Idem jutros iz pravca Brankovog i malo falilo da me u kruznom odnese taksista koji iz pravca Zemuna iz prve trake sece kruzni i skrece na most. I jos retos meni svira
Na ulazu s mosta se vidi uredno trougao za nailazak na put sa prvenstvom prolaza i okrugli znak za kružni tok, a na 0:11 sekundi se vidi isto i iz smera NT, samo otpozadi, ali je logično da su to ta dva znaka. Dakle kružni tok je uredno obeležen kako se i očekuje, ne važi pravilo desne strane.
Meni je ovaj klip razjasnio par nedoumica, kad sam ja išao u auto školu apsolutno se nisu pominjali kružni tokovi sa više traka, a glavno pravilo koje su nam govorili (početak 90-tih) je "onaj ko je u kružnom toku ima prednost", pravilo koje uopšte ne postoji.
Ako dolaziš sa mosta, držiš srednju ili levu traku, po propisima ovaj iz Bul. Nikole Tesle ima puno pravo da se uključi u spoljašnju traku ako je prazna. U tom trenutku on dobija i prednost nad tobom jer ti iz srednje moraš da se prestrojiš da bi izašao. To kažu propisi.
Ali čak i tako školski kad se gleda ima previše sivih zona. Da li si ti već počeo "prestrojavanje" koje ovaj ne sme da prekida, da li je ovaj što se uključivao imao dovoljno mesta da to bezbedno uradi, itd.
Pored toga nije pametno pametno ni voziti striktno po pravilima, daleko je bezbednije voziti onako kako je "kolektivna svest" odlučila, brzo se iskristališu nepisana pravila. Pa ako dođe do čukanja onda se gledaju zvanični propisi, ali ako tako voziš sve vreme imaš veće šanse da do čukanja dođe...
a glavno pravilo koje su nam govorili (početak 90-tih) je "onaj ko je u kružnom toku ima prednost", pravilo koje uopšte ne postoji.
Kako ne postoji, kada upravo znak obrnuti trougao označava to pravilo.
Tako se oduvek učilo, i pre 90tih, šta se promenilo pa onaj koji nailazi na trougao i još je van kružnog toka ima prednost u odnosu na onoga koji je već unutra i prošao je već pored obrnutog trougla. ajde pojasni jer ne kapiram?
Ima prednost u odnosu na onog ko treba da se ukljuci, ljudi to tumace ima prednost i da se prestroji iz krajnje leve u krajnju desnu iako je neko takodje vec ukljucen u kruzni tok. O tome sr diskutuje sad vec par decenija po internetima a eto vidis i dalje nedoumice. A to je lepo alvir objasnio u klipu kako se vozi u kruznom toku.
Kao prvo, ako imaš trougao onda imaš pravilo koje diktira trougao, a nema pravila "onaj u kružnom toku ima prednost". To pravilo je samo posledica trougla. Ako nema trougla nema ni te prednosti. Nisam skoro prolazio autokomandom iz pravca Slavije, ali koliko se sećam iz tog pravca nema trougla, pa tu ima prednost onaj ko ulazi u KT a ne onaj ko je već u njemu.
Kao drugo, ako je spoljašnja traka slobodna imaš pravo da uđeš u KT, nema pravila koje kaže da onaj u srednjoj traci ima prednost. Zato i kažem da se u to vreme nisu apsolutno obrađivali kružni tokovi sa više traka. Po tom starom nepostojećem "ko je u kružnom toku ima prednost" to bi se odnosilo na sve trake, pa bi morao da čekaš da prođu i srednja i leva traka, a to ne moraš.
A sto je najgore kad su se pominjala ta pravila 'ko je u kruznom toku ima prednost' tad su i postojali kruzni tokovi gde to nije bio slucaj(pomenuti na autokomandi koji vise nije takav).
Najjace sto ljudi u komentarima na alvirov klip objasnjavaju njemu kako nema pojma i kako oni znaju da to nije tako.
ftj napisao:Ovo prestrojavanje iz krajnje leve nece ici tako glatko u guzvi. A sigurno da ce biti ljudi koji zive sa doktrinom da oni imaju prednost u tom slucaju 'jer su u kruznom toku'.
Ne, moraće u srednju, pa iz srednje u spoljnu. Skontaće, prvo malo lupanja. Nego mi se čini da je poprilično mali za ovolike ulice koje spaja. Da je veći više bi vremena bilo za prestrojavanja.
Pametnije bi bilo i da su prve spoljne za izlaz fizički izdvojene, što je praksa kod daljih susjeda.
Autokomanda od kad je rekonstruisana ima trouglove svuda.
Recimo u GR je postojao kružni tok bez trouglova, tako da onaj ko je ušao u KT mora da propusti sve koji mu dolaze sa desne strane. Desilo mi se jednom na Kefaloniji i nije mi bilo jasno što je stao čovek da me pusti, a ja vozio napamet po našem.
EDIT: vidim sad da su promenili, ali postoje stari snimci na GMaps.
Baš propust što nisu izdvojili fizički traku za odvajanje prema Zemunu, ta je najpotrebnija, a i smanjila bi konfuziju i čekanje u samom KT. Video sam danas par kola koja su se iz pravca mosta isključila pre KT u uličicu Ušće, i onda stanu, shvate da nisu u Bulevaru i da su se zeznuli ali nema nazad.
Prošao sam danas bajsem, onaj levi deo iz pravca grada još nije funkcionalan za pešake i bicikliste, radi se. Morao sam malo da guram bajs kroz sam KT i da se sklanjam kad naiđe bus, posle preko zemlje, šta ćeš.
Ko sto ste do sada rekli, to pravilo je zapravo bio zakljucak na osnovu onoga kako je bilo svuda (trougao na ulazu pa posledicno onaj unutra ima prednost) osim stare autokomande iz pravca veterinarakog gde se uredno u sred kruznog zaustavljalo da bi ovi s desna prosli.