4, dakle cena u dinarima se množi sa 4 puta da bi bila uporediva sa cenom plata u evrima.
i ako malo kilometara prelaze pa im ne treba često-dugotrajno punjenje.
A to je cena bez poreza, naknade, takse, akcize i ostalog što se inače plaća kada sipaš na pumpi kao dodatak na cenu benzina/dizela.
Ako je firma pa je industrijski priključak i imaš svoj brzi punjač u toj firmi onda je nejasno, upitno jer moraš da plaćaš paušal na snagu (ne potrošnju nego nameru da ima dostupnu datu snagu) koji je poprilično veliki (zadnji put kada sam gledao bio je 150,000dinara mesečno za 100kW), zatim trošak prenosa struje, pa onda plaćaš potrošene kWh energije i obračunate kWh tzv jalove energije (gde ima i kaznena tarifa za koeficijent manji od 95%).
A da puniš aute u firmi (više komada) na spori punjač koji je ugradjen u sam auto je besmisleno po više osnova.
Ako puniš EV na punjačima, kupuješ struju teško da je isplativo po sadašnjim cenama, a to je okvirno 0,50 evra po 1kWh.
A sama cena struje za domaćinstva kod nas je jedna od najskupljih u Evropi, tu smo medju prvih 10 po paritetnoj ceni (odnos cene kWh prema ceni rada), tj. koliko se može kupiti robe (struje) za medijalnu ili prosečnu platu.
Baš pre neki dan izašta statistika da je faktor naše plate u odnosu na prosek EU (27 zemalja) 1:4, dakle cena u dinarima se množi sa 4 puta da bi bila uporediva sa cenom plata u evrima.
Re: 2024 Fiat Grande Panda
Živiš u soliteru i instaliraš na krov 10kW solar, pa neće moći ove noći
nidžo, potenciraš imaginarne situacije..evo na primer zašto ti nisi to već uradio i instalirao 10 (i dodatno opciono +10) kW solar na krov tu gde stanuješ.
Ne očekujem odgovor, hipotetičko je jer znam da nije moguće ni tehnički a ni pravno.
Sa druge strane već smo odavno apsolvirali da za EV je najpogodniji privatni posed kuće sa dvorištem dovoljne površine zemljišta da može da se instalira PV elektrana.
To da na krovu kuće imaš 20kW zaboravi, oni koji imaju kuće takvih veličina ( a to je 5-8 ari krovne površine) se ne zanimaju uštedama tog tipa previše.
Ja da mogu, tj da ima jedno 200,000 evra viška za bacanje ili da se nadje neki donator bi odmah sutra prešao na svoju ličnu PV elektranu i EV, i to ne 1 nego 2 EV auta.
Jedan se puni i uvek spreman za pokret i ujedno akumulacija energije za uredjaje u kući i dopuna za PV elektranu (baterija iz auta da bude akumulator za PV sistem).
Ja imam rešenje u tehničkom smislu ali nema para...samo toliko.
Ovako kako je sada stanje tehnike EV i PV solar su još uvek pogodni samo za ograničeni broj korisnika uz brojne preduslove, nikako kao opšte rešenje primenljivo za sve, ili gotovo sve korisnike SUS vozila.
Barem ne u Evropi koja nije u stanji da proizvodi PV solar a ni baterije potrebne za EV, tako da sve uvozi i to (pre)prodaje po naduvanim cenama.
Inače, za privatni PV solar cena je dosta manja kada direktno kupuješ od uvoznika, ne barataš sa aktuelnim informacijama.
saša je 100% u pravu, uvodi se akciza na gas (metan) uskoro pa da se i to blokira.
Ekologija, zaštita prirode i tako to...

nidžo, potenciraš imaginarne situacije..evo na primer zašto ti nisi to već uradio i instalirao 10 (i dodatno opciono +10) kW solar na krov tu gde stanuješ.
Ne očekujem odgovor, hipotetičko je jer znam da nije moguće ni tehnički a ni pravno.
Sa druge strane već smo odavno apsolvirali da za EV je najpogodniji privatni posed kuće sa dvorištem dovoljne površine zemljišta da može da se instalira PV elektrana.
To da na krovu kuće imaš 20kW zaboravi, oni koji imaju kuće takvih veličina ( a to je 5-8 ari krovne površine) se ne zanimaju uštedama tog tipa previše.
Ja da mogu, tj da ima jedno 200,000 evra viška za bacanje ili da se nadje neki donator bi odmah sutra prešao na svoju ličnu PV elektranu i EV, i to ne 1 nego 2 EV auta.
Jedan se puni i uvek spreman za pokret i ujedno akumulacija energije za uredjaje u kući i dopuna za PV elektranu (baterija iz auta da bude akumulator za PV sistem).
Ja imam rešenje u tehničkom smislu ali nema para...samo toliko.

Ovako kako je sada stanje tehnike EV i PV solar su još uvek pogodni samo za ograničeni broj korisnika uz brojne preduslove, nikako kao opšte rešenje primenljivo za sve, ili gotovo sve korisnike SUS vozila.
Barem ne u Evropi koja nije u stanji da proizvodi PV solar a ni baterije potrebne za EV, tako da sve uvozi i to (pre)prodaje po naduvanim cenama.
Inače, za privatni PV solar cena je dosta manja kada direktno kupuješ od uvoznika, ne barataš sa aktuelnim informacijama.
saša je 100% u pravu, uvodi se akciza na gas (metan) uskoro pa da se i to blokira.
Ekologija, zaštita prirode i tako to...

Re: 2024 Fiat Grande Panda
Pa naravno da nije primenljivo za sve, ali primenljivo je za mnoge koji bi mogli da ulete na taj potpuno neiskorišćen teren kod nas. Panda će da otvori ta vrata, eto zapamti šta sam napisao. Gorivo je strašno skupo ko god vozi makar 1 auto malo više, ogroman udeo kućnog budžeta, a o kompanijskim kolima da ne govorim, gde se ušteda multiplikuje.
Ko može da posloži sve kockice, eto jedna od njih je i ova Panda, da bez dovijanja i uvoza polovnjaka, uzmeš nov auto sa garancijom.
edit: gas je nepotrebna komplikacija i nije jeftiniji od vožnje na struju. Nije ni egal, tj. nije ni blizu. Optimalan scenario je imati sus i ev pod istim krovom, ko može.
Ko može da posloži sve kockice, eto jedna od njih je i ova Panda, da bez dovijanja i uvoza polovnjaka, uzmeš nov auto sa garancijom.
edit: gas je nepotrebna komplikacija i nije jeftiniji od vožnje na struju. Nije ni egal, tj. nije ni blizu. Optimalan scenario je imati sus i ev pod istim krovom, ko može.