Kružni tok(ovi) kod Ušća
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Ovo znaci ako ides od starog sajmista i hoces ka uscu, a guzva je, treba da se nadas da ce neko da te pusti. Zanimljivo, videcemo kako ce biti.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
To ranije uopšte nije bilo moguće, već samo skretanje levo u M. Pupina ili desno na most pa ispod Brankovog okretanje podvožnjakom tako da na neki način tu je i najveći dobitak kome takva putanja treba.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Korektno je napravljen, brže se prodje kad nije gužva, nisam išao u špicu pa ne znam kako je. Preblizu su stavili pešački prelaze kružnom toku. Glavni problem je vozačka kultura, prelazi se iz trake u traku i isključuju se iz krajnje unutrašnje na most
- grujicd
- Postovi: 9016
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
A šta da radiš ako si se zadesio u unutrašnjoj traci? Moraš u nekom trenutku da se prestrojiš prema spolja, a to je legalno i u trenutku isključenja. Legalno ako ne ugrožavaš druge, a to je jako veliko Ako. I ne samo da je legalno, već je u praksi i jedino moguće jer ti se tek tak oslobađa susedna traka. Kako da se prestrojiš pre toga kad su sve trake pune?
Zato je ovakav kružni tok sa više traka na opterećenom mestu realno pogrešno rešenje. Ako hoćeš da imaš isti protok kao prethodno sa običnom raskrsnicom onda moraš i da koristiš sve trake, i onda imaš isključenja iz unutrašnje trake uz sav rizik koji to nosi. A pre toga su 3 trake tekle pravo bez ikakvog konflikta.
Evo u ovoj emisiji SAT-a demonstriraju legalnu vožnju u spoljašnjoj traci ceo krug. I, šta se dešava? Oni imaju prednost po zakonu, ali u praksi su imali 10 kritičnih situacija od ovih koji se isključuju:
Sa jedne strane, po zakonu su krivi ti što se isključuju. Ali ako napraviš takvo rešenje i takav zakon da se kritične situacije dešavaju non-stop, mora i negde drugde da se pogleda a ne samo u vozače. Evo, ja sad ne znam kako da vozim kroz taj kružni tok. Da li da vozim po propisima, uz povećani rizik sudara, ili da vozim kako svi voze uz rizik da ja budem kriv ako se nešto desi?
Zato je ovakav kružni tok sa više traka na opterećenom mestu realno pogrešno rešenje. Ako hoćeš da imaš isti protok kao prethodno sa običnom raskrsnicom onda moraš i da koristiš sve trake, i onda imaš isključenja iz unutrašnje trake uz sav rizik koji to nosi. A pre toga su 3 trake tekle pravo bez ikakvog konflikta.
Evo u ovoj emisiji SAT-a demonstriraju legalnu vožnju u spoljašnjoj traci ceo krug. I, šta se dešava? Oni imaju prednost po zakonu, ali u praksi su imali 10 kritičnih situacija od ovih koji se isključuju:
Sa jedne strane, po zakonu su krivi ti što se isključuju. Ali ako napraviš takvo rešenje i takav zakon da se kritične situacije dešavaju non-stop, mora i negde drugde da se pogleda a ne samo u vozače. Evo, ja sad ne znam kako da vozim kroz taj kružni tok. Da li da vozim po propisima, uz povećani rizik sudara, ili da vozim kako svi voze uz rizik da ja budem kriv ako se nešto desi?
- schonenk
- Postovi: 1965
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Na ovom snimku se lepo vidi da ce iz NT biti pakao otici ka Branku kad krenu ozbiljnije guzve. Takodje, protok vozila sa Branka ka NBG je ozbiljno redukovan. Neko iz NT udje u tok i onda rovovskom borbom osvaja svaki pedalj, a u procesu zaustavi silazak sa mosta.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Ispada da je u uslovima gužve najbolje u kružni tok ulaziti krajnjom desnom trakom.
Jer, ako je gužva, desna traka na prilazu kružnom toku je ubedljivo najbrža.
Plus, pri kasnijem izlasku iz kružnog toka i ne razmišljaš o prethodnom prestrojavanju u desnu traku.
Naravno, kada nema gužve, sve su to neke druge putanje. One idealne.
Jer, ako je gužva, desna traka na prilazu kružnom toku je ubedljivo najbrža.
Plus, pri kasnijem izlasku iz kružnog toka i ne razmišljaš o prethodnom prestrojavanju u desnu traku.
Naravno, kada nema gužve, sve su to neke druge putanje. One idealne.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32131
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Danas u 16:30 smer iz grada prema NBGD, isključujem se desno u Bulevar NT. Malo se guram sa autobusom ali lagano prolazim. Suprotan smer, ceo most stoji pa stoje i u kružnom. Jedina opcija je desno.
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Iz kranje desne ne smeš posle levo, dakle opet si u prekršaju nekom.pedalaš napisao: 03 Sep 2024, 19:28 Ispada da je u uslovima gužve najbolje u kružni tok ulaziti krajnjom desnom trakom.
Jer, ako je gužva, desna traka na prilazu kružnom toku je ubedljivo najbrža.
Plus, pri kasnijem izlasku iz kružnog toka i ne razmišljaš o prethodnom prestrojavanju u desnu traku.
Naravno, kada nema gužve, sve su to neke druge putanje. One idealne.
Kao na Autokomandi ako dolaziš od stadiona, skroz desna ide samo desno i pravo, ne ide levo. Tj tako je zamišljeno i obeleženo.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Otkud ti to? Ne postoji zakonska obaveza ili soabraćajna signalizacija u kružnom toku koja bi eventualno upućivala na obavezu vozača iz krajnje spolje saobraćajne trake kružnog toka da mora da se isključi iz kružnog toka na prvom slobodnom isključenju ?
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32131
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Meni se čini da su tako obeležili trake pre ulaska u kružni tok. Srednja i leva ko pravi krug i isključuje se na drugom i trećem izlazu. Desna ko se isključuje na prvom.
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13544
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Jesu, vidi se na snimku s pocetka teme, ne moze bilo koja traka bilo gde, al nije ni krajnja desna obavezno iskljicivo prvo iskljucenje
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Pogledaj onaj gore snimak iz drona, prikaz prilaza kružnom toku iz smera Brankovog mosta ili iz smera "Dejtona".
U obe prilazne krajnje desne saobraćajne trake horizontalna soabraćajna signalizacija kaže da po ulasku u kružni tok iz te desne trake nisi dužan da se odmah isključiš udesno iz kružnog toka, već da možeš i da tom trakom nastaviš posle "pravo" kroz kružni tok.
U obe prilazne krajnje desne saobraćajne trake horizontalna soabraćajna signalizacija kaže da po ulasku u kružni tok iz te desne trake nisi dužan da se odmah isključiš udesno iz kružnog toka, već da možeš i da tom trakom nastaviš posle "pravo" kroz kružni tok.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Ja napisah levo, ne pravo.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Ne kapiram sta hoces da kazes. Imas ovaj alvirov klip pa pogledaj.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Suština mog prvog posta je da iz smera "Dejtona" ka Centru ili iz smera Centra ka "Dejtonu" ti možeš/smeš u kružni tok da udješ krajnjom desnom saobraćajnom trakom i posle iz kružnog toka "produžiš pravo" ( formalno, u oba slučaja na drugom izlazu ).
A koliko sam ja video, desna saobraćajna traka je najbrža za ulaz u uslovima gužve. Bar je to bilo moje iskustvo.
A koliko sam ja video, desna saobraćajna traka je najbrža za ulaz u uslovima gužve. Bar je to bilo moje iskustvo.