Ja samo gledam rezultate, uvek pri tim testovima urade analizu troškova i prikažu na pumpi utočeno gorivo.milekmilek napisao: 20 Avg 2024, 16:58 Ljubitelj je u pravu, forsiranje benzinca u gradu ili na magistralnom putu itekako podiže potrošnju, čak do gore napisanih procenata. Na autoputu nešto manje.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Na D autoputu testiraju poredjenje tako što voze 140-150 laganica dok je kolona, onda kada se oslobodi prostor pun gas do 220-230 pa onda kočenje kada naidju na nekoga ko obilazi ispred ili na radove ili na kamion obilazi kamion pa opet pun gas pa kočenje pa pun gas...jer je cilj što veća prosečna brzina i što kraće vreme putovanja.
Onaj drugi vozi skromno laganica 130-150 celo vreme ili što duže može i ne ide u te brzinske izlete.
Ono ravnomerno laganica 120-150 bude im na kraju prosek 100-110km/h a ovako jurcanje izvuku 130-140-150 km/h kako kada i kako gde.
Što duža deonica testa to relativno manji dobitak vremena a veća razlika dodatne potrošnje goriva pri forsiranju.
I uvek je zaključak, teška noga znači prazan novčanik a uštedjeno vreme se brzo obezvredi čim se sa autoputa sidje u gradsku gužvu i semafore.
Bilo je tu i pomalo čudnih rezultata, Porše sa velikim kubikažama i jakim motorima je zapravo vrlo ekonomičan kada se brzo vozi, nema tako izražen porast potrošnje po AB.
(ne SUVoliki modeli naravno, to troši ko tenk).
Sve te iste testove rade i sa BEV s tim da tu gledaju da se kotrljaju po AB sa skromnih 90-110km/h radi što većeg dometa.
Pisao sam već ranije, radili su test poredjenje na isto 500-600km čistog benzinca i na baterije sa punjenjem na brzim punjačima.
Stigli za približno slično vreme na cilj ali je EV bio skuplji trošak u parama nego utočeni benzin.