Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
- Gaginh0
- Postovi: 9544
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Brzim pregledom nisam našao sličnu temu, odnosno uopšte nisam našao temu u 308 mk2.
Jel ima neko iskustva ili poznaje nekog ko ima/imao Peugeot 308 mk2 1.5 HDI 130ks at8?
Vidim da je taj motor relativno nov i brzim pregledom interneta vidim da nije imao problema sa AdBlue (ili kako se već zove) kao prethodni modeli. Jel ima nekih drugih problema?
Kakav je ovaj automataki menjač od 8 brzina?
Ako ima slična tema neka moderacija spoji.
Jel ima neko iskustva ili poznaje nekog ko ima/imao Peugeot 308 mk2 1.5 HDI 130ks at8?
Vidim da je taj motor relativno nov i brzim pregledom interneta vidim da nije imao problema sa AdBlue (ili kako se već zove) kao prethodni modeli. Jel ima nekih drugih problema?
Kakav je ovaj automataki menjač od 8 brzina?
Ako ima slična tema neka moderacija spoji.
Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Taj motor je ( zavisno od godišta ) imao potencijalni problem sa lancem ( od 7 mm) koji medjusobno povezuje bregaste. "Posle" je to modifikovano na lanac od 8 mm i drugi zatezač.
Na netu može da se nadje podatak da su sa tim motorom ( "do revizije" ) potencijalno problematični:
Citroen: C3 III, C3 Aircross, C4 III, C4 Cactus, C4 Spacetourer, C5 Aircross, Berlingo III, Berlingo III Van, Traveler i Jumpy.
DS: DS 3 Crossback, DS 4 II i DS 7 Crossback.
Opel: Corsa, Mokka, Crossland, Grandland, Combo, Combo Cargo, Zafira i Vivaro.
Peugeot: 208 II, 2008 II, 308 II i III, 508 II, 3008 II, 5008 II, Rifter, Partner i Expert.
Toyota: Proace City, Proace City Verso, Proace i Proace Verso.
Na netu može da se nadje podatak da su sa tim motorom ( "do revizije" ) potencijalno problematični:
Citroen: C3 III, C3 Aircross, C4 III, C4 Cactus, C4 Spacetourer, C5 Aircross, Berlingo III, Berlingo III Van, Traveler i Jumpy.
DS: DS 3 Crossback, DS 4 II i DS 7 Crossback.
Opel: Corsa, Mokka, Crossland, Grandland, Combo, Combo Cargo, Zafira i Vivaro.
Peugeot: 208 II, 2008 II, 308 II i III, 508 II, 3008 II, 5008 II, Rifter, Partner i Expert.
Toyota: Proace City, Proace City Verso, Proace i Proace Verso.
- Gaginh0
- Postovi: 9544
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Hvala, ne znaš koje tačno godište je imalo problem? Ovaj je 2018., pa, s obzirom da je sa početka ugradnje tog motora, nešto cenim da je to baš taj 

Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Poznaniku je pukao lanac na 3008, 2020. godiste.
Kilometraza oko 180.000 ( prava, proverena ).
Inace odrzava auto u nekom peugeot servisu u Kragujevcu, bio je valjda i ovlasceni neko vreme.
Pri kupovini je oterao na pregled, nije se cuo lanac.
Stavljen je novi lanac od 8mm, zamenjeni su neki ventili koji su bili osteceni prilikom pucanja. Ceh 250.000 din. (sami delovi su skupi).
Generalno je jako zadovoljan autom. Pre toga je vozio 2.0 HDI 136ks godinama, ovaj sada ima 130ks.
Kaze da ne ide nista posebno, ali su jako lepo upareni motor i menjac.
Ako bih ga licno razmatrao, uracunao bih tih 800-900-1000 eur na preventivnu zamenu lanca sa propratnim delovima (ne moze da se stavi samo deblji lanac), ali ne bih bezao od tog auta nuzno.
Kilometraza oko 180.000 ( prava, proverena ).
Inace odrzava auto u nekom peugeot servisu u Kragujevcu, bio je valjda i ovlasceni neko vreme.
Pri kupovini je oterao na pregled, nije se cuo lanac.
Stavljen je novi lanac od 8mm, zamenjeni su neki ventili koji su bili osteceni prilikom pucanja. Ceh 250.000 din. (sami delovi su skupi).
Generalno je jako zadovoljan autom. Pre toga je vozio 2.0 HDI 136ks godinama, ovaj sada ima 130ks.
Kaze da ne ide nista posebno, ali su jako lepo upareni motor i menjac.
Ako bih ga licno razmatrao, uracunao bih tih 800-900-1000 eur na preventivnu zamenu lanca sa propratnim delovima (ne moze da se stavi samo deblji lanac), ali ne bih bezao od tog auta nuzno.
Сад му није ништа...
Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Ne mora tu da se stavlja modifikovani - deblji lanac ( i modifikovani španer i modifikovani poklopac glave ), već može i sve istovrsno.
Meni jedan drugar koji je vlasnik C4 iz 2019. sa HDI 130 AT8, reče da ga je kupio polovnog pre oko dve godine sa 160 kkm na satu, a taj lanac zamenio pre oko godinu dana na oko 180 kkm i da ga je sve ( delovi + ruke ) došlo oko 500 evra.
Meni jedan drugar koji je vlasnik C4 iz 2019. sa HDI 130 AT8, reče da ga je kupio polovnog pre oko dve godine sa 160 kkm na satu, a taj lanac zamenio pre oko godinu dana na oko 180 kkm i da ga je sve ( delovi + ruke ) došlo oko 500 evra.
- Gaginh0
- Postovi: 9544
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Znači u suštini može da bude dobra kupovina pod uslovom da se preventivno zameni lanac.
Jbt reklamirali su te (sve) lance kako se neće morati nikad menjati ili da će trajati više stotina hiljada kilometara, a ono ispalo da traju kraće od kaiša.
Jbt reklamirali su te (sve) lance kako se neće morati nikad menjati ili da će trajati više stotina hiljada kilometara, a ono ispalo da traju kraće od kaiša.

Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Pa kad stavljaju lanac od poni bicikla.
Nekad se znalo šta je lanac, dvoredni, debeo ko palac a ne ova tuga sad što se ugrađuje.
Nekad se znalo šta je lanac, dvoredni, debeo ko palac a ne ova tuga sad što se ugrađuje.
Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Jbg, "dešava se" 
Taj motor svakako ima zupčasti kaiš kao deo sistema razvoda ( za koji nisam čuo da ima neke probleme ), a ovo je samo "mali lanac" koji kod 16V verzije medjusobno povezuje obe bregaste.

Taj motor svakako ima zupčasti kaiš kao deo sistema razvoda ( za koji nisam čuo da ima neke probleme ), a ovo je samo "mali lanac" koji kod 16V verzije medjusobno povezuje obe bregaste.
-
- Postovi: 6433
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Sve je to smece sto ugradjuju danas. Cim ima lanac, menjajte to cim kupite auto kao i da je kais u pitanju,
Sto se tice tog 308, vozio sam verziju sa 92 konja hdi. Ok autic skroz
Sto se tice tog 308, vozio sam verziju sa 92 konja hdi. Ok autic skroz

Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Neko moje iskustvo sa raznim mašinama, a i ove slike i još mnoge druge, govore da se ovi sklopovi namerno prave sa greškom. A greška je ta što lanac na vučnoj strani ide preko zakrivljenog klizača. Po prirodi stvari, lanac kada vuče teži da se ispravi, a zakrivljeni klizač ga u tome sprečava. Samim tim, lanac se urezuje u klizač, remeti se tajming, i u jednom trenutku španer više ne može da održi lanac zategnutim. On krene da lupka, javljaju se trzaji usled okretanja bregastih ( jer one po prirodi stvari ne mogu da se okreću bez trzaja) i u jednom trenutku ili prezubi ili pukne.
Opet ću uzeti za primer motore starijih konstrukcija. Kod Ladinih motora sa lancem, klizač je na grani lanca koja nije nategnuta, a strana koja vuče je idealno prava. Samim tim vek trajanja sklopa je daleko veći. Isto tako, stari traktori IMT 533 imaju razvod na lanac, nula problema tokom hiljada radnih sati... Gomila drugih mašina sa lancima, nigde ali nigde nisam video da je klizač na vučnoj grani lanca. Naravno, i to što su današnji lanci jednoredni ima velikog uticaja.
Opet ću uzeti za primer motore starijih konstrukcija. Kod Ladinih motora sa lancem, klizač je na grani lanca koja nije nategnuta, a strana koja vuče je idealno prava. Samim tim vek trajanja sklopa je daleko veći. Isto tako, stari traktori IMT 533 imaju razvod na lanac, nula problema tokom hiljada radnih sati... Gomila drugih mašina sa lancima, nigde ali nigde nisam video da je klizač na vučnoj grani lanca. Naravno, i to što su današnji lanci jednoredni ima velikog uticaja.
Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Lanac nekad bio sigurica a sad hendikep.
Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Na tom mestu uopšte ne treba lanac, par zupčanika i trajno rešeno (kao na nekim drugim motorima) barem 1/2 miliona km a često i milion plus bez ikakvog održavanja.
Poenta je kako si naveo da se pravi tako da ima odredjeni radni vek i da onda košta skupo popravka (skup rad, ne toliko materijal).
Poenta je kako si naveo da se pravi tako da ima odredjeni radni vek i da onda košta skupo popravka (skup rad, ne toliko materijal).
Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Uzmes i stavis lanac od 8mm (znaci taj novi set koji se nudi) i neces imati problema. Samo takodje mora odgovarajuce ulje zbog osetljive uljne pumpe.
Inace trosi manje od upaljaca a ide sasvim dobro.
Inace trosi manje od upaljaca a ide sasvim dobro.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
Ne možeš staviti samo širi lanac. Drugačiji su i španer, a i poklopac glave ( stari poklopac na mestu "a" nosi oznaku 98 126 472 80. a novi 98 305 804 80 ). Ovaj noviji poklopac ima "izbočine" na mestima koja su sa "b" označena na slici ispod.
Re: Peugeot 308 mk2 1.5 HDI
To sam i napisao - novi set koji se nudi umesto starog seta. Ne znam sta obuhvata, samo znam da se menja set - eto ti si pojasnio sta je sve u setu. Lanac je svakako 1mm deblji.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”