Zanimljivi oglasi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7506
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Zanimljivi oglasi

Post od dag81 »

To je Stjepa. ;)

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3766
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Dare4x4 »

Pa o tome vam i pričam.
Zar je normalno da prikolica sa dve osovine ima manju nosivost? To se ciljano radi zbog izbegavanja kočnica.
Zakomplikovali su tehnički za one sa kočnicama, teško je naći teh. pregled koji ih radi i onda imamo ovu situaciju. I ja se lično razmišljam da pređem na prikolicu bez kočnica samo zbog tehničkog ali mi je to prelazak s konja na magarca pa odugovlačim svake godine. Ali došlo se do toga da u krugu od 100km samo jedan tehnički pregled radi ove s kočnicama.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od ljubitelj »

Nosivost nije direktno vezana za broj osovina, postoje fabrički jednoosovinske prikolice sa torzijom 1.000kg ali glavna problematika kod nosivosti je dozovljenih 750kg ukupne mase (znači uračunata i masa prazne prikolice u to) koju sme da vuče vučno vozilo.

Već za 751kg potrebna je naletna kočnica, bilo da je 1 ili 2 osovine prikolica.

E sad zašto je teško naći adekvatni tehnički pregled je druga tema, i zašto se uopšte vrši tehnički pregled jer to nije postojalo decenijama pa opet ne znam da je ikada iko imao problem tehničke prirode sa naletnom kočnicom.

Ja imam prikolicu 890kg sa Alko Kober naletnom koja je proizvedena 1977. godine i koja i dan danas ima perfektan rad (doduše i podmazivanje naletnog klipa je redovno radjeno preko ugradjenih mazalica ) u kombinaciji sa doboš kočnicama.

Za svo to vreme niti je radjen tehnički jer nije ni trebao niti je ikakav problem u radu nastao da bi zahtevalo neko merenje a to je tako prost mehanizam kočnica da i nema šta da se pokvari.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3766
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Dare4x4 »

Ma sve je to meni jasno. Moja je 750kg nosivosti i 1000kg ukupno. Vožena na treću tablicu od 2003. do 2011. valjda, kada su uvedene nove tablice i registracija svake godine. Onda kreću problemi jer za vrstu vozila O2 je potrebno posebno odobrenje i oprema za tehnički.
Mehanizam kočnica je Knott i jeste jednostavan.

Ali ovi primeri koje sam naveo, očigledno je pravljeno da se izigra propis. Zašto bi neko plaćao skuplje prikolicu sa dve osovine, habao 4 gume umesto dve, da bi prevozio manji teret? Ova sa dve osovine sigurno može da nosi tonu tereta ili više ali zamislite kako se to ponaša bez kočnica. A voziće mnogi tako jer kontrole u saobraćaju nema.
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1906
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Dzoni_m »

Zato sto neko vozi kabasti teret (ne nuzno tezak) i prikolica sa dve osovine je stabilnija. Eto.
To sto neko tovari preko limita je problem tog sto to radi a ne zakonodavca, proizvodjaca vozila, prikolice, tehnickog pregleda, policije i sl.
Stjepa
Reactions:
Postovi: 2206
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Stjepa »

Pozdrav svima,

Vesta trailers poseduje EU homologaciju (EU whole vehicle type-approval in accordance with Regulation (EU) 2018/858 amended by Regulation (EU) 2021/1445).
Prikolice oko kojih se vodi polemika spadaju u MK tip, kategoriju O1.
Tako da ni po čemu nije po sredi bilo kakva mućka niti kod Vesta trailers, Trigana ili nekog trećeg proizvođača prikolica.


Kod prikolica je pre svega u ovom slučaju burto nosivost bitna (750kg). Tako da postoji veliki asortiman prikolica raznih proizvođača gde tovarne dimenzije prikolica variraju.
Samim tim bruto - masa prikolice = neto nosivost prikolice.

Kod prikolica s 2 ili više osovina je lakše rasporediti teret, manje opterećenje na vučno vozilo, stabilnija boznja, u slučaju kočionih prikolica u eksploataciji je bolje da ima3 osovine koje koče nego jednu, itd, itd.


Ljudi voze pretovareno i jednoosovinke. Njihova odgovornost. Kao što je odgovornost i vozača ako vozi brže od ograničene brzine, a ne proizvođača vozila.
Nije proizvođač automobila kriv što njegov automobil može 230km/h da se vozi.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3766
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Dare4x4 »

Stjepa napisao: 19 Avg 2024, 10:48

Kod prikolica je pre svega u ovom slučaju burto nosivost bitna (750kg).
Pa ja to i pričam sve vreme.
Gledaju da uklope u 750 kako bi se izbegla ugradnja kočnica, komplikovan tehnički itd.
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9982
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Markoni »

Ja ne znam kako ne kapiraš da ne uklapaju oni ništa. Kupac je taj koji to traži, da nema kupaca ne bi ni oni pravili.
Čemu konstantna teorija zavere? :)
Niko te ne bije da je kupiš, ni nju ni neku drugu.

Kao kad bih ja sad bio kivan na VW kako može da pravi verziju Caddy-a od 102 KS, a ja imam 122 KS, to su isti motori a moj ne može da vozi početnik a taj može. Ili mu je nešto jeftinija registracija. I ja kažem to oni namerno nameštaju da može da vozi početnik.

Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk

Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3766
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Dare4x4 »

Jasno je to meni ali, iako je legalno, ne znači da je normalno niti logično.
Zakomplikovali su maksimalno sve. Samogradnju ne možeš da registruješ nikako sve i da je od homologovanih delova, mene teraju da ugrađujem nešto što ni fabrika nije ugradila, da skidam rezervni točak jer se vidi, itd, a ovamo se pravi situacija da te očigledno navodi da budeš u pretovaru. I sami prodavci to otvoreno pričaju, čak u nekim oglasima stoji kolika je stvarna nosivost osovine.

Nema potrebe dalje da se ubeđujemo. Shvatam da većini ova tematika nije bitna jer ne voze prikolice ali mi koji ih vozimo zaista svake godine imamo nova iznenađenja i sve nas prosto tera da svoje prikolice zamenimo za lošije, a skuplje.
Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Reactions:
Postovi: 7786
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Zanimljivi oglasi

Post od DukeNS »

pedalaš
Reactions:
Postovi: 1490
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Zanimljivi oglasi

Post od pedalaš »

Da ga je barem oprao pre fotografisanja. Ovako stvara utisak nemarnog vlasnika.
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9982
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Markoni »

Veli čovek u voznom stanju. Šta bi ti? :)

Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk

Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7506
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Zanimljivi oglasi

Post od dag81 »

I u garanciji. :)

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9415
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Zanimljivi oglasi

Post od OMP »

Ma samo malo da se opere, ispolira, stave stakla i gas
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9057
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Milos »

Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Odgovori